onyx napisał(a):A przyczyn może być sporo. Odma to Ci czasem nie zamarzła? Bo to wbrew pozorom dość groźne zjawisko. Zablokowanie przewietrzania skrzyni korbowej może nawet, w skrajnych wypadkach, wysadzić uszczelniacze z wału.
Nadmiar oleju walący z odmy może też zwiastować już spore zużycie motorowni.
Ogólnie to zaczęło lecieć po naprawie magistrali bo musiałem przewód ściągać i pewnie jest tam mała nieszczelność przy turbo lub opaska zmęczona. Czytałem sporo i podobno ten silnik zawsze jest uwalony przy przewodach odmy, mam plan wyczyścić ten śmieszny separator i cały układ odmy a potem jakiś OCT żeby przed wejściem odmy w dolot wyłapać olej. Oleju nie ubywa od wymiany do wymiany więc są to skraplające się pary a nie jakiś wyciek mocny. Myślałem o podkładkach pod wtryskami ale chyba konstrukcja raczej wyklucza walanie spalin pod dekiel jak w maździe.