Komputer silnika – uszkodzony

Postprzez deelock » 17 paź 2011, 15:37

Witam,

Mechanik zdiagnozował u mnie awarię sterownika silnika Nr RF5E 18881A.
Mam pytanie czy mogę go zamienić na jakiś inny, czy koniecznie musi być identyczny
o w/w numerze???
Może ktoś poleci jakiegoś specjaliste w tym zakresie z Wrocławia lub okolic.

Z góry dziękuje za pomoc.

Mazda 6 kombi, 2003 r., 136 KM, 2.0 diesel

Wojtek
Początkujący
 
Od: 19 gru 2010, 20:53
Posty: 7

Postprzez jozim » 17 paź 2011, 21:26

WITAM
Przy zakupie PCN-a (komputera, sterownika) musisz zwrócić szczególną uwagę na zawór EGR, ponieważ występuję ich kilka rodzajów,ale ty skup się tylko na dwóch typach:
– sterowany podciśnieniowo – Górny zawór z poniższego zdjęcia
– sterowany podciśnieniowo z czujnikiem położenia – Dolny zawór z poniższego zdjęcia
Obrazek
Następna rzecz to konie mechaniczne. Występują dwa rodzaje w wersji przed liftem jaki i po, czyli mocniejsza i słabsza, a rozpoznasz je po numerze VIN ( karoserii ). Dokładnie określa to ósma litera:
– T – wersja słabsza
– R – wersja mocniejsza
Skoro masz wersję 136-cio konną to twoja ósma litera nr. VIN powinna być R.
Po zakupie możesz sprawdzić czy dobry komputer ci sprzedano podłączając go pod kompa, gdyż tam też znajduje się Nr.VIN.
Możesz kupić tylko sam PCM i zgrać aplikacje dotyczącą immobilisera do drugiego PCN-a, ale pamiętaj o tym że jest to ingerencja w oprogramowanie, więc polecam kupić cały zestaw do odpalania (PCM, stacyjka z kluczykami, wkładka w drzwi). Jeżeli masz tylko jednego pilota to możesz kupić również drugiego i po zaprogramowaniu działają dwa. Instrukcja programowania pilota krąży gdzieś po necie, ale jak nie znajdziesz to daj znać.
Jeżeli nie uda się tobie kupić wkładkę w drzwi to w akcie desperacji możesz ją przerobić następującym sposobem:
1) demontujesz wkładkę z drzwi
2) wkładasz drugi (nowy,inny) kluczyk
3) delikatnie zeszlifuj te wystające ząbki ( łopatki ), które wystają nad wkładkę oczywiście przy całkowicie włożonym kluczyku
4) oczyść wkładkę z opiłków np. przy użyciu WD40
5) przesmaruj wkładkę i zamek np. olejem silikonowym w spraju
6) złóż wszystko – powinno działać
Po wymianie PCM-a pamiętaj o kalibracji wtrysków!
PS
Nie tak dawno (miesiąc temu) kontaktowałem się z pewnym panem w sprawie części i przy okazji spytałem o cenę PCM-a z kompletnym zestawem do odpalenia. Odpowiedź była 500-600zł dokładnie nie pamiętam. Wydaje mi się że tanio, gdyż ja kilka miesięcy temu zapłaciłem za taki sam cyber bajer 800zł. Pod tym linkiem są namiary tego pana co oferował mi za 500-600zł http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=2098206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez dekster » 20 paź 2011, 18:19

Witam!
U mnie w mojej Madzi 6 2.0 140KM diesel w ASO zdiagnozowali kod błędu P0610 błąd sterownika komputera – diagnoza wymienić komputer. Cena nowego około 8 tys. bagatela.
Serwis od razu chciał zamówić, nie zgodziłem się.
Osobiście wegrałem na nowo oprogramowanie sterownika komputera i błąd zniknął.
Tak ASO nabija nas w butelkę.
Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 14:57
Posty: 41
Skąd: Morąg
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.

Postprzez Enduro » 20 paź 2011, 21:30

u mnie swego czasu tez pojawil sie podobnym problem z PCMem i wymienilem na bezproblemu na uzywke
potrzeba do tego dwóch orginalnych kluczyków i odp. tester z codami do zaprogramowania
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez deelock » 31 paź 2011, 14:15

Witam ponownie!

Cały czas nie dawała mi spokoju kwestia wymiany komputera stwierdzona w warsztacie "XXX",
w którym podobno mają komputer i oprogramowanie do diagnostyki Mazdy.
Najpierw stwierdzono przepływomierz powietrza do wymiany, po wymianie przepływomierza okazało się że dalej jest bez zmian i świecą się kontrolka od trakcji i silnika jednocześnie. Diagnoza Pana mechanika = komputer do wymiany. Podsyłałem mu kilka razy linki z allegro czy owy model się nadaje itp.
niestety nie podejmował tematu i zwodził mnie ok. miesiąc. Olałem go, jak też i on uczynił i w zeszłą sobotę byłem na diagnostyce w serwisie Mazdy (215 zł). Po 15 min. była już diagnoza – uszkodzona instalacja czujnika temperatury powietrza zewnętrznego (jakiaś korozja się wdarła). Naprawa trwała ok. 30 min i po bólu, kontrolki się nie świecą a silnik wrócił do normalnej pracy. Łączny koszt 400 zł, i jedynie godzina spędzona w serwisie.

Wniosek:
Diagnostyka komputerowa tylko i wyłącznie w autoryzowanym serwisie !!! Przynajmniej mamy pewność co tak na prawdę szwankuje w naszym aucie i nie wydajemy kasy na bezsensowne domysły Pana "Cześka czy Mietka" w najbliższym warsztacie.

Pozdrawiam,
Wojtek
Początkujący
 
Od: 19 gru 2010, 20:53
Posty: 7

Postprzez Enduro » 31 paź 2011, 14:27

deelock napisał(a):
Diagnostyka komputerowa tylko i wyłącznie w autoryzowanym serwisie !!! Przynajmniej mamy pewność co tak na prawdę szwankuje w naszym aucie i nie wydajemy kasy na bezsensowne domysły Pana "Cześka czy Mietka" w najbliższym warsztacie.
Pozdrawiam,
Wojtek

pod warunkiem ze jedni lub drudzy posiadaja odp. wiedze, bo tester to nie wszystko.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6