Szperając w internecie natknąłem się na Ginettę G40, produkowaną w małej i niezależnej fabryce Ginetta Cars Limited w Wielkiej Brytanii. Ginetta to producent samochodów sportowych i wyścigowych, projektuje i buduje je od podstaw samodzielnie, jednak jednostki napędowe kupuje w większości od Forda. W większości, bo w modelu G40, a dokładniej w jej szosowej wersji, zastosowany jest silnik Mazdy: MZR 2.0 l4 osiągający moc 175 km i 6-cio stopniową przekładnię z Mazdy MX-5.
Więcej informacji:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ginetta_G40
http://www.ginetta.com/g40r_new#tabs-2
Chodzą też pogłoski o nowej, bazującej na Mazdzie 2, Toyocie Yaris, która ma zostać zaopatrzona w 1.3l silnik Mazdy Skyactiv. To podobno owoc współpracy Toyoty z Mazdą
Źródło: http://www.themotorreport.com.au/58410/toyotas-next-yaris-to-use-mazda-engine-report
Ja zachęcam wszystkich do dzielenia się informacjami jakie samochody mają jeszcze pod swoją maską silniki Mazdy.
Inne samochody z silnikami Mazdy
Strona 1 z 1
dicon napisał(a):jednak jednostki napędowe kupuje w większości od Forda. W większości, bo w modelu G40, a dokładniej w jej szosowej wersji, zastosowany jest silnik Mazdy: MZR 2.0 l4
...który to silnik jest jednostką Forda. :)
the right man in the wrong place...
The Mazda L-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine designed by Mazda, ranging in displacement from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, it is the evolution of the cast-iron block F-engine. The L-series is used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine.
Wg. Wikipedii: Mazda L-seria to średniej pojemności, rzędowe, 4 cylindrowe silniki benzynowe opracowane i wykonane przez Mazdę, począwszy od 1.8 do 2.5 litra. [...]. L-seria jest wykorzystywana przez Forda jako ich 1.8 – 2.5L "Duratec".
Pozdrawiam
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
matthies napisał(a):Wiele razy było udowodnione, że w silnikach Mazdy jest bardzo dużo z Forda
Wynika to oczywiście ze współpracy Mazdy z Fordem. Mimo iż silniki, mogą zawierać dużo części z Forda – a wiąże się to z tym, że Ford jest jedynie podwykonawcą zapewne tańszych podzespołów – nie zmienia to faktu, że silniki Mazdy są przez nie opracowane i budowane.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Matthies ma rację.
Oczywiście banialuki, bo seria L i F nie mają ze sobą nic wspólnego. Odwrotny jest układ stron silnika (ssącej i wydechowej), rozrząd na pasku i łańcuchu, panewki wału oddzielne i zintegrowane, pompa oleju na wale i na łańcuchu, zupełnie inny kształt bloku i głowicy... Zbieżne jest najwyżej to, że są na benzynę i mają cztery cylindry...
Poza tym technologia produkcji silników serii L należy do Coswortha. Prawdopodobnie m.in. z tego powodu Mazda, po rozstaniu z Fordem, musiała opracować własne jednostki (SkyActiv) w zasadzie całkowicie od podstaw, choć Ford serię L z powodzeniem ciągnie dalej (EcoBoost). W biuletynach technicznych MMC trudno znaleźć szczegółowe informacje dotyczące procesu opracowania tych silników, choć innymi (własnymi) technologiami bardzo się chwalą. Na sam koniec zostaje fakt, że większość elementów tych motorów ma na sobie oznaczenia FoMoCo, a nie MMC.
Pochodzenie, wbrew obiegowej opinii, jest więc moim zdaniem oczywiste. Bardzo możliwe, że Mazda uczestniczyła przy opracowaniu tych jednostek i/lub procesów ich wytwarzania, ale na pewno nie jest to jej konstrukcja. Można najwyżej zaryzykować stwierdzenie, że podwaliny pod ich doładowanie i wyposażenie w wtrysk bezpośredni położyła Mazda, a dokładnie Mazdaspeed, opracowując L3-VDT.
dicon napisał(a):it is the evolution of the cast-iron block F-engine
Oczywiście banialuki, bo seria L i F nie mają ze sobą nic wspólnego. Odwrotny jest układ stron silnika (ssącej i wydechowej), rozrząd na pasku i łańcuchu, panewki wału oddzielne i zintegrowane, pompa oleju na wale i na łańcuchu, zupełnie inny kształt bloku i głowicy... Zbieżne jest najwyżej to, że są na benzynę i mają cztery cylindry...
Poza tym technologia produkcji silników serii L należy do Coswortha. Prawdopodobnie m.in. z tego powodu Mazda, po rozstaniu z Fordem, musiała opracować własne jednostki (SkyActiv) w zasadzie całkowicie od podstaw, choć Ford serię L z powodzeniem ciągnie dalej (EcoBoost). W biuletynach technicznych MMC trudno znaleźć szczegółowe informacje dotyczące procesu opracowania tych silników, choć innymi (własnymi) technologiami bardzo się chwalą. Na sam koniec zostaje fakt, że większość elementów tych motorów ma na sobie oznaczenia FoMoCo, a nie MMC.
Pochodzenie, wbrew obiegowej opinii, jest więc moim zdaniem oczywiste. Bardzo możliwe, że Mazda uczestniczyła przy opracowaniu tych jednostek i/lub procesów ich wytwarzania, ale na pewno nie jest to jej konstrukcja. Można najwyżej zaryzykować stwierdzenie, że podwaliny pod ich doładowanie i wyposażenie w wtrysk bezpośredni położyła Mazda, a dokładnie Mazdaspeed, opracowując L3-VDT.
the right man in the wrong place...
Może sprecyzuję, bo zrobił nam się niezły offtop. Mazda jest producentem silników, nie da się tego ukryć, chodzi mi o dyskusję na temat silników oznaczonych jako Mazdowskie a instalowane w samochodach innych producentów.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Na pewno FS z GE był montowany w jakimś Hyundaiu.
Temat wyszedł przy remoncie silnika – w Maździe zamontowane zostały oryginalne tłoki ze sworzniami wyjęte z pudełek z napisami Hyundai Genuine Parts.
Auto działo bezproblemowo kolejne 100kkm.
Niestety nie wiem w jakim modelu Hyundaia był montowany ten silnik. Wiem natomiast, że tłoki były śmiesznie tanie – za komplet 4 sztuk ze sworzniami zapłaciłem 560zl.
Temat wyszedł przy remoncie silnika – w Maździe zamontowane zostały oryginalne tłoki ze sworzniami wyjęte z pudełek z napisami Hyundai Genuine Parts.
Auto działo bezproblemowo kolejne 100kkm.
Niestety nie wiem w jakim modelu Hyundaia był montowany ten silnik. Wiem natomiast, że tłoki były śmiesznie tanie – za komplet 4 sztuk ze sworzniami zapłaciłem 560zl.
Kia Prime( takie kanciaste dziwne coś) 1997 rok produkcji, silnik B3 z Mazdy 323BG
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Grzyby napisał(a):Na pewno FS z GE był montowany w jakimś Hyundaiu.
Temat wyszedł przy remoncie silnika – w Maździe zamontowane zostały oryginalne tłoki ze sworzniami wyjęte z pudełek z napisami Hyundai Genuine Parts.
Auto działo bezproblemowo kolejne 100kkm.
Niestety nie wiem w jakim modelu Hyundaia był montowany ten silnik. Wiem natomiast, że tłoki były śmiesznie tanie – za komplet 4 sztuk ze sworzniami zapłaciłem 560zl.
to nie był czasem Hyundai Coupe? bardzo podobny wg mnie
Piotr89 napisał(a):Kia Prime( takie kanciaste dziwne coś) 1997 rok produkcji, silnik B3 z Mazdy 323BG
Kia pride/ford festiva/mazda 121
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości