Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez adriano92 » 6 mar 2012, 21:21

A czemu nie ma sensu? Olej rzadszy nie przepłucze oleju gęstszego?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Postprzez adriano92 » 6 mar 2012, 21:21

A czemu nie ma sensu? Olej rzadszy nie przepłucze oleju gęstszego?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Postprzez smile » 6 mar 2012, 21:34

Olej nie ma właściwości płuczących i rozpuszczających osady i nagary a jedynie właściwości smarne. Nie musisz robić płukanki jak nie chcesz, ale dla silnika to lepiej zrobić raz na jakiś czas.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 6 mar 2012, 21:34

Olej nie ma właściwości płuczących i rozpuszczających osady i nagary a jedynie właściwości smarne. Nie musisz robić płukanki jak nie chcesz, ale dla silnika to lepiej zrobić raz na jakiś czas.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 6 mar 2012, 21:42

silnik bierze olej, itp, rzeczywiście po 8 tys. km musiałem dolać 0,5l oleju.


to na pewno nie wina stosowanego oleju...Polecam sprawdzić podkładki pod wtryskami
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 6 mar 2012, 21:42

silnik bierze olej, itp, rzeczywiście po 8 tys. km musiałem dolać 0,5l oleju.


to na pewno nie wina stosowanego oleju...Polecam sprawdzić podkładki pod wtryskami
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adriano92 » 6 mar 2012, 21:52

Teraz właśnie miałem regulowane zawory, wymienione podkładki pod wtryskami i rzeczywiście 2 wtryski lekko puszczały, może teraz po wymianie nie będzie już brała oleju, chociaż olej i tak zmienię jednak na dexelię. A jak to jest z tym braniem oleju, mechanik znajomy mówił, że na 15 tys. km jak weźmie te 0,5-0,7l to nie ma się czym martwić, że wszystko jest w normie. Jak myślicie jest dopuszczalne?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Postprzez adriano92 » 6 mar 2012, 21:52

Teraz właśnie miałem regulowane zawory, wymienione podkładki pod wtryskami i rzeczywiście 2 wtryski lekko puszczały, może teraz po wymianie nie będzie już brała oleju, chociaż olej i tak zmienię jednak na dexelię. A jak to jest z tym braniem oleju, mechanik znajomy mówił, że na 15 tys. km jak weźmie te 0,5-0,7l to nie ma się czym martwić, że wszystko jest w normie. Jak myślicie jest dopuszczalne?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Postprzez Hubix » 7 mar 2012, 00:44

Jak najbardziej dopuszczalne.

Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)

W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.

Brał 0,5L na tysiąc czyli w normie.

Zaznaczam: silnik benzynowy, technologia ośmiozaworowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 7 mar 2012, 00:44

Jak najbardziej dopuszczalne.

Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)

W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.

Brał 0,5L na tysiąc czyli w normie.

Zaznaczam: silnik benzynowy, technologia ośmiozaworowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez smile » 7 mar 2012, 00:49

Hubix napisał(a):Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.

To jest stary chwyt producentów samochodów na gwarancję silnika... 0,6 L/1000 km to 6 litrów na 10.000 km a tyle na pewno zdrowy silnik nie bierze!!
Zdrowy silnik nie potrzebuje dolewki jeśli przy wymianie nalewamy oleju do kreski maks a do kolejnej wymiany nie spadnie do minimum. Między maks a min jest około 1 litra oleju i to jest w normie, ale od wymiany do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 7 mar 2012, 00:49

Hubix napisał(a):Miałem Combo z silnikiem 1,6 8V (nie pamiętam oznaczenia, Z16SE ?)W instrukcji zużycie oleju: 0,6L/1000km.

To jest stary chwyt producentów samochodów na gwarancję silnika... 0,6 L/1000 km to 6 litrów na 10.000 km a tyle na pewno zdrowy silnik nie bierze!!
Zdrowy silnik nie potrzebuje dolewki jeśli przy wymianie nalewamy oleju do kreski maks a do kolejnej wymiany nie spadnie do minimum. Między maks a min jest około 1 litra oleju i to jest w normie, ale od wymiany do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tomaslis » 16 mar 2012, 12:29

WItam, mam Mazdę 5 2.0 MZCD i od jakiegoś czasu grzebię na forum – szukam sposobu na skasowanie inspekcji olejowej. Mam ELM327, program PCMSCAN 2.4.12. Pytanie czy dam radę ELM + PCMSCAN skasować olejówkę, jeżeli nie to czym? Druga rzecz, czy przy każdej wymianie oleju trzeba czyścić DPF?
Siedzę już kilka dni na forum i nie trafiłem na sposób kasowania inspekcji w M5.
TL
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 15:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 2007r. Diesel 2,0 MZR-CD 110KM

Postprzez tomaslis » 16 mar 2012, 12:29

WItam, mam Mazdę 5 2.0 MZCD i od jakiegoś czasu grzebię na forum – szukam sposobu na skasowanie inspekcji olejowej. Mam ELM327, program PCMSCAN 2.4.12. Pytanie czy dam radę ELM + PCMSCAN skasować olejówkę, jeżeli nie to czym? Druga rzecz, czy przy każdej wymianie oleju trzeba czyścić DPF?
Siedzę już kilka dni na forum i nie trafiłem na sposób kasowania inspekcji w M5.
TL
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 15:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 2007r. Diesel 2,0 MZR-CD 110KM

Postprzez smile » 17 mar 2012, 17:38

Kolego, Mazda 5 jest odporna na kasowanie inspekcji metodą "kabelka". A dodatkowo z tego co wiem, żaden ELM ani BOSCH nie daje możliwości kasowania inspekcji w MAzdach. Tylko Mazdowy serwisowy IDS jest w stanie to wykonać.
DPF-u nie trzeba czyścić przy wymianie oleju.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 17 mar 2012, 17:38

Kolego, Mazda 5 jest odporna na kasowanie inspekcji metodą "kabelka". A dodatkowo z tego co wiem, żaden ELM ani BOSCH nie daje możliwości kasowania inspekcji w MAzdach. Tylko Mazdowy serwisowy IDS jest w stanie to wykonać.
DPF-u nie trzeba czyścić przy wymianie oleju.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez cristow » 17 mar 2012, 19:53

Witam.

Kolego jestes w błedzie – ostatnio kasowałem inspekcje olejową w Mazdzie 5 właśnie na sprzęcie BOSCHa – i widzialem ile przejechalem km od kasowania inspekcji i ile gram ( czegos ) ... nie przyjzalem sie dokladnie co to za wartosc ...

Ale to było mozliwe po aktualizacji oprogramowanai BOSCH ESItronic w wersji 2012 .. wcześniejsze wersje tego nie potrafiły ...

pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez cristow » 17 mar 2012, 19:53

Witam.

Kolego jestes w błedzie – ostatnio kasowałem inspekcje olejową w Mazdzie 5 właśnie na sprzęcie BOSCHa – i widzialem ile przejechalem km od kasowania inspekcji i ile gram ( czegos ) ... nie przyjzalem sie dokladnie co to za wartosc ...

Ale to było mozliwe po aktualizacji oprogramowanai BOSCH ESItronic w wersji 2012 .. wcześniejsze wersje tego nie potrafiły ...

pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez smile » 17 mar 2012, 19:59

Dlatego napisałem z tego co wiem ;)
Dzięki za zaktualizowanie wiedzy na ten temat. A więc BOSCH 2012 się nauczył. A te gramy to mogła być ilość paliwa dopuszczona do oleju w czasie przebiegu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 17 mar 2012, 19:59

Dlatego napisałem z tego co wiem ;)
Dzięki za zaktualizowanie wiedzy na ten temat. A więc BOSCH 2012 się nauczył. A te gramy to mogła być ilość paliwa dopuszczona do oleju w czasie przebiegu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6