Mniejsza aktywnośc na nowym forum
Zauwazyliscie, że odkad forum zostalo wylaczone a pozniej wznowione w nowej formule jest już mniej wpisów i tematów
Zamarły działy, które wczesniej byy dośc często odwiedzane.
Może jest to związane z dużym rozdrobnieniem działów – nie widzę sensu np w dziale eksploatacja tworzyć dziesięciu poddziałów typu : koła, karoseria, zawieszenie, silnik, szyba, spojler, wydech itd...
A dlaczego?? to proste- żeby zobaczyc nowe tematy trzeba odpalac po kolei każdy dział – bez sensu
No i poza tym teraz ktos kto jest w danym momencie zainteresowany oponami nie wejdzie w dzial dotyczacy silnika ( a tam moze pojawilo sie cos co by go zainteresowało , albo ktos zadal pytanie na ktore on znalby odpowiedź )
Rozumiem, że ktoś chciał uporzadkować forum i posegregować tematy ale zbytnie rozdrobnienie najwyraźniej działa niekorzystnie. Zadałem ostatnio 2 pytania w roznych dzialach – zero odzewu ... nie sądzę żeby był takie trudne, ale wlasnie cos z forum stalo sie nie tak...
Pominąłem stronę wizualną, ale też pooprzednia wersja wygladala lepiej, czytelniej itd...
Zamarły działy, które wczesniej byy dośc często odwiedzane.
Może jest to związane z dużym rozdrobnieniem działów – nie widzę sensu np w dziale eksploatacja tworzyć dziesięciu poddziałów typu : koła, karoseria, zawieszenie, silnik, szyba, spojler, wydech itd...
A dlaczego?? to proste- żeby zobaczyc nowe tematy trzeba odpalac po kolei każdy dział – bez sensu
No i poza tym teraz ktos kto jest w danym momencie zainteresowany oponami nie wejdzie w dzial dotyczacy silnika ( a tam moze pojawilo sie cos co by go zainteresowało , albo ktos zadal pytanie na ktore on znalby odpowiedź )
Rozumiem, że ktoś chciał uporzadkować forum i posegregować tematy ale zbytnie rozdrobnienie najwyraźniej działa niekorzystnie. Zadałem ostatnio 2 pytania w roznych dzialach – zero odzewu ... nie sądzę żeby był takie trudne, ale wlasnie cos z forum stalo sie nie tak...
Pominąłem stronę wizualną, ale też pooprzednia wersja wygladala lepiej, czytelniej itd...
- Od: 19 paź 2008, 19:53
- Posty: 152
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004
co do samej szaty graficznej. było to juz chyba z miliard razy informowane ze to co jest teraz jest tymczasowe... i zostanie zmienione.
Co do rozdrobnienia ma to moim zdaniem wiecej plusów niz minusów.
Co do rozdrobnienia ma to moim zdaniem wiecej plusów niz minusów.
Na pewno każde zmiany niosą ze sobą ryzyko i na początku mogą zniechęcić ale robiąc to co robimy jesteśmy przekonani, że poprawią one wizerunek klubu jak i po prostu funkcjonalność forum więc powiem po raz setny cierpliwości.
Niestety, zostało to również poczynione na życzenie samych Forumowiczów, którzy nie potrafili utrzymać porządku i często popełniali podstawowe błędy w wyborze działu czy nazewnictwie tematów. Poza tym nigdy nie narzekaliśmy na statystyki, a – niech to nie zabrzmi bezczelnie – mniejszy ruch to mniejsza robota dla moderatorów. Przyznam jednak, że sam nie mogę się do końca tu odnaleźć i czekam na nowy layout. Inna sprawa, że niektóre działy były wielotematycznym burdelem (To i Owo, Eksploatacja).
wg mnie podział jest nietrafiony..
Bo taki dział jak np eksploatacja jest zupełnie zbędny ..bo np pisząc o ekslopatacji mazdy 6 pisałbym w dziale mazdy 6 .. A tak to szukając tematu o oleju do 6ki muszę przekopać tematy o autach ktorę mnie nie interesują.
Powiedzcie czy to jest OK, że temat o siatce do bagażnika mazdy 6 gg ludzie piszą w dziale eksploatacja / karoseria i koła
Poza tym dział tuning – nie powinien być dzielony na : optyczny, mechaniczny itd ... tylko na okreslone modele czyli , 3ka, 6ka, cx7 starsze modele itd... łatwiej byłoby odszukać coś sensownego
Założe się że temat o tuningu mazdy 6 cieszyłby sie wiekszym zainteresowaniem w dziale warsztat/mazda 6 niz w dziale garaz/tuning/optyczny i tak dalej...mimo ze wchodza tam uzytkownicy samochodow wszelkiej maści...
Bo taki dział jak np eksploatacja jest zupełnie zbędny ..bo np pisząc o ekslopatacji mazdy 6 pisałbym w dziale mazdy 6 .. A tak to szukając tematu o oleju do 6ki muszę przekopać tematy o autach ktorę mnie nie interesują.
Powiedzcie czy to jest OK, że temat o siatce do bagażnika mazdy 6 gg ludzie piszą w dziale eksploatacja / karoseria i koła
Poza tym dział tuning – nie powinien być dzielony na : optyczny, mechaniczny itd ... tylko na okreslone modele czyli , 3ka, 6ka, cx7 starsze modele itd... łatwiej byłoby odszukać coś sensownego
Założe się że temat o tuningu mazdy 6 cieszyłby sie wiekszym zainteresowaniem w dziale warsztat/mazda 6 niz w dziale garaz/tuning/optyczny i tak dalej...mimo ze wchodza tam uzytkownicy samochodow wszelkiej maści...
- Od: 19 paź 2008, 19:53
- Posty: 152
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004
Hieronim napisał(a):teraz ktos kto jest w danym momencie zainteresowany oponami nie wejdzie w dzial dotyczacy silnika
Silniki do silników...opony do opon. I Ty to uważasz za niepoprawne? Teraz chociaż jak chce coś znaleść o oponach...nie trzeba sie przedzierać przez setki niepotrzebnych tematów...ale według Ciebie to niepoprawne?
Hieronim napisał(a):A tak to szukając tematu o oleju do 6ki muszę przekopać tematy o autach ktorę mnie nie interesują.
Ale zauważ że tylko (powiedzmy) tematów dotyczących olejów, a nie np. zagłówków,szyb,lakieru,silnika,koła,spalania,skrzyni,i dzięsiątków innych...ale to według Ciebie tez jest niewłaściwe?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Moim skromnym zdaniem podział na tuning optyczny i mechaniczny jest bardzo dobrym podziałem. A wymieszanie modeli w jednym temacie nie jest dużą przeszkodą, wręcz odwrotnie. Można podpatrzyć co ludzie robią z innymi autami i jak to podprowadzić do naszego modelu.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Jedyny sposob aby dogodzic wszystkim jest dobra wyszukiwarka. A ta jest _lepsza_. Mam nadzieje, ze beda jeszcze lepsze. Druga sprawa, zakladki w polaczeniu z oznaczaniem tematow jako przeczytane/nieprzeczytane oraz sortowanie "custom".
Wprawdzie nikt tego jeszcze nie ma (chyba), ale co za problem byc pionierami .Wiekszosc wtedy odczepi sie od struktury forum.
Wprawdzie nikt tego jeszcze nie ma (chyba), ale co za problem byc pionierami .Wiekszosc wtedy odczepi sie od struktury forum.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Hieronim napisał(a):wg mnie podział jest nietrafiony..
Bo taki dział jak np eksploatacja jest zupełnie zbędny ..bo np pisząc o ekslopatacji mazdy 6 pisałbym w dziale mazdy 6 .. A tak to szukając tematu o oleju do 6ki muszę przekopać tematy o autach ktorę mnie nie interesują.
Powiedzcie czy to jest OK, że temat o siatce do bagażnika mazdy 6 gg ludzie piszą w dziale eksploatacja / karoseria i koła
Poza tym dział tuning – nie powinien być dzielony na : optyczny, mechaniczny itd ... tylko na okreslone modele czyli , 3ka, 6ka, cx7 starsze modele itd... łatwiej byłoby odszukać coś sensownego
Założe się że temat o tuningu mazdy 6 cieszyłby sie wiekszym zainteresowaniem w dziale warsztat/mazda 6 niz w dziale garaz/tuning/optyczny i tak dalej...mimo ze wchodza tam uzytkownicy samochodow wszelkiej maści...
Idąc Twoim tokiem rozumowania, w każdym dziale ludzie pytaliby o ET felg czy łuszczący się lakier, a w gruncie rzeczy te elementy nie różnią się niezależnie od modelu. Przy takim podziale forum miałoby jeszcze więcej działów i uwierz, że projektowali go ludzie, którzy spędzili tutaj całe lata swojego życia. Jeśli nasz eksperyment się nie powiedzie, z pewnością przeprowadzimy stosowne zmiany.
Hieronim napisał(a):Globy napisał(a):mniejszy ruch to mniejsza robota dla moderatorów.
Niestety, postów na temat BG, GD czy TA już u nas dostatek. Stawiamy na rozszerzanie kontentu, którego jeszcze nie mamy i dotyczącego nowych i niszowych modeli, a reszta mu podlegać jedynie krystalizacji i uporządkowaniu. Nie startujemy w konkursie na najbardziej zatłoczone forum motoryzacyjne, szczególnie że według moich obserwacji od pewnej granicy wraz ze wzrostem ruchu w tempie kwadratowym rośnie ilość dzieci Neostrady.
Hieronim napisał(a):Zauwazyliscie, że odkad forum zostalo wylaczone a pozniej wznowione w nowej formule jest już mniej wpisów i tematów
To ja jeszcze na szybko dodam, że oglądalność stale rośnie, a rzeczywisty przyrost postów jest większy niż w ostatnich miesiącach ubiegłego roku.
Gdyby nie wprowadzony podział, to za chwilę trudno byłoby ogarnąć najpopularniejsze działy, w których ostatnimi czasy migało jak w kalejdoskopie – np. tematy regionalne, ogłoszenia, fora modelowe itd.
the right man in the wrong place...
...a forum i tak czekał nieuchronny podział, tylko w starej wersji miałoby ono kilometr długości. Myślę, że wyczerpaliśmy temat, można go zamknąć i skoszować. Nadal prosimy o cierpliwość, bo zmiany jeszcze trwają.
Hmmmm a może mniejsza aktywność to coś poważniejszego poparte badaniami naukowców?
Ostatnio czytałem to:
"Pierwszy raz najwięcej znaczy"
Czy wiesz jak dużo czasu zajmuje człowiekowi wyrobienie sobie zdania o przeglądanej stronie internetowej? Dokładnie 50 milisekund! W tym czasie człowiek nabiera konkretnego nastawienia do serwisu internetowego, a to pierwsze wrażenie jest dość trwałe.
Takich danych dostarczyły wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców z Carleton University, a opublikowane w piśmie Behaviour and Information Technology. W eksperymencie badane osoby miały za zadanie zerknąć na jakąś stronę internetową, jednak nie dłużej niż przez 50 milisekund, następnie poproszone były o ocenę estetyki tego serwisu. W drugiej części badania respondenci mieli możliwość przyjrzenia się dokładnie stronie WWW, którą jeszcze raz oceniali. Okazało się, że badani za jednym i za drugim razem ocenili serwis podobnie.
Czym uwarunkowany jest taki mechanizm spostrzegania? Jest to tak zwany efekt aureoli. Polega on na przypisywaniu wielu negatywnych lub pozytywnych cech osobie lub przedmiotowi, w zależności jakie wywrze na nas pierwsze wrażenie. Inaczej mówiąc sugerujemy się jedną cechą, przypisując przedmiotowi lub osobie podobne, których być może wcale nie posiada.
Warto by strona klubowa (bo na forum juz za późno ) która będzie w niedalekiej przyszłości była w te 50ms odebrana Pozytywnie. Tylko przydałoby sie nią podzielić z forumowiczami (jakies screeny?) przed wprowadzeniem w świat....
PS. Ciekawe jak mierzyli ten czas (50ms) zerkania na stronę, to chyba mniej niż mrugnięcie okiem?
PS2. Mam odpowiedź:
Mruganie
* Podczas mrugania powieki zwilżają powierzchnię oka oczyszczając ją z kurzu i zarazków. Człowiek mruga średnio 1-2 razy co 10 sekund, a każde mrugnięcie trwa około 1/3 sekundy. Oznacza to, że w ciągu 12-godzinnego dnia mrugamy łącznie około 25 minut. 1 ms = 0,001 s
Ostatnio czytałem to:
"Pierwszy raz najwięcej znaczy"
Czy wiesz jak dużo czasu zajmuje człowiekowi wyrobienie sobie zdania o przeglądanej stronie internetowej? Dokładnie 50 milisekund! W tym czasie człowiek nabiera konkretnego nastawienia do serwisu internetowego, a to pierwsze wrażenie jest dość trwałe.
Takich danych dostarczyły wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców z Carleton University, a opublikowane w piśmie Behaviour and Information Technology. W eksperymencie badane osoby miały za zadanie zerknąć na jakąś stronę internetową, jednak nie dłużej niż przez 50 milisekund, następnie poproszone były o ocenę estetyki tego serwisu. W drugiej części badania respondenci mieli możliwość przyjrzenia się dokładnie stronie WWW, którą jeszcze raz oceniali. Okazało się, że badani za jednym i za drugim razem ocenili serwis podobnie.
