błąd p1412
Witam
dzisiaj rano odpaliłem fure i pojawiła sie ikonka silnika , ale jakos tak dziwnie odpalił wiec zgasilem samochód stwierdziłem ze dosyc dawno sprawdzałem stan oleju faktycznie ubylo , dolałem poczekałem chwile i odpaliłem ikonka znowu sie pojawiła wiec znowu zgasilem odczekałem i odpaliłem tym razem wszystko buło spoko , Żona pojechała spokojnie do pracy .Jak wyjeżdzała zameldowala ,że wszystko jest ok.po zakupach zona odpala at u kurde zowu ikonka .no nic do domu odpiołem aku ale to nic nie dało ikonka dallej sie swieci .
od paru tygodni zbieram sie na wymiane filtra paliwa ale jakos nie ma czasu a fura ciagle w terenie
na tym filtrze jest naganiane 70 tys .
Panowie fura pracuje rowno nic nie jest obsyfione olejem .moze bardziej klekocze ale wtryski czyste
pytanie czy zapchany filtr paliwa moze wyzucic kontrolke silnika .
jestem pierwszy raza w takiej sytuacji gdzie nie mam pojecia .
i czy w tym stanie z ta ikonka moge przejechac 90 km do serwisu w Bielsku bo w Krakowie nikomu nie ufam.
dzisiaj rano odpaliłem fure i pojawiła sie ikonka silnika , ale jakos tak dziwnie odpalił wiec zgasilem samochód stwierdziłem ze dosyc dawno sprawdzałem stan oleju faktycznie ubylo , dolałem poczekałem chwile i odpaliłem ikonka znowu sie pojawiła wiec znowu zgasilem odczekałem i odpaliłem tym razem wszystko buło spoko , Żona pojechała spokojnie do pracy .Jak wyjeżdzała zameldowala ,że wszystko jest ok.po zakupach zona odpala at u kurde zowu ikonka .no nic do domu odpiołem aku ale to nic nie dało ikonka dallej sie swieci .
od paru tygodni zbieram sie na wymiane filtra paliwa ale jakos nie ma czasu a fura ciagle w terenie
na tym filtrze jest naganiane 70 tys .
Panowie fura pracuje rowno nic nie jest obsyfione olejem .moze bardziej klekocze ale wtryski czyste
pytanie czy zapchany filtr paliwa moze wyzucic kontrolke silnika .
jestem pierwszy raza w takiej sytuacji gdzie nie mam pojecia .
i czy w tym stanie z ta ikonka moge przejechac 90 km do serwisu w Bielsku bo w Krakowie nikomu nie ufam.
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 22:13 przez Bolo124, łącznie edytowano 2 razy
Po pierwsze to temacik nie jest zgodny z regulaminem.
Po drugie ciężko to pomóc w jakikolwiek sposób z prostej przyczyny – błędów i powodów ich mogą być setki. Nikt z nasz nie poda Ci przyczyny – niestety. Osobiście nie chciałbym jeździć z kontrolką checka bo w zależności co ona oznacza może doprowadzić do poważnej usterki.
Proszę o poprawę tematu.
Pozdrawiam, Rafał
Po drugie ciężko to pomóc w jakikolwiek sposób z prostej przyczyny – błędów i powodów ich mogą być setki. Nikt z nasz nie poda Ci przyczyny – niestety. Osobiście nie chciałbym jeździć z kontrolką checka bo w zależności co ona oznacza może doprowadzić do poważnej usterki.
Proszę o poprawę tematu.
Pozdrawiam, Rafał
najprościej będzie podjechać gdzieś na diagnostykę komputerową i odczytać błędy – będzie wiadomo co powoduje "checka".
Przypchany filtr może powodować jakieś problemy w układzie wysokiego ciśnienia, ale powinno dać się to odczuć w pracy silnika.
Jaki rocznik ? Jest FAP ?
Przypchany filtr może powodować jakieś problemy w układzie wysokiego ciśnienia, ale powinno dać się to odczuć w pracy silnika.
Jaki rocznik ? Jest FAP ?
Ostatnio edytowano 20 sty 2012, 23:30 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Bolo124 , temat przenoszę do działu Diesel, gdzie prawdopodobnie szybciej uzyskasz jakąś pomoc lecz zapewne dopiero po zdiagnozowaniu błędów.
Tak jak pisałem wyżej postaraj się jak najszybciej zdiagnozować błąd.
Pozdrawiam, Rafał
Tak jak pisałem wyżej postaraj się jak najszybciej zdiagnozować błąd.
Pozdrawiam, Rafał
takie pytania to tylko do wróżbity Macieja 
Jest tylko check ? czy tryb awaryjny tez?
Jest tylko check ? czy tryb awaryjny tez?
akostarek napisał(a):est tylko check ? czy tryb awaryjny tez?
W prawdzie w MPSie ale przy awarii turbo wyskoczył mi "tylko check" , a w serwisie powiedzieli, że podczas awarii turbiny w ciągu kilku sekund pracy potrafi ona wyssać cały olej z silnika – jaki będzie efekt każdy wie.
jest kontrolka silnika
ale powyżej 3tys leci normalnie wg żony.
czy ktos może kogos polecić w Krakowie jeżeli nie uda sie dokulac do Bielska
poczytałem troche i jutro dzwonie do mazvegatech w mysłowicach moze mnie w niedziele przyjma
mysle ze jest to chyba najleprze roziazanie .
daleko nie ma a podobno powazni goscie .
zobaczymy czy dadza rade .
ale powyżej 3tys leci normalnie wg żony.
czy ktos może kogos polecić w Krakowie jeżeli nie uda sie dokulac do Bielska
poczytałem troche i jutro dzwonie do mazvegatech w mysłowicach moze mnie w niedziele przyjma
mysle ze jest to chyba najleprze roziazanie .
daleko nie ma a podobno powazni goscie .
zobaczymy czy dadza rade .
witam
filtr wymieniony ,bład skasowany podobno był zwiazany z filtrem,
Powrót do domu nic sie nie dzieje ,
musiałem podjechac do pracy odpaliłem dojechałem zgasiłem .
załatwiłem co miałem załatwic.
odpalam i kontrolka znowu sie swieci ,zadzwoniłem i dostałem odpowiedz ze chyba jest problem z czujnikiem cisnienia paliwa i trzeba to sprawdzic .
chce nadmienić ,że obsługa w mazdavegatech jest profesjonalna i wiele ciekawych rzeczy sie dowiedziałem ,mam nadzieje ze w czwartek wszystko sie wyjasni.
dodam że auto nie wchodzi jak narazie w tryb awaryjny ciagnie w całej skali obrotomierza nie pierdzi na biało i nie na czarno .Z Mysłowic jazda bajka .
pytanie czy ten zawór można przeczyścic ,a może tylko wtyczka jest poluzowana lub zasniedziała i wali bład. wiadomo ostanio jest mokro i moja zona zaliczyła trase z Krakowa do Opola 2 razy .własnie po tym to sie stało i przyznała sie ze zatankowała na jakims orlenie verve i sie kurde porobiło .a moze to nie paliwo .
filtr wymieniony ,bład skasowany podobno był zwiazany z filtrem,
Powrót do domu nic sie nie dzieje ,
musiałem podjechac do pracy odpaliłem dojechałem zgasiłem .
załatwiłem co miałem załatwic.
odpalam i kontrolka znowu sie swieci ,zadzwoniłem i dostałem odpowiedz ze chyba jest problem z czujnikiem cisnienia paliwa i trzeba to sprawdzic .
chce nadmienić ,że obsługa w mazdavegatech jest profesjonalna i wiele ciekawych rzeczy sie dowiedziałem ,mam nadzieje ze w czwartek wszystko sie wyjasni.
dodam że auto nie wchodzi jak narazie w tryb awaryjny ciagnie w całej skali obrotomierza nie pierdzi na biało i nie na czarno .Z Mysłowic jazda bajka .
pytanie czy ten zawór można przeczyścic ,a może tylko wtyczka jest poluzowana lub zasniedziała i wali bład. wiadomo ostanio jest mokro i moja zona zaliczyła trase z Krakowa do Opola 2 razy .własnie po tym to sie stało i przyznała sie ze zatankowała na jakims orlenie verve i sie kurde porobiło .a moze to nie paliwo .
wszystko zalezy jaki to byl błąd, raz piszesz o czujniku, raz o jakims zaworze
Witam !
Kilka informacji z instrukcji obsługi:
Powodem zapalania się lampki kontrolnej silnika może być:
1. Brak paliwa lub bardzo niewielka jego ilość w zbiorniku.
2. Niesprawność w układzie elektrycznym silnika.
3. Niesprawność układu kontroli czystości spalin.
Jedynym sensownym sposobem zdiagnozowania usterki jest podpięcie do komputera i odczytanie błędu. Jeżeli usterka nie zostanie usunięta, a tylko wykasowany błąd to lampka kontrolna silnika zawsze zapali się po trzecim (od wykasowania błędu) uruchomieniu silnika. Tak jest zaprogramowany komputer.
A teraz coś z własnych doświadczeń. Nie dalej jak dwa tygodnie temu (po zatankowaniu do pełna) też miałem wątpliwą przyjemność zapoznania się ze świecącą kontrolką silnika na desce rozdzielczej. Podpięcie pod komputer i diagnoza: „Niesprawność układu kontroli czystości spalin – brak płynu katalitycznego w zbiorniku wspomagającym FAP – uzupełnij płyn. Tak więc dolewka płynu, resetowanie licznika tankowań w komputerze pokładowym i kontrolka zgasła. Czy jesteś na 100% pewien, że nie masz FAP-a ? Mazdy z dieslem 1.6 z 2005 roku w większości go mają no chyba, że już mechanicznie wyciąłeś ?
Pozdrawiam i czekam na info co jest powodem tej pomarańczowej poświaty

Kilka informacji z instrukcji obsługi:
Powodem zapalania się lampki kontrolnej silnika może być:
1. Brak paliwa lub bardzo niewielka jego ilość w zbiorniku.
2. Niesprawność w układzie elektrycznym silnika.
3. Niesprawność układu kontroli czystości spalin.
Jedynym sensownym sposobem zdiagnozowania usterki jest podpięcie do komputera i odczytanie błędu. Jeżeli usterka nie zostanie usunięta, a tylko wykasowany błąd to lampka kontrolna silnika zawsze zapali się po trzecim (od wykasowania błędu) uruchomieniu silnika. Tak jest zaprogramowany komputer.
A teraz coś z własnych doświadczeń. Nie dalej jak dwa tygodnie temu (po zatankowaniu do pełna) też miałem wątpliwą przyjemność zapoznania się ze świecącą kontrolką silnika na desce rozdzielczej. Podpięcie pod komputer i diagnoza: „Niesprawność układu kontroli czystości spalin – brak płynu katalitycznego w zbiorniku wspomagającym FAP – uzupełnij płyn. Tak więc dolewka płynu, resetowanie licznika tankowań w komputerze pokładowym i kontrolka zgasła. Czy jesteś na 100% pewien, że nie masz FAP-a ? Mazdy z dieslem 1.6 z 2005 roku w większości go mają no chyba, że już mechanicznie wyciąłeś ?
Pozdrawiam i czekam na info co jest powodem tej pomarańczowej poświaty

Ostatnio edytowano 22 sty 2012, 22:41 przez POLI-FB, łącznie edytowano 2 razy
oczywiscie czujnik
no i własnie lampka zapaliła sie po trzecim uruchomienu
a fapu nie ma na bank pół roku szukałem samochodu bez tego gu... wiec na 100% nie ma
no i własnie lampka zapaliła sie po trzecim uruchomienu
a fapu nie ma na bank pół roku szukałem samochodu bez tego gu... wiec na 100% nie ma
Ostatnio edytowano 23 sty 2012, 23:18 przez Bolo124, łącznie edytowano 1 raz
jesli polaczenie jest ok to z czujnikiem nic nie zrobisz, masz kod błędu? Bo bedzie ich kilka do czujnika. Jak masz multimtetr to sam go sprawdzisz. Jesli bład jest w stylu nieprawidłowa wastosc to sprawdz tez zawór dozujacy na wszelki wypadek
niestety kodu nie mam . byłem szczesliwy ze ikonki nie ma ,a teraz jestem bezradny ku... i poczekam do czwartku wtedy najpierw jakie sa bledy pozniej diagnoza i zobaczymy mam nadzieje ze to nic powaznego bo w/g mnie samochod zachowuje sie normalnie .
skoro nie wchodzi w tryb awaryjny ciagnie pow 3000 tys to hgtw co sie stało
po odczytaniu bledu dostałem odpowiedz ze był zwiazany z filtrem paliwa .
ale nie wiedziałem ze za trzecim odpaleniem wróci dzieki koledze z wczesniejszego postu o tyle na ten wieczór jestem douczony.
skoro nie wchodzi w tryb awaryjny ciagnie pow 3000 tys to hgtw co sie stało
po odczytaniu bledu dostałem odpowiedz ze był zwiazany z filtrem paliwa .
ale nie wiedziałem ze za trzecim odpaleniem wróci dzieki koledze z wczesniejszego postu o tyle na ten wieczór jestem douczony.
Ostatnio edytowano 23 sty 2012, 23:16 przez Bolo124, łącznie edytowano 1 raz
witam
dzisiaj zona darła kapcia na autostradzie ile wlezie 190km/h bo wiecej sie bała i 4500obr i nic .
zadzwoniła i stwierdziła ze to jakas pomyłka bo juz dawno jej samochód tak nie jezdził ,jest zrywny ciszej pracuje itd wiec nie kumam dlaczego jest ta piep... kontrolka .
jutro jade do Mysłowic zczytam bład i posprawdzam z gosciem wtyczki moze któras zasniedziała lub sie obluzowała i komp głupieje .
rozmawiałem dzisiaj z klientem ktory mial ten sam problem w audi stwierdzil ze u niego bylo tak samo samochod zachowuje sie normalnie ale mial juz dosyc serwisu i serwis jego bo cuda na kiju mu robili a kontrolka raz sie zapalala raz gasła ,stwierdzil ze prawdopodobnie zalal gorszej jakosci rope i od tamtej pory cos sie popier... ale jezdzi juz 3 lata z ta kontrolka i generalnie ma to w
i kazał mi sie nie przejmowac ,ale ja wychodze z załozenia ,ze jak sie przyzwyczaje to jak cos innego pier... to sie nie pokapuje w pore bo kontrolka przeciez swieci sie cały czas ,
jutro dam znac co to byl za blad i czy pojawil sie z powrotem po zabiegach .
mam jeszcze pytanie czy nieprawidłowe odpowietrzenie mogło wyzucic ta kontrolke
dzisiaj zona darła kapcia na autostradzie ile wlezie 190km/h bo wiecej sie bała i 4500obr i nic .
zadzwoniła i stwierdziła ze to jakas pomyłka bo juz dawno jej samochód tak nie jezdził ,jest zrywny ciszej pracuje itd wiec nie kumam dlaczego jest ta piep... kontrolka .
jutro jade do Mysłowic zczytam bład i posprawdzam z gosciem wtyczki moze któras zasniedziała lub sie obluzowała i komp głupieje .
rozmawiałem dzisiaj z klientem ktory mial ten sam problem w audi stwierdzil ze u niego bylo tak samo samochod zachowuje sie normalnie ale mial juz dosyc serwisu i serwis jego bo cuda na kiju mu robili a kontrolka raz sie zapalala raz gasła ,stwierdzil ze prawdopodobnie zalal gorszej jakosci rope i od tamtej pory cos sie popier... ale jezdzi juz 3 lata z ta kontrolka i generalnie ma to w

jutro dam znac co to byl za blad i czy pojawil sie z powrotem po zabiegach .
mam jeszcze pytanie czy nieprawidłowe odpowietrzenie mogło wyzucic ta kontrolke
może być coś ze złączem czujnika, większa dziura, chwilowy brak odczytu i wybija błąd. Napisz kody błędów, będzie wiadomo ocb 
witam
błąd P1412 czyli egr się przycina
dodam ze nie ma to wielkiego wpływu narazie na osiagi jest ok nawet lepiej niż wczesniej ale to zasługa nowego filtra paliwa
muszę kupić nowy egr i będzie po zawodach , bo czyszczenie niewiele da a uzywki nie zamierzam kupować .
Wizyta w mazdavegatech była bardzo przyjemna kawka itd bo musiałem poczekac .
Fakt jest jeden znalazłem w koncu konkretny warsztat z konkretnymi gosciami bardzo miłym włascicielem który nie wali ściemy i mówi jak jest a ja to szanuje. Ani przez chwile nie czułem ze jestem naciagany
Zapomniałem dodać ze po powrocie z Mysłowic znowu jest kontrolka ale tak ma być ,nie przejmuje sie tym bo wiem co jest grane ,a egr zacina się chyba w dobrej pozycji bo furka zapier... jak nigdy dotąd .
Żadnych innych błędów nie było.
błąd P1412 czyli egr się przycina
dodam ze nie ma to wielkiego wpływu narazie na osiagi jest ok nawet lepiej niż wczesniej ale to zasługa nowego filtra paliwa
muszę kupić nowy egr i będzie po zawodach , bo czyszczenie niewiele da a uzywki nie zamierzam kupować .
Wizyta w mazdavegatech była bardzo przyjemna kawka itd bo musiałem poczekac .
Fakt jest jeden znalazłem w koncu konkretny warsztat z konkretnymi gosciami bardzo miłym włascicielem który nie wali ściemy i mówi jak jest a ja to szanuje. Ani przez chwile nie czułem ze jestem naciagany
Zapomniałem dodać ze po powrocie z Mysłowic znowu jest kontrolka ale tak ma być ,nie przejmuje sie tym bo wiem co jest grane ,a egr zacina się chyba w dobrej pozycji bo furka zapier... jak nigdy dotąd .
Żadnych innych błędów nie było.
Ostatnio edytowano 30 sty 2012, 00:26 przez Bolo124, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości