Uwagi do funkcjonowania forum
Prościej niż się wydaje, np silniki L8/LF/L3 łączysz tematy wrzucając wszystko do M6 a potem linkujesz to do M3 i M5 i już wszystko jest w jednym miejscu i nie są dublowane tematy i informacje. Tak samo można z innymi silnikami zrobić. Przed rozbiciem działu diesel uporządkowałem informacje łączyłem tematy żeby było prosto czytelnie i bez tracenia czasu no ale jest jak jest są osoby które tak zadecydowały i tyle.
Nie tylko silniki stanowią problem. Kiedyś auto miało 4 koła, silnik, kierownicę i budę. Podział na silnik, nadwozie i podwozie się sprawdzał. Teraz jest masa elektroniki – nawigacje, tablety, systemy bezpieczeństwa i to wszystko siedzi w nadwoziu. A niektóre rzeczy ciągle nie wiem do jakiego działu zakwalifikować... I tak czujnik martwego pola do nadwozia a automatycznego hamowania do podwozia... bo 1 wyświetla ostrzeżenie na lusterku a drugi używa hamulców – bez sensu.
Ja rozumiem, że masa roboty ale im dłużej czekamy tym jej będzie więcej.
Wg mnie trzeba zrobić nowy podział działów technicznych, zostawić nadwozie i podwozie oddzielnie, dodać multimedia, systemy bezpieczeństwa połączone dla wszystkich aut zeń korzystających, połączyć silniki i załatwione. Podobnie garaż, każdy model powinien mieć dedykowany tuning czy to audio, wygląd czy osiągi. Przecież teraz te działy są w zasadzie martwe! To taka luźna propozycja podziałów, zawsze można podyskutować. Całe Skyactiv da się ogarnąć w miarę łatwo. Niestety w pozostałych modelach, szczególnie GG to już nie lada wyzwanie.
Jestem szaraczek ale wg mnie takie rozwiązanie ma sens, a przede wszystkim przyszłość.
I jeszcze jedno. Dziwić się, można że tylko kilka osób stara się coś zmienić. Podwieście kilka ostatnich postów na kilka dni, a zobaczycie jaki będzie odzew!
Ja rozumiem, że masa roboty ale im dłużej czekamy tym jej będzie więcej.
Wg mnie trzeba zrobić nowy podział działów technicznych, zostawić nadwozie i podwozie oddzielnie, dodać multimedia, systemy bezpieczeństwa połączone dla wszystkich aut zeń korzystających, połączyć silniki i załatwione. Podobnie garaż, każdy model powinien mieć dedykowany tuning czy to audio, wygląd czy osiągi. Przecież teraz te działy są w zasadzie martwe! To taka luźna propozycja podziałów, zawsze można podyskutować. Całe Skyactiv da się ogarnąć w miarę łatwo. Niestety w pozostałych modelach, szczególnie GG to już nie lada wyzwanie.
Jestem szaraczek ale wg mnie takie rozwiązanie ma sens, a przede wszystkim przyszłość.
I jeszcze jedno. Dziwić się, można że tylko kilka osób stara się coś zmienić. Podwieście kilka ostatnich postów na kilka dni, a zobaczycie jaki będzie odzew!
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Obecnie pojazdy dzielą ze sobą mnóstwo rozwiązań [...] Wg mnie tkwimy w średniowieczu
Oczywiście nie jest to w tej dyskusji najważniejsze, ale chyba nie wiesz, że dwadzieścia i trzydzieści lat temu wszelkie mazdy również dzieliły między sobą mnóstwo rozwiązań – zawieszenia, hamulce, skrzynie biegów, elektrykę, a silników było może aż pięć różnych (B/F/K/PN/RF) :P.
Z całym szacunkiem dla Neonixosa, który zjadł zęby na moderowaniu forum, ale odkręcenie pomysłu, żeby m.in. diesle wrzucić do wspólnego (i niezależnego od modeli) wora, zajęło mnóstwo pracy. Odkręcaliśmy to, bo stworzenie hybrydy, łączącej systematyki według modeli i według (współdzielonych) podzespołów niczego nie uporządkowało. Osobiście uważam nawet (no offence), że zrobił się jeszcze większy bajzel – nie do opanowania przez moderatorów i nie do przekopania dla przeciętnego użytkownika forum.
Nie mówię, że nie dostrzegam problemu, bo jest on mi/nam znany przynajmniej od kilkunastu lat, ale bez istotnej ingerencji w funkcjonalność forum (np. tagi lub przynajmniej oznaczanie skrótów do innych podforów jako posiadających nowe wpisy), nie stworzymy nic lepszego.
Jak powiedziałeś, beton można skruszyć, ale imho nie bezsensownym pukaniem w jedno i to samo miejsce ;).
P.S./EDIT: Wypowiadam się we własnym imieniu, nie przedstawiam stanowiska KF-a, ani Zarządu i nie namawiam do porzucenia poszukiwań lepszych rozwiązań. Chcę tylko rzucić inne światło na ten problem, bo moim zdaniem, to o czym rozmawiacie już było i się nie sprawdziło.
the right man in the wrong place...
Zapomnijmy więc o silnikach. A co z innymi współdzielonymi rzeczami? Nawigacja, system MZD, systemy bezpieczeństwa? Piję do Skyactiv w tej chwili. W BM i CX3 (w sumie jedynie w tych działach coś się dzieje) w/w tematy są w zasadzie kopiami samych siebie. Co kawałek można znaleźć odnośnik do sąsiedniego modelu... Za kilka lat jak te modele staną się bardziej popularne (6 GJ niestety jest już spalona) to będzie tam niezły bajzel
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Paweł napisał(a):Z całym szacunkiem dla Neonixosa, który zjadł zęby na moderowaniu forum
Bez przesady trochę poklikałem
Trzeba opracować taki plan który polepszy wyszukiwanie informacji a jednocześnie przyniesie mniej pracy przy obsłudze.
Nie wiem gdzie był bajzel w Dieslach no ale nie mnie to oceniać według mnie nikt nie wyszedł z tego działu bez konkretniej informacji i nie musiał gnać po trzech działach przeglądając o wiele więcej postów.
Uwspólnienie nie jest złe jedynie trzeba się zastanowić co wymaga tego procesu a co powinno zostać oddzielone.
Czy wierzycie, że jeśli wrzucimy dowolny z tych systemów (albo silników – nie twierdzę, że ich zasada współdzielenia nie dotyczy) do jednego działu, a dalej pewnie nawet do jednego wątku, w którym zaczną ze sobą rozmawiać wszyscy o wszystkich modelach (z ich niuansami), a część użytkowników i tak będzie uparcie dyskutowała o tym samym, ale w "starych" działach modelowych, to będziemy mogli nazwać to porządkiem?
Może nie rozumiem, o czym rozmawiacie, ale jeśli:
A) Stworzymy dział np. "systemy bezpieczeństwa" i wstawimy go tam, gdzie kiedyś były "diesle", to za moment będziemy mieli problem "wielkiego wora" o nieprecyzyjnie określonych granicach, funkcjonującego w oderwaniu od działów modelowych (na podstawie doświadczenia – nie pomoże to integracji), ale także niekończące się dylematy, czy subwątek o SCBS, który np. sprowadził się do doboru płynu hamulcowego, nie powinien być jednak w modelach (podwoziach?), a wątek o LDW niedziałającym z powodu głośników powinien trafić do car-audio lub odwrotnie. Sam o tym problemie rozdziału tematów wspominałeś (@darrecki). Ja dodam, że na koniec dnia wątki te będą tu i tam, a ludzie będą denerwować się, że moderatorzy żonglują ich wątkami/postami pomiędzy działami lub co gorsza usuwają jako założone w niewłaściwym dziale.
B) Utworzymy po jednym wspólnym dziale na silnik (system, etc.) pod obecnym, wybranym działem modelowym i "podlinkujemy" je odnośnikami w pozostałych modelach, to ztcp stracimy w tych pozostałych miejscach funkcjonalność powiadamiania o nowych postach oraz ciągłość nawigacji – podczas wejścia w takie podforum powstanie przekierowanie z np. CX-ów do trójek. Dodatkowo zaczniemy zmagania z dyskutowaniem w jednym miejscu np. o tym, jak zdemontować panel HMI w: GJ, BM, DK, KE – także dla poszczególnych liftów.
***
Inaczej do tego podchodząc:
Nie marzyłbym o położeniu kresu duplikowaniu tematów w wątkach. Nie widziałem jeszcze forum, na którym by się to udało, a ludzie przyzwyczają się do coraz mniejszego wysiłku przy wrzucaniu własnych przemyśleń do internetu, więc osobiście uznaję podłoże tej obserwacji za nawet rozwojowe.
W zamian zadbałbym o poradniki (także międzymodelowe), do których łatwo się dostać i odesłać nowicjuszy/leniwców.
Nie porządkowałbym w strukturze wspólnego drzewa zagadnień jednocześnie według modeli i podzespołów, bo użytkownikom utrudni to określenie prawidłowego miejsca do szukania/umieszczania wpisów.
Szukałbym innych rozwiązań służących integracji użytkowników.
Myślałbym o rozbudowaniu forum o funkcjonalności takie, jak np. tagi, żebyśmy... nie tkwili w średniowieczu.
Może nie rozumiem, o czym rozmawiacie, ale jeśli:
A) Stworzymy dział np. "systemy bezpieczeństwa" i wstawimy go tam, gdzie kiedyś były "diesle", to za moment będziemy mieli problem "wielkiego wora" o nieprecyzyjnie określonych granicach, funkcjonującego w oderwaniu od działów modelowych (na podstawie doświadczenia – nie pomoże to integracji), ale także niekończące się dylematy, czy subwątek o SCBS, który np. sprowadził się do doboru płynu hamulcowego, nie powinien być jednak w modelach (podwoziach?), a wątek o LDW niedziałającym z powodu głośników powinien trafić do car-audio lub odwrotnie. Sam o tym problemie rozdziału tematów wspominałeś (@darrecki). Ja dodam, że na koniec dnia wątki te będą tu i tam, a ludzie będą denerwować się, że moderatorzy żonglują ich wątkami/postami pomiędzy działami lub co gorsza usuwają jako założone w niewłaściwym dziale.
B) Utworzymy po jednym wspólnym dziale na silnik (system, etc.) pod obecnym, wybranym działem modelowym i "podlinkujemy" je odnośnikami w pozostałych modelach, to ztcp stracimy w tych pozostałych miejscach funkcjonalność powiadamiania o nowych postach oraz ciągłość nawigacji – podczas wejścia w takie podforum powstanie przekierowanie z np. CX-ów do trójek. Dodatkowo zaczniemy zmagania z dyskutowaniem w jednym miejscu np. o tym, jak zdemontować panel HMI w: GJ, BM, DK, KE – także dla poszczególnych liftów.
***
Inaczej do tego podchodząc:
Nie marzyłbym o położeniu kresu duplikowaniu tematów w wątkach. Nie widziałem jeszcze forum, na którym by się to udało, a ludzie przyzwyczają się do coraz mniejszego wysiłku przy wrzucaniu własnych przemyśleń do internetu, więc osobiście uznaję podłoże tej obserwacji za nawet rozwojowe.
W zamian zadbałbym o poradniki (także międzymodelowe), do których łatwo się dostać i odesłać nowicjuszy/leniwców.
Nie porządkowałbym w strukturze wspólnego drzewa zagadnień jednocześnie według modeli i podzespołów, bo użytkownikom utrudni to określenie prawidłowego miejsca do szukania/umieszczania wpisów.
Szukałbym innych rozwiązań służących integracji użytkowników.
Myślałbym o rozbudowaniu forum o funkcjonalności takie, jak np. tagi, żebyśmy... nie tkwili w średniowieczu.
the right man in the wrong place...
a co z działem LPG? jest tam mnóstwo tematów o instalacje do konkretnego samochodu i nie zostało to rozbite do działów modelowych a moim zdaniem powinno bo nie jest to dyskusja o zasadzie działania instalacji a już konkretne przypadki w konkretnych modelach. Tam dopiero zrobił się ,,worek".
Kiedyś każdy kto przecierał szlaki dokumentował swoje wyczyny fotorelacją itp. teraz jest ich co raz mniej i nikomu nie chce się pisać poradnika a szkoda bo to sporo ułatwia. Może jakiś konkurs na najciekawszy poradnik
Kiedyś każdy kto przecierał szlaki dokumentował swoje wyczyny fotorelacją itp. teraz jest ich co raz mniej i nikomu nie chce się pisać poradnika a szkoda bo to sporo ułatwia. Może jakiś konkurs na najciekawszy poradnik
Ostatnio edytowano 30 maja 2017, 23:38 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Jak góra proponuje jakiemuś podrzędnemu użytkownikowi, który nie ma żadnego doświadczenia w tym kierunku rozrysowanie co i jak, to dla mnie jest to coś w stylu "na drzewo dziadu".
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Tu wcale nie o to chodziło. Jesteś moderatorem, masz jakiś pomysł na usprawnienie podziału forum więc ravo chciał jakąś wizualizację zmian bo problem ten można rozwiązać na parę sposobów gdzie każdy ma swoje plusy i minusy. Można tworzyć odpowiednie tematy a potem zostawiać ich cienie w działach modelowych albo stworzyć oddzielny dział, do którego zostanie stworzony odnośnik w działach modelowych. Chodzi o to by stworzyć wątek do dyskusji na ten temat, gdyż bez założeń i zarysu pomysłu nie ustalimy konkretów i wspólnej wizji.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Paweł napisał(a):Chcę tylko rzucić inne światło na ten problem, bo moim zdaniem, to o czym rozmawiacie już było i się nie sprawdziło.
Dokładnie...
W/w dyskusja już była i w jej wyniku wybraliśmy obecną strukturę jako bardziej rozwojową...
Paweł napisał(a):Nie marzyłbym o położeniu kresu duplikowaniu tematów w wątkach. Nie widziałem jeszcze forum, na którym by się to udało, a ludzie przyzwyczają się do coraz mniejszego wysiłku przy wrzucaniu własnych przemyśleń do internetu, więc osobiście uznaję podłoże tej obserwacji za nawet rozwojowe.
...
Nie porządkowałbym w strukturze wspólnego drzewa zagadnień jednocześnie według modeli i podzespołów, bo użytkownikom utrudni to określenie prawidłowego miejsca do szukania/umieszczania wpisów.
Inne rozwiązaniem (by nie pozostać w średniowieczu) to zmiana PHP BB na coś innego...
Zapraszam do dyskusji tutaj
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Czegoś tu nie rozumiem, jednocześnie każdy jest otwarty na pomysły ale nie mają one sensu bo burzą przyjętą koncepcję więc z góry skazane są na niepowodzenie. Takie jak by ,,gadaj gadaj ja posłucham"
Więc niech tak jest jak jest.
Wojtek napisał(a):W/w dyskusja już była i w jej wyniku wybraliśmy obecną strukturę jako bardziej rozwojową...
Więc niech tak jest jak jest.
Skomentowałem dwa (wszystkie, jak mi się wydaje) przedstawione pomysły. Przytoczyłem bardzo podobny eksperyment z przeszłości, który został uznany za nieudany. Przedstawiłem argumenty, przykłady, fakty i przypuszczenia. To nie jest "gadaj, gadaj...". Popraw mnie, jeśli się mylę, ale mam wrażenie, że punktem kończącym tej dyskusji było... rozpoczęcie dyskusji.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):B) Utworzymy po jednym wspólnym dziale na silnik (system, etc.) pod obecnym, wybranym działem modelowym i "podlinkujemy" je odnośnikami w pozostałych modelach, to ztcp stracimy w tych pozostałych miejscach funkcjonalność powiadamiania o nowych postach oraz ciągłość nawigacji – podczas wejścia w takie podforum powstanie przekierowanie z np. CX-ów do trójek. Dodatkowo zaczniemy zmagania z dyskutowaniem w jednym miejscu np. o tym, jak zdemontować panel HMI w: GJ, BM, DK, KE – także dla poszczególnych liftów.
To jest punkt wyjścia i nad tym trzeba pracować, zawsze były odejścia od tematów i tego teraz też nie możemy uniknąć ale wydaje mi się że lepsze jest to dla użytkowników szczególnie tych leniwych. Lepiej niech link przekieruje niż mają być informacje porozrzucane bez ładu.
Generalnie doszliśmy do punktu że użytkownicy gubią się skacząc po kilku działach szukając info o silniku.
Czyli okazuje się że TEN kierunek był jednak zły i poprzednie rozwiązanie było jednak o wiele bardziej przyjazne dla użytkowników.
No ale nie zgrało się z "wizją"....
Czyli okazuje się że TEN kierunek był jednak zły i poprzednie rozwiązanie było jednak o wiele bardziej przyjazne dla użytkowników.
No ale nie zgrało się z "wizją"....
Nie tylko u Ciebie U mnie tak samo wyświetla
pińcsetny post
pińcsetny post
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderatorzy
Koordynatorzy, Koordynatorzy Forum