Kod Błedu 0105

Postprzez BLACKMAN1981 » 27 lut 2010, 15:20

Objawy:
Brak doladowania
Silnik kreci do 2,5-3 k obrotow
pozniej calkowicie zamula a wrecz zwalnia :–/

Komputer pokazuje bład 0105:
Szukalem na necie i pisze cos o MAP
Wiem ze w mojej madzi jest tylko Boost Sensor a nie ma przeplywomierza
Czy ten blad moze generowac awaria Boost Sensor ?
Czy jest gdzies takie cos jak MAP tylko o tym nie wiem ?
Doradzcie cos.
Czy ktos mial juz cos takiego ?
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Best ET+RT -18,085
Śpisz nie wygrywasz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 12:32
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Było:
323f , 626
Jest:
MX-5 , MG ZT-T

Postprzez topik » 27 lut 2010, 16:51

Witam. Błąd P0105 – czujnik MAP. Sprawdź ten czujnik, wtyczkę i okablowanie. W 323F DiTD jest on przykręcony do lewej łapy która trzyma chłodnicę wody. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez frud » 28 lut 2010, 10:43

+ wężyki/rurki te od podcisnienia.. mi jeden spadl i tez stracilem turbine...a pisalem juz czarne scenariusze..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez BLACKMAN1981 » 1 mar 2010, 17:23

A wiec lecimy.
Poogladalem sobie silniczek bardzo dokladnie
Nie ma czegos takiego jak MAP Sensor w moim autku :P
Boost Sensor odpowiada dokladnie za to samo ale
brak przeplywki w autku spowodowal troszke inne dzialanie tego sensora i z tad tez inna nazwa.
(Wszystko jest wypisane czarno na bialym w Workshop Manual)
Po sprawdzeniu czujnika u machanika okazalo sie iz caly czas pokazuje cisnienie 0bar :(
Przy okazji okazalo sie ze wezyk od puszki filtra powietrza wylecial :P
Lekka poprawa po jego zalozeniu ale nadal brak doladowania.
Jutro mam miec nowy czujnik (podobno bo numerow jakie podalem nigdzie nie umieli znalezc :P)
Dam znac co i jak.
Dzieki za to ze wzbudziliscie moja ciekawosc ;)
Nigdy bym nie przeczytal tego Manuala gdyby nie wasze zapewnienie ze Map Sensor tam gdzies jest a ja go znalezc nie potrafie :P
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Best ET+RT -18,085
Śpisz nie wygrywasz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 12:32
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Było:
323f , 626
Jest:
MX-5 , MG ZT-T

Postprzez topik » 1 mar 2010, 22:28

Nie ma za co.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez BLACKMAN1981 » 4 mar 2010, 18:31

No coż. Czujnik dalej nie zrobiony :–/
Sklep sprowadzil zly czujnik :P
Po dniach i nocach znalazlem wkoncu na allegro tania uzywke :)

Oryginalna Nazwa i numery:

Sensor Boost (MAP Sensor)
KJ01
079800-3301
5V 12T 3
DENSO

Nazwa z Allegro

Czujnik Cisnienia Turbo

no i wez tu badz madry :P

Oczekuje na dostawe.
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Best ET+RT -18,085
Śpisz nie wygrywasz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 12:32
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Było:
323f , 626
Jest:
MX-5 , MG ZT-T

Postprzez robertss » 15 mar 2011, 17:05

Witam, dopadł mnie uszkodzony boost sensor <lol> , mam pytanie do was czy można zastosować do mojej przedliftowej RF2A (KJ01)czujnik z poliftowej(na obudowie czujnika jest oznaczenie RF4), nie mam jak sprawdzic na aucie czym moga sie roznić? Nie chciałbym wtopic kasy.
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Boss429 » 2 cze 2011, 20:24

Ja miałem dzisiaj ten sam kod ale po zresetowaniu kompa już się nie pokazywał. tzn. że już jest wszystko w porządku?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez wilk28 » 17 gru 2011, 22:28

Panowie u mnie też jest błąd P0105 podczas jazdy miga mi kontrolka świec żarowych. Czyszczony był IC i EGR włącznie z zaślepieniem. I tak na 1,2,3 jakoś auto się zbiera ale na 4 wciskając gaz do dechy obrotomierz dochodzi do 2tyś prędkościomierz tak do 80km/h i nic dalej jakby jakaś blokada. Po zdiagnozowaniu wyskakuje właśnie ten błąd http://youtu.be/T2zeyima2Ig


Błąd został naprawiony jeden z wężyków który idzie do Filtra powietrza nie był podpięty i tak się zakamuflował, że go nie było widać ani od góry ani od dołu trzeba było cały filtr wyjmować. Sprawdzałem nawet napięcie na BOOST SENSOR które wynosiło u mnie 4-87-4,9V na zapalonym silniku na luzie. Więc uważam, że sprawa na razie jest zamknięta od ślepiłem zawór EGR ale zamierzam znowu zaślepić i dobra może być podkładka od wieczka od słoików. Autko po czyszczeniu IC i EGR jest bardziej zwrotniejsze już na niskich obrotach. Później będę montował oporniotuning zobaczymy jak będzie się jeździło:D THX Neonixowi za odczytanie błędu. Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez boczek86 » 29 cze 2012, 10:40

u mnie tez wyskakuje ten blad i zaraz ide posprawdzac wszystkie wezyki. mam nadzieje ze cos znajde.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323