Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Myjk » 27 sty 2010, 14:49

Myjk napisał(a):
marcin-k napisał(a):w serwisie podpięli się się do kompa i tyle stwierdzili ,że wszystko w porządku

Podziel się drogi kolego informacją – jaki to serwis.

...

lopez21 napisał(a):I na tym to chyba polega zauważyć kiedy się wypala wyzerować licznik i jeździć następne ok.170km i jak na razie problemów brak.

Nie przesadzajmy, zwracanie uwagi na moment wypalania (przynajmniej moje) były podyktowane łaknieniem wiedzy na ten temat i chęcią poznania. Teraz przestałem praktycznie na to zwracać uwagę, bo szkoda czasu. Powiem więcej – jakoś żyję. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5811 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez marcin-k » 29 sty 2010, 08:42

Jest to serwis mazdy w Krakowie ulicy nie pamiętam ale jak trzeba to się dowiem od kolegi.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 01:53
Posty: 22
Skąd: Pruchnik
Auto: mazda 626

Postprzez Myjk » 29 sty 2010, 08:44

marcin-k napisał(a):Jest to serwis mazdy w Krakowie ulicy nie pamiętam ale jak trzeba to się dowiem od kolegi.

Koniecznie. Przyda się dla potomnych, gdzie na siebie uważać.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5811 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez RysiekZ » 29 sty 2010, 10:07

Dwa serwisy mazdy w Krakowie są na Wielickiej i na Conrada obydwa odwiedziłem i na dzień dobry odrzuciłem ten na Wielickiej, powód chamstwo i drożyzna przykład: filtr paliwa Wielicka 120zł Conrada 76zł- tyle w tym temacie.
RysiekZ
 

Postprzez Marcin5 » 29 sty 2010, 10:14

Panowie czy wy tez zauważyliście zmniejszenie się częstotliwości wypalania po wymianie oleju? Przejechałem na starym ok. 10kkm i wydaję mi się że na nowym filtr przepala się rzadziej.
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 14:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Globy » 29 sty 2010, 11:46

Trochę się dziwię, że chce Wam się ciągle narzekać na ten DPF <lol> Ja bym sprzedał samochód i kupił wersję z benzyną, gdyby mi to tak przeszkadzało, szczególnie do jazdy po mieście i w obliczu ciągłego lęku. Sam mam samochód z kompresorem, który u większości kierowców wytrzymuje 100-150 tys. km, nowy lub regenerowany kosztuje 1600-2100$ i cóż... Jeżdżę, bo jeździ się niebywale przyjemnie, a patrząc na wydatki na paliwo, ubezpieczenie, bieżący serwis, to ten jednorazowy ból jakoś wtopi się w szarą rzeczywistość albo sprzedam w promocji ;)

Połowa pierwszej dekady XXI wieku to okres, gdy w wielu europejskich krajach wprowadzono specjalne stawki podatkowe, a DPF – kolejny etap kastracji ekologicznej diesli okazał się nie do końca bezbolesny dla użytkowników. Wystarczy jednak wspomnieć, że pierwsze TDI Fiata z 1986 roku też było niewypałem, na który narzekali użytkownicy. Później okazało się, że zwykłe diesle odchodzą do lamusa, tak samo jak z późniejszym common railem. DPF jest jednak w jakiejś mierze przełomowy, bo diesle wreszcie przestały puszczać czarne bąki.

Nowe diesle Mazdy mają już ulepszony rodzaj filtra, a CX-7 dodatkowo system AdBlue (o tym pisałem). Nie jestem miłośnikiem ekologii, ale ten sam problem mają wszystkie marki – włoskie, niemieckie, francuskie, japońskie. W sumie nie powinienem się wtrącać, ale chciałem tylko poradzić więcej dystansu do całej sytuacji. Auta z DPF'ami w redakcjach prasowych mają niekiedy 30-50 tys. km, są często jeżdżone po mieście, nikt się z nimi nie cacka i nie wyprowadza na spacerki poza miasto, a nie słyszałem jeszcze o żadnym problemie związanym z zapchanym filtrem. Tyle, że te auta nie są jeżdżone a la "emeryt stajl". Dla mnie to dowód, że nie jest aż tak źle z tymi filtrami, a producenci szybko się opamiętali, bo owe 2-4 lata montażu pierwszej generacji urządzeń mamy chyba za sobą.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez MasterB » 29 sty 2010, 12:08

Globy, to pewnie wynika z tego że z takiego DPFa nie ma żadnej wartości dodanej dla użytkownika. Ty masz kompresor, ale wiesz co on daje ;)
A taki DPF to w zasadzie nieistniejące/wirtualne zyski dla środowiska (nie syfi sadzą, ale za to zwiększa spalanie i olej trzeba częściej wymieniać) i jednak koszty dla użytkownika.
Ja wiem jedno, następne auto to będzie na 100% benzyna. Obecnej szóstki nie sprzedam, bo sporo bym na tym stracił... Zresztą narzekanie to inna sprawa, wiadomo że mamy to we krwi :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 17:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Globy » 29 sty 2010, 12:33

No, to dobre podejście <usmiech> Ja dlatego radzę ludziom starsze diesle 136 KM, są mniej upierdliwe. Mimo wszystko życzę, żebyście na co dzień zapomnieli o DPF'ie.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez piotrek39 » 29 sty 2010, 14:35

witam

Kupiłem sobie kilka dni temu mazdę 5 ,2 litry diesel 110 KM.
Rocznik 2006 ,przebieg 120 tys km (najprawdopodobniej autentyczny -sprawdzałem na ASO)

Samochód nie był za bardzo zadbany ,widać było po filtrach.

W każdym bądż razie wymieniłem kompletny rozrząd wszystkie filtry ,olej w silniku ,a także swiece żarowe bo okazalo się ,ze nie grzeją.
Przy okazji okazało się ,ze rolka i napinacz alternatora strasznie zjechany-niestety cena kosmiczna 1800 zł .Na szczęście koleś wprasował mi nowe łożyska więc kosztowało mnie to ok 200 zł.

Całość obskoczyłem za 2400 zł ,ale jest problem z DPF.

Otóż po kupieniu okazało się ,ze miga kontrolka dpf ,która załącza się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów.
Oczywiście od razu zleciłem gościowi który robił mi te wszytkie rzeczy także wypalanie filtra.

Gościo filtr wypalił i komputer nie pokazywal zadnych błędów .Odebrałem samochód ale po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka znów zaczęła migać.
Więc znów go odstawiłem ,gość zabieg powtórzył ,komputer pokazuje ,ze jest ok ,ale przejechał się i znów kontrolka migać zaczęła.

I jestem ciekaw co teraz.
Czy ktoś jest w stanie postawić diagnozę ?

Mówiąc szczerze to jestem nieźle wkurzony i na razie to zaczynam żałować zakupu.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 13:48
Posty: 18
Skąd: Lublin

Postprzez chmooreck » 29 sty 2010, 14:45

olej po przepalaniu filtra wymienił razem z kasowaniem inspekcji olejowej ? może komputer myśli, ze ma za dużo oleju ?
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1124 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez piotrek39 » 29 sty 2010, 14:55

chmooreck napisał(a):olej po przepalaniu filtra wymienił razem z kasowaniem inspekcji olejowej ? może komputer myśli, ze ma za dużo oleju ?


dzwoniłem i mówi ,ze kasował inspekcję olejową.

Powiedział ,ze ma się jeszcze z kims konsultować w tym temacie ,ale czy problem rozwiąże ,to nie wiem