Wymiana rozrządu – specyfikacja
Witam, właśnie stałem się posiadaczem swojej pierwszej Mazdy. Wybór padł na model 3, silnik 1.6 CiTD rok 2004.
Pierwsze co zamierzam zrobić to wymienić cały rozrząd ( przebieg 105kkm). I tu pojawia się problem. Chciałbym zainwestować w jak najpewniejsze części sprawdzone w Mazdzie, bo zauważyłem, że jest to dość popularny silnik wśród wielu koncernów i producentów rozrządu też jest wielu...
Proszę doświadczonych kolegów o podanie producenta godnego uwagi i kod produktu dedykowanego do mojego autka.
1. Pasek rozrządu
2. Napinacz
3. Rolki prowadzące
4. Pompa Wodna
Pierwsze co zamierzam zrobić to wymienić cały rozrząd ( przebieg 105kkm). I tu pojawia się problem. Chciałbym zainwestować w jak najpewniejsze części sprawdzone w Mazdzie, bo zauważyłem, że jest to dość popularny silnik wśród wielu koncernów i producentów rozrządu też jest wielu...
Proszę doświadczonych kolegów o podanie producenta godnego uwagi i kod produktu dedykowanego do mojego autka.
1. Pasek rozrządu
2. Napinacz
3. Rolki prowadzące
4. Pompa Wodna
- Od: 3 kwi 2010, 23:04
- Posty: 13
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD
Witam, dziś otrzymałem elementy rozrządu zakupione w sklepie FOX. Są to części oryginalne Mazdy (na pudełkach jest logo forda, oraz naklejka z logiem mazdy, mówiąca o oryginalności części). Specyfikacja wygląda następująco:
1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO)
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)
1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO)
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)
- Od: 3 kwi 2010, 23:04
- Posty: 13
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD
1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO) – 170pln
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)– 225pln
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)– 140pln
Właśnie dziś wymieniłem rozrząd i potwierdzam, że w 100% powyższa specyfikacja zgadza się z częściami seryjnymi montowanymi oryginalnie
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)– 225pln
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)– 140pln
Właśnie dziś wymieniłem rozrząd i potwierdzam, że w 100% powyższa specyfikacja zgadza się z częściami seryjnymi montowanymi oryginalnie
- Od: 3 kwi 2010, 23:04
- Posty: 13
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD
Witam,
przymierzam się do wymiany rozrządu i mam właśnie pytanie o części:
Czy Dayco to na pewno dobry wybór? Naczytałem się na forach, że lubią strzelać itp. w dodatku zastanawia mnie cena, przed chwilą sprawdzałem i na stronie IC ten pasek kosztuje 95zł 45gr
a tutaj 170zł? Skąd aż taka różnica?
Ceny również z IC:
Ad. 2. 131zł 75gr
Ad. 3. 141zł 93gr
Chciałbym też zapytać o samą markę INA – co to jest? Kraj produkcji, jak się to spisuje, czy warto (???), generalnie chodzi mi o Wasze opinie.
przymierzam się do wymiany rozrządu i mam właśnie pytanie o części:
1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO) – 170pln
Czy Dayco to na pewno dobry wybór? Naczytałem się na forach, że lubią strzelać itp. w dodatku zastanawia mnie cena, przed chwilą sprawdzałem i na stronie IC ten pasek kosztuje 95zł 45gr
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)– 225pln
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)– 140pln
Ceny również z IC:
Ad. 2. 131zł 75gr
Ad. 3. 141zł 93gr
Chciałbym też zapytać o samą markę INA – co to jest? Kraj produkcji, jak się to spisuje, czy warto (???), generalnie chodzi mi o Wasze opinie.
Witam ponownie,
przygotowuję się do wymiany rozrządu. Wybrałem części:
pasek Dayco
rolka INA
napinacz INA
pompa? –> no właśnie pozostaje mi tutaj problem z pompą jaką byście doradzali? Sprzedawca polecał do kompletu też INA, ewentualnie SKF, a z droższych sprzętów Hepu (dużo droższa). Ma ktoś jakieś doświadczenia? Dzięki i pozdrawiam.
[EDIT]
Rozrząd wymieniony. Pasek, rolka, napinasz, pompa wody i jeszcze przy okazji zmieniłem rozłażące się koło pasowe wału korbowego. W sumie wychodzi na to, że wymiana na ostatni gwizdek... http://img44.imageshack.us/i/16082010001.jpg/ Prawdopodobnie już jakaś blaszka z koła pasowego dostała się w rozrząd i trochę narozrabiała. Na szczęście nic gorszego się nie stało. Niech to będzie przestroga dla innych
Pozdro 600.
przygotowuję się do wymiany rozrządu. Wybrałem części:
pasek Dayco
rolka INA
napinacz INA
pompa? –> no właśnie pozostaje mi tutaj problem z pompą jaką byście doradzali? Sprzedawca polecał do kompletu też INA, ewentualnie SKF, a z droższych sprzętów Hepu (dużo droższa). Ma ktoś jakieś doświadczenia? Dzięki i pozdrawiam.
[EDIT]
Rozrząd wymieniony. Pasek, rolka, napinasz, pompa wody i jeszcze przy okazji zmieniłem rozłażące się koło pasowe wału korbowego. W sumie wychodzi na to, że wymiana na ostatni gwizdek... http://img44.imageshack.us/i/16082010001.jpg/ Prawdopodobnie już jakaś blaszka z koła pasowego dostała się w rozrząd i trochę narozrabiała. Na szczęście nic gorszego się nie stało. Niech to będzie przestroga dla innych
wymiana jest niby przy 240 ale chyba nikt sie tego czasookresu nie doczekał
chociaż na forum forda gość w focusie 1.6 90 KM zrobił 240 kkm i wymienił rozrząd
ponoć nie było na nim śladów zużycia
chociaż na forum forda gość w focusie 1.6 90 KM zrobił 240 kkm i wymienił rozrząd
ponoć nie było na nim śladów zużycia
Ja wymieniałem jak miałem 175000km i jakiejś tragedii nie było, a miałem wszystko fabryczne. Na placu stała Mazda z walniętym rozrządem, która miała przebieg coś koło 125000. Pytanie na ile wiarygodny.
Właśnie nie mogę sobie przypomnieć =/ patrzę na fakturę i nie mam napisanej firmy do poszczególnych części tylko nr "Pompa wody PSA 24-0938" – wydaje mi się, że szukałem wtedy do kompletu pompy INA. Na pewno nie był to Pierburg z powodu wysokiej ceny.
Tak jak przemyślałem, to na 90% była to pompa INA (wszystko z INA oprócz paska, który jest włożony Dayco).
Tak jak przemyślałem, to na 90% była to pompa INA (wszystko z INA oprócz paska, który jest włożony Dayco).
Ok, dzięki
Też czeka mnie wymiana rozrządu bo niedawno kupiłem używaną Madzię. Co prawda ma 95 tys przebiegu ale wymiana rozrządu po zakupie to podobno obligo (z resztą stan opon przednich wskazywał na konieczność szybkiej wymiany
)
-
pio007
Witam
Przymierzam się do wymiany kpl. rozrządu w M3 1.6 Diesel 109KM 80kw.
Jaka firmę uważacie za najlepszą jeżeli chodzi o pasek?
Czy mazda jako oryginał stosuje DAYCO?
W ASO mazda proponują wymianę przy 240tyś bo tak producent zaleca... to chyba kpina!
Szkoda że w fordzie, peugocie, citroenie tego nie powiedzą skoro to ten sam silnik i o ole sie nie mylę pasek jest tam DAYCO.
Co wy na to? jaka firmę najbardziej polecacie?
Łączę z Wymiana rozrządu – specyfikacja
Pozdrawiam lukaszm
Przymierzam się do wymiany kpl. rozrządu w M3 1.6 Diesel 109KM 80kw.
Jaka firmę uważacie za najlepszą jeżeli chodzi o pasek?
Czy mazda jako oryginał stosuje DAYCO?
W ASO mazda proponują wymianę przy 240tyś bo tak producent zaleca... to chyba kpina!
Szkoda że w fordzie, peugocie, citroenie tego nie powiedzą skoro to ten sam silnik i o ole sie nie mylę pasek jest tam DAYCO.
Co wy na to? jaka firmę najbardziej polecacie?
Łączę z Wymiana rozrządu – specyfikacja
Pozdrawiam lukaszm
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
volvo i ford z tym silnikiem też ma pasek co 240 tys/10 lat
w citroenie jest to zależne od warunków eksploatowania: 240 tyś przy normalnych i 180 przy trudnych.
Znajomy znajomego pracował w ASO volvo, mówił że na przeglądach oglądali te paski po 140-160 tyś i nic się z nimi nie działo.
w każdym bądź razie, jak ktoś jeździ bardzo dynamicznie, głównie po mieście / górach to powinien patrzeć bardziej na to 180kkm i sprawdzać pasek co jakiś czas.
w citroenie jest to zależne od warunków eksploatowania: 240 tyś przy normalnych i 180 przy trudnych.
Znajomy znajomego pracował w ASO volvo, mówił że na przeglądach oglądali te paski po 140-160 tyś i nic się z nimi nie działo.
w każdym bądź razie, jak ktoś jeździ bardzo dynamicznie, głównie po mieście / górach to powinien patrzeć bardziej na to 180kkm i sprawdzać pasek co jakiś czas.
w temacie: viewtopic.php?f=91&t=95066
- Od: 3 kwi 2010, 23:04
- Posty: 13
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD
Tez potwierdzam pasek DAYCO taki miałem i tak kupilem.
A pompe i rolki wybrałem SKF
Jeśli sie dobrze orientuje to byla jakąś akcja serwisowa w temacie pompy wody. Oryginalne pompy wody z pierwszego montażu maja plastikowe obudowy a to im prawdopodobnie nie za dobrze służy...
W mojej mazdzie przy wymianie rozrządu taka pompa właśnie była
A pompe i rolki wybrałem SKF
Jeśli sie dobrze orientuje to byla jakąś akcja serwisowa w temacie pompy wody. Oryginalne pompy wody z pierwszego montażu maja plastikowe obudowy a to im prawdopodobnie nie za dobrze służy...
W mojej mazdzie przy wymianie rozrządu taka pompa właśnie była
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
No i ja po przejrzeniu ofert i specyfikacji części, wybrałem:
– pasek DAYCO
– rolki, napinacz INA
– pompa SKF
W poniedziałek stawiam auto do warsztatu po pracy i mam nadzieje, ze następnego dnia odbiorę już je bez problemu.
– pasek DAYCO
– rolki, napinacz INA
– pompa SKF
W poniedziałek stawiam auto do warsztatu po pracy i mam nadzieje, ze następnego dnia odbiorę już je bez problemu.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości