Wymiana oleju we własnym zakresie.

Postprzez Widelec » 24 mar 2008, 02:27

< ja tego nie mówiłem>
wywalamy bańkę do osiedlowego śmietnika <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez dobrskim » 24 mar 2008, 22:20

Podoba mi się opis Widelca, chętnie bym go naśladował, tyle że ja mam diesla RF.
Co mam wyłączyć zeby silnik nie uruchomił się?
I jeszcze: co to za preparat STP?
Pozdr
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 10:55
Posty: 4
Skąd: Łódź

Postprzez qbass » 25 mar 2008, 00:25

dobrskim napisał(a):Co mam wyłączyć zeby silnik nie uruchomił się?

Wyjąć kostkę od aparatu, albo zdjąć przewody ze świec.
dobrskim napisał(a):I jeszcze: co to za preparat STP?

Płukanka.
dobrskim napisał(a):Podoba mi się opis Widelca, chętnie bym go naśladował

oby nie w tym:
Widelec napisał(a):wywalamy bańkę do osiedlowego śmietnika

:]
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Widelec » 25 mar 2008, 00:50

qbass napisał(a):oby nie w tym:
Widelec napisał:
wywalamy bańkę do osiedlowego śmietnika

:]

wiesz, taki joke :] swoją drogą, to nie takie rzeczy widziałem wywalone do osiedlowego śmietnika...
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 00:53 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Docent D » 25 mar 2008, 09:41

Quick question.

Zmieniam olej na Midlanda Avanza 10w-40. Jedynie co wiem o wcześniejszym oleju jaki był zalany to to, że był to jakiś półsyntetyk. Lady nie miała pojęcia co jej tam kiedyś wlali, zapamietała tylko, że na butli było napisane "semi..." :|

Zastanawiam się czy zrobić płukanke czy nie. Dodam tylko, że nagle w przeciagu 300km wcielo mi 0,5l oleju, a wczesnije nawet 1mm na bagnecie nie ubyło... wsiąkło jak kamfora, a pod autem susza. Wczoraj jak odpaliłem autko po 24h puscilo bilawo-niebieskiego dymka przez jakąś minute :( Wcześniej nie widziałem/nie zwrociłem uwagi.

Mialem przestawiony rozrząd, palił jak smok, mało mocy i mocno go deptałem, żeby się jakoś bujał. Nie wiem, może przez to olej mi się przez bene rozrzedził? Jak polewało po garach i nie mogło dopalić?


PS.
A już się cieszyłem, że trafiłem na egz. który nie bierze oleju :|
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez qbass » 25 mar 2008, 10:24

Docent D napisał(a):Zastanawiam się czy zrobić płukanke czy nie

Zawsze warto przed zmianą oleju :)

Docent D napisał(a):przeciagu 300km wcielo mi 0,5l oleju, a wczesnije nawet 1mm na bagnecie nie ubyło...

Sprawdzałeś w dokładnie tym samym miejscu olej?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Docent D » 25 mar 2008, 10:36

qbass napisał(a):
Docent D napisał(a):Zastanawiam się czy zrobić płukanke czy nie

Zawsze warto przed zmianą oleju :)

A nie rozszczelni mi to silnika? Właśnie przez ten ubytek mam czarne mysli ;)


qbass napisał(a):
Docent D napisał(a):przeciagu 300km wcielo mi 0,5l oleju, a wczesnije nawet 1mm na bagnecie nie ubyło...

Sprawdzałeś w dokładnie tym samym miejscu olej?

Zawsze sprawdzam w tym samym miejscu i zawsze po nocy (garaż)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez janekjasio8871 » 15 kwi 2010, 10:04

Mialem przestawiony rozrząd, palił jak smok, mało mocy i mocno go deptałem, żeby się jakoś bujał. Nie wiem, może przez to olej mi się przez bene rozrzedził? Jak polewało po garach i nie mogło dopalić?


ja chybba mam to samo z mx3 1.8v6 z 94 jak to naprawiles??????

jaki najlepiej kupic plyn doo plukania silnika podczas wymiany oleju??? a w skrzyni jak wymienic olej tez nie wiem jaki byl wczesniej??
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 09:04
Posty: 29
Skąd: Radom
Auto: MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez ddunn » 16 cze 2010, 08:37

Co panowie sądzicie o płukance w przypadku gdy silnik pracuje na oleju mineralnym? Jak wlewać płukankę- normalnie przez korek czy może lejkiem przez bagnet prosto do miski olejowej?
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 21:42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: 2.0 V6 CA

Postprzez Grzyby » 16 cze 2010, 08:59

Był temat o płukankach. Całkiem spory.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17081 (109/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez drawen » 19 cze 2010, 08:51

Poprzednim razem zmieniałem olej w warsztacie (wymiana gratis przy zakupie oleju u nich) ale tym razem zrobiłem to sam. Wszystko robiłem dobrze, przynajmniej tak myślę. W warsztacie wlali mi 4 litry, to ja też teraz kupiłem 4l, ale wlałem tylko plus/minus 3,5. Na bagnecie nie było jeszcze max. To dolałem trochę, odpaliłem silnik, poczekałem i dalej nie było więc wlałem wszystko. Rundka na nowym oleju, a po godzinie sprawdzam poziom i mam ponad 1cm przekroczone max. Dodam jeszcze że średni wyciek oleju mam 1l na 4000 km, bo mi cieknie na aparacie zapłonowym i spod pokrywy zaworów.

Co robić, spuścić czy czekać aż sam wycieknie. Jakie mogą być skutki z jazdą ponad stan?
Sprzedam Mazdę 323f 1.5 1995 r ze świeżo odnowionym lakierem, nowe klocki łożysko i sworznie. Info na PW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 04:58
Posty: 19
Skąd: Jasło
Auto: 323f 1995 1,5 Benzyna 88KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki