Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)

Postprzez Grzyby » 9 lut 2010, 22:19

Witam
Jak wspominałem w jednym z wątków, po problemach z paliwem i odpalaniem na mrozie zdecydowałem się rozwiązać problem.
Po długich poszukiwaniach wybór padł na elektryczny, przepływowy podgrzewacz paliwa.
Opis działania samego urządzenia znajduje się tutaj http://podgrzewacz.prv.pl/
Generalnie – zamontowany bezpośrednio przed filtrem paliwa, podgrzewa przepływające paliwo i eliminuje powstawanie skrzepów parafinowych.

Teraz o samym urządzeniu.
Sprzedawane jest na allegro pod nazwą STANADYNE . Ciekawostką jest fakt, że jest to oryginalna część zamienna Renault.
Do urządzenia dołączona jest instrukcja, komplet przewodów, obejm do przewodów paliwowych, końcówek do montażu, przekaźnik.
Niezbędne jest dokupienie przewodu paliwowego (gumowego) – ja zastosowałem długość 70cm.

Teraz po kolei zabieramy się za montaż.
Ja postanowiłem zamontować "rurę" na ścianie grodziowej nad turbiną (trochę z lenistwa, trochę z braku dostępu do kanału). Problemem na sam początek okazała się dołączona do zestawu obejma montażowa – była za krótka żeby ją zamontować do ściany grodziowej.
Szybki sprint do Grzyba Seniora i docięcie paska blachy (1,5 mm grubości) o łącznej długości 15 cm i ok. 3cm szerokości.
Mniej więcej w 2/3 pasek blachy zgiąłem pod kątem 90 stopni. W krótszej części 2 otwory pod blachowkręty, na drugim końcu otwór na śrubę do zamontowania obejmy na "rurę".
Potem montaż blachy (za wyciszeniem ściany grodziowej)
Poniżej są kolejne fotki zamontowanego sprzętu na których widać blachę o której pisałem
Obrazek
Obrazek
Przewód paliwowy doprowadzający paliwo do fitra (fabrycznie) należy zdemontować i wsunąć na końcówkę ogrzewacza. Do zaciśnięcia wykorzystać możemy fabryczny zacisk na przewodzie lub jeden z dołączonych do zestawu (są porządne).
Sam punkt montażu wymusił na mnie brak możliwości (technicznych i czasowych) – ogrzewacz musiał być zamontowany w tym miejscu ze względu na fabryczny przewód paliwowy (nie chciałem ciąć za dużo).
Kierunek przepływu paliwa przez podgrzewacz jest zaznaczony strzałką (warto pamiętać o tym). Z drugiej strony – na wyjściu z podgrzewacza – zakładamy kupiony przewód paliwowy również wykorzystując zacisk. Drugi koniec zakładamy na metalowy przewód wejściowy na filtr paliwa (ten koniec z którego zdjęliśmy oryginalny gumowy przewód paliwowy). Podobnie jak wcześniej zaciskamy go przy pomocy dołączonej opaski.
Czyli podpięcie przepływu paliwa mamy załatwione. Widać to poniżej.
Obrazek
Teraz elektryka.
Potrzebujemy mieć masę w 2 miejscach – na ogrzewaczu i na przekaźniku. Najlepszym miejscem z którego można ją wziąć jest nasza dorobiona blacha montowana do ściany grodziowej.
Kabel zasilający podgrzewacz jest dosyć długi (to ten biały zwinięty w kłębek na jednek z fotek) – wychodzi z przekaźnika. Na kablu zasilającym (do przekaźnika) czerwonym jest zamontowany bezpiecznik i ma on końcówkę którą bezproblemowo montujemy na śrubie klemy + akumulatora.
I teraz największy problem – żeby podgrzewacz działał, musi mieć na niebieskim przewodzie + 12V. Ale pojawiające się TYLKO po przekręceniu kluczyka. Jeśli będzie na stałe to podgrzewacz będzie się cyklicznie włączał i wyłączał – ma wbudowany termostat (a przy 150W dosyć szybko załatwi akumulator).
Ja ten + wziąłem z puszki bezpieczników z bezpiecznika INJ (jeśli dobrze pamiętam). Jest to chyba jedyny bezpiecznik na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka (i znika po wyłączeniu :))
Na tej focie widać przekaźnik i przewody (biały zasilający podgrzeacz, zielony minusowy, czerwony + z akumulatora i niebieski dający + 12V po przekręceniu kluczyka.
Obrazek
I reszta fotek
Obrazek
Obrazek

I tyle :)

Trochę opisu na szybko i wrażenia.
Urządzenie włącza się jeśli paliwo ma temperaturę poniżej + 2 stopni.
Podgrzewacz ma wmontowany termostat, który wyłącza go po tym jak paliwo osiągnie temperaturę + 35 stopni.
Przewód paliwowy za podgrzewaczem jest mocno cieplejszy w trakcie pracy urządzenia.
Sposób w jaki ja go zamontowałem pozwala na podgrzanie paliwa przed odpaleniem silnika (czas od zapalenia kontrolek). Pełne podgrzanie (do zadziałania termostatu to około 3-5 sekund – mniej więcej tyle ile trzeba czekać aż zgaśnie kontrolka świec żarowych).
Co do zachowania auta.
Zdecydowanie inaczej pracuje na zimnym (np. po mroźnej nocy). Obroty są równe, praktycznie znika klekotanie.

O czym warto pamiętać przy montażu?
O odłączeniu akumulatora <haha> No i o skontrolowaniu połączeń przewodów paliwowych (warto dla pewności skontrolować po jakimś czasie).

Ja zrobiłem po montażu około 700km i mogę tylko pochwalić. Co prawda nie testowałem jeszcze w bardzo dużych mrozach (25-30 stopni mrozu) ale już odpalałem auto po nocy przy -10. Zero problemów (wcześniej auto gasło i miało problemy z obrotami zanim się nie nagrzało).

Szczerze mówiąc nie jestem do końca zadowolony z montażu – to taka trochę porządniej zrobiona prowizorka. A foty – cóż. To tylko komórka :)
Jak ktoś zamierza to zamontować a ma dodatkowe pytania – służę pomocą :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 9 lut 2010, 23:44

[edit]Nieaktualne ;)[/edit]

A serio – naprawde warto czy moze ulegasz zludzeniu lepszego paliwa?
Ostatnio edytowano 9 lut 2010, 23:54 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 9 lut 2010, 23:51

Cóż – zdarza się :)
Nie ulegam – miałem 3/4 zbiornika jak montowałem grzałkę. Po zamontowaniu problemów nie było.
Zresztę teraz mam "gołą" ropę bez dodatków (z rozmysłem zalana na test)

Zresztą – gdybyś stał 100km od domu na 30 stopniowym mrozie bo paliwo zamarza to szukałbyś rozwiązania :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 9 lut 2010, 23:53

Spoko, wazne ze poprawione ;). Porozmyslam nad tym rozwiazaniem, bo nie cierpie sluchac cierpien wtryskow, a jesli nawet tylko na to pomaga to juz i tak warto... Dziwie sie tylko ze moj "podgrzewany filtr" nie rozwiazuje problemu. I ciekaw jestem czy podgrzewacza z filtra nie daloby sie "przelozyc" przed filtr ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 9 lut 2010, 23:56

U mnie nie ma wcale fabrycznego podgrzewacza w filtrze więc decyzja była prosta.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MasterB » 10 lut 2010, 11:25

Fajne rozwiązanie. Tylko czy pomoże jak kasza zrobi się już w zbiorniku?
Pewnie sobie coś takiego zamontuję, ale nie w tym roku... Nie mam dostępu do garażu a grzebanie przy aucie w takiej pogodzie to nie jest to co tygryski lubią najbardziej.

Ciekawi mnie to że wyeliminowałeś klepanie po odpaleniu po mroźnej nocy... Ja myślałem że to ma związek z rozprowadzeniem oleju/brakiem odpowiedniego smarowania?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez dziara » 10 lut 2010, 21:38

krzych napisał(a): I ciekaw jestem czy podgrzewacza z filtra nie daloby sie "przelozyc" przed filtr ;)

Właśnie..tak sobie dywaguję, że umiejscowienie go przed filtrem spowodowałoby rozpuszczenie ewentualnych "glutów" w paliwie i dopiero przefiltrowanie..A tak cały syf z baku wędruje do filtra i zapycha go (np. parafiną) i po pewnym czasie z zapchanego filtra niewiele wychodzi....
Tak myślę żeby się zabrać za zamontowanie takiej grzałeczki ale chyba dopiero wiosną lub latem.Na razie wymieniłem filtr (pełno było w nim parafiny i brudu) i teraz Madzia jeździ..Zobaczymy jak się będzie sprawować przy -20 :D
Poza tym muszę sobie wszystko poukładać co i jak z zamontowaniem bo "ulepszacz" to ze mnie żaden.. <glupek2>
dziara
 

Postprzez Norby » 11 lut 2010, 02:01

MasterB napisał(a):Ciekawi mnie to że wyeliminowałeś klepanie po odpaleniu po mroźnej nocy... Ja myślałem że to ma związek z rozprowadzeniem oleju/brakiem odpowiedniego smarowania?


Klepanie na zimnym ustąpiły w moim silniku po wymianie podkładek pod wtryskami i ich kalibracji.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Grzyby » 11 lut 2010, 09:27

Mnie raczej chodziło o klepanie po BARDZO mroźnej nocy :)
Podkładki mam wymienione. Zresztą teraz zupełnie inaczej pracuje zimny silnik (jak dostaje ciepłe paliwo).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MasterB » 11 lut 2010, 09:59

Grzyby napisał(a):Mnie raczej chodziło o klepanie po BARDZO mroźnej nocy :)


To może uściślę – mi klepie od około -15 (ale nie na wolnych obrotach, tylko jak dodam gazu). Ustępuje po 2-3 minutach – nieważne czy samochód postoi czy od razu jedzie.
Dzisiaj rano było -6 i klepania nie było...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Grzyby » 11 lut 2010, 10:55

No to mówimy mniej więcej o tym samym :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martinpl » 11 lut 2010, 12:19

dobry pomysl, tylko niestety w moim przypadku (parafina z ropy zatkala sitko ssaka pompy paliwa w zbiorniku) niewiele by pomoglo, bo grzeje paliwo dopiero przed filtrem... ale jak ktos nie ma podgrzewacza oryginalnego w filtrze to mysle ze warto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez syberek1 » 16 lut 2010, 22:50

Koledzy mam pytanie. U mnie w M6 nie ma oryginalnego podgrzewacza paliwa ale mogę załatwić cały korpus z pompką i grzałką. Jak wiadomo wiązka do podgrzewania jest,tylko przy jakiej temp. w kablach jest prąd i czy w ogóle po takiej podmiance będzie wszystko chodziło tak jak powinno??
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Grzyby » 16 lut 2010, 23:49

Grzałka w filtrze (z tego co wiem) sterowana jest podciśnieniowo – napięcie pojawia się w momencie kiedy zmniejsza się przepływ paliwa (z powodu zgęstnienia czy przytkania filtra). Wystarczy zamontować i podpiąć w istniejące wtyczki – powinno działać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dziara » 17 lut 2010, 18:29

Grzyby napisał(a): Wystarczy zamontować i podpiąć w istniejące wtyczki – powinno działać.

A tam nie ma żadnego bezpiecznika od grzałki..?Bo fakt, że po podpięciu powinno działać (ENDURO też tak twierdzi)...
dziara
 

Postprzez Grzyby » 17 lut 2010, 20:37

Osobnego bezpiecznika na 99,9% nie ma. Któryś z istniejących musi być wykorzystywany.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 18 lut 2010, 15:05

co by nie bylo..
im zimniej w waszych regionych, tym bardziej nalezyaloby cos w tej sprawie zrobic,
absolutnie, bo diesel tu czuly motorek...
no a paliwo i jego jakosc, jak zawsze wiele do zyczenie pozostawiaja
przyznam ze trudno podgrzec paliwo w zbiorniku, a jest sensem podgrzewac je przed filterem, bo to on najczesciej stwarza problemy w okresie zimy...
it tu polecam zamontowanie takiej grzalki,tak jak kolega Grzyb,
bez wzgledu na to czy macie ori..!
pozdr.
E.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez daniel2505 » 28 cze 2010, 18:52

Właśnie zanabyłem drogą kupna taki podgrzewacz i pewnej pięknej soboty zabiorę się za montaż :D . Niby do zimy daleko ale po co później w mrozy się mordować. Dodam że również nie mam podgrzewanego filtra paliwa i choć większych problemów tej zimy nie miałem to aż żal było słuchać tego okropnego klekotu po odpaleniu na mrozie.
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Riki » 3 wrz 2010, 14:54

Również planuję na dniach zakupić – być może taki sam jak ma Grzybek :D na chwilę obecną zmieniłem tylko podstawę filtra paliwa na wersję z podgrzewaczem. Myślałem jeszcze nad webasto ale fundusze blokują :) używanego nie chcę klecić a nowe jest po prostu drogie, może jak pomyślę o tym wcześniej w przyszłym roku a nie we Wrześniu to zamontuję i webasto... brrrr..... znowu będzie się grzała kilometrami :P Zrobię dokładną relację montażu w DiTD.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez skubiszek » 4 wrz 2010, 11:51

no dobrze głupie pytanie... a jak mam ori webasto warto montować taką rzecz na zimę?
przyznam szczerze m6 jest ze mną od kwietnia kiedy to już mrozów nie było i nie wiem jak to będzie zimą

do tej pory jeździłem benzyną i nawet po nocy -28 odpalał bez problemów

Grzyby może napisz jakie poniosłeś koszty w związku z tą operacją
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6