Pielęgnacja lakieru

Postprzez matthies » 30 gru 2013, 01:04

samo też niby nakłada trójkolorowy wosk, niestety na dzień dzisiejszy niewiele wiem, ale będę wiedział wszystko z pierwszej ręki, bo ziomek będzie ten przybytek projektował :] nie wiadomo też jaka tam chemia jest użyta, ale jest szansa że za ok 3 miesiące to już będzie, więc spróbuję i dam znać.

PS. człowiek co to stawia, ma 100 tirów, na transporcie się tyle dorobił że niedawno tez już myjnie porządną postawił, szczotki są niby silikonowe czy coś takiego, nie takie badziewie jak zawsze na szczotach obrotowych jest. ten laserwash podobno 150000$ stoi.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Krystian1982 » 30 sty 2014, 23:00

Ponieważ aurę mamy typowo zimową mam pytanie czy myjecie, płuczecie samochód z soli przy minusowych temperaturach czy też lepiej poczekać jak będzie bliżej zera?
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2013, 22:49
Posty: 34 (4/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR 2006 r. sedan

Postprzez marwol » 31 sty 2014, 09:34

Ja czekam. Obawiam sie o zamki, cięgna, silniczki itp w drzwiach. Bo niby mogę na 2godziny do ciepłej galeri handlowej wstawic,ale wątpie czy i tak to doschnie do końca.

Aha. Białystok -15stopni :) jak bedzie w okolicach zera to umyje :)

Pozdrawiam

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Bounty » 31 sty 2014, 11:26

Mój kolega ostatnio umył swoją alfę 156 przy -8 i poszedł do domu nawet uszczelek nie wytarł z wody i już jej nie otworzył :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez surlik1 » 3 lut 2014, 21:14

Witam, czy moglibyście polecić zakład w Łodzi lub któryś z forumowiczów, który zna się na rzeczy, podjąłby się wypolerowania lakieru mojej Mazdy 626. Sam nigdy tego nie robiłem i nie chce zepsuć sobie autka. Dajcie znać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez Beny » 3 lut 2014, 21:37

Jak nikt na forum sie nie znajdzie zapytaj tutaj http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 574#440574
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez rav 75 » 7 lut 2014, 07:30

Witam. Krótkie pytanie. Czy bawił się ktoś w kwarcowanie na używanych lakierach? Dostałem takie zlecenie,auto – 2 lata,lakier zniszczony,kolor czarny,grubość powłoki lakierniczej na poziomie 60 – 80 mikronów,nie wiem jak z tego wybrnąć.
rav 75
 

Postprzez Don Corleone » 7 lut 2014, 08:52

No musisz ostrożnie podchodzić, ale robiłem już podobny projekt i wyszło dobrze. Nie wyciągnąłem do ideału, bo lakier miał 45-50, ale udało się zrobić całość zbierając około 5-7, więc da się jeszcze podziałać u Ciebie.
Dla kwarcu nie jest ważne jakiej grubości masz lakier. Delikatnie dobieraj pasty i dasz radę :)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez @tomek@ » 7 lut 2014, 10:22

rav 75 napisał(a):,kolor czarny,

Co to za samochód?
Don Corleone napisał(a):bo lakier miał 45-50

W życiu bym się nie podjął takiej roboty robienia korekty z taką malutką ilością mikronów,chyba że samym wykończeniem.
Don Corleone napisał(a):Dla kwarcu nie jest ważne jakiej grubości masz lakier

Dla kwarcu nie,ale jak nie zrobisz porządnej korekty to kwarc działa na rysy jak szkło powiększające :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Don Corleone » 7 lut 2014, 11:51

@tomek@ napisał(a):W życiu bym się nie podjął takiej roboty robienia korekty z taką malutką ilością mikronów,chyba że samym wykończeniem.

No ja podchodziłem do tego Mini Coopera z wielkim strachem. Starałem się jak najdelikatniejszymi padami i pastami zaczynać i wyszło ładnie. Zresztą miałem już wcześniej trochę doświadczenia na jeszcze mniejszych ilościach i wtedy wyszło dobrze. Moja miała około 50, a żony almera miejscami 25-30, ale wiadomo jak to jest, na swoim podczas nauki można zepsuć i nic się nie stanie. Na klienta to trochę inaczej ;)

@tomek@ napisał(a):Dla kwarcu nie,ale jak nie zrobisz porządnej korekty to kwarc działa na rysy jak szkło powiększające :)

Robiłem kwarcem zmęczoną życiem MX-5, ale właściciel nie chciał robić korekty, tylko zabezpieczyć. Dla mnie to było bez sensu o czym nie omieszkałem poinformować, ale "klient nasz pan". Zadziwiająco wygląd się poprawił.
Może kwestia wypełnienia?
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez rav 75 » 7 lut 2014, 20:39

Co za auto przypadło mi robić? Mitsubishi ASX. Technik firmy lakierniczej przywiózł miernik,okazuje się że na aucie ok.80 mikronów,po polerce (p.2000,trizac 3000,6000) 15 mikronów mniej. Stosowałem pełną linię 3M,powiem szczerze szału nie ma,pupy nie urywa. Lakier miękki,czystą dłonią można porysować,mimo niewielkich korekt rys nie po usuwałem,nie dałem rady. Może macie Panowie jakieś propozycje odnośnie past?
Dziękuję za zainteresowanie.
rav 75
 

Postprzez witek » 8 lut 2014, 19:14

Czytałem sporo tego tematu i trochę wiedzy wyciągnąłem, ale niestety mam inny problem ze swoją MX-3. Kładłem na nią lakier w wakacje i niestety nie wyszło najlepiej, pomarańczowa skórka, delikatne zacieki klaru itp. Wiem że profesjonalny lakiernik określiłby to jako partactwo, ale było dużo rudej i trzeba to było robić szybko. Powtórne tym razem profesjonalne malowanie planuję na przyszły rok, a teraz muszę się zająć tym co mam. Chciałem zrobić normalną polerkę czyli najpierw wyrównać klar papierem ściernym wodnym 2000-2500 potem polerka ze średnią twardości gąbką i pasta g3 a do tego mleczko nabłyszczające. Później nałożyć porządny wosk. Dobrze myślę? Wiem że wszystkich wad się tym nie zlikwiduje, ale na pewno będzie lepiej niż teraz :) Chyba że polecicie zrobić inaczej bo na forum sporo profesjonalistów od detailingu.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez rav 75 » 8 lut 2014, 21:01

Witek,dobrze kombinujesz,"skórkę pomarańczy" zacząłbym szlifować p.1500,następnie wygładzać drobniejszymi (tylko jedna kwestia:ile nałożyłeś klaru,żeby nie było za cienko),z zaciekami to już wyższa szkoła jazdy,jedni szlifują,inni pierw cyklinują później szlifują,kolejni (bo z takimi się spotkałem) nakładają szpachlę...Wosk na pewno się przyda.
rav 75
 

Postprzez witek » 8 lut 2014, 21:10

Klaru jakaś warstwa jest, jak spapram to będzie trzeba malować od nowa całość :P Zacieki kiedyś szlifowałem wodnym i jakoś dawałem rade to może nie będzie tak źle...
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mlodyMazda » 9 lut 2014, 01:23

zacznij moze lepiej papierem 2000 ,zawsze lepiej jak najmniejsza gradacja :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez witek » 9 lut 2014, 12:34

Dzięki za rady :) Jak się ociepli trochę to zacznę działać i zobaczymy co z tego wyjdzie. Oby tylko nie było gorzej niż jest :P
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez marwol » 9 lut 2014, 12:40

A powiedzcie co radzice na lato? Wymagania: maksymalny wet look, ukrycie rys, trzymanie miesiąc :) myslałem nad pb black hole i nattys red... oklepane ale chyba skuteczne :)

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Sabat » 11 lut 2014, 19:27

marwol skuteczne, ale weź natty blue to samo a taniej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Ksylo » 11 lut 2014, 19:47

Koledzy polećcie jakiś zapach do auta. Nigdy żadnego nie stosowałem, a nie chcę żadnego lasu, maliny, czy truskawki... tylko coś świeżego, naturalnego a najlepiej takiego zapachu jak nowe auto :P :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 280 (29/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez mlodyMazda » 11 lut 2014, 19:50

Ksylo napisał(a):naturalnego a najlepiej takiego zapachu jak nowe auto


Chemical Guys New Car ,spsikujesz delikatnie wywaniki lub inne materialy i pachnie :P
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki