Wypalony tłok M6(diesel)

Postprzez maz123456 » 2 mar 2012, 19:07

Mam pytanie. Czy ktoś może mi wytłumaczyć na czym polega wypalenie tłoka. Czy są jakieś tego konsekwencje. I jaki jest koszt naprawy. Wał i panewki są w porządku.
Ostatnio edytowano 2 mar 2012, 20:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
 
Posty: 2
Od: 19 gru 2011, 22:42

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2012, 19:22

Proszę uzupełnić profil(silnik,rodzaj auta itp)z prawej str.
SPRZEDAM: 1.Listwę klapy bagażnika(kombi),kolor srebrny,oryginał w b.dobrym stanie. 2.Listwy progowe(nie progi),czarne,ory Mazda,stan dobry 3.głośniki 5x7",fabryczne Mazda -okazyjne ceny,info PW
[b][color=#FF0000]
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 3759
Od: 21 cze 2009, 16:38
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda 6'06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez maz123456 » 2 mar 2012, 19:32

Ja posiadam inną mazdę ale chciałem sie tylko spytać. Dodam że jest to silnik 2.0 Citd 136KM.
 
Posty: 2
Od: 19 gru 2011, 22:42

Postprzez smile » 2 mar 2012, 19:43

Wypalony tłok dla silnika to jak dziurawe denko w kuflu piwa kiedy chce się nam pić. Od takie piątkowe porównanie... Konsekwencje? To katastrofa dla silnika...
PS. Chciałeś się tylko spytać czy uzyskać odpowiedź? :>
A profil jak nie uzupełniony tak nie uzupełniony...
Wypalony tłok zapewne przez lejący wtrysk...
 
Posty: 1704
Od: 16 lip 2011, 13:38
Skąd: GDAŃSK
Auto: BJ 2,0 DiTD RF2A+++

Postprzez Szymon Poznań » 2 mar 2012, 19:45

Powodem był zapewne nieprawidłowo działający wtrysk – lejący. Silnik do remontu, nie da się wymienić tylko tłoka i jechać dalej ..
 
Posty: 2
Od: 2 mar 2012, 19:41
Auto: M6 03r 2.0 D

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2012, 20:24

przenoszę do działu MZR-CD
SPRZEDAM: 1.Listwę klapy bagażnika(kombi),kolor srebrny,oryginał w b.dobrym stanie. 2.Listwy progowe(nie progi),czarne,ory Mazda,stan dobry 3.głośniki 5x7",fabryczne Mazda -okazyjne ceny,info PW
[b][color=#FF0000]
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 3759
Od: 21 cze 2009, 16:38
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda 6'06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez Enduro » 24 kwi 2012, 17:42

Szymon Poznań napisał(a):...nie da się wymienić tylko tłoka i jechać dalej ..

no nie całkiem!
najważniejsze w jakim stopniu została uszkodzona "tuleja cylindra", bo jesli tłok spowodował rysy na ściankach, to masz silnik do wymiany, raczej <glupek2>
jesli jest brak zarysowan wyczuwalnych po paznokciem, to możesz spkojnie wymienic tłok no inny i będzie wsio okay.
ta wymiana wymaga jednak trochę wiedzy...
P.S.
w tym silnik mozliwa jest wymiana 1, 2 i 3 tłoka bez demontażu silnika <jupi> ,
4 natomiast jest problematyczny..
pozdr.E
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Nimrod-PW » 9 sie 2012, 18:28

Jestem po wymianie 1 tłoka i gładzi w silniku, a więc się da i na razie auto jeździ całkiem dobrze.
 
Posty: 102
Od: 13 paź 2010, 18:20
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez smile » 9 sie 2012, 21:02

liczymy na "raport" po 20 tyś km i trzymamy kciuki :)
 
Posty: 1704
Od: 16 lip 2011, 13:38
Skąd: GDAŃSK
Auto: BJ 2,0 DiTD RF2A+++

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6