Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Jarwol » 29 sty 2024, 13:23

jakieś plany na wakacje? Poska czy jednak zagranica?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2022, 11:16
Posty: 7

Postprzez Neonixos666 » 29 sty 2024, 17:45

Beny napisał(a):Panowie od Dębicy kupicie te oponę ponownie czy może jednak coś innego?


Jeśli chodzi o wielosezon od Dębicy to jak najbardziej kupiłbym drugi raz, dość dobry stosunek jakości do ceny, nie mają pęknięć ani nie odrywa się sam bieżnik jak w Hankookach. Ogólnie nie są złe i jak nic nie znajdę ciekawego w dobrej cenie to następny komplet też będzie od Dębicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzemol » 29 sty 2024, 20:03

Jarwol napisał(a):jakieś plany na wakacje? Poska czy jednak zagranica?

Chyba Włochy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez loockas » 29 sty 2024, 20:56

3kkm zrobione Leonem, w tym trasa prawie 1kkm na strzał. Ogólnie jestem zadowolony, ale kilka niedociągnięć jest :) Z zalet to na pewno moc, napęd, wyposażenie, prowadzenie, praktyczność i niezły komfort jak na kompakta. Infotainment już mi tak bardzo nie przeszkadza, ale jeszcze potrafi poirytować :) Natomiast teraz dopiero dostrzegam coś czego wcześniej nie wyłapałem lub ignorowałem – wady oprogramowania DSG. To co VAG odwalił z shift pointami to jakiś żart. Silnik benzynowy i przy spokojnej jeździe skrzynia zmienia biegi w zakresie 1200-1800 obrotów :D No aż czuć że ten silnik się męczy. Piszą, że to przez normy, WLTP itp. Jazda tym autem w innym trybie niż sport/cupra to męka :) Pewnie się zdecyduje kiedyś na przeprogramowanie skrzyni. Szkoda że wiąże się to z utratą gwarancji... więc na pocieszenie trzeba będzie od razu zrobić stage 1 :) Poza tym póki co ten VAG nie taki zły jak sądziłem. Chociaż jestem przerażony po tym jak wszedłem na grupę Cupry. Jak tam wspomniałem o moim problemie z oświetleniem wewnętrznym, to mi pisali z zazdrością że mam się cieszyć, że tylko tyle wyszło problemów, bo mogło/może być gorzej :D No ale nie ma co płakać... :)

Tutaj to fajnie pokazali:

Ostatnio edytowano 29 sty 2024, 21:37 przez loockas, łącznie edytowano 1 raz
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 29 sty 2024, 21:03

Trochę nie rozumiem, jeśli chcesz jechać spokojnie bez rozwijania jakiś mocy to po co ma ona ciągnąć te obroty wyżej? Moim zdaniem też specjalnie tak zrobili żeby była większa różnica w trybach jazdy bo jak by skrzynia zachowywała się w sport i normlanej tak samo to po co te tryby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 29 sty 2024, 21:32

Neonixos666 napisał(a):jeśli chcesz jechać spokojnie bez rozwijania jakiś mocy to po co ma ona ciągnąć te obroty wyżej?


Bo 1250 rpm na silnik benzynowy to "ciut" za mało..., a przy przyśpieszeniu redukcje prawie nie istnieją (chyba że się depnie mocniej). 7 bieg przy 80km/h to też niezbyt sensowne rozwiązanie. Obejrzyj ten filmik do końca. W drugiej cześci jest już po przeprogramowaniu. Obroty są dużo przyjemniejsze, a wciąż daleko temu do "sportu" :)

Neonixos666 napisał(a):by skrzynia zachowywała się w sport i normlanej tak samo to po co te tryby?


W sport przy spokojnej jeździe biegi zmienia przy ~3krpm... a przy pałowaniu przed odcinką. Więc podniesienie trybu normalnego o 250-300rpm nie spowoduje że to będzie to samo :) Tym bardziej, że mówimy o trybie normalnym, a jest jeszcze eko, który jest kompletnie nieużywalny. Dobrze że go VAG schował gdzieś i trzeba naprawdę chcieć go włączyć.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 29 sty 2024, 21:59

Ogólnie jest taka tendencja w benzynach by były nie dość że konstrukcyjnie to i programowo jak najniżej się kręciły. To samo ma Pulsar nim nawet nie trzeba przekraczać 2 tyś obrotów, fakt że od dołu ładnie się zbiera i nie trzeba w codziennej jeździe ciągać go wyżej, ale ciekaw jestem jak z wytrzymałością nowych silników benzynowych na duże obciążenia z samego dołu. Mocno konstruktorzy ograniczają masę a to może dosłownie wyjść bokiem. Masz pojedynczą sprężarkę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 29 sty 2024, 22:06

Zgoda, ale mówimy tu właśnie o tych 200-300rpm wyżej. Tutaj jest praca poniżej 2000rpm. W momencie dodania gazu przy tych ~1200 czuć delikatne wibracje od obciążenia. Mało tego... robiłem 3 krotnie testy na trybie manualnym i sport zamiast "normalnego" Te same krótkie trasy miejskie. Za każdym razem w trybie normalnym spalanie było wyższe... Więc kompletnie nie rozumiem czemu to zaniżenie obrotów miało służyć. I to nie jest tylko moja fanaberia, bo mam coś z głową. To jest dość powszechna obserwacja właścicieli tych aut (nie tylko seat, to samo jest w VW, Skodzie itd) i jeden z najpopularniejszych modów.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez nemi » 29 sty 2024, 22:22

Podobno parę lat temu w tych silnikach 2.0 TSI skrzynie w D działały dużo szybciej i właśnie wyraz z wprowadzeniem jakiejś normy zrobili je dużo bardziej ospałe. Ja mam tylko D i S (S to szarpnięcie drążka do tyłu), jeżdżę zależnie od warunków, jak jest ślisko, to tylko w S, bo w D żegluje. D jest tak zrobione, że nawet nie chce się jechać dynamicznie.
Ja bym chciał coś pośredniego – D jest po prostu do toczenia, a S jest fajne, ale... brutalne. W sumie robi to, czego się oczekuje – biegi zmienia gwałtownie, nawet z fajnym, sportowym szarpnięciem, ale... w "limuzynie" to nie przystoi, chciałbym mieć D, S zwykły i S "gładki".

Też bym podniósł o 200 rpm D i już byłoby spoko.
Ja porównałem spalanie do pracy – ta sama trasa po Warszawie 22 km, ta sama godzina, ten sam styl jazdy – w D mi wyszło 6,9 w sporcie 7,1. Prawie na jedno wychodzi w sumie.

A jak porównujesz hałas do azjatyckich produkcji?

A co do usterek, to ja w Golfie miałem smarowane tuleje na stabilizatorze, wymienili w ramach akcji serwisowej jakąś kostkę, która przełącza światła na dzienne gdy spali się żarówka mijania. A przed przebiegiem 80kkm powiedzieli, że wymieniają pompę wody.

W Arteonie przez niecałe 50kkm przeprogramowali kierownicę na większą czułość i smarowali tuleje na wahaczach tym razem. I szybę regulowali jedną.
Mijają dziesieciolecia, a tulei nieskrzypiących zrobić nie potrafią ;).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez loockas » 29 sty 2024, 22:46

nemi napisał(a):Ja bym chciał coś pośredniego


No dokładnie. Właśnie wg mnie tych 200rpm+ brakuje by było optymalnie. O ile dobrze doczytałem to masz te samą skrzynię DQ381

nemi napisał(a):A jak porównujesz hałas do azjatyckich produkcji?


Ioniq jest cichszy chyba. Może nie przy każdej prędkości ale jako całokształt na pewno. Natomiast biorę poprawkę na dźwięk silnika, którego w ioniqu czesto nie ma oraz na szklany dach w Cuprze. Natomiast w obu przypadkach jest na tyle (dla mnie) cicho, że trudno tu szukać jakiś powodów do narzekań lub zachwytów. Ok, może nie jest super cicho ale jeszcze mi to nie przeszkadza na tyle zebym chciał coś z tym robić.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 30 sty 2024, 09:29

loockas napisał(a):Piszą, że to przez normy, WLTP itp.

G prawda – normy nie definiują wcale obrotów. Producenci cisną możliwie najniższe bo wtedy są najniższe straty związane z tarciem (mniejsza ilość obrotów wszystkich elementów na ten sam dystans przejechany) i mniejsze straty związane z pokonywaniem bezwładności elementów (mniej cykli). To, że przedłożyli sprawność nad kulturę to ich wybór. Jak VAG robił przełączniki na ostro to też ludzie mogli to sobie tłumaczyć normami – przecież tak się robi ogólnie nawet do dzisiaj w przełącznikach świateł w mieszkaniach – nikt nie zmusza do przekaźników ;) Ogólnie nie widzę problemu w jeździe na bardzo niskich obrotach o ile obciążenie jest niskie ale przy chociaż delikatnej zmianie obciążenia skrzynia powinna od razu reagować (ba – może reagować nawet przed otwarciem przepustnicy w dzisiejszych samochodach). Ewentualnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pomóc spalinówce małym elektrykiem jak w hybrydzie przy niskich obrotach ale do tego poziomu ludzie z VAG chyba jeszcze nie doszli ;) Nie słychać o serii wybuchających bloków tych silników na zachodzie a trochę już tego w użyciu jest i mają na karku trochę kilometrów więc obaw raczej nie trzeba mieć. Inna sprawa, że to po prostu 4 cylindy i kultura będzie jaka jest – przy V6 obroty rzędu 1000 – 1100 nie stanowią problemu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 30 sty 2024, 09:57

Miałem ZF'a tego samego w Jaguarze 2.0T i w Jeepie GC 3,6. W Jaguarze ta skrzynie się nieco gubiła i naprawdę jeździła na niskich obrotach w JGC zawsze jakoś wiecej na obrotomierzy miałem.
W Jaguarze musiałem nieco inaczej operować gazem aby zapewnić ten nieco wyższy zakres obrotomierza, w JGC nawet nie zwracałem uwagi. Do tego w JGC redukcja nawet o 2 biegi była jakby nie wymuszona nigdy, w Jaguarze musiałem naprawdę solidnie depnąć w pedał akceleratora aby zrzucił od razu dwa biegi.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez loockas » 30 sty 2024, 12:24

brii napisał(a):G prawda


Nie wiem, może. Natomiast czytałem że ma to związek ze spalaniem i pewnie w określonych warunkach jest ono niższe przy takim stylu jazdy. Na pewno nie na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku :)

brii napisał(a):nikt nie zmusza do przekaźników


To teraz chyba przesadzili w drugą stronę :P Wolałbym przełączniki do świateł na ostro niż te włączniki dotykowe :) A te od oświetlenia wewnętrznego są nawet zbliżeniowe <glupek2>

brii napisał(a):skrzynia powinna od razu reagowa


No tu jest pies pogrzebany. Ona owszem zareaguje, ale trzeba wg mnie zbyt mocno otworzyć przepustnice co przy mojej mocy powoduje, że chcąc lekko przyśpieszyć, rwie do przodu od razu :) Cudów nie wymagam ale robiąc testy na manualnej zmianie zgadzam się z tymi tunerami, że podciągnięcie shiftpointów o 250rpm rozwiązałoby temat. Zmiana biegów w tym zakresie wydaje się zdecydowanie mniej obciążać silnik. No ale niestety poprawienie fabryki wiąże się z utratą gwarancji, a ta mi się może przydać więc na razie podziękuję :) Nie jest to problem z którym nie da się żyć. Tym bardziej, że to nie dotyczy tylko VAGa.

brii napisał(a):w hybrydzie przy niskich obrotach ale do tego poziomu ludzie z VAG chyba jeszcze nie doszli


Masz na myśli mild hybrid? :) Już pomijając vaga, ale w większości samochodów mild hybrid jest picem na wodę. Nie dającym kompletnie nic poza spełnieniem norm na papierze. Szczerze mówiąc to już wolę tego nie mieć niż ma to (nie)działać tak jak to opisują. Sam jeździłem chyba dwoma autami z mHEV i nie odczułem nawet obecności tego systemu :P

Natomiast jeżeli chodzi o normalne HEVy to gdyby tylko był taki silnik w nadwoziu które szukałem, to bym się nie zastanawiał. Jedyne auto jakie znalazłem spełniające jako takie wymagania to Corolla w kombi z 2 litrową hybrydą mającą coś pod 200KM. Ale ile razy bym nie próbował tak nie mogę się przekonać do tego wnętrza. No i niestety to wciąż ośka co skreślało to auto z miejsca... Dalej jestem fanym HEVów. Ruszanie czy poruszanie się w korkach jest dużo przyjemniejsze niż mam obecnie w VAGu. Nie ma nawet o czym gadać. Natomiast nie da się w tym przypadku mieć ciastka i zjesć ciastka. Ja chciałem jednak więcej frajdy z jazdy, a tego w tym budżecie nie da żadna hybryda. 245KM w Sportage to max na co można liczyć w tym budżecie. A i tak to nie robi jakiegoś wrażenia (+8s do 100 chyba), bo auto jest ciężkie i ma kształt zaoblonego kiosku ruchu :) VAG oferuje pheva w tej budzie co mam, ale bez napędu na 4 koła i z największa wadą większości zrobionych na siłę hybryd – mniejszym bagażnikiem. Tak więc wciąż uważam, że w tej kasie wybrałem najmniejsze zło przy zachowaniu praktycznie wszystkich wymagań. Rzadko się zdarza żeby auto spełniło aż tyle moich wymagań jednocześnie, bo one się często ze sobą wzajemnie wykluczają :) A że są wady... zawsze będą :) I to chyba nawet w dużo większym budżecie :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 30 sty 2024, 12:45

loockas napisał(a):Masz na myśli mild hybrid?

Nie no – żarty na bok – mHEV czyli tak naprawdę mHICE to co najwyżej może robić za bardziej kulturalny start-stop i pozwala marketingowcom zasnąć z mniejszym poczuciem winy po tym jak piszą, że samochód z tym ustrojstwem to hybryda.

loockas napisał(a):Natomiast czytałem że ma to związek ze spalaniem i pewnie w określonych warunkach jest ono niższe przy takim stylu jazdy. Na pewno nie na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku

Jak pisałem – niższe obroty to odrobinę większa efektywność i tyle – nie ma to nic wspólnego z normami, chcieli po prostu zminimalizować spalanie – na skład spalin to nie wpływa.

loockas napisał(a):Tak więc wciąż uważam, że w tej kasie wybrałem najmniejsze zło przy zachowaniu praktycznie wszystkich wymagań. Rzadko się zdarza żeby auto spełniło aż tyle moich wymagań jednocześnie, bo one się często ze sobą wzajemnie wykluczają A że są wady... zawsze będą I to chyba nawet w dużo większym budżecie
<spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 30 sty 2024, 13:04

Obserwując rynek odnosze wrażenie ze klasyczne HEVy chyba poza Toyota i Koreą nie wejdą już do powszechnego użytku. To już PHEVów jest dużo więcej do wyboru. Szkoda trochę.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 30 sty 2024, 13:18

Patrząc na sprzedaż w Europie to PHEV praktycznie nie istnieje.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 30 sty 2024, 13:32

Ale jest w portfolio wielu producentów. A to że się nie sprzedaje to inna kwestia. Zwykle jest po prostu za drogi żeby to się opłacało.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 30 sty 2024, 13:41

Akurat w portfolio VAGa elektryki są droższe a sprzedają się lepiej niż PHEV więc to nie kwestia ceny.
Załączniki
share.jpg
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 30 sty 2024, 15:38

Myślę że jak ktoś szuka elektryka, to nie patrzy na PHEVa. PHEV to bardziej alternatywa dla ICE lub HEV, ale zwykle mocno odbiegająca ceną. A jak wiadomo PHEV nie jest bez wad, przez co wcale mnie nie dziwi ich mała popularność. Natomiast PHEV jest częściej spotykany w ofercie niż HEV... dziwne :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 30 sty 2024, 15:46

Pewnie Toyota sprzedaje więcej Corolli albo Yarisów niż inni PHEV w sumie. Ja nie wiem dla czego alternatywą jest PHEV – na 99% czasu zastępuje go znacznie lepiej BEV na pozostałe 1% czasu można stracić 30 minut / godzinę na ładowanie w trasie mając w pamięci, że nie straciło się kilku godzin na serwisie corocznym. *oceniam przez moj pryzmat.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MrShaleck i 61 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park