Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam. Moj problem dotyczy tez DPF. Kilka dni temu zaczela mrugac w mojej mazdzie 6 z 2006 roku kontrolka DPF. Pojechalem do mechanika podpial ja do komputera nie wiem co to bylo za urzadzenie. Czarna skrzynka podpieta do gniazda pod kierownica a odbiornik byl bezprzewodowy wielkosci telefonu komorkowego. Wydrukowal mi blad p2459. Mowil ze jego urzadzenie nie ma funkcji regeneracji PDF w moim modelu. Czytajac to forum doszedlem do wniosku ze to moze byc niezresetowana poprzednia inspekcja oleju. Zawsze robilem serwis w mazdzie a ostatnio zrobilem w jakims tam zakladzie mechanicznym i tak wlasnie mysle ze moze oni nie skasowali tego. Jutro zamierzam skontaktowac sie z tym zakladem i z moim mechanikiem jakiego urzadzenia uzywal do zdiagnozowania bledu. Bardzo prosze doswiadczonych forumowiczow o rady. Dlatego ze moj mechanik chce wywalic DPF i skasowac za to troche kasy. Ja jakos nie moge sie z tym pogodzic. Probowalem dzisiaj przepalic go na autostradzie odcinke 100km z predkoscia 120km/h na 4 biegu jakies 3000obr/min i nic to nie dalo. Czytajac forum widze ze ktos napisal ze nie przepala sie jak kontrolka mruga tylko jak swieci.
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
- Od: 30 gru 2011, 02:26
- Posty: 4
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mazda 6, 143KM, 2006 rok, Diesel
jedz do kogos kto ma IDS'a – program ASO do diagnozy... lub poszukaj na forum o kasacji inspekcji olejowej...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzieki za informacje w ten weekend zamierzam jechac to mechanika z IDS i skasowac ta wymiane oleju. Jesli to jest ten blad to wydrukuje sobie kiedy bylo robione ostatnie kasowanie i zamierzam zrobic kolo piora firmie ktora mi robila mi ostatni serwis. Dzieki jeszcze raz.
- Od: 30 gru 2011, 02:26
- Posty: 4
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mazda 6, 143KM, 2006 rok, Diesel
Witam. Skasowalem mrugajaca kontrolke DPF (fault p2459) kabelkiem pod maska zgodnie z instrukcja http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Pierwszy raz nie wyszlo prawdopodobnie ze zrobilem to zbyt szybko. Za drugim razem robilem wolniej i 10 nacisniec pedalem gazu i wszystko jest ok kontrolka zgasla. Wlaczylem zaplon, podpialem kabelkiem 12v pin do masy i zrobilo tyk, pedal gazu 10 razy do podlogi i spowrotem, zaplon off podszedlem do kabelka poczekalem 10 sekund i zrobilo tyk znowu. Robota zrobiona. Dziekuje wszystkim za inormacje. Moja mazda to mazda 6 diesel 2006 143
Pierwszy raz nie wyszlo prawdopodobnie ze zrobilem to zbyt szybko. Za drugim razem robilem wolniej i 10 nacisniec pedalem gazu i wszystko jest ok kontrolka zgasla. Wlaczylem zaplon, podpialem kabelkiem 12v pin do masy i zrobilo tyk, pedal gazu 10 razy do podlogi i spowrotem, zaplon off podszedlem do kabelka poczekalem 10 sekund i zrobilo tyk znowu. Robota zrobiona. Dziekuje wszystkim za inormacje. Moja mazda to mazda 6 diesel 2006 143
- Od: 30 gru 2011, 02:26
- Posty: 4
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mazda 6, 143KM, 2006 rok, Diesel
Witam
Jestem tu nowy, przeczytałem już sporo tematów. Niestety ale kilkukrotne wypalanie DPF i inne zabiegi nie pomogły. Muszę wymienić filtr albo go całkowicie usunąć. Czy może mi ktoś polecić warsztat/specjalistów, którzy usuną filtr i zamontują porządny emulator, albo zmodyfikują oprogramowanie tak, abym za tydzień nie musiał reklamować? Przydała by się też jakaś gwarancja. Dobrze by było, abym za daleko nie jechał
a więc mazowieckie, podlaskie, lubelskie – może w tych województwach mógłby ktoś się podjąć tego tematu.
Pozdrawiam
Jestem tu nowy, przeczytałem już sporo tematów. Niestety ale kilkukrotne wypalanie DPF i inne zabiegi nie pomogły. Muszę wymienić filtr albo go całkowicie usunąć. Czy może mi ktoś polecić warsztat/specjalistów, którzy usuną filtr i zamontują porządny emulator, albo zmodyfikują oprogramowanie tak, abym za tydzień nie musiał reklamować? Przydała by się też jakaś gwarancja. Dobrze by było, abym za daleko nie jechał
Pozdrawiam
- Od: 7 sty 2012, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: Mazda6 GY 2.0 2006r
a u Jaksy byles?
ps. po co cos wyrzucac, jak mozna to naprawic?
a wykonania przegladu na stacji diagnostycznej sie kolega nie bedzie bal?
ps. po co cos wyrzucac, jak mozna to naprawic?

a wykonania przegladu na stacji diagnostycznej sie kolega nie bedzie bal?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
A kto to ten Jaksa i skąd jest? Byłem kilkukrotnie w warsztacie, który ma urządzenie serwisowe do Mazdy ale niestety nie usuwają tego filtra – nie mają dostępu do pewnego i sprawdzonego emulatora albo oprogramowania.
- Od: 7 sty 2012, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: Mazda6 GY 2.0 2006r
Microchip napisał(a):A kto to ten Jaksa i skąd jest? Byłem kilkukrotnie w warsztacie, który ma urządzenie serwisowe do Mazdy ale niestety nie usuwają tego filtra – nie mają dostępu do pewnego i sprawdzonego emulatora albo oprogramowania.
daj do zrobienia w porzadnym warsztacie... a nie wycinac...
jak chcesz przeglady przechodzic?
ps. poszukaj klubowicza... Jaksa... chyba jest z Mazowieckiego?

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
A jak przechodzą przeglądy stare, dymiące Autosany i inne złomy?
Znajomy usunął DPFa w Skodzie VRS TDI i krótko po tym nowy przegląd robił. Po teście spalin diagnosta powiedział, że gdyby tak jak ta Skoda, wszystkie samochody miały filtr DPF to by nie było żadnych problemów
. Zdziwił się, gdy usłyszał, że DPF został kilka tygodni wcześniej usunięty.
Znajomy usunął DPFa w Skodzie VRS TDI i krótko po tym nowy przegląd robił. Po teście spalin diagnosta powiedział, że gdyby tak jak ta Skoda, wszystkie samochody miały filtr DPF to by nie było żadnych problemów



- Od: 7 sty 2012, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: Mazda6 GY 2.0 2006r
Microchip napisał(a):Zdziwił się, gdy usłyszał, że DPF został kilka tygodni wcześniej usunięty.
mialem na mysli prawne aspekty...
ps. jakie masz w koncu autko? z opisu GH, a ze zdjecia GY
Edit:
AutoJaksa
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ostatnio będąc w Kołobrzegu zobaczyłem mazdę 6 z DPF na taryfie ( pomyślałem jak madzia może jeździć na taxi z DPF ) pytam się gościa jak mu się sprawuje " panie ja to g........o usunąłem auto pali mniej oleju nie przybywa i dali mi gwarancje 2 lata usunąłem to na dąbrowskiego w Poznaniu na wylocie na Świecko. Co to za firma? Ktoś korzystał jeszcze z jej usług? Nie chce nikogo reklamować ale czy firma jest dobra taryfiarz ją sobie chwalił
- Od: 17 mar 2011, 22:01
- Posty: 11
- Skąd: pmi międzychód
- Auto: mazda6 2007 105kw
Microchip napisał(a):Witam
Zapłaciłem 1400zł za wszystko, łącznie z wymianą czujników temperatury. Sonda Lambda na szczęście sprawna i nie trzeba było jej wymieniać. Oczywiście też dostałem gwarancję
To ładnie skasowali.
- Od: 16 mar 2011, 14:57
- Posty: 41
- Skąd: Morąg
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.
Myślisz, że aż tak dużo? Powinienem się targować? Pytałem dwóch osób, które tam usuwały, każdy zadowolony, już zapomnieli o tym ustrojstwie w swoim pojeździe. Nikt z kim rozmawiałem, w tym ja nie narzeka na wykonaną tam robotę w przeciwieństwie do usług kilku firm z okolic warszawy, nie mówię tu o jaksie z którą nie miałem styczności ja ani znajomi.
- Od: 7 sty 2012, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: Mazda6 GY 2.0 2006r
witam ja 2 tyg temu wymieniałem wszystkie filtry ,olej + kompletny rozrzad w mojej mazdzie 6 143 km z dpf i od tamtej pory silnik mam wrazenie ze jakies dziwne fazy łapie tzn dzis zrobiłem w trasie około 120 km i wracajac juz do domu chwilowe spalanie drastycznie mi wzrosło, a jadac w trasie teopretycznie utrzymywałem obrot około 2 tys, wiec problem z filtrem teoretycznie nie powinien wyestepowac.
I mam pytanie czy ok 9,5 ltra w miescie to jest normalne spalanie, bo mi sie wydaje ze to za duzo, i czy wymiana oleju ma wpływ na wieksze spalanie.
Kontrolka dpf sie mi nie zapala
I mam pytanie czy ok 9,5 ltra w miescie to jest normalne spalanie, bo mi sie wydaje ze to za duzo, i czy wymiana oleju ma wpływ na wieksze spalanie.
Kontrolka dpf sie mi nie zapala
mazda 6 143 km 2006
Jeżeli spalanie wzrasta chwilowo to znak, że DPF się przepala i należy kontynuować jazdę, po chwili wróci do normy. Dzieje się to zazwyczaj, kiedy auto ma odpowiednie obroty i stałe warunki do tej operacji więc trasa jak najbardziej odpowiada tym wymaganiom. DPF nie będzie się przepalać w mieście bo zbyt często zmieniają się warunki pracy silnika.
Co do spalania, zależy od tego jak się jedzie. Jedni w trasie jadą 85 km/h a inni 150 km/h.
PS. Jeśli moja średnia prędkość wynosi powyżej 90 km/h w trasie o długości ponad 300 km( bez autostradowej trasie
) to spalania nawet nie próbuje obliczać
Albo się śpieszę albo oszczędzam 
Co do spalania, zależy od tego jak się jedzie. Jedni w trasie jadą 85 km/h a inni 150 km/h.
PS. Jeśli moja średnia prędkość wynosi powyżej 90 km/h w trasie o długości ponad 300 km( bez autostradowej trasie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6