Poradniki warsztatowe – dyskusja (roboczy)
MazdaSpeed tak jak inne motoryzacyjne fora ma swojego wiodącego mechanika, swojego wiodącego dostawce części. Był kiedyś nawet ksiądz , ale jakoś od roku nie widziałem nowego wpisu od Xandy'iego , a szkoda bo pisał z sensem.
Ale do rzeczy.
Czy wiodący klubowy dostawca części z Warszawy na literę R ma towar rozpoznany w boju ?
Dzisiaj podrabiają wszystko i już widzialem np. piękne podrobione amortyzatory w "oryginalnych" pudełkach z "oryginalnymi" naklejkami itd. w cenie 30% ceny oryginałow i które wytrzymywały 2 miesiące na aucie (na szczęście nie na moim ).
Nie chcę tego przerabiać z rozrządem.
Czy ktoś już wyjeździł cały przebieg (~120kkm) na rozrządzie od Riki'ego i bez przygód ?
Ale do rzeczy.
Czy wiodący klubowy dostawca części z Warszawy na literę R ma towar rozpoznany w boju ?
Dzisiaj podrabiają wszystko i już widzialem np. piękne podrobione amortyzatory w "oryginalnych" pudełkach z "oryginalnymi" naklejkami itd. w cenie 30% ceny oryginałow i które wytrzymywały 2 miesiące na aucie (na szczęście nie na moim ).
Nie chcę tego przerabiać z rozrządem.
Czy ktoś już wyjeździł cały przebieg (~120kkm) na rozrządzie od Riki'ego i bez przygód ?
Nie chcecie się ochajtać? Ooo...
W ogóle to co to za wątek, jeśli już, to powinien być zatytuowany "Trwałość rozrządu zakupionego u Rikiego".
W ogóle to co to za wątek, jeśli już, to powinien być zatytuowany "Trwałość rozrządu zakupionego u Rikiego".
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
od Rikiego brałem dotąd kilkanaście rozrządów – czasem bezpośrednio ja, czasem kierowałem ludzi do niego, którym później ten rozrząd zakładałem. trwa to już kilka lat – na razie żadnej reklamacji nie było ani na części, ani na robotę
w sumie, to sprawa nie tyczy się tylko rozrządów – ogólnie wszystkich podzespołów.
w sumie, to sprawa nie tyczy się tylko rozrządów – ogólnie wszystkich podzespołów.
Steve napisał(a):Był kiedyś nawet ksiądz , ale jakoś od roku nie widziałem nowego wpisu od Xandy'iego , a szkoda bo pisał z sensem.
Ano był. To znaczy żyję wciąż ale mam problemy techniczne z funkcjonowaniem w przestrzeni zarówno mechanicznej jak i wirtualnej.
Bardzo dokładnie musiałeś przeglądać forum, żeby znaleźć kiedy ostatni raz się wypowiadałem na forum – to było między szpitalem a sanatorium. Do takiej pracy jak kiedyś nie wrócę już na pewno, ale (czasami) służę wciąż pomocą duszpastersko-mechaniczną.
Bardzo dziękuję za stwierdzenie "pisał z sensem" – poczułem się dumnie
Steve napisał(a):Ale do rzeczy.
Masz szeroki wybór dostawców – jak na klienta przystało – powinieneś się cieszyć. Nikt nie ma monopolu, każdy z "naszych" wie co sprzedaje bo to "rozumie". I Riki, i Smirnoff mają na tyle długi staż w mazdach i na forum, że nie ma co roztrząsać tego problemu.
x.A
PS. postaram się trochę odpisać na niektóre wiadomości, ale przez ponad rok się zebrało tego spoooro....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Miło zobaczyć Twój nick po przerwie. Odpowiadaj, odpowiadaj i już więcej nas samych nie zostawiaj... pilnując, abyśmy gdzieś na manowce nie zboczyli, albo złych podkładek do diesla nie założyli (ładniej napisać nie potrafię).
the right man in the wrong place...
Riki napisał(a):Nie ta sama osoba i też nie Małżeństwo............
No i nie ta sama firma
xANDy napisał(a):Ano był....
Był i jest Cieszę się, że udało mi się wywołać Ciebie do tablicy
xANDy napisał(a):Bardzo dziękuję za stwierdzenie "pisał z sensem" – poczułem się dumnie
Zasłużyłeś na to . Możesz powiedzieć "to tymi ręcyma, żeśmy tę krainę budowali".
Nie ma chyba na tym forum właściciela klekota , który by nie czytał Poradnika.
A jeśli któryś nie czytał to i tak Przedstawiciel Warmii i Mazur zaraz go tam odeśle .
Zgadzam się mimo że kupuje u tego drugiego.xANDy napisał(a):I Riki, i Smirnoff mają na tyle długi staż w mazdach i na forum, że nie ma co roztrząsać tego problemu.
xANDy napisał(a):Musicie znaleźć kogoś, kto się tym naprawdę zajmie – ja mogę trochę pomagać, ale naprawdę trochę.
Ja w razie czego też mogę pomóc. Jak trzeba coś pozmieniać to proszę PW
xANDy napisał(a):Chciałem go tam dokleić ale temat jest zamknięty.
Odblokowałem wątek, można się dopisywać
Grzyby napisał(a):Nie przeszkadza Ci to mrowie htmlowych znaczników które nie działają a są widoczne i po prostu przeszkadzają w czytaniu?
Jakich znaczków ?
PS. Ale wybraliśmy sobie temat do takich rozmów.
Bardzo proszę moderatora działu, żeby nam nie kasował tej rozmowy o obróbce poradnika – przynajmniej aż się nie dogadamy w kwestiach współpracy.
Jest taki człowiek np. Neonixos666 który trochę ogarnia temat; powyżej kolega też się zobligował. Widziałem wątek o rozbudowie poradnika – tam też jest kilka spraw poruszonych. To trzeba metodycznie poprzerabiać ale to musiałby zrobić ktoś, kto nie jest mną. Dla tych co się pytają dlaczego – ja mam bardzo duże problemy z czytaniem – od pewnego czasu nie czytam książek bo nie mogę z powodów medycznych. Piszę trochę na ślepo, bo palce pamiętają klawiaturę bez patrzenia na ręce, ale czytanie i składanie większego tekstu po prostu wychodzi poza moje spokojne możliwości.
Z tego co sam wyłapałem – potrzeba wsadzić na pewno takie rzeczy jak:
1. opis rozrządu do RF5 oraz do RF7 (numery katalogowe!)
2. opis rozrządu i części do silnika 1,6
3. numery katalogowe koła 2M do wersji przedlif i polift
4. opis silnika RF7, który po prostu nie istnieje w poradniku
5. wzmianka o silniku RFxx?? 2.2 litra (są chyba trzy modele łącznie!)
6. zdjęcia silników RF5C; RF7 (ze wskazaniem na DPF) i opisanie ich różnic
7. są gdzieś fotki jak ktoś wyjmował swój IC w M6 i widać popękania – zrobić odnośnik do tej relacji (to nie jest fotorelacja na razie, ale zmusić gościa, żeby ją zrobił, albo zrobić ją za niego za jego zgodą)
8. opis "jak sprawdzić, że silnik jest ok" dotyczy właściwie tylko DiTD – trzeba go rozbudować (albo przebudować) o silniki CR i sprawdzenie ich stanu organoleptycznie na giełdzie
9. zmiana namiarów na Mabi (Diesel System?) i podanie innych punktów (ktoś opisywał jak sam naprawiał pompę i dawał ro regeneracji głowice rozdzielaczową na południe kraju – zrobić odnośnik itp. albo dogadać się z facetem, niech poda jakieś szersze dane i umieścić
10. pewnie jeszcze sporo rzeczy...
ponumerowałem – odpowiedzialnie, kto się za co zabierze, kogo zaprosić do realnej współpracy?
PS. ja mogę edytować TYLKO mój pierwszy post – reszta już należy do kogoś innego. Ja po to miałem wtedy plakietkę moderatora, żebym mógł edytować całość. Możliwe, że poprosimy górę o taką możliwość, żeby jedna osoba/dwie miały taką opcję moderowania całego tematu.
Jest taki człowiek np. Neonixos666 który trochę ogarnia temat; powyżej kolega też się zobligował. Widziałem wątek o rozbudowie poradnika – tam też jest kilka spraw poruszonych. To trzeba metodycznie poprzerabiać ale to musiałby zrobić ktoś, kto nie jest mną. Dla tych co się pytają dlaczego – ja mam bardzo duże problemy z czytaniem – od pewnego czasu nie czytam książek bo nie mogę z powodów medycznych. Piszę trochę na ślepo, bo palce pamiętają klawiaturę bez patrzenia na ręce, ale czytanie i składanie większego tekstu po prostu wychodzi poza moje spokojne możliwości.
Z tego co sam wyłapałem – potrzeba wsadzić na pewno takie rzeczy jak:
1. opis rozrządu do RF5 oraz do RF7 (numery katalogowe!)
2. opis rozrządu i części do silnika 1,6
3. numery katalogowe koła 2M do wersji przedlif i polift
4. opis silnika RF7, który po prostu nie istnieje w poradniku
5. wzmianka o silniku RFxx?? 2.2 litra (są chyba trzy modele łącznie!)
6. zdjęcia silników RF5C; RF7 (ze wskazaniem na DPF) i opisanie ich różnic
7. są gdzieś fotki jak ktoś wyjmował swój IC w M6 i widać popękania – zrobić odnośnik do tej relacji (to nie jest fotorelacja na razie, ale zmusić gościa, żeby ją zrobił, albo zrobić ją za niego za jego zgodą)
8. opis "jak sprawdzić, że silnik jest ok" dotyczy właściwie tylko DiTD – trzeba go rozbudować (albo przebudować) o silniki CR i sprawdzenie ich stanu organoleptycznie na giełdzie
9. zmiana namiarów na Mabi (Diesel System?) i podanie innych punktów (ktoś opisywał jak sam naprawiał pompę i dawał ro regeneracji głowice rozdzielaczową na południe kraju – zrobić odnośnik itp. albo dogadać się z facetem, niech poda jakieś szersze dane i umieścić
10. pewnie jeszcze sporo rzeczy...
ponumerowałem – odpowiedzialnie, kto się za co zabierze, kogo zaprosić do realnej współpracy?
PS. ja mogę edytować TYLKO mój pierwszy post – reszta już należy do kogoś innego. Ja po to miałem wtedy plakietkę moderatora, żebym mógł edytować całość. Możliwe, że poprosimy górę o taką możliwość, żeby jedna osoba/dwie miały taką opcję moderowania całego tematu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Wszystko odnośnie DiTD biorę na siebie, poza tym jest na forum gość który mógłby opisać całą pompę, zasadę działania oraz przyczyny usterek (z objawami) trzeba go tylko przycisnąć. Także powinna pojawić się fotorelacja z wymiany rozrządu, podkładek oraz ustawienia luzu zaworowego w ditd.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki