Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez marek » 21 mar 2018, 23:18

radzi89 napisał(a):Skoro o i3 mowa ;)



testówka od Bonkowskich i jedziesz od ronda Hakena do centrum ? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Szymon » 21 mar 2018, 23:19

marek napisał(a):
Gib napisał(a):
Zyg w tym budżecie szukaj 350Z :)


dokładnie, tylko musiałby przespać sie z potencjalnym spalaniem na poziomie 15-18 w mieście – 10-13 w trasie ;)

Bo komfort jest, niska awaryjność też.


Hahahahha, o nie. Nie chcę :-D nie takiego auta szukam. Chociaż fajny jest, nie ma co gadać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez marek » 21 mar 2018, 23:20

Gib napisał(a):ale można wrzucić paliwo dla biedoty ;)


tam jest problem, że jak włożysz butlę w koło to zapas nie wejdzie do bagażnika <rotfl>
Jak się pakowaliśmy z kumplem na wyjazd na 17 dni to było wyzwanie, szczególnie że zabieraliśmy trochę sprzętu foto/wideo. A zakupy wina po drodze sprawiały że robił się dramat z miejscem i codzienne układanie puzli z toreb.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brii » 21 mar 2018, 23:30

marek napisał(a):Poleć mi lokatę na poziomie 2,5% bo ja o takich nie słyszałem

Wystarczy zadzwonić do banku praktycznie w każdym tyle dają jak się człowiek zapyta czy da się coś lepiej bo konkurencja proponuje więcej ;)

marek napisał(a):do V max jest mega

Zgadza się – jest fajnie, ale pisząc, że do Vmax to raczej puściłeś się poręczy, jednak trochę puchnie ponad 120km/h ;)

Gib napisał(a):(2-3 razy i koniec prądu)

Wychodzi na to, że z jazdy próbnej (która jednak trochę trwała) nie wracałem samochodem tylko go pchałem <glupek2>
Dzięki, że mnie uświadomiłeś <spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2018, 23:38

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marek » 21 mar 2018, 23:47

brii napisał(a):Zgadza się – jest fajnie, ale pisząc, że do Vmax to raczej puściłeś się poręczy, jednak trochę puchnie ponad 120km/h


nie rozumiem o co chodzi z tym puszczaniem się po poręczy ;)

ale chciałbym żeby tak puchły auta które mają Vmax na poziomie 200kmh ;)

Ogólnie to jest lipa wielu nowych aut (jak np BMW 430i) – zamontują napęd 4x4, na papierze do 100kmh jest efekt wow bo 250 koni i poniżej 6 sekund do setki, ale powyżej 120-140 nie jadą. Za to tez uwielbiam C63, że gniecie równo do V-max :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Gib » 22 mar 2018, 00:12

Brii, nie wiem nie jeździłem, to ile można przejazdów 16 sekundowych na 1/4 w i3 zrobić żeby spuchł? Dziesięć, dwadzieścia, sto, tysiąc?
Marek z tego coś za coś, akurat w Polskich warunkach 4x4 się sprawdza dość fajnie bo mocne RWD przez sporą cześć roku nie pokazują tyle co by mogły.
I chyba nie ma co porównywać 260 konnego 430i do C63, czy 430i w RWD super przyspiesza powyżej tych prędkości?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez marek » 22 mar 2018, 00:21

Gib napisał(a):Brii, nie wiem nie jeździłem, to ile można przejazdów 16 sekundowych na 1/4 w i3 zrobić żeby spuchł?
Marek z tego coś za coś, akurat w Polskich warunkach 4x4 się sprawdza dość fajnie bo mocne RWD przez sporą cześć roku nie pokazują tyle co by mogły.
I chyba nie ma co porównywać 260 konnego 430i do C63, czy 430i w RWD super przyspiesza powyżej tych prędkości?


a dlaczego miałby puchnąć, ja zrobiłem jazdę na odcinku 30km, przy czym parę km autostradą z gazem w podłoge i żadnego problemu nie było.

16x400m to wylko 6,4km więc dlaczego miałby puchnąć ?

C63 ma do 100 4,5s a 430i ma 5,9s, Giulia Veloce ma bodajże 5,3s. Wydaje się, że rożnica w osiągach jest niewielka, ale powyżej 100kmh jest przepaść, także w wersji RWD BMW. Poprostu aktualnie przełożenia i charakterystyka silnika są dobierane marketingowo – nikt nie podaje przyspieszenia do 200kmh, a podaje do 100kmh, więc pokażmy że kupując 430i masz mega szybkie auto.

Uważam, że przy mocy 250koni napęd 4x4 nie jest konieczny bo problem z trakcją masz przy samym ruszaniu na mokrym. Co innego w C63, kiedy problem z trakcją na mokrym jest jeszcze sporo powyżej 100kmh <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2018, 00:39

marek napisał(a):16x400m to wylko 6,4km więc dlaczego miałby puchnąć ?


Czyli nie ma znaczenia czy jedziemy delikatnie czy ostro to starczy na ten sam dystans prądu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marek » 22 mar 2018, 00:54

Neonixos666 napisał(a):
marek napisał(a):16x400m to wylko 6,4km więc dlaczego miałby puchnąć ?


Czyli nie ma znaczenia czy jedziemy delikatnie czy ostro to starczy na ten sam dystans prądu?


oczywiscie że nie, ale nie zużyje 30x więcej prądu ;)

Tak samo jak zwykłe auto spali np 10 litrów w mieście, a jak skasujesz kompa i zrobisz 15 przejazdów na ćwiartkę spali 30-40 litrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez radzi89 » 22 mar 2018, 01:29

marek napisał(a):
radzi89 napisał(a):Skoro o i3 mowa ;)



testówka od Bonkowskich i jedziesz od ronda Hakena do centrum ? <oczy>


Dokładnie tylko nie do centrum, a do domu :)

Dopisano 22 mar 2018 1:33:

marek napisał(a):Uważam, że przy mocy 250koni napęd 4x4 nie jest konieczny bo problem z trakcją masz przy samym ruszaniu na mokrym. Co innego w C63, kiedy problem z trakcją na mokrym jest jeszcze sporo powyżej 100kmh


Tutaj się nie zgodzę :P jeździłem CLA 250 z napędem na przód i to był dramat. U nas mamy 4Matic i uważam, że jazda jest mega komfortowa. Raczej już nigdy nie zdecyduje się na mocne auto bez napędu 4x4.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez ravo » 22 mar 2018, 01:43

Zyg zatrudnij się w Skodzie bierz nowego superba za 60
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Gib » 22 mar 2018, 08:37

fakt czasy do setki wypłaszczyły się trochę i mówią o przyspieszeniu auta tyle co czas do 50 km/h 40 lat temu.
Bardziej uniwersalna jest 1/4 mili ew 1/2 bo auta coraz szybsze. Tylko kowalskiemu który czyta motor nieiwele to powie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Szymon » 22 mar 2018, 08:41

ravo napisał(a):Zyg zatrudnij się w Skodzie bierz nowego superba za 60


Kup mi! Oddam Ci więcej ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez brii » 22 mar 2018, 10:47

Gib napisał(a):Brii, nie wiem nie jeździłem, to ile można przejazdów 16 sekundowych na 1/4 w i3 zrobić żeby spuchł? Dziesięć, dwadzieścia, sto, tysiąc?

Więcej niż miałem ochotę ;)
Zdecydowanie więcej niż 10 i soku pozostaje w akumulatorze jeszcze sporo.

marek napisał(a):ale chciałbym żeby tak puchły auta które mają Vmax na poziomie 200kmh ;)

Ogólnie to jest lipa wielu nowych aut (jak np BMW 430i) – zamontują napęd 4x4, na papierze do 100kmh jest efekt wow bo 250 koni i poniżej 6 sekund do setki, ale powyżej 120-140 nie jadą

Fakt – trochę się pozmieniało, dzisiaj tak zoptymalizowano przełożenia szybkich skrzyń, że 0-100km/h da się jechać cały czas na szczycie mocy zmieniając 4-5 króciutkich biegów a na kolejne 100km/h jest jeden bieg i nadbieg albo jeszcze jeden makabrycznie długi nadbieg. Przy przyśpieszeniu do drugiej setki można spokojnie pokontemplować nad wspaniałymi krzywymi przebiegu momentu i "dużym niutem" ;)
Elektryki raczej puchną jak starsze samochody które nie miały nadbiegów albo miały bardzo delikatny nadbieg. To zjawisko występuje w elektrykach blisko Vmax (a w i3 Vmax to ~150km/h) i przez to momentami bywa odczuwalne jak się wypadnie za miasto. Inna sprawa, że pomysł ciśnięcia takim elektrykiem ostro po autostradzie jest tak samo dobrym pomysłem jak narzekanie na to, że do Smarta nie da się załadować europalety ;)

marek napisał(a):Uważam, że przy mocy 250koni napęd 4x4 nie jest konieczny bo problem z trakcją masz przy samym ruszaniu na mokrym.

Konieczny nie jest tak samo jak nie jest konieczna klimatyzacja – jest bardzo wygodny ale da się bez niego żyć ;)
Ja tam każdemu polecam AWD nawet do silnika 100KM. Drobne zalety AWD w życiu codziennym zauważa się, jak się pojeździ z miesiąc AWD a potem się przesiądzie nawet do słabego FWD/RWD. Przy czym w RWD jest to dużo mniej odczuwalne jeżeli jest sucho i czysto.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 22 mar 2018, 13:08

Chłopaki, ktoś się orientuje w regeneracji turbin?
Bo jednak w cudnym i fantastycznym 1,75Tbi przy 130kkm wysrała się turbina. Po raz drugi zresztą, bo pierwszy raz wymieniali na gwarancji przy 30kkm....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stachan » 22 mar 2018, 13:12

Tadziola podpytaj – z pewnością wskaże kogoś sprawdzonego :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2018, 16:42

Grzyby napisał(a):Chłopaki, ktoś się orientuje w regeneracji turbin?
Bo jednak w cudnym i fantastycznym 1,75Tbi przy 130kkm wysrała się turbina. Po raz drugi zresztą, bo pierwszy raz wymieniali na gwarancji przy 30kkm....


Standard przy 1.75 TBI serwis oczywiście wymienia a nie zbada przewodu którzy pewnie ma za mały przekrój albo sitko (jak w 1.6 Y6) które powoduje zacieranie sprężarki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Xenocyd » 22 mar 2018, 17:15

Ogólnie dosyć często jest tak, że jak padnie dmuchawka, to ktoś ją wymienia lub regeneruje i nie inwigiluje dlaczemu padła i nie usuwa przyczyny. Więc później, lub prędzej padnie znowu – no bo jak inaczej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2018, 17:26

problem ze smarowaniem, stary olej, do tego złe użytkowanie silnika z tubo i problem z turbo może być częstszy niż w zajechanym dieslu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Gib i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park