Czym uwarunkowany jest taki mechanizm spostrzegania? Jest to tak zwany efekt aureoli. Polega on na przypisywaniu wielu negatywnych lub pozytywnych cech osobie lub przedmiotowi, w zależności jakie wywrze na nas pierwsze wrażenie. Inaczej mówiąc sugerujemy się jedną cechą, przypisując przedmiotowi lub osobie podobne, których być może wcale nie posiada.
Warto by strona klubowa (bo na forum juz za późno ) która będzie w niedalekiej przyszłości była w te 50ms odebrana Pozytywnie. Tylko przydałoby sie nią podzielić z forumowiczami (jakies screeny?) przed wprowadzeniem w świat....
PS. Ciekawe jak mierzyli ten czas (50ms) zerkania na stronę, to chyba mniej niż mrugnięcie okiem?
PS2. Mam odpowiedź:
Mruganie
* Podczas mrugania powieki zwilżają powierzchnię oka oczyszczając ją z kurzu i zarazków. Człowiek mruga średnio 1-2 razy co 10 sekund, a każde mrugnięcie trwa około 1/3 sekundy. Oznacza to, że w ciągu 12-godzinnego dnia mrugamy łącznie około 25 minut. 1 ms = 0,001 s
CezaR83 napisał(a):Warto by strona klubowa (bo na forum juz za późno ) która będzie w niedalekiej przyszłości była w te 50ms odebrana Pozytywnie. Tylko przydałoby sie nią podzielić z forumowiczami (jakies screeny?) przed wprowadzeniem w świat....
Rozowa na ten temat powinna sie zaczac PRZED rozpoczeciem jakichkolwiek prac, bo inaczej bedziemy 'plakac nad rozlanym mlekiem' jak ma to miejsce w przypadku forum – pisalem o tym w innym miejscu. Mam nadzieje, ze w przypadku zmiany strony klubowej tak wlasnie sie stanie...
Co do tych 50 ms uwazam, ze to troche naciagana teoria – oko ludzkie w tym czasie nie jest w stanie zarejestrowac obrazu w takim stopniu, aby spostrzec cp dany obraz zawiera. Ale mysle, ze faktem jest to, ze wyrabiamy sobie opinie o danej stronie w ciagu pierwszych kilku chwil na niej spedzonych.
Szczerze mówiąc nie wiem, czy to dobrze, że działy nietechniczne zostały rozdrobnione... Tak szczegółowe podziały na forach technicznych wydają się całkiem ok (w praktyce nie wiem, bo Mazda nigdy mi się nie psuje , a jak się psuła to i tak wystarczy pojechać do mechanika ), ale nie wiem czy pozostałe działy nie są za bardzo poszatkowane – niby porządek jest większy z punktu widzenia poszukiwacza jakiegoś tematu, ale w przypadku czytelnika (wcześniej czytałem wszystkie działy oprócz warsztatu, tuningu i NM oraz kupię/sprzedam) po prostu nie chce mi się przeskakiwać do kolejnych i w rezultacie czytam znacznie mniej i osobiście również odebrałem to (może mylnie) jako mniejszą aktywność na forum . A przynajmniej mam takie wrażenie odnośnie ciekawych i najważniejszych działów .
U mnie identycznie. Jeśli dojdziemy do wniosku, że niektóre poddziały są "martwe" (możecie zresztą nam to sygnalizować), to będziemy je likwidować i włączać do większych grup. Podkreślam, że nadal forum znajduje się w inkubatorze
Globy napisał(a):Podkreślam, że nadal forum znajduje się w inkubatorze
...tym bardziej takie uwagi są cenne, żeby się nie narobić potem dwa razy . Myślę, że mimo tego, że parę osób nakrzyczało na autora tego tematu, to warto się zastanowić i monitorować sytuację.
nemi napisał(a): ale nie wiem czy pozostałe działy nie są za bardzo poszatkowane – niby porządek jest większy z punktu widzenia poszukiwacza jakiegoś tematu, ale w przypadku czytelnika (wcześniej czytałem wszystkie działy oprócz warsztatu, tuningu i NM oraz kupię/sprzedam) po prostu nie chce mi się przeskakiwać do kolejnych i w rezultacie czytam znacznie mniej i osobiście również odebrałem to (może mylnie) jako mniejszą aktywność na forum . A przynajmniej mam takie wrażenie odnośnie ciekawych i najważniejszych działów .
u mnie podobnie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderatorzy
Koordynatorzy, Koordynatorzy Forum