Opinie na temat katalizatorów uniwersalnych

Postprzez jarcyś » 4 lis 2006, 10:57

Obojętnie ceramika czy metal. Metal jest trwalszy.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2004, 00:54
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg

Postprzez xANDy » 4 lis 2006, 15:15

xANDy napisał(a):Czy do diesli są takie same katalizatory?


xANDy napisał(a):czy tutaj też należy zwracać szczególną uwagę na coś?

"tutaj" to znaczy w dieslu... jaki duży powinien być, albo jaki nie powinien być...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez wojtek75 » 24 maja 2007, 00:22

:)
Ostatnio edytowano 24 maja 2007, 00:28 przez wojtek75, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez wojtek75 » 24 maja 2007, 00:24

Chce założyć katalizator BOSALA uniwersalny nr. ref. 099-886 . Jego wymiary to długość 25cm, średnica 50mm, wysokość 9cm. Wg producenta może być do auta o poj. do 3000cm3. Czy ktoś z Was montował go już w swojej 626 lub innej...
Katalizator jest bardzo mały i kwadratowy. Czy te gabaryty pozwolą go bez problemu zamontowac w 626 w ktorej katalizator jest płaski...? W sumie 9cm wysokości to nie wiele ale czy zmieści sie? No i czy średnica 50mm katalizatora odpowiada średnicy w rurze kolektorowej w 626?
Link do strony z aukcja na allegro: http://moto.allegro.pl/item198621397_ka ... szawa.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez jarcyś » 24 maja 2007, 23:01

SŁuchaj nie zakładaj tego maleństwa.Jak myślisz dlaczego oryginalny katalizator ma takie a nie inne wymiary oraz wagę od których to paramertów zależy cena.To się nie nadaje do mazdy 626-będzie pierdziało okrutnie.Zreztą zadzwoń do chłopaków od tłumików i Ci wyjaśnią. Wez lepiej coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item198733672_un ... euro2.html


Ja założyłem od tego sprzedawcy i jestem naprawdę zadowolony. Auto cicho pracuje oraz trzyma parametry spalin.
Maleństwa nie wkładaj nigdy-szkoda kasy-moze do jakiegoś seicento czy tico.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2004, 00:54
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg

Postprzez wojtek75 » 25 maja 2007, 12:57

jarcyś napisał(a):Auto cicho pracuje

No własnie o to mi chodzi... Bo w tej chwili mam strumienice za ok.50 z AWG i pierdzi i jest rezonans na postoju i w czasie jazdy (szczegolnie przy ok. 2000 i 2900 obr/min). Wkurza mnie to strasznie <killer>
Jak będę w Gdańsku to kupię osobiście...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez jarcyś » 29 maja 2007, 11:55

też miełem strumienice-i ją... zmieniłem na kata.
Pozdr
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2004, 00:54
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg

Postprzez SHY » 29 lip 2007, 16:06

jarcyś napisał(a):Jak myślisz dlaczego oryginalny katalizator ma takie a nie inne wymiary

Wg mnie czasami zabiegi z wymiarami (gemetria) nie koniecznie maja na celu polepszenie parametrow technicznych. Biznes jest biznes i czasami w roznych dziedzinach zycia robi sie cos inne od reszty zeby nie mozna bylo tego zastapic czyms innym (a przynajmniej zeby ktos sie wahal co do wyboru zamiennika).

jarcyś napisał(a):nie nadaje do mazdy 626-będzie pierdziało okrutnie

Slyszales czy tylko myslisz, ze tak bedzie?? Jesli slyszales i tak jest w rzeczywistosci to ok, ale znam wielu serwisantow, ktorzy tylko mysla, ze cos wiedza i zgrywaja wazniakow co mnie doprowadza do bialej goraczki.

Ja wlasnie stoje przed wyborem instalacji nowego kata i jak na razie niczego nie odrzucam. Czytalem opinie na innych forach (volkswagen, opel, renault) nt katalizatorow uniwersalnych Bosala i sa jak najbardziej pozytywne (nie nalazlem ani jednej zlej opini). Tak wiec ten Twoj jarcyś jest dopiero pierwszym w sumie negatywnym tylko nie wiem jeszcze na czym oparty.

Jesli ktos ma jeszcze cos do powiedzenia w temacie to chetnie przeczytam.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez jarcyś » 29 lip 2007, 20:09

Nie zrozumiliśmy się coś. Kolega Wojtek zapytał czy taki kat bosala:http://allegro.pl/item219914014_katalizator_bosal_144_zl_warszawa.html
nadaje się do 626, przy czym istotny dla niego był parametr głośnośći. Ja odradziłem mu tego kata bo słyszałem jego działanie w vectrze B. I otóż było fatalnie brzydko oraz głośno. A jeżeli chodzi o parametry techniczne tego kata to jest wszystko ok. Nic nie mówię. Chodzi tylko o to że do silnika 2 litry jest za głośny.POzdr
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2004, 00:54
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg

Postprzez wojtek75 » 15 kwi 2008, 21:05

Dziś kupiłem katalizator uniwersalny (wkład metaliczny) ARVIN MERITON (TESH) za 216zł. Jutro lub pojutrze wstawie i opisze wrażenia. Postaram się też zamieścić jego zdjęcie z wymiarami.
Wstawiłem katalizator. Nie ma już dziwnych odgłosów przy odejmowaniu gazu. Niestety tłumik końcowy mam Marixa i buczy... Wstawie niedługo BOSALA. Po wstawieniu tego katalizatora spełniam normy emisji spalin EURO IV! Sprawdziłem na stacji diagnostycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez wojtek75 » 17 kwi 2008, 16:50

Kupiłem katalizator uniwersalny za 216zł u siebie w mieście (firma ArvinMeriton – TESH). Poprawil sie dzwiek jak schodzi z obrotów i nie ma juz takich rezonansow ale musze wymienic tlumikow koncowy na BOSALA bo teraz mam MARIX i slyszalne jest buczenie.... A.... Dzieki temu katalizatorowi spełniam normy EURO IV! Zbadanie na analizatorze spalin ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez Ziolkov » 21 lis 2009, 15:23

Witam
Odgrzebuje temat ponieważ potrzebuję pilnej opinii o katalizatorach firmy AWG.

Powstała konieczność wymiany starego katalizatora w mojej MX-6
Chcę zmienić go na kata z wkładem metalicznym.

mechanik powiedział że może załatwić firmy Lindo-Gobex dedykowany za 900zł albo uniwersalny za 460 ale trzeba tam coś cudować ze średnicą rury.

Przedstawiciel handlowy firmy AWG zaproponował mi kata Mp 50 2000-5000cm3 na średnicę wydechu 60 mm takiego jak na zdjęciu poniżej za 500PLN + Vat

Obrazek

Pełna specyfikacja na stronie:
http://www.polonez-kat.com.pl/pl/metalowe.html

Bardzo proszę o opinię na temat tej firmy
Nie chcę wydawać kilkuset złotych tylko po to żeby przekonać się że źle zrobiłem.

Oczywiście dedykowany kat za prawie 1000 albo oryginalny za 2000-3000 odpada w przedbiegach.
Sprawa jest pilna bo zmieniam wydech środkowy i muszę to zrobić od razu z katem.
Pozdrawiam
323F sprzedana ----> nareszcie MX-6 KL-DE :))
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 20:55
Posty: 33
Skąd: Wwa
Auto: MX-6 GE KL DE

Postprzez SHY » 21 lis 2009, 20:52

Witam

Ja tez sie waham z zalozeniem katalizatora. Jezdze na LPG, ktorego spaliny strasznie smierdza. Gdzies na naszym forum czytalem, ze wlasnie jest to wina braku katalizatora. Druga rzecz to czy ktos moze sie wypowiedziec na temat zmian w spalaniu w opcji z i bez katalizatora.
Oczywiscie o walorach dzwiekowych nie wspominam, bo doprowadzaja mnie do szalu. Pusta puszka po kacie gra masakrycznie jak na moja wrazliwosc na dzwiek ;).

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Ziolkov » 28 lis 2009, 23:35

Odświeżam ponownie temat.
Katalizator jeszcze nie kupiony ze względu na problemy finansowe:)

Przy tej okazji zadam pytanie:

Czy ktoś z Was ma u siebie założony okrągły katalizator sportowy ( uniwersalny) na wydechu o średnicy 60 mm ? (najlepiej w MX-6)

Jeśli tak to jak rozwiązaliście problem konieczności obniżenia układu wydechowego? – Jak zmierzyłem swojego ori kata i tego okrągłego
Obrazek
to wyszło na to że musiałbym trochę cały wydech obniżyć.
Pojawia się kwestia jak to technicznie wykonać (kolanko za kolektorem?) oraz czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na właściwości autka- mam tu na myśli opcję przyhaczenia katem albo rurą o coś.

Z góry dzięki za opinię posiadaczy
pozdrawiam
323F sprzedana ----> nareszcie MX-6 KL-DE :))
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 20:55
Posty: 33
Skąd: Wwa
Auto: MX-6 GE KL DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki