Duże spalanie – wpływ działania webasto

Postprzez gucio » 7 mar 2007, 20:39

Swiezo zakupiona(1msc) M6 2003 2.0 CD 136KM GY duzo pali, tj: miasto prawie 10l, trasa prawie 8l, mozna powiedziec ze o 2l za duzo. Auto nie kopci, pali bez problemu, wolne obroty nie faluja, silnik pracuje rowno – jesli prace diesla za taka mozna uznac;) Serwis w Rzeszowie poinformowal mnie, ze jedyne co moga zrobic z dieslem to podpiac pod komputer i zczytac bledy :/. Z wstepnych ogledzin wynika iz przeplywomierz jest w porzadku, jedynie czujnik termeratury powietrza jest zabrudzony (czy to moze miec wplyw?), za to zawor recyrkulacji spalin nie dziala prawidlowo, stoi w jednej pozycji – moze to jego wina?? Komputer pokladowy pokazuje spalanie ok 1,5L mniejsze niz rzeczywiste. Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem i moglby cos poradzic?

pozdrawiam
Gucio
Ostatnio edytowano 8 mar 2007, 09:22 przez gucio, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez xANDy » 7 mar 2007, 22:20

Uściślij temat aby był jednoznacznie czytelny – w pierwszej linijce o spalaniu a w drugiej (opis) wpisz model auta i silnika (z ilością kucy)

Jak robisz krótkie trasy a nie jest zbyt ciepło na dworze, to nie zapomnij, że masz fabrycznie zamontowany dogrzewacz, który pożera paliwo sam z siebie, niezależnie od wskazania komputera.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gucio » 8 mar 2007, 09:24

xANDy napisał(a):Uściślij temat aby był jednoznacznie czytelny – w pierwszej linijce o spalaniu a w drugiej (opis) wpisz model auta i silnika (z ilością kucy)

Jak robisz krótkie trasy a nie jest zbyt ciepło na dworze, to nie zapomnij, że masz fabrycznie zamontowany dogrzewacz, który pożera paliwo sam z siebie, niezależnie od wskazania komputera.


Na trasie (2x 150 km) spalil niecale 8L, a nie cisnalem bardzo, wiec to raczej nie dogrzewacz.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez pamp » 8 mar 2007, 13:54

Mam to samo, auto też od 1 m-ca, w ASO poradzili poczekać aż się ociepli – żeby mieć pewność co do dorzewacza- że to nie jego wina a następnie sprawdzić spalanie wg tankowania i porównać ze wskazaniami kompa. Niestety z autem w ASO była żona (ja nie mogłem) więc nie wypytała dokładniej. Jak coś więcej ustalę to dam znać.Też bym wolał się cieszyć oszczędną jazdą niż domyślać "co też kupiłem"
Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:48
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2,0/121KM

Postprzez Taszi » 10 mar 2007, 18:13

...
Ostatnio edytowano 8 gru 2007, 12:58 przez Taszi, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2006, 17:35
Posty: 41 (0/2)
Auto: M6 03r. CiTD 121PS

Postprzez pamp » 11 mar 2007, 19:27

następne tankowanie po 430 km- jazdy po mieście do 20 km. tym razem wynik 6,9 – juz lepiej!
Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:48
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2,0/121KM

Postprzez gucio » 12 mar 2007, 18:15

Dzis pomierzylem spalanie przy dystrybutorze, wyszlo 8,6/100 – troche lepiej:) Jazda tylko miejska(220km), komputer pokazywal 8,1-8,3/100. Dodam ze jezdzilem jeszcze na zimowkach a to pewnie pochlania 0,5L/100km. Zobaczymy co bedzie na letnich – dzis zmienilem...
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez xANDy » 12 mar 2007, 22:00

Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością. Może tylko szacować i bywa, że udaje mu się to niemal idealnie. Ale może się "rąbnąć" o kilkadziesiąt procent i nie jest to żadne uszkodzenie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez koska40 » 14 mar 2007, 19:02

Witam
W tamtym roku w czesie urlopu trasa z Krakowa po przez czechy slowacje i wegry spalanie wynioslo 6,4/100, w Krakowie przewaznie na krotkich odcinkach w lato ok 7,5/100 w zimie od 8,5 do 9,5/100 Komputer oszukuje w lecie zawrze jednakowo, zaniza srednie spalanie o 0,5/100 a w zimie od 0,5 do 1,0/100 Tankuje zawsze na Shellu Shell V-Power Diesel
Co do webasta silnika czyli dogrzewacza, jak zaczol mi przeszkadzc jego chalas to zalorzylem do niego tlumik i mam spokuj.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2006, 16:12
Posty: 19
Skąd: Kraków
Auto: M6'03 GG MZR-CD 136KM

Postprzez martinpl » 15 mar 2007, 21:45

koska40 zaciekawil mnie watek z tym tlumikiem do Webasto, sam dobierales, czy cos oryginalnego? no bo fabrycznie jest puszka rezonansowa i cos w rodzaju rury wydechowej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez koska40 » 15 mar 2007, 23:26

martinpl tlumik zakladalem w punkcie z klimatyzacjami, zalozyli taki jak powinien byc oryginalny (maja spory wybor).W mazdzie przy dogrzewaczu silnika wystaje tylko rurka, tlumik maja na koncu zamontowane tylko te mazdy w ktorych zakladane bylo fabrycznie webasto, czyli pelne niezalezne ogrzewanie, przynajmiej tak mi powiedzial gosc z punktu.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2006, 16:12
Posty: 19
Skąd: Kraków
Auto: M6'03 GG MZR-CD 136KM

Postprzez martinpl » 16 mar 2007, 10:28

koska40 dzieki za odpowiedz, to co mowisz jest mozliwe, bo ja mam fabryczne webasto i myslalem ze skoro ja mam tlumik to wszyscy maja miec :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Pawnik » 16 mar 2007, 10:31

koska40 napisał(a):martinpl tlumik zakladalem w punkcie z klimatyzacjami, zalozyli taki jak powinien byc oryginalny (maja spory wybor).W mazdzie przy dogrzewaczu silnika wystaje tylko rurka, tlumik maja na koncu zamontowane tylko te mazdy w ktorych zakladane bylo fabrycznie webasto, czyli pelne niezalezne ogrzewanie, przynajmiej tak mi powiedzial gosc z punktu.

Ja mam chyba fabryczne webasto ( owalny sterownik z lewej strony kierownicy ) i ono szumi, ale specjalnie nie hałasuje. Nie wiem jakie są dźwięki u innych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez newbie » 18 mar 2007, 23:44

xANDy napisał(a):Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością.


wiesz jak działa CR?

sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie

komputerek pokładowy w CR "nie widzi" jedynie ropy zużytej przez dogrzewacz

cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez xANDy » 20 mar 2007, 11:54

newbie napisał(a):wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
Wiem jak działa CR aczkolwiek na pewno nie wiem wszystkiego. Zamiast udzielać takiej dziwnej odpowiedzi po prostu opisałbyś dokładniej.
Staram się dokształcać i biegam też po innych forach (właśnie diesla), i ta informacja to nie jest mój wymysł, tylko oficjalne stwierdzenie jednego z koncernów motoryzacyjnych. Możliwe, że to tylko propaganda. Jeśli rzeczywistość jest inna to po prostu sprostuj i tyle.
newbie napisał(a):cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Zapomniałeś wytłumaczyć "nam" – osobom niedokształconym – co to jest DPF.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 20 mar 2007, 19:06

xANDy napisał(a):
newbie napisał(a):wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
Wiem jak działa CR aczkolwiek na pewno nie wiem wszystkiego. Zamiast udzielać takiej dziwnej odpowiedzi po prostu opisałbyś dokładniej.
Staram się dokształcać i biegam też po innych forach (właśnie diesla), i ta informacja to nie jest mój wymysł, tylko oficjalne stwierdzenie jednego z koncernów motoryzacyjnych. Możliwe, że to tylko propaganda. Jeśli rzeczywistość jest inna to po prostu sprostuj i tyle.
newbie napisał(a):cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Zapomniałeś wytłumaczyć "nam" – osobom niedokształconym – co to jest DPF.

Nie no, to już żaden tajnik techniki. Jak skaczesz po forach diesli to musiałeś się z tym spotkać. DPF – to filtr i dopalacz czastek stałych w najnowszych silnikach diesla. Umożliwia osiąganie normy Euro 4 czystości spalin. Nie wiem czy dokłądnie tak samo działa w Mazdzie, ale w Oplach wypala raz na ileś tyś km. sadze z tłumika. Wtedy śmierdzi jak cholera....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 21 mar 2007, 00:05

Pawnik napisał(a):Jak skaczesz po forach diesli to musiałeś się z tym spotkać
Oczywiście, ale nie każdy ma prawo to wiedzieć. Uważam, że na forum takie informacje powinny być też w końcu umieszczone. Nie chodzi tylko o szastanie wiedzą bo ludzie często odbierają to jako pychę i poczucie wyższości. To była "prowokacja" (udana oczywiście jak widać) :D

Co do tego filtra – wypalanie go jest możliwe przy układach wtryskowych, które mają możliwość min. trzystopniowego "wciskania" dawki paliwa do cylindra. Pierwsza pilotująca, druga zasadnicza dawka paliwa i trzecia, która jest dawana tak, aby nie spalała się bezpośrednio w cylindrze a w filtrze cząstek stałych DPF. W ten sposób okresowo wypalany jest ten filtr. Z tego co pamiętam to chyba zapycha się siarczanami albo czymś tam (więc "ruska" ropa odpada).

Wypalanie DPF (przy osiągnięciu ok. 75% zapełnienia) następuje zasadniczo samoczynnie (komputer tym steruje) lub musisz zrealizować specjalną procedurę jeśli robisz zbyt krótkie trasy (trzeci bieg, 90tka i tak kilka minut). Gwałtownie rośnie wtedy temperatura spalin (chyba z 600 do 800 albo i więcej). Przez ten filterek DPF są problemy później z chipowaniem autek :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Ambro » 24 mar 2007, 01:05

Co do wskazań komputera potwierdzam, oszukuje około 1L/100. Mam taki sam model i średnia z miasta i trasy to 6,5L/100. Przy raczej delikatnym operowaniu gazem. Na ferie jeździłem z rodzinką na narty,w trasie do 160km/h (miejscami) i wtedy przy pełnym obciążeniu (z prawidłowym ciśnieniem w kołach) bez bagażnika ..... 7,4L/100 !!!! Może masz ciężka nogę? hahaha
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 22:16
Posty: 27
Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi

Postprzez xANDy » 24 mar 2007, 10:13

Ambro napisał(a):Może masz ciężka nogę? hahaha
A może jakieś nietypowe buty... :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gucio » 24 mar 2007, 19:03

Zalozone letnie oponki Klebera, cisnienie z przodu podniesione na 2.5 (na 2.2 opony za bardzo siedzialy). Wczoraj zrobilem traske Rzeszow-Krakow-Rzeszow, spalanie 6.0 – oczywiscie komputer pokazal 1L mniej czyli 5.0. Dodam ze ta trasa jest w polowie rozkopana wiec nie bylo mozliwosci plynnej jazdy. Podejrzewam ze na czystej trasie spalilaby 5.8-5.7. Wstepne pomiary po miescie to ok 8L ale jeszcze na cisnieniu 2.2.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6