Witam WSZYSTKICH.
To mój pierwszy post, także z góry przepraszam, jeżeli coś pójdzie nie tak jak powinno.
Moja M6 po podłączeniu do interfejsu ELM327 poprzez PCMSCAN pokazuje oba błędy:
P0030 – obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2S)
P0133 – obwód sondy lambda (blok cyl. 1, czujnik 1) zbyt wolne zmiany
Przebieg 195 tys., Nie znam historii auta, ale mechanik, który pierwszy do niej zaglądał (standardowy przegląd po zakupie z wymianami oleju, filtrów, rozrządu itp.) stwierdził, że na pewno problem tkwi w DPF i na pewno poprzedni właściciel, kalkulując koszty naprawy, poddał się i ją sprzedał.
Idąc tym tropem moja M6 została pozbawiona DPF i dostała emulator filtra cząstek stałych ADS.
I wydawało się, że jest po sprawie.
Żadne kontrolki nie zapalają się, bo okazało się (podczas instalacji emulatora ADS), że albo ich nie ma, albo zostały skrzętnie odcięte.
PCMSCAN pokazuje świecący się CHECK i błędy P0030 i P0133.
Objawy są takie, że na zimnym silniku (oraz później po ponownym odpaleniu) wydaje się, że moc jest w porządku, ale tylko przez chwilę, a później tak jakby był w trybie awaryjnym do zgaszenia silnika. Po ponownym odpaleniu cała procedura się powtarza i na razie jeżdżę takim mułem.
Ten, co montował mi emulator ADS, twierdzi, że z jego strony jest wszytko w porządku, bo wcześniej były tylko błędy wskazujące na "DPF THE END" (szkoda, że nie zapisałem ich numerów, bo mogłyby pomóc w diagnozie), a po fizycznym usunięciu filtra i zainstalowaniu emulatora, PCM wykazał, co faktycznie teraz może być uszkodzone (bo PCM widzi DPF jako prawidłowo działający). Zasugerował mi, od czego mam zacząć, ale nie był w swojej sugestii zbyt przekonujący i zaznaczył, że nie jest na 100% pewien.
Nie mam w ogóle doświadczenia w posługiwaniu się ELM327 i PCMSCAN (a to posiadam) lub innym programem, ale dałem radę odczytać te błędy. Po ich skasowaniu silnik zaczął zdecydowanie inaczej (czytaj lepiej na słuch, tzn. ciszej i równiej) pracować, niestety błędy wracają po chwili, tak jak już pisałem wyżej.
Chciałbym się jakoś z tym uporać, ale nie wiem od czego mam zacząć.
Wśród lokalnych magików nikt nie postawił konkretnej diagnozy, a do najbliższego serwisu mazdy (lub innego, który posiada IDS/WDS) mam 120km, także kawałek, który pozostawiam na razie jako ostateczność (liczę się z kosztami).
Liczę na WASZE doświadczenie i mam nadzieję, że ktoś z WAS mi wreszcie pomoże i postawi trafną diagnozę.
Czekam na WASZĄ pomoc.
Błąd P0030 i P0133
Strona 1 z 1
Było by łatwiej, gdybyśmy wiedzieli skąd jesteś.
Poza tym nie ten dział – jakiś moderator zaraz pewnie będzie
...
Ktoś przygotował auto do sprzedania odcinając MIL...
Problem jest wstępnie wskazany, sonda lambda lub jej wiązka. Tym trzeba by się było zająć i zobaczyć co będzie po wyeliminowaniu tych błędów. Szukaj sondy lambda na podmianę, sprawdź także wiązkę.
Poza tym nie ten dział – jakiś moderator zaraz pewnie będzie

m@x napisał(a):Żadne kontrolki nie zapalają się, bo okazało się (podczas instalacji emulatora ADS), że albo ich nie ma, albo zostały skrzętnie odcięte.PCMSCAN pokazuje świecący się CHECK i błędy P0030 i P0133.
Ktoś przygotował auto do sprzedania odcinając MIL...
Problem jest wstępnie wskazany, sonda lambda lub jej wiązka. Tym trzeba by się było zająć i zobaczyć co będzie po wyeliminowaniu tych błędów. Szukaj sondy lambda na podmianę, sprawdź także wiązkę.
dzięki
Rzeczywiście zapomniałem o lokalizacji.
Swoją drogą prośba do MODERATORA o przeniesienie do poprawnego działu. (DZIĘKI)
Z tą podmianką, to raczej będzie ciężko (brak części do M6 u lokalnych mechaników).
Chyba, że jakiś zamiennik.
A tak w ogóle, to w którym miejscu (fizycznie) jest blok 1 czujnik 1
?
Rzeczywiście zapomniałem o lokalizacji.
Swoją drogą prośba do MODERATORA o przeniesienie do poprawnego działu. (DZIĘKI)
Z tą podmianką, to raczej będzie ciężko (brak części do M6 u lokalnych mechaników).
Chyba, że jakiś zamiennik.
A tak w ogóle, to w którym miejscu (fizycznie) jest blok 1 czujnik 1
- Od: 23 kwi 2012, 15:10
- Posty: 8
- Skąd: Olecko
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 Diesel MZR-CD 143 KM RF7J 2006r.
1. hm... proponuje przywrocic kontrolki do zycia, bo moga one uratowac silnik...
2. przyjrzyj sie kabelkom od sondy... (zanim wymienisz ja) – masz problem z obwodem jej podgrzewania...
ps. nie jestem zwolennikiem "likwidacji" DPF-u... i nawet, jak podjedziesz do ASO Mazdy na diagnostyke... to co im powiesz?
pierwsza rzecza jaka beda chcieli wykonac jest zalozenie nowego filtra...
2. przyjrzyj sie kabelkom od sondy... (zanim wymienisz ja) – masz problem z obwodem jej podgrzewania...
ps. nie jestem zwolennikiem "likwidacji" DPF-u... i nawet, jak podjedziesz do ASO Mazdy na diagnostyke... to co im powiesz?
pierwsza rzecza jaka beda chcieli wykonac jest zalozenie nowego filtra...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Na upartego bym reklamował montaż tego emulatora – jak się podjeli jego montażu to powinni zrobić wszystko aby było OK.
Ja także nie popieram takich praktyk!! Za jakiś czas zapewne będą kontrolować kierowców czy auto ma jeszcze DPF czy już nie, skoro wymusili to na producentach to nie po to aby kierowcy się ich pozbywali... chociaż by dlatego że jeden samochód pozbawiony DPF-u emituje podczas 80.000 km "jedynie" 3kg ( 3 kilogramy ) sadzy...
Wojtek napisał(a):ps. nie jestem zwolennikiem "likwidacji" DPF-u...
Ja także nie popieram takich praktyk!! Za jakiś czas zapewne będą kontrolować kierowców czy auto ma jeszcze DPF czy już nie, skoro wymusili to na producentach to nie po to aby kierowcy się ich pozbywali... chociaż by dlatego że jeden samochód pozbawiony DPF-u emituje podczas 80.000 km "jedynie" 3kg ( 3 kilogramy ) sadzy...
Dzisiaj mechanik sprawdził kody błędów i sondę (miernikiem) i stwierdził, że grzałka nie działa, czyli sonda do wymiany.
SONDA ma nr: MCG RF7J DENSO 01H17-4251
Pewnie słabo szukałem, bo nigdzie nie znalazłem takiej.
Stwierdził, że można spróbować z jakąś uniwersalną np. BOSCH, NGK.
Tylko, że ja kompletnie nie znam się na tym i nie wiem jaki zamiennik można zastosować.
Wiem, że jest 4-przewodowa.
Proszę, pomóżcie.
SONDA ma nr: MCG RF7J DENSO 01H17-4251
Pewnie słabo szukałem, bo nigdzie nie znalazłem takiej.
Stwierdził, że można spróbować z jakąś uniwersalną np. BOSCH, NGK.
Tylko, że ja kompletnie nie znam się na tym i nie wiem jaki zamiennik można zastosować.
Wiem, że jest 4-przewodowa.
Proszę, pomóżcie.
- Od: 23 kwi 2012, 15:10
- Posty: 8
- Skąd: Olecko
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 Diesel MZR-CD 143 KM RF7J 2006r.
zawsze staraj sie poszukac juz istniejacych watkow...
np. w GG/GY:
viewtopic.php?f=60&t=51686&hilit=sonda+zamiennik
np. w GG/GY:
viewtopic.php?f=60&t=51686&hilit=sonda+zamiennik
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
No tak, tylko jak starałem się poszukać i porównać do błędów (jak w temacie), to wynikało, że sonda jest przed katem (no chyba,że się mylę), a moja niedziałająca jest za katem.
znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/nowa-uniwersalna-sonda-lambda-4-przewodowa-bosch-i2286666928.html
lub
http://allegro.pl/sonda-lambda-uniwersalna-pasuje-do-ponad-1500-aut-i2300469870.html
znalazłem coś takiego:

lub

- Od: 23 kwi 2012, 15:10
- Posty: 8
- Skąd: Olecko
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 Diesel MZR-CD 143 KM RF7J 2006r.
Nowa sonda już siedzi i na razie wszystko jest OK. Nie ma już żadnych błędów, moc wróciła i autkiem można w końcu "normalnie" przyspieszać.
Dla zainteresowanych krótki opis sondy tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=51686&start=80&hilit=sonda+lambda+wymiana
Jeszcze zostało mi tylko przywrócić do życia kontrolki.
Dla zainteresowanych krótki opis sondy tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=51686&start=80&hilit=sonda+lambda+wymiana
Jeszcze zostało mi tylko przywrócić do życia kontrolki.
- Od: 23 kwi 2012, 15:10
- Posty: 8
- Skąd: Olecko
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 Diesel MZR-CD 143 KM RF7J 2006r.
Witam
Ostatnio podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka DPF, później zapaliła się kontrolka CHECK. Po podłączeniu do komputera wyskoczyły błędy P0030 i P0133. Mechanik stwierdził, że to sonda lambda. Problem jest taki, że nie mogę nigdzie znaleźć sondy do silnika 121KM. W jednym sklepie stwierdzili, że w tym silniku nie ma sondy lambda tylko jest czujnik temperatury spalin. Może ktoś wie o co w tym chodzi, bo nie chce wydawać niepotrzebnie kasy na części.
Pozdrawiam
Ostatnio podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka DPF, później zapaliła się kontrolka CHECK. Po podłączeniu do komputera wyskoczyły błędy P0030 i P0133. Mechanik stwierdził, że to sonda lambda. Problem jest taki, że nie mogę nigdzie znaleźć sondy do silnika 121KM. W jednym sklepie stwierdzili, że w tym silniku nie ma sondy lambda tylko jest czujnik temperatury spalin. Może ktoś wie o co w tym chodzi, bo nie chce wydawać niepotrzebnie kasy na części.
Pozdrawiam
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6