Duże spalanie – wpływ działania webasto
Swiezo zakupiona(1msc) M6 2003 2.0 CD 136KM GY duzo pali, tj: miasto prawie 10l, trasa prawie 8l, mozna powiedziec ze o 2l za duzo. Auto nie kopci, pali bez problemu, wolne obroty nie faluja, silnik pracuje rowno – jesli prace diesla za taka mozna uznac;) Serwis w Rzeszowie poinformowal mnie, ze jedyne co moga zrobic z dieslem to podpiac pod komputer i zczytac bledy :/. Z wstepnych ogledzin wynika iz przeplywomierz jest w porzadku, jedynie czujnik termeratury powietrza jest zabrudzony (czy to moze miec wplyw?), za to zawor recyrkulacji spalin nie dziala prawidlowo, stoi w jednej pozycji – moze to jego wina?? Komputer pokladowy pokazuje spalanie ok 1,5L mniejsze niz rzeczywiste. Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem i moglby cos poradzic?
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
Ostatnio edytowano 8 mar 2007, 09:22 przez gucio, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
Uściślij temat aby był jednoznacznie czytelny – w pierwszej linijce o spalaniu a w drugiej (opis) wpisz model auta i silnika (z ilością kucy)
Jak robisz krótkie trasy a nie jest zbyt ciepło na dworze, to nie zapomnij, że masz fabrycznie zamontowany dogrzewacz, który pożera paliwo sam z siebie, niezależnie od wskazania komputera.
Jak robisz krótkie trasy a nie jest zbyt ciepło na dworze, to nie zapomnij, że masz fabrycznie zamontowany dogrzewacz, który pożera paliwo sam z siebie, niezależnie od wskazania komputera.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Uściślij temat aby był jednoznacznie czytelny – w pierwszej linijce o spalaniu a w drugiej (opis) wpisz model auta i silnika (z ilością kucy)
Jak robisz krótkie trasy a nie jest zbyt ciepło na dworze, to nie zapomnij, że masz fabrycznie zamontowany dogrzewacz, który pożera paliwo sam z siebie, niezależnie od wskazania komputera.
Na trasie (2x 150 km) spalil niecale 8L, a nie cisnalem bardzo, wiec to raczej nie dogrzewacz.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
Mam to samo, auto też od 1 m-ca, w ASO poradzili poczekać aż się ociepli – żeby mieć pewność co do dorzewacza- że to nie jego wina a następnie sprawdzić spalanie wg tankowania i porównać ze wskazaniami kompa. Niestety z autem w ASO była żona (ja nie mogłem) więc nie wypytała dokładniej. Jak coś więcej ustalę to dam znać.Też bym wolał się cieszyć oszczędną jazdą niż domyślać "co też kupiłem"
Piotr
- Od: 11 lut 2007, 21:48
- Posty: 12
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2,0/121KM
Dzis pomierzylem spalanie przy dystrybutorze, wyszlo 8,6/100 – troche lepiej:) Jazda tylko miejska(220km), komputer pokazywal 8,1-8,3/100. Dodam ze jezdzilem jeszcze na zimowkach a to pewnie pochlania 0,5L/100km. Zobaczymy co bedzie na letnich – dzis zmienilem...
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością. Może tylko szacować i bywa, że udaje mu się to niemal idealnie. Ale może się "rąbnąć" o kilkadziesiąt procent i nie jest to żadne uszkodzenie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
W tamtym roku w czesie urlopu trasa z Krakowa po przez czechy slowacje i wegry spalanie wynioslo 6,4/100, w Krakowie przewaznie na krotkich odcinkach w lato ok 7,5/100 w zimie od 8,5 do 9,5/100 Komputer oszukuje w lecie zawrze jednakowo, zaniza srednie spalanie o 0,5/100 a w zimie od 0,5 do 1,0/100 Tankuje zawsze na Shellu Shell V-Power Diesel
Co do webasta silnika czyli dogrzewacza, jak zaczol mi przeszkadzc jego chalas to zalorzylem do niego tlumik i mam spokuj.
W tamtym roku w czesie urlopu trasa z Krakowa po przez czechy slowacje i wegry spalanie wynioslo 6,4/100, w Krakowie przewaznie na krotkich odcinkach w lato ok 7,5/100 w zimie od 8,5 do 9,5/100 Komputer oszukuje w lecie zawrze jednakowo, zaniza srednie spalanie o 0,5/100 a w zimie od 0,5 do 1,0/100 Tankuje zawsze na Shellu Shell V-Power Diesel
Co do webasta silnika czyli dogrzewacza, jak zaczol mi przeszkadzc jego chalas to zalorzylem do niego tlumik i mam spokuj.
- Od: 22 cze 2006, 16:12
- Posty: 19
- Skąd: Kraków
- Auto: M6'03 GG MZR-CD 136KM
martinpl tlumik zakladalem w punkcie z klimatyzacjami, zalozyli taki jak powinien byc oryginalny (maja spory wybor).W mazdzie przy dogrzewaczu silnika wystaje tylko rurka, tlumik maja na koncu zamontowane tylko te mazdy w ktorych zakladane bylo fabrycznie webasto, czyli pelne niezalezne ogrzewanie, przynajmiej tak mi powiedzial gosc z punktu.
- Od: 22 cze 2006, 16:12
- Posty: 19
- Skąd: Kraków
- Auto: M6'03 GG MZR-CD 136KM
koska40 napisał(a):martinpl tlumik zakladalem w punkcie z klimatyzacjami, zalozyli taki jak powinien byc oryginalny (maja spory wybor).W mazdzie przy dogrzewaczu silnika wystaje tylko rurka, tlumik maja na koncu zamontowane tylko te mazdy w ktorych zakladane bylo fabrycznie webasto, czyli pelne niezalezne ogrzewanie, przynajmiej tak mi powiedzial gosc z punktu.
Ja mam chyba fabryczne webasto ( owalny sterownik z lewej strony kierownicy ) i ono szumi, ale specjalnie nie hałasuje. Nie wiem jakie są dźwięki u innych?
xANDy napisał(a):Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością.
wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
komputerek pokładowy w CR "nie widzi" jedynie ropy zużytej przez dogrzewacz
cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Wiem jak działa CR aczkolwiek na pewno nie wiem wszystkiego. Zamiast udzielać takiej dziwnej odpowiedzi po prostu opisałbyś dokładniej.newbie napisał(a):wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
Staram się dokształcać i biegam też po innych forach (właśnie diesla), i ta informacja to nie jest mój wymysł, tylko oficjalne stwierdzenie jednego z koncernów motoryzacyjnych. Możliwe, że to tylko propaganda. Jeśli rzeczywistość jest inna to po prostu sprostuj i tyle.
Zapomniałeś wytłumaczyć "nam" – osobom niedokształconym – co to jest DPF.newbie napisał(a):cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Wiem jak działa CR aczkolwiek na pewno nie wiem wszystkiego. Zamiast udzielać takiej dziwnej odpowiedzi po prostu opisałbyś dokładniej.newbie napisał(a):wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
Staram się dokształcać i biegam też po innych forach (właśnie diesla), i ta informacja to nie jest mój wymysł, tylko oficjalne stwierdzenie jednego z koncernów motoryzacyjnych. Możliwe, że to tylko propaganda. Jeśli rzeczywistość jest inna to po prostu sprostuj i tyle.Zapomniałeś wytłumaczyć "nam" – osobom niedokształconym – co to jest DPF.newbie napisał(a):cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Nie no, to już żaden tajnik techniki. Jak skaczesz po forach diesli to musiałeś się z tym spotkać. DPF – to filtr i dopalacz czastek stałych w najnowszych silnikach diesla. Umożliwia osiąganie normy Euro 4 czystości spalin. Nie wiem czy dokłądnie tak samo działa w Mazdzie, ale w Oplach wypala raz na ileś tyś km. sadze z tłumika. Wtedy śmierdzi jak cholera....
Oczywiście, ale nie każdy ma prawo to wiedzieć. Uważam, że na forum takie informacje powinny być też w końcu umieszczone. Nie chodzi tylko o szastanie wiedzą bo ludzie często odbierają to jako pychę i poczucie wyższości. To była "prowokacja" (udana oczywiście jak widać)Pawnik napisał(a):Jak skaczesz po forach diesli to musiałeś się z tym spotkać
Co do tego filtra – wypalanie go jest możliwe przy układach wtryskowych, które mają możliwość min. trzystopniowego "wciskania" dawki paliwa do cylindra. Pierwsza pilotująca, druga zasadnicza dawka paliwa i trzecia, która jest dawana tak, aby nie spalała się bezpośrednio w cylindrze a w filtrze cząstek stałych DPF. W ten sposób okresowo wypalany jest ten filtr. Z tego co pamiętam to chyba zapycha się siarczanami albo czymś tam (więc "ruska" ropa odpada).
Wypalanie DPF (przy osiągnięciu ok. 75% zapełnienia) następuje zasadniczo samoczynnie (komputer tym steruje) lub musisz zrealizować specjalną procedurę jeśli robisz zbyt krótkie trasy (trzeci bieg, 90tka i tak kilka minut). Gwałtownie rośnie wtedy temperatura spalin (chyba z 600 do 800 albo i więcej). Przez ten filterek DPF są problemy później z chipowaniem autek
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Co do wskazań komputera potwierdzam, oszukuje około 1L/100. Mam taki sam model i średnia z miasta i trasy to 6,5L/100. Przy raczej delikatnym operowaniu gazem. Na ferie jeździłem z rodzinką na narty,w trasie do 160km/h (miejscami) i wtedy przy pełnym obciążeniu (z prawidłowym ciśnieniem w kołach) bez bagażnika ..... 7,4L/100
!! Może masz ciężka nogę? 


Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
- Od: 21 mar 2007, 22:16
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi
A może jakieś nietypowe buty...Ambro napisał(a):Może masz ciężka nogę?![]()
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Zalozone letnie oponki Klebera, cisnienie z przodu podniesione na 2.5 (na 2.2 opony za bardzo siedzialy). Wczoraj zrobilem traske Rzeszow-Krakow-Rzeszow, spalanie 6.0 – oczywiscie komputer pokazal 1L mniej czyli 5.0. Dodam ze ta trasa jest w polowie rozkopana wiec nie bylo mozliwosci plynnej jazdy. Podejrzewam ze na czystej trasie spalilaby 5.8-5.7. Wstepne pomiary po miescie to ok 8L ale jeszcze na cisnieniu 2.2.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6