Silnik zgasł w czasie jazdy czy to poszedł rozrząd?

Postprzez AlbatrosGrodno » 20 lut 2010, 19:15

Witam..i stało się Mazda 626 GF 2.0 101 KM diesel w czasie jazdy staneło serducho (czyt.silnik).Jechałem sobie dwupasmówką z prędkością ok 90km/h i w pewnym momencie poczułem lekkie szarpnięcie i silnik zgasł.Jak się zatrzymałem próbowałem go odpalić..kręci ale jakby nie miał żadnego obciążenia:/
Czy to może być pasek rozrządu?Nadmieniam iż pasek 3 kkm wymieniony na nowy zaraz po zakupie wraz z całym kompletem (rolki,napinacze),wszystko na orginałach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Waluś » 20 lut 2010, 19:51

zdjęcie górnej części obudowy rozrządu zajmuje 5 minut a to wystarczy aby sprawdzić czy pasek wyszedł, w co osobiście wątpię....
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez AlbatrosGrodno » 20 lut 2010, 20:36

ale jaki jest objaw zerwania rozrządu?Auto zaciągnąłem na firmę bo nie mogę patrzeć na tego rumpla!Pierwsza moja mazda mam ją 3 miesiące a już zainwestowałem w nią 5000zł !!!! I niech mi ktoś powie że MAZDY SĄ MAŁO AWARYJNE !! I nie mówcie mi że kupiłem zajeżdzoną ..a bo stan techniczny był okey..sprawdzony na serwisie przed zakupem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Waluś » 21 lut 2010, 12:31

zważywszy że zainwestowałeś pomijając rozrząd 3000 zł to rzeczywiście kupiłeś auto w idealnym stanie :] ja razem z rozrządem nie wydałem na auto po roku jeszcze dwóch tysi :P

ale jaki jest objaw zerwania rozrządu

zdejm górną obudowę. objawem zerwania paska zwykle jest jego brak na rozrządzie :P i nie kręć rozrusznikiem dopóki się nie upewnisz że pasek jest cały
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Janusz626 » 21 lut 2010, 18:48

Mozesz odkrecic jedna srubke m10 przy plastikowej obudowie rozrzadu, podwazyc czyms delikatnie i zobaczyc czy wogole pasek jest na kole.
Napisz co masz na mysli piszac ze teraz lekko kreci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez jacky1978 » 21 lut 2010, 19:30

jezeli kreciles i nie było obciążenia to raczej pekł pasek choc to raczej nie możliwe wtym silniku tym bardziej ze go niedawno wymieniles.słyszałem ze silnik jest tak skonstruowany ze nie powinny spotkac sie zawory z tłokami ale nie obstawałbym za tym sciągnij górną obudowe jak koledzy piszą i będzie wszystko wiadomo moze padł hydrauliczno-pneumatyczny napinacz ale to wszystko mósisz sprawdzić .napisz co się okazało po rozebraniu
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez AlbatrosGrodno » 21 lut 2010, 19:32

Jak próbuje go odpalić to hm...nie wiem jak to opisać ..ale szybko kręci rozrusznik takie łiłiłiłi bardzo szybkie i jakoś cichutko:/
Myślę że to pasek.Rozrząd wymieniany 5 tys km temu w Data Auto Tychy..ponoć wszystko na org..zresztą dali mi gwarancje na wszelkie objawy więc jeśli coś spartolili będzie gorąco.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez jacky1978 » 21 lut 2010, 19:38

moze najlepie nnic nie rób i postaraj sie je scholowac do tego warsztatu niech oni przy tobie go sprawdzą przecież masz gwarancje
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez jacky1978 » 21 lut 2010, 19:40

jaki kosz wymiany rozrzadu
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez AlbatrosGrodno » 21 lut 2010, 19:45

1400zł !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez jacky1978 » 21 lut 2010, 20:08

to koszt czesci razem z robocizna?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez AlbatrosGrodno » 21 lut 2010, 20:14

na fakturze mam cenę pasak 70zł..a widzę na allegro org Gates za 180zł !! Więc ktoś tu chyba mnie oszukał :/Nie wiem teraz co robić..nie chcę tam jutro podnosić głosu ale ... jak do tego podejść?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez AlbatrosGrodno » 21 lut 2010, 20:14

jacky1978 napisał(a):to koszt czesci razem z robocizna?

Tak ... wszystko tyle mnie wyniosło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez jacky1978 » 21 lut 2010, 20:22

tak własnie myslałem ze to jakies podróbki coś za malo zaplaciłes podejdz spokojnie i niech rozbieraja przy tobie,cena orginalnego kompletnego to okolo 1500-1600pln
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez Waluś » 21 lut 2010, 20:24

no to rzeczywiście poskładali ci na oryginałach <lol>
Oryginały to pasek Unita, łożyska i rolki NTN napinacz do nabycia tylko w ASO. O ile pamiętam ori pasek to koszt ponad 200 zł.
Zostaw auto w spokoju i odstaw do warsztatu gdzie go wymieniałeś niech się martwią

Setki razy sie pisało na forum o tym jakie elementy powinno się wymieniać i jakich producentów w DITD. A jeśli się najpierw wymienia po taniości, a potem czyta i wyrywa włosