W dziale Warsztat&Obsługa w temacie Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I) brakuje informacji o tym jak podpiąć diodę w wersjach europejskich przy odczytywaniu kodów ABS.
Myślałem że nie da się odczytać kodów ale metodą dedukcji jakoś sam doszedłem jak to prawidłowo podłączyć. Potem sprawdziłem na forum (użyłem wyszukiwarki) i okazało się że osoby z problemem "ratunku pali się kontrolka ABS i niewiem jak odczytać kody" albo dostają riposte w stylu "BYŁO" albo "zobacz dział Warsztat&Obsługa" a nawet niektórzy każą im podłączać niesłusznie diodę pod FEN i B+.
Jednak przy odczytywaniu błędów systemu ABS w ODBI dioda musi być podłączona pomiędzy FBS i B+. Taką informację podał na forum raz w swoim poście tadziol daaaawno temu jednak wycedzenie tego posta/tematu przy użyciu wyszukiwarki spośród setek odsyłanek do strony i błednych rad graniczy z cudem. To też przydało by się uzupełnienie tekstu:
- Kod: Zaznacz cały
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
o tą informację.
Nazwałem wątek tak nieprecyzyjnie bo może ktoś jeszcze ma jakieś inne uwagi co do działu Warsztat&Obsługa