Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez miru1968 » 20 sie 2010, 19:55

Tak jak piszesz obydwie należą do 176 tylko w tej z zielonym korkiem jest płyn a ta druga to jest pusta i służy do łapania nadmiaru przy napełnianiu gdy się zacznie przelewać <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 247 (1/1)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy

Postprzez CezaR83 » 20 sie 2010, 20:25

Tak wiem do czego jest ta druga buteleczka ;)

Czy wiecie że...
jest Teraz inny płyn który jest wlewany do aut koncernu PSA? :>
INFINEUM F7995 zielony korek ( EOLYS 176 ) do aut marki PEUGEOT i CITROEN z FAPem.
Dodatek drugiej generacji, EOLYS 176 (juz nie produkowany) zalewany fabrycznie został zastąpiony przez INFINEUM F7995 przez producenta.
Ciekawy jestem czym sie różni i na co wpływa (raczej pozytywnie, skoro zmienili) ?
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
3 Video1 3 Video2
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2111 (34/3)
Skąd: 100lica

Postprzez wislaw76 » 31 sie 2010, 19:36

Serdecznie witam ja znalazłem coś takiego
Filtr cząsteczek stałych w silnikach HDi (filtr FAP)
Filtr FAP stanowi nowy element układu wydechowego mający na celu dodatkowe oczyszczenie spalin. W wyniku spalania paliwa w cylindrze – w spalinach oprócz naturalnych efektów spalania (para wodna) powstają niepożądane substancje które zatruwają środowisko. Do tej pory poświęcono wiele uwagi na obniżanie emisji szczególnie tlenków azotu i węglowodorów. Gazy spalinowe wylatujące z cylindra zawierają w sobie też niewielkie ilości niespalonych cząstek stałych (głównie węgiel i węglowodory). Filtr wyłapuje i gromadzi cząstki większe od 0,09 mikrona. Cząstki stałe o średnicy rzędu 0,09 mikronów składają się głównie z węgla i węglowodorów. Zasada działania FAP polega na wychwytywaniu i gromadzeniu cząstek na filtrze, a następnie na ich okresowym spalaniu. Filtr pełni rolę katalizatora wstępnego wypełnionego nośnikiem filtracyjnym o porowatej konsystencji (węglik krzemu), który wychwytuje w sposób ciągły cząstki stałe ze spalin. Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za filtrem. Dla spalenia zgromadzonych cząstek potrzebne jest podniesienie temperatury spalin do pow. 550 C. Tymczasem temperatura przy wylocie z kolektora wydechowego w normalnych warunkacj ma około 150 C. W silnikach HDI wyposażonych w filtr FAP stosuje się dodatkowy niewielki wtrysk paliwa w fazie rozprężania – w wyniku tego następuje dopalanie w cylindrze i temperatura spalin podnosi się do około 350-400 C. Rozgrzane spaliny trafiają do elementu filtra , w którym następuje katalityczne dopalanie niespalonych węglowodorów pochodzących z wtórnego wtrysku – temperatura spalin rośnie do około 450-500 C. W dalszym ciągu temperatura jest jednak za niska dla spalenia cząstek stałych zgromadzonych w filtrze FAP.
Dla umożliwienia tego procesu stosuje się w paliwie specjalny dodatek EOLYS. Związek ten obniża normalną temperaturę spalania cząstek stałych do 450 C.
Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za systemem. Dokonywana jest cały czas autodiagnoza systemu.
Przeciętnie komputer steruje regeneracją filtra poprzez wtórny wtrysk co 400 do 500 km w zależności od stanu nasycenia filtra. W tym czasie w paliwie konieczny jest dodatek EOLYS. Jego brak uniemożliwia skuteczne spalenie cząstek i oczyszczenie filtra. Niestety EOLYS nie spala się w FAP-ie ,dlatego wraz z przebiegiem auta następuje powolne nagromadzenie substancji zawartej w dodatku do paliwa i powolne zatykanie filtra FAP. Silnik nie ma możliwości oczyszczenia filtra z nagromadzonych cząstek mineralnych zawartych w EOLYS. EOLYS jest przechowywany w dodatkowym zbiorniku umieszczonym w pobliżu zbiornika paliwa. Jest wtryskiwany proporcjonalnie do objętości paliwa. Przykładowo przy pełnym wypełnieniu zbiornika paliwa (60 l) system wtryskuje 37,5 ml roztworu zawierającego 1,9 g ceryny. Zbiornik preparatu EOLYS o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu około rzędu 80 000 km.
Regulacja temperatury spalin dzięki dodatkowemu spalaniu daje możliwość sterowania regeneracją filtru.
Czyszczenie filtra i napełnianie dodatkowego zbiornika zawierającego EOLYS jest przeprowadzane co 80 – 120 tys. km (zależnie od marki i modelu samochodu)i wymaga wizyty w serwisie. System FAP jest stosowany w modelach CITROEN C4, Xsara Picasso, C4 Picasso, C5 i C8, a także w kilku modelach PEUGEOT .
KOSZTY OBSŁUGI SYSTEMU FAP
Niestety obsługa filtra wiąże się z dość znacznymi kosztami. Nie ma żadnych "zamienników". Nie istnieje też żadna skuteczna metoda "regeneracji". Wg danych serwisowych koncernu PSA każdorazowo konieczna jest wymiana filtra (ok.3000 ZLP) + uzupełnienie płynu EOLYS (~400PLN). W sieci CITROENA i PEUGEOTA dostępny jest też regenerowany fabrycznie filtr FAP (cen ok. 1200 zł).
Co sądzą użytkownicy samochodów o tych kosztach można poczytać na różnych forach internetowych. Powszechny jest trend do unikania lub omijania tej procedury. Niestety częste są tez uwagi użytkowników o pojawieniu się problemów z systemem FAP znacznie przed planowanym przebiegiem do wymiany.
System FAP i rodzaj oleju silnikowego
Okres użytkowania filtra FAP zależy również od rodzaju używanego oleju silnikowego. Firma TOTAL podaje w opisie do oleju Total 5W30 Ineo, który jest dopuszczony do samochodów wyposażonych w system FAP, że w oleju tym jest zmniejszona ilość dodatków pyłotwórczych, które przyspieszają zużycie filtra, dzięki czemu, według zapewnień producenta oleju – okres między wymianą filtra może się wydłużyć nawet do 200 tys.km.
UWAGA NA KOREK WLEWU PALIWA!
Zbiornik płynu EOLYS jest usytuowany w pobliżu zbiornika paliwa. Czujnik umieszczony w zbiorniku paliwa mierzy stężenie płynu w paliwie. Specjalny dedykowany kalkulator steruje wtryskiem EOLYS do zbiornika paliwa. Proces ten jest sterowany poprzez microswitch w korku wlewu paliwa. Kiedy korek jest zdejmowany – kalkulator zapamiętuje stężenie EOLYS przed i po zatankowaniu – stosownie do ilości zatankowanego paliwa wtryskuje dodatek EOLYS. Awaria czujnika w korku wlewu paliwa (bądź jego zgubienie lub zamontowanie innego zastępczego) prowadzi do niewłaściwego dozowania płynu EOLYS.
"DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL"
Pojawienie się takiego lub podobnego napisu na konsoli powinno skłońić użytkownika do wizyty w serwisie celem uzupełnienia EOLYSE. W takiej sytuacji komputer może (w niektórych modelach) włączyć tryb awaryjny: ogranicza prędkośc obrotową do 2500 obr/min i wyłącza turbosprężarkę.
UWAGA NA RODZAJ płynu EOLYS
Istnieją 2 rodzaje płynu EOLYS
EOLYS DPX 42 – stosowany w pojazdach wyprodukowanych do 11/2002 (biały) oraz
EOLYS 176 (zielony) stosowany w pojazdach produkowanych później)
PŁYNÓW tych NIE WOLNO ZAMIENIAĆ ANI MIESZAĆ!
Początkujący
 
Od: 31 sie 2010, 19:31
Posty: 1

Postprzez myshouek » 30 wrz 2010, 21:51

Mam m3 z niemiec. Wg vinu nie mam dpfa bo pisze, że jest euro 3. Sprzedający jednak mówił, że samochód ma dpf. Nie wiem jaki wlać teraz olej. Nie mam żadnej kontrolki dpf koło zegarów a w książce serwisowej mam napisane żeby używać dexelii ultra??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 10:50
Posty: 167
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez fixerq » 1 paź 2010, 17:30

No chłopie, masz euro 3, kontrolki dpfu nie ma i masz , bo sprzedawca tak powiedział? Każdy w instrukcji ma dexelię narysowaną, ja też:)