Problemy z zamkiem centralnym
Witam kolegów.
Bardzo proszę o pomoc.
Mam "madzię" 323 bj z centralnym zamkiem bez alarmu.Do tej pory wszystko chodziło jak w zegarku.Wczoraj wyłaczyłem autko z maksymalnie skreconymi kołami i nie mogłem wyciagnąc kluczyka ze stacyjki.Dopiero po poruszaniu kierownica, wyciagnąłem kluczyk.Od tego czasu ,nie działa mi otwieranie i zamykanie samochodu z pilota.Zamykanie przez przekręcenie kluczyka w zamku dzieła OK/opadaja wszystkie blokady/.
Może to po prostu zbieg okoliczności z tymi "skręconymi kołami" ale wolę Wam dokladnie wskazać okoliczności zdarzenia .
Bardzo proszę o pomoc.
PS.Baterie w pilocie oczywiście wymieniłe-nie dało to jednak żadnych rezultatów pozytywnych.
Poczytałem więcej wątków z podobnym do mojegom problemem i nasuwa mi się problem"rozkodowanego pilota",
Czy mogłby ktos podpowiedzieć jak zakodowac go ponownie?
Bardzo proszę o pomoc.
Mam "madzię" 323 bj z centralnym zamkiem bez alarmu.Do tej pory wszystko chodziło jak w zegarku.Wczoraj wyłaczyłem autko z maksymalnie skreconymi kołami i nie mogłem wyciagnąc kluczyka ze stacyjki.Dopiero po poruszaniu kierownica, wyciagnąłem kluczyk.Od tego czasu ,nie działa mi otwieranie i zamykanie samochodu z pilota.Zamykanie przez przekręcenie kluczyka w zamku dzieła OK/opadaja wszystkie blokady/.
Może to po prostu zbieg okoliczności z tymi "skręconymi kołami" ale wolę Wam dokladnie wskazać okoliczności zdarzenia .
Bardzo proszę o pomoc.
PS.Baterie w pilocie oczywiście wymieniłe-nie dało to jednak żadnych rezultatów pozytywnych.
Poczytałem więcej wątków z podobnym do mojegom problemem i nasuwa mi się problem"rozkodowanego pilota",
Czy mogłby ktos podpowiedzieć jak zakodowac go ponownie?
- Od: 22 cze 2008, 11:56
- Posty: 18
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323BJ 1.5
Oczywiście – tutaj jest oryginalna instrukcja:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 62#1118262
jest jeszcze kilka innych tematów które łatwo wyszukać za pomocą "szukajki"
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 62#1118262
jest jeszcze kilka innych tematów które łatwo wyszukać za pomocą "szukajki"
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
witam posiadam w mojej madzi oryginalny centrlany zamek z pilotem
i ostanio przestal dzialac:)
wymieniłem batarie i lapie troche lepiej, dziala on chyba na podczerwien:)
jest mozliowsc zmiany samego pilota??
i jak to zrobic moze mi ktos pomoc:)
dzieki
i ostanio przestal dzialac:)
wymieniłem batarie i lapie troche lepiej, dziala on chyba na podczerwien:)
jest mozliowsc zmiany samego pilota??
i jak to zrobic moze mi ktos pomoc:)
dzieki
- Od: 27 sie 2008, 22:09
- Posty: 52
- Auto: 323F BA 1.5 16v
chudy napisał(a):Y3TI, Zaczął bym od sprawdzenia stycznika przy wkładce zamka w drzwiach kierowcy.
u mnie przy klamce nie ma zadnego stycznika(przynajmniej nie znalazlem),wszystkie przewody ida nizej do "zapadki",rozebralem ja ale nic nadzwyczajnego nie znalazlem.zastanawiam sie czy moze nie dochodzic prad od strony kierowcy do jakiejs kostki?no bo centralny w zasadzie dziala (nie z kluczyka ale z rygielka) jak jest przekrecony kluczyk.albo zwarcie jest tylko w innym miejscu.albo przekaznik nawala a jesli tak to jak go sprawdzic.masz moze jakies inne pomysly chudy.
- Od: 27 sie 2008, 16:00
- Posty: 5
- Skąd: pruszków
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '98r DITD
witam!!
i u mnie pojawił sie problem z centralnym zamkiem. zamek jest prawdopodobnie oryginalny.
Auto przez jakiś czas było mało używane, a ostanio stało u blacharza.
Problem polaga na tym ze nie dziala nic z pilota. zamkniecie czy otwarcie. z lewej lub z prawej strony czy z środka auta. Lewe i prawe drzwi otwieraja sie na kluczyk (jednoczesnie) i bez roznicy z której strony otwieram.
jakieś pomysły?
i u mnie pojawił sie problem z centralnym zamkiem. zamek jest prawdopodobnie oryginalny.
Auto przez jakiś czas było mało używane, a ostanio stało u blacharza.
Problem polaga na tym ze nie dziala nic z pilota. zamkniecie czy otwarcie. z lewej lub z prawej strony czy z środka auta. Lewe i prawe drzwi otwieraja sie na kluczyk (jednoczesnie) i bez roznicy z której strony otwieram.
jakieś pomysły?
Adamos, szczerze to nie wiem jak w 323C jest rozwiązane fabryczne sterowanie na pilota (o ile właśnie takie posiadasz) a przyczyn może być całe mnóstwo. Może antena została uszkodzona, odbiornik, może nie ma komunikacji między odbiornikiem sygnału pilota a fabrycznym sterownikiem zamków? To niestety ciężko sprawdzić.
Y3TI zamki masz sterowane jednym przewodem – przy otwieraniu podaje impuls masy a przy zamykaniu impuls masy przez opornik 1kOhm. Jeśli masz na tym przewodzie jakieś zwarcie/przebicie do karoserii, centralka moze je odczytywać jako sygnał "zamknij" Dlatego musisz sprawdzić stan jaki otrzymuje centralka na PIN sterujacy. W tym celu musisz wypiąć kostkę z fabrycznego sterowania i pomierzyć jaki opór jest między PIN-em "F" a masą samochodu. Wklejam odpowiednią tabelę
Y3TI zamki masz sterowane jednym przewodem – przy otwieraniu podaje impuls masy a przy zamykaniu impuls masy przez opornik 1kOhm. Jeśli masz na tym przewodzie jakieś zwarcie/przebicie do karoserii, centralka moze je odczytywać jako sygnał "zamknij" Dlatego musisz sprawdzić stan jaki otrzymuje centralka na PIN sterujacy. W tym celu musisz wypiąć kostkę z fabrycznego sterowania i pomierzyć jaki opór jest między PIN-em "F" a masą samochodu. Wklejam odpowiednią tabelę
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
dodam jeszcze ze zrobilem taki myk: jeden kluczyk przekrecony w stacyjce a drugim otwieralem i zamykalem centralny i wtedy wszystko ladnie dziala .ale ok sprawdze ten opor (tabelke juz mam z "elektrody" ale dzieki)i napisze co wyszlo,ale cos mi sie wydaje ze i tak trafie w koncu do elektryka
- Od: 27 sie 2008, 16:00
- Posty: 5
- Skąd: pruszków
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '98r DITD
chudy napisał(a):Adamos, szczerze to nie wiem jak w 323C jest rozwiązane fabryczne sterowanie na pilota (o ile właśnie takie posiadasz) a przyczyn może być całe mnóstwo. Może antena została uszkodzona, odbiornik, może nie ma komunikacji między odbiornikiem sygnału pilota a fabrycznym sterownikiem zamków? To niestety ciężko sprawdzić
a wymiana sterownika i takie tam to skomplikowana operacja?
Adamos napisał(a):a wymiana sterownika i takie tam to skomplikowana operacja?
Chodzi Ci o sterownik na pilota? Jest to raczej prosta sprawa, i można to zrobić na dwa sposoby – podpiąć nowy sterownik nie ruszając nic w aucie, albo trudniej ale lepiej jest spróbować odnaleźć fabryczny sterownik na pilota i go odłączyć a potem dopiero podpiąć nowy sterownik.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Witam!
Mam inne pytanko: czy do 323F (BA) możliwe jest zaprogramowanie innego pilota?
Np. z 626 czy też z zupełnie innego pojazdu?
Oczywiście mówię o pilocie na podczerwień.
Pozdrawiam!
Marek
Mam inne pytanko: czy do 323F (BA) możliwe jest zaprogramowanie innego pilota?
Np. z 626 czy też z zupełnie innego pojazdu?
Oczywiście mówię o pilocie na podczerwień.
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
chudy napisał(a): Dlatego musisz sprawdzić stan jaki otrzymuje centralka na PIN sterujacy. W tym celu musisz wypiąć kostkę z fabrycznego sterowania i pomierzyć jaki opór jest między PIN-em "F" a masą samochodu
jesli dobrze zmierzylem to opor wynosi ok 65-70.ale dlaczego dziala centralny jak kluczyk w stacyjce jest przekrecony?
- Od: 27 sie 2008, 16:00
- Posty: 5
- Skąd: pruszków
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '98r DITD
Adamos napisał(a):a wie ktoś może jak zakodować pilot?? bo prawdopodobnie się rozkodował.
chudy napisał(a):Oczywiście – tutaj jest oryginalna instrukcja:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 62#1118262
jest jeszcze kilka innych tematów które łatwo wyszukać za pomocą "szukajki"
- Od: 22 cze 2008, 11:56
- Posty: 18
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323BJ 1.5
A ja mam może głupie pytanie, ale czy siłownik działa w systemie 0-1 czy pada powoli?
Mam problem u siebie, padły mi oba z tyłu. Zdobyć je nei jest łatwo, a zainstalować uniwersalnego nie ma jak bo jest troche nietypowy...
widoczna na pierwszym planie "lezka" przesuwa się prawo-lewo. problem w tym, że przesunie się raz, max 2 razy a potem jakby juz nie miało siły. rozebrałem to ustrojstwo i gdy wyjmę sam silniczek to on sie obraca przy włącz./wył. centralnego, ale gdy ma juz napędzić zębatkę, która ma ścisnąć sprężynki już jest problem. w dodatku nikt nie sprzedaje samego siłownika, tylko z zamkiem, mam już 2 zamki i żadnego działającego siłownika
Mam problem u siebie, padły mi oba z tyłu. Zdobyć je nei jest łatwo, a zainstalować uniwersalnego nie ma jak bo jest troche nietypowy...
widoczna na pierwszym planie "lezka" przesuwa się prawo-lewo. problem w tym, że przesunie się raz, max 2 razy a potem jakby juz nie miało siły. rozebrałem to ustrojstwo i gdy wyjmę sam silniczek to on sie obraca przy włącz./wył. centralnego, ale gdy ma juz napędzić zębatkę, która ma ścisnąć sprężynki już jest problem. w dodatku nikt nie sprzedaje samego siłownika, tylko z zamkiem, mam już 2 zamki i żadnego działającego siłownika
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki