Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez radzi89 » 7 cze 2018, 19:01

marcinowozniako napisał(a):No to elegancko. Zmiana Dyfra w BMW daje naprawdę sporo, masz jakieś media jak to przyspiesza, albo pomiary? Na hamowni byłeś weryfikować ile co dało mocy? Z tym m3 też się ganiałeś czy po prostu tak mówisz ?


Niestety filmików żadnych nie mam, wstyd się przyznać ale od grubo ponad pół roku E30 stoi w garażu pod pokrowcem i go nie widziałem przez cały ten czas. Tak właściwie to od września tam sterczy.

Hamownia wypluła 221 KM, niestety momentu nie pamiętam. Z M3 dużo się ganiałem bo 3 znajomych ma emki w budzie E46, jedną z nich jeździłem jakieś 2 tygodnie więc mam fajne porównanie.

Dyfer w E30 muszę wymienić, to jest jedna z nielicznych rzeczy, których nie ruszyłem przy budowie auta. Obecny dyfer jest zbyt krótki, V-max 170 km/h , do tego brak szpery. Nowy silnik skutecznie go uśmierca.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcinowozniako » 7 cze 2018, 19:09

radzi89 napisał(a):wstyd się przyznać ale od grubo ponad pół roku E30 stoi w garażu pod pokrowcem i go nie widziałem przez cały ten czas.


Nie wiem czy wstyd. Tak najczęściej wygląda posiadanie takich aut. Większość czasu stoją zamiast jeździć no ale trudno. Swoje już przejeździły. Ja swoją mx3 też od 2 miesięcy prawie nie jeżdże, ciągle coś robie przy niej i stoi.

radzi89 napisał(a):Hamownia wypluła 221 KM, niestety momentu nie pamiętam. Z M3 dużo się ganiałem bo 3 znajomych ma emki w budzie E46, jedną z nich jeździłem jakieś 2 tygodnie więc mam fajne porównanie.


No przy takiej mocy wadze i tym krótkim dyfrze to musi to jechać. Ganiałem się mx3 z jedną e30 u mnie w mieście, ale definitywnie z większą wagą i mniejszą mocą. Gościu ma tam zwyczajne 2.8 z e38 więc załóżmy że ta seria tam będzie czyli te 192KM, szerokie felgi zwykłe opony dyfer chyba też tam siedzi jakiś normalny dla e30. W każdym razie z rolki z 2 biegu od 40km/h chwile szedł równo z mx3 potem mazda do przodu zakończyło sięprzy 160km/h i jakiś 3 długościach dla mx3. Ale mówię silnik seria, dyfer też więc nie ma co się dziwić. Jeżeli twoja faktycznie objeżdża e46 m3 to musi być naprawdę bardzo ale to bardzo szybka. :)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2018, 19:24

Co do MX-3 to w sumie szkoda że nie montowano w nich jakiś typowo sportowych silników z turbo przynajmniej te 160 koni, wygląd był masa niska a silnika brak odpowiedniego. Jedyna rada to swap a nie każdemu chce się w to bawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 7 cze 2018, 19:31

Neonixos666 napisał(a):typowo sportowych silników z turbo


A po co turbo w tym aucie? Nie chciałbym taką mx3 jeździć. N/A jest spoko. Mocny silnik N/A i auto daje radę.

Neonixos666 napisał(a):Jedyna rada to swap a nie każdemu chce się w to bawić.


Już nie przesadzajmy. W całym tym swapie najtrudniejsze to znaleźć silnik. Reszta to jest Plug&Play.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2018, 19:37

marcinowozniako napisał(a):A po co turbo w tym aucie? Nie chciałbym taką mx3 jeździć. N/A jest spoko. Mocny silnik N/A i auto daje radę


Zawsze silnik który wypuszczany jest z turbo ma potencjał na zrobienie więcej koni dość niskim kosztem. Przy N/A fajnie ale sama pojemność czasem nie wystarczy i dłubanie w takim jest ograniczone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez JohnnyB » 7 cze 2018, 19:46

Mocne N/A.....będzie ważyć, troche dużo tej wagi na napędową oś.....zatem mniejsza, lżejsza PB + Turbo zdecydowanie lepiej się sprawdzi w takiej budzie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez marcinowozniako » 7 cze 2018, 19:50

Aa bo ty pod tym względem patrzysz. Możliwość dalszego podnoszenia mocy. Zdaje się że takie porobione k8 z turbo jedzie podobnie albo nawet wolniej niż np mój KL. Ja też mam na myśli bardziej przeniesienie mocy i momentu na asfalt. Lekkie auta mają z tym całkiem duży problem, i o ile gdy jest sucho, masz dobre opony to może problem jest tylko na 1 biegu o tyle w gorszych warunkach sprawa wygląda trochę gorzej.


JohnnyB napisał(a):Mocne N/A.....będzie ważyć, troche dużo tej wagi na napędową oś.....zatem mniejsza, lżejsza PB + Turbo zdecydowanie lepiej się sprawdzi w takiej budzie.


Przy porównaniu Koń w koń to tak średnio na jeża. To nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Ja wolę N/A dlatego że moc i moment narasta liniowo, nie ma strzału momentu. W turbo o wiele jest większy problem z trakcją bo wyższy moment no i lżejszy przód, który przy przyspieszaniu jeszcze się odciąża.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2018, 20:00

Przecież przy tym np 1.8 +T praktycznie nie było by lagu (nie mówiły o 500 KM i turbo wielkości wiadra) a moment w autach doładowanych jest wyżej co sprzyja dla sprzęgła i przeniesienia tego na asfalt. Odciążanie przodu przy przyśpieszaniu? takie rzeczy likwiduje się zawiasem, nie ma aut za lekkich a jedynie źle wyważone, ciężki przód w zakrętach bywa strasznie zgubny, mocniejsze dociągnięcie i tył chce jechać gdzie indziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 7 cze 2018, 20:08

Neonixos666 napisał(a): a moment w autach doładowanych jest wyżej


Wyżej niż w czym? W N/A?


Co do reszty się zgodzę jednak uwierz mi w mx3 turbo to taki średni pomysł. Dobry KL dobre N/A i robi najwiekszą robotę z możliwych setupów. Bezawaryjne bezproblemowe, itp itd.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez brii » 7 cze 2018, 20:17

JohnnyB napisał(a):lżejsza PB + Turbo zdecydowanie lepiej się sprawdzi w takiej budzie.

BP-T waży praktycznie tyle samo co KL (który waży tyle co K8).

Neonixos666 napisał(a):a moment w autach doładowanych jest wyżej co sprzyja dla sprzęgła

KL @5500, BP-T @3000
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2018, 20:27

O takie kreski by mi chodziło
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piotr_ » 7 cze 2018, 20:30

Wystarczy progresywny boost Marcin i nie ma żadnego jebnięcia momentem ;)
Wszystko zależy od dobrego strojenia :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez brii » 7 cze 2018, 20:34

I progresywne wciskanie pedału – burbodziura zawsze jakaś jest ;)
Jak chcesz mieć buta natychmiast to wcześniej trzeba zacząć lekka zapodawać albo wystroić tak jak na obrazku – praktycznie na kreski z wolnossaka :)

Neonixos666 napisał(a):O takie kreski by mi chodziło

Kreski bardzo nietypowe jak na turbo – ewidentnie ktoś stroił tak żeby osiągnąć charakterystykę podobną do N/A – wyszło ładnie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Szymon » 7 cze 2018, 20:38

Jak już jesteśmy w temacie segmentu C..
Przyjechał zastępczy <glupek2>

Przebieg 165km :-P
Załączniki
20180607_190144.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2018, 20:40

Tak samo przy tuningu diesla, nie sztuka podlać paliwem i zwiększyć doładowanie, sztuką jest przenieść dodatkowo uzyskany moment wyżej i wygładzić przebieg by nie było jebnięcia przy 2tyś a wtedy wiadomo co dzieje się z 2M i sprzęgłem. Dobry tuner wie że ładnie narastający moment bez zadyszki na końcu da fajny wynik na drodze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 7 cze 2018, 20:48

Co Ty mówisz – poczytaj Ynternety – najważniejszy jest duży niut z dołu i basta :P Im niżej tym lepiej, górą się nie jeździ ;)

Szymon napisał(a):Przyjechał zastępczy

Zamiast Lexa?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2018, 20:50

brii napisał(a):Co Ty mówisz – poczytaj Ynternety – najważniejszy jest duży niut z dołu i basta :P Im niżej tym lepiej, górą się nie jeździ ;)


Po bułki do sklepu jak najbardziej, cyk dwójeczka... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Szymon » 7 cze 2018, 20:50

Nie no, bez jaj :-P za meganę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez brii » 7 cze 2018, 20:52

loockas napisał(a):A wiesz, że chętnie bym się tym nowym Clio przejechał... ok 100k za Trophy

Masz możliwość to się przejedź. Trophy jest fanie wyposażony, tanie to nie jest ale z nowych samochód w tych pieniądzach trudno znaleźć coś co się lepiej nadaje do zabawy i będzie dobrą bazą na przyszłość :)

Neonixos666 napisał(a):Po bułki do sklepu jak najbardziej, cyk dwójeczka...

A potem ludzie piszo, że te dwumasy to z guwnolitu robio i wymyślili to po to by się psuo :]

Szymon napisał(a):Nie no, bez jaj :-P za meganę

To zastępczego dostałeś lepszego niż miałeś – rzadkość ;) :P
Ostatnio edytowano 7 cze 2018, 20:53 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 7 cze 2018, 20:52

Stylistycznie to im się ten Fiat udał. Maja wersje RS? :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park