Strona 1 z 1

Zmiana dostawcy/sprzedawcy energii elektrycznej?

PostNapisane: 10 wrz 2016, 11:12
przez grabu122
Wczoraj odwiedziłem swoich "staruszków" (staruszków w przenośni i dosłownie)

Przy kolacji matka "pochwaliła się", że dziś dzwonili do niej 'z elektrowni' i będą płacić mniej za prąd <czarodziej>

Zacząłem ciągnąć ją za język....
W skrócie rozmowa wyglądała tak:

"Nasza firma współpracuje z PGE, z racji tego, że jest pani wieloletnią klientką, przygotowaliśmy specjalnie dla pani super promocję i ofertę, obniżymy pani rachunek za prąd, jest pani zainteresowana?"
No i zadowolona matka oczywiście się zgodziła i podała wszystkie dane osobowe łącznie z peselem i numerem dowodu osobistego.

Jak się domyślam, matka chyba nieświadomie zmieniła sobie sprzedawce prądu....

Założyłem ten temat, bo za bardzo nie wiem czego mogę się spodziewać <oczy>
Czy ta rozmowa była wiążąca, czy najpierw przyślą jej jakąś umowę do podpisania?
Nawet nie wiem jaka to firma i czy w ogóle ten facet, który do niej dzwonił, był faktycznie konsultantem jakiejś firmy sprzedającej energię elektryczną. :>

A ogóle przy takiej zmianie dostawcy/sprzedawcy, gospodarstwo domowe z dwójką starszych ludzi może realnie skorzystać? :P
Czy to jakieś groszowe korzyści, albo wręcz odwrotnie, miało być taniej, okazuje się drożej? <diabełek>
Macie jakieś doświadczenia?

Re: Zmiana dostawcy/sprzedawcy energii elektrycznej?

PostNapisane: 11 wrz 2016, 10:17
przez szydel7
Ze słyszanych mi historii i doświadczenia mojej mamy, jest to ściema. Najlepiej iść do PGE i opowiedzieć sytuacje i wtedy się wszystko wyjaśni. Bo może być tak że Twoi rodzice będą płacić rachunek dla PGE i dla tej "firmy" która współpracuje z PGE.

PostNapisane: 12 wrz 2016, 05:33
przez stachan
grabu122 napisał(a):Czy ta rozmowa była wiążąca, czy najpierw przyślą jej jakąś umowę do podpisania?


Umowa zawarta przez telefon należy do katalogu umów zawieranych na odległość. Zatem konsumentowi zawierającemu umowę przez telefon przysługuje szereg dodatkowych i preferencyjnych uprawnień. Ma on prawo by odstąpić od umowy zawartej przez telefon bez konieczności podawania przyczyn
y.

Od każdej umowy podpisanej poza lokalem przedsiębiorstwa możesz odstąpić w terminie do 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny. W takim przypadku nie jesteś zobowiązany do zapłaty żadnej kary umownej, nawet wtedy gdy przewidywała to umowa. Jeśli 14 dni minęło, ale przy podpisywaniu umowy zostałeś oszukany (lub nie miałeś pełnej informacji dotyczącej tego, co podpisujesz), masz prawo złożyć oświadczenie i uchylić się od skutków prawnych umowy zawartej pod wpływem błędu. Takie oświadczenie trzeba złożyć do firmy, z którą została zawarta niechciana umowa


Tutaj więcej informacji.

Re: Zmiana dostawcy/sprzedawcy energii elektrycznej?

PostNapisane: 30 wrz 2016, 20:17
przez widmo82
Ta oferta to ściema, rozmowa wiażąca, zalecane jest pozbycie się jej, poprzez wypowiedzenie z racji, ze byla zawarta na odleglosc. Po rozmowie, powinniście otrzymać dokumenty do podpisania, nie czekajcie na nie, złóżcie rezygnacje.
Te hieny są na tyle bezczelne, ze w bloku gdzie kiedyś mieszkalem a teraz wynajmuje komus, była wymiana instalacji gazowej i wyciągali liczniki prądu na klatkę schodową a te hieny chodziły i naciągały na podpisanie umów, podszywając się pod jakąś super firmę, że to w zwiazku z "wyciąganiem" liczników z mieszkan na klatke schodową i kazdy podpisuje, mozna teraz lub w siedzibie firmy. Wiele osob stwierdziło "po co mam lazic i stac w kolejce jak mogę teraz podpisać" – podpisywali ;/
I teraz pytanie: czy wg. Was wiedzieli przez przypadek, że firma X i Y realizuje takie prace na naszym bloku?