Posiadam Mazde 3 1.6 110km. Po usunięciu filtra FAP, nie było żadnych niepokojących zdarzeń, aż do momentu ostatniego długiego weekendu, jadąc w trasie, po przejechaniu około 200 kilometrów stojąc na światłach zauważyłem że auto kopci jak głupie na biało. Podczas jazdy nie zauważyłem tego objawu tylko podczas postoju na rozgrzanym silniku.
Co może być przyczyną kopcenia?
Byłem na kąpie i nic nie wykazało, żadnych bledów.
Dodam jedynie że przed usunięciem filtra nie było tego.
FAP został usuniety mechanicznie i elektronicznie (przeprogramowanie sterownika)
Po usunięciu filtra FAP kopci na biało
Strona 1 z 1
Pierwsze co mi się nasuwa, to że zostało źle przeprogramowane i filtr dalej się "wypala" (pomimo, że fizycznie go nie ma)...
Jeśli zrobiłeś w przyzwoitym serwisie to pewnie gwarancję na usługę dali – reklamuj. Albo z rękojmi jeśli będą fikać (choć ogólnie bojować na drodze prawnej o coś co całkiem zgodne z prawem nie jest może być ciężko).
Jeśli zrobiłeś w przyzwoitym serwisie to pewnie gwarancję na usługę dali – reklamuj. Albo z rękojmi jeśli będą fikać (choć ogólnie bojować na drodze prawnej o coś co całkiem zgodne z prawem nie jest może być ciężko).
Najprawdopodobniej jest właśnie tak jak napisał Mephic. Był już na forum taki przypadek, tyle że tam chyba to było na emulatorze. Dla pewności sprawdź czy podczas kopcenia spalanie przy hamowaniu silnikiem jest >0, lusterka boczne są ciepłe itd.
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy, to przy takiej wilgotności jak ostatnio delikatny biały dymek na postoju jest rzeczą normalną, tyle że najłatwiej to zauważyć na niedogrzanym silniku.
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy, to przy takiej wilgotności jak ostatnio delikatny biały dymek na postoju jest rzeczą normalną, tyle że najłatwiej to zauważyć na niedogrzanym silniku.
Problem rozwiązany, a leżał w źle usuniętym programowym filtrze FAP.
W http://www.tune-soft.pl poprawili mi program po innym tunerze, i wszystko powróciło do normy.
Na szczęście poprzedni tuner był uczciwy, przyznał się błędu, co prawda z niechęcią, ale zwrócił mi pieniądze za programowe usunięcie.
W http://www.tune-soft.pl poprawili mi program po innym tunerze, i wszystko powróciło do normy.
Na szczęście poprzedni tuner był uczciwy, przyznał się błędu, co prawda z niechęcią, ale zwrócił mi pieniądze za programowe usunięcie.
- Od: 12 cze 2012, 12:30
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2008r
Markus35 napisał(a):Problem rozwiązany, a leżał w źle usuniętym programowym filtrze FAP.
W http://www.tune-soft.pl poprawili mi program po innym tunerze, i wszystko powróciło do normy.
Na szczęście poprzedni tuner był uczciwy, przyznał się błędu, co prawda z niechęcią, ale zwrócił mi pieniądze za programowe usunięcie.
Klasa , ludzie się mogą mylić , ale trzeba się do tego umieć przyznać .
Na szczeście dysponując oryginalnym oprogramowaniem do usuwanie problemu z DPF nie ma w praktyce mozliwości popełnienia błedu .
To oddziela firmy , które szanują klienta i inwestują w topowy sprzęt , od garażowych cwaniaczków , którzy ciągną kasę pracując na sprzęcie za kilkadziesiąt zł i darmowym programiku znalezionym w sieci , crackowanym.
Na szczęście Ci , którzy nie zainwestują odpowiednio w sprzęt jkuż za niedługo przerzucą się nia konsole Playstation i je będą psuć
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości