Demontaż i naprawa/wymiana Intercoolera

Postprzez taakeszii » 20 wrz 2012, 18:04

Witam ponownie.
Mam maly problem z ktorym chcialbym sie uporac, a w zasadzie posluchac waszej opini.
Do modatora forum prosze o nie przenoszenie (bynajmniej przez kilka dni jesli to mozliwe oczywiscie) :)
Wiem temat zostal opisany w dziale demontaz i naprawa Intercoolera, ale niestety czekam caly czas na jakies rady moze tu mi sie poszczesci :D . Wyczytalem wszystkie posty, troszke juz wiem na temat mojego problemu bo jak widze ma ten sam co inni opisujacy, choc i tak jestem zielony
Poniewaz zamierzam sie do tego zabrac mam pytanie zasadnicze,
– Czy moge wyciagnac ten caly IC bez wymiany jakis tam uszczelek?, czy przy wyjmowaniu niestety bede musial je wymienic?
Dolaczam kilka fotek na , ktorych widac duzy wyciek z gory i z dolu. Odziwo sprawdzalem stan oleju i mam max., a tu jak widac sporo tego.
Jeszcze jedno wazne pytanko,
– Czy jazda z takim wyciekiem moze spowodowac jakie kolwiek dalsze problemy?
Pytam bo w razie nie powodzienia demontazu, zastanawiam sie jak dlugo pojezdze na takim czyms.
Niechcialbym w nie inwestowac bo za 2 miechy zjerzdzam do Polski i moja 6-stka pojdzie na czesci.

Pozdrawiam
Załączniki
DSC_0623.jpg
DSC_0625.jpg
DSC_0626.jpg
DSC_0630.jpg
DSC_0635.jpg
DSC_0632.jpg
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2010, 06:25
Posty: 9
Skąd: Havant
Auto: Mazda 6 diesel rok 2003

Postprzez bieski » 20 wrz 2012, 18:05

Zamykam i powinieneś wiedzieć dlaczego.

Bądź cierpliwy, na pewno ktoś ci odpowie w tamtym temacie.

Proszę o dyskusję w tym temacie:
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=99589
......................
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4420 (11/149)
Skąd: ZG
Auto: E15

Postprzez smile » 20 wrz 2012, 21:26

Demontaż / montaż IC nie wymaga wymiany uszczelek.
Zdemontuj IC, wyczyść, znajdziesz pęknięcia na króćcach, IC do wymiany.
Zdemontuj przewód od turbo, daj gazu i sprawdź czy z turbiny nie rzuca olejem.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2242 (24/41)
Skąd: GDAŃSK
Auto: BJ 2,0 DiTD RF2A+++
Kia Ceed II 1,6 CRDi 6AT

Postprzez Hubix » 21 wrz 2012, 23:10

Wyciągałem IC bo go czyściłem podczas konserwacji.

Nie wymieniałem żadnych uszczelek – jest OK nic nie cieknie.

Uważaj podczas odkręcania żeby nie uszkodzić dwóch czujników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1161 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez pandryszkiewicz » 28 wrz 2012, 23:17

witam panowie bede wymienial intercooler w swojej madzi i tu moje pytanie... czym najlepiej wyczyscic/rozpuscic ten nagar ktory znajduje se na koncach tych dwoch chyba zeliwnych rurek..?? dzieki za podpowiedzi pozdr :D
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2010, 18:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez Enduro » 2 paź 2012, 17:24

szczotka druciana na wiertarce
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4630 (1/8)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez przemek_bsi » 11 lis 2012, 20:02

Ostatnio chciałem odkręcić przewód dolny od intercoolera. Po odkręceniu dwóch śrubek za nic nie mogłem oddzielić tej rury od intercoolera. Delikatnie szarpalem, opukiwałem i ... nic. Czy oprócz tych 2 śrubek jest jeszcze jakieś mocowanie?
Załączniki
img4567f.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 15:27
Posty: 77
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez vgw » 16 lip 2013, 21:06

wklejam tekst z zablokowanego postu:

Jak wiadomo wystepuja 2 problemy z IC w Mazda 6 GG

1. Pekniecie i wyciek oleju

2. Zatkanie blotem (z sola) od kola poprzez kratke w oslonie nadkola

efektem tego IC wyglada nie ciekawie – oblepiony zaolejonym blotem – pozostaje wymiana (co mnie czeka niebawem fotorelacja)

przemyslenia i pytania jakie mnie przyszly do glowy:

1. Zamontowanie oslony pomiedzy IC a kratka – mniejsza prawnosc chlodzenia, ale jaka jest sprawnosc chlodzenia zatkanej blotem chlodnicy ?

2. Czy ktos montowal wentylator za / przed IC ?

Pytania pomocne przy wymianie:

1. Czy sa uszczelki na polazeniu IC – rura od i do IC

2. Czujnik temperatury – wykrecic ze starego IC wkrecic do nowego – jest jakies uszczelnienie ?vgw

wiem ze na temat uszczelek juz pisano ;–)
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 16:38
Posty: 20
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez Wolf- » 31 lip 2014, 17:46

Witam mam pekniety intercooler powietrza – Mazda 6 2.0d 2005 przed lift.

Czy w tych mazdach wystepował jeden rodzaj IC? Chcialbym zakupić NRF 30471 o wymiarach
Obrazek Ale nie jestem pewien czy na pewno bedzie pasował
.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 16:14
Posty: 91
Auto: Mazda 323GT BF ,89r 1.6 PB+LPG

Postprzez Raczek_L » 10 lis 2014, 18:17

Postanowiłem skleić swój intercooler ponieważ zauważyłem że zaczyna się pocić lewe nadkole. Po wyjęciu coolera znalazłem pęknięcie w tym samym miejscu co u wszystkich (łączenie chłodnicy z rurą na dole). I tu moje pytanie: moja madzia ma silnik RF-7J 143KM a na moim coolerze jest napis Denso RF-5C. Mój ma tylko jeden czujnik a z tego co wyczytałem na forum powinny być dwa (chyba). Mam za to drugą wtyczkę pustą przymocowaną do nadkola. Czy to normalne? Czy może wcześniej już ktoś zmieniał chłodnicę. Ktoś się orientuje w temacie?
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2013, 11:38
Posty: 2
Auto: Mazda 6, 2.0 CDTi 143KM, '07r.

Postprzez Pioteq25 » 11 lis 2014, 10:51

Ja też mam jeden czujnik, a to nie przedlift miał dwa?
Zastanawiam się czy da się założyć intercooler od 2.2D Wygląda podobnie i może już nie będzie pękał.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1739 (3/12)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: M6 RF7J

Postprzez maro1204 » 11 lis 2014, 19:31

Jakie mogą bycćskutki braku czujnika intercoolera? Czujnik był uszkodzony, obecnie to miejsce jest zaślepione. Moze ma ktoś do sprzedania taki czujnik?
Ostatnio edytowano 11 lis 2014, 21:18 przez stachan, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Interpunkcja etc.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2014, 17:04
Posty: 1
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD KOMBI 2004

Postprzez smile » 11 lis 2014, 20:55

Nie ten dział, nie to miejsce, nie ta interpunkcja.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2242 (24/41)
Skąd: GDAŃSK
Auto: BJ 2,0 DiTD RF2A+++
Kia Ceed II 1,6 CRDi 6AT

Postprzez dobrzyn22 » 12 lis 2014, 06:09

połączyłem z istniejącym wątkiem
SPRZEDAM: 1.Listwę klapy bagażnika(kombi),kolor srebrny,oryginał w b.dobrym stanie. 2.Listwy progowe(nie progi),czarne,ory Mazda,stan dobry 3.głośniki 5x7",fabryczne Mazda -okazyjne ceny,info PW
[b][color=#FF0000]
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4227 (12/30)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez jackowiak » 21 sty 2015, 09:48

Koledzy pytanie, chcialbym założyć sportowy iintercooler do mojej mazdy 6 2.0 136 KM
mozecie mi powiedziec jak dobrać intercooler
jak się montuje taka rzecz
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2014, 09:42
Posty: 2
Auto: mazda 6 2.0 16v 2004r

Postprzez mulder » 26 sty 2015, 15:59

Witam
Ja przy okazji demontażu zderzaka obejrzałem IC. Po oczyszczeniu znalazłem jedno pęknięcie na dolnym króćcu:
DSC_0912.jpg

Pęknięcie zakleiłem klejem dwuskładnikowym – płynne aluminium (szczegóły na priv), kupionym w sklepie motoryzacyjnym. Po zastygnięciu uzyskuje wg zapewnień producenta pełną wytrzymałość metalu. Po wyschnięciu struktura jest jednolita i błyszcząca, co niestety uniemożliwiło wykonanie dobrego zdjęcia.
DSC_0956.jpg

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 09:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez Pioteq25 » 26 sty 2015, 20:05

Z czasem i tak pęknie. Ja kleiłem już trzy razy różnymi klejami i po roku to samo. Na tych łączeniach powstają za duże naprężenia od zmian temperatury i drgań silnika. Połączenie intercoolera z aluminiową rurą jest za ciasne i jedno drugie rozsadza.
Teraz zamiast kleić czwarty raz poszukam intercoolera od 2.2D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1739 (3/12)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: M6 RF7J

Postprzez j82 » 31 sty 2015, 20:32

witam przy okazji wymiany progów zdjolem przedni zderzak i zajrzalem do ic wydawalo mi sie ze zaczyna syczec cooler leciutko spocony olejem zato totalnie zalepiony blotem grzechem bylo by go nie umyc niestety po umyciu jestem pewien ze syczy ale madzia zrobila sie zrywniejsza moim zdaniem mozna by uniknac problemow z ic ( zatkany blotem,pekajace krucce,itp.) montujac inny cooler na srodku ja przymierzalem z focusa i pasowalby mam wiec pytanie czy ktos robil juz cos takiego jesli tak to prosil bym o jakis opis operacji madzia pojedzie do lakiernika wiec bede mial kilka dni na skompletowanie zestawu dziekuje i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 sty 2015, 19:37
Posty: 8
Auto: MAZDA 6 2,0 diesel 136KM 2002r

Postprzez aware » 11 maja 2015, 14:38

Witam,

mnie rownież dopadła awaria intercoolera. Po demontażu znalazłem 4 pęknięcia i doszedłem do wniosku, że trzeba kupić nowy. Pytanie brzmi: czy mogę użyć starych rur (tych aluminiowych) do połączenia z nową chłodnicą, ktora ma plastikowe wloty:
5093884900.jpg


Jeśli tak, to czy oprócz wymiany uszczelek powienienem czym smarować przed włożeniem?

pozdr
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 09:54
Posty: 7
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 136KM, 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6