Wymiana oleju w silniku MZR-CD
Olej nie ma właściwości płuczących i rozpuszczających osady i nagary a jedynie właściwości smarne. Nie musisz robić płukanki jak nie chcesz, ale dla silnika to lepiej zrobić raz na jakiś czas.
Olej nie ma właściwości płuczących i rozpuszczających osady i nagary a jedynie właściwości smarne. Nie musisz robić płukanki jak nie chcesz, ale dla silnika to lepiej zrobić raz na jakiś czas.
silnik bierze olej, itp, rzeczywiście po 8 tys. km musiałem dolać 0,5l oleju.
to na pewno nie wina stosowanego oleju...Polecam sprawdzić podkładki pod wtryskami
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
silnik bierze olej, itp, rzeczywiście po 8 tys. km musiałem dolać 0,5l oleju.
to na pewno nie wina stosowanego oleju...Polecam sprawdzić podkładki pod wtryskami
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Teraz właśnie miałem regulowane zawory, wymienione podkładki pod wtryskami i rzeczywiście 2 wtryski lekko puszczały, może teraz po wymianie nie będzie już brała oleju, chociaż olej i tak zmienię jednak na dexelię. A jak to jest z tym braniem oleju, mechanik znajomy mówił, że na 15 tys. km jak weźmie te 0,5-0,7l to nie ma się czym martwić, że wszystko jest w normie. Jak myślicie jest dopuszczalne?
- Od: 18 lip 2011, 01:59
- Posty: 38
- Skąd: Czerwona Woda
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM
Teraz właśnie miałem regulowane zawory, wymienione podkładki pod wtryskami i rzeczywiście 2 wtryski lekko puszczały, może teraz po wymianie nie będzie już brała oleju, chociaż olej i tak zmienię jednak na dexelię. A jak to jest z tym braniem oleju, mechanik znajomy mówił, że na 15 tys. km jak weźmie te 0,5-0,7l to nie ma się czym martwić, że wszystko jest w normie. Jak myślicie jest dopuszczalne?
- Od: 18 lip 2011, 01:59
- Posty: 38
- Skąd: Czerwona Woda
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM
Jak najbardziej dopuszczalne.
Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)
W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.
Brał 0,5L na tysiąc czyli w normie.
Zaznaczam: silnik benzynowy, technologia ośmiozaworowa.
Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)
W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.
Brał 0,5L na tysiąc czyli w normie.
Zaznaczam: silnik benzynowy, technologia ośmiozaworowa.
Jak najbardziej dopuszczalne.
Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)
W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.
Brał 0,5L na tysiąc czyli w normie.
Zaznaczam: silnik benzynowy, technologia ośmiozaworowa.
Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)
W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.
Brał 0,5L na tysiąc czyli w normie.
Zaznaczam: silnik benzynowy, technologia ośmiozaworowa.
Hubix napisał(a):Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.
To jest stary chwyt producentów samochodów na gwarancję silnika... 0,6 L/1000 km to 6 litrów na 10.000 km a tyle na pewno zdrowy silnik nie bierze!!
Zdrowy silnik nie potrzebuje dolewki jeśli przy wymianie nalewamy oleju do kreski maks a do kolejnej wymiany nie spadnie do minimum. Między maks a min jest około 1 litra oleju i to jest w normie, ale od wymiany do wymiany.
Hubix napisał(a):Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.
To jest stary chwyt producentów samochodów na gwarancję silnika... 0,6 L/1000 km to 6 litrów na 10.000 km a tyle na pewno zdrowy silnik nie bierze!!
Zdrowy silnik nie potrzebuje dolewki jeśli przy wymianie nalewamy oleju do kreski maks a do kolejnej wymiany nie spadnie do minimum. Między maks a min jest około 1 litra oleju i to jest w normie, ale od wymiany do wymiany.
WItam, mam Mazdę 5 2.0 MZCD i od jakiegoś czasu grzebię na forum – szukam sposobu na skasowanie inspekcji olejowej. Mam ELM327, program PCMSCAN 2.4.12. Pytanie czy dam radę ELM + PCMSCAN skasować olejówkę, jeżeli nie to czym? Druga rzecz, czy przy każdej wymianie oleju trzeba czyścić DPF?
Siedzę już kilka dni na forum i nie trafiłem na sposób kasowania inspekcji w M5.
Siedzę już kilka dni na forum i nie trafiłem na sposób kasowania inspekcji w M5.
TL
- Od: 18 lut 2012, 15:56
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5, 2007r. Diesel 2,0 MZR-CD 110KM
WItam, mam Mazdę 5 2.0 MZCD i od jakiegoś czasu grzebię na forum – szukam sposobu na skasowanie inspekcji olejowej. Mam ELM327, program PCMSCAN 2.4.12. Pytanie czy dam radę ELM + PCMSCAN skasować olejówkę, jeżeli nie to czym? Druga rzecz, czy przy każdej wymianie oleju trzeba czyścić DPF?
Siedzę już kilka dni na forum i nie trafiłem na sposób kasowania inspekcji w M5.
Siedzę już kilka dni na forum i nie trafiłem na sposób kasowania inspekcji w M5.
TL
- Od: 18 lut 2012, 15:56
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5, 2007r. Diesel 2,0 MZR-CD 110KM
Kolego, Mazda 5 jest odporna na kasowanie inspekcji metodą "kabelka". A dodatkowo z tego co wiem, żaden ELM ani BOSCH nie daje możliwości kasowania inspekcji w MAzdach. Tylko Mazdowy serwisowy IDS jest w stanie to wykonać.
DPF-u nie trzeba czyścić przy wymianie oleju.
DPF-u nie trzeba czyścić przy wymianie oleju.
Kolego, Mazda 5 jest odporna na kasowanie inspekcji metodą "kabelka". A dodatkowo z tego co wiem, żaden ELM ani BOSCH nie daje możliwości kasowania inspekcji w MAzdach. Tylko Mazdowy serwisowy IDS jest w stanie to wykonać.
DPF-u nie trzeba czyścić przy wymianie oleju.
DPF-u nie trzeba czyścić przy wymianie oleju.
Witam.
Kolego jestes w błedzie – ostatnio kasowałem inspekcje olejową w Mazdzie 5 właśnie na sprzęcie BOSCHa – i widzialem ile przejechalem km od kasowania inspekcji i ile gram ( czegos ) ... nie przyjzalem sie dokladnie co to za wartosc ...
Ale to było mozliwe po aktualizacji oprogramowanai BOSCH ESItronic w wersji 2012 .. wcześniejsze wersje tego nie potrafiły ...
pozdr
Cristow
Kolego jestes w błedzie – ostatnio kasowałem inspekcje olejową w Mazdzie 5 właśnie na sprzęcie BOSCHa – i widzialem ile przejechalem km od kasowania inspekcji i ile gram ( czegos ) ... nie przyjzalem sie dokladnie co to za wartosc ...
Ale to było mozliwe po aktualizacji oprogramowanai BOSCH ESItronic w wersji 2012 .. wcześniejsze wersje tego nie potrafiły ...
pozdr
Cristow
Witam.
Kolego jestes w błedzie – ostatnio kasowałem inspekcje olejową w Mazdzie 5 właśnie na sprzęcie BOSCHa – i widzialem ile przejechalem km od kasowania inspekcji i ile gram ( czegos ) ... nie przyjzalem sie dokladnie co to za wartosc ...
Ale to było mozliwe po aktualizacji oprogramowanai BOSCH ESItronic w wersji 2012 .. wcześniejsze wersje tego nie potrafiły ...
pozdr
Cristow
Kolego jestes w błedzie – ostatnio kasowałem inspekcje olejową w Mazdzie 5 właśnie na sprzęcie BOSCHa – i widzialem ile przejechalem km od kasowania inspekcji i ile gram ( czegos ) ... nie przyjzalem sie dokladnie co to za wartosc ...
Ale to było mozliwe po aktualizacji oprogramowanai BOSCH ESItronic w wersji 2012 .. wcześniejsze wersje tego nie potrafiły ...
pozdr
Cristow
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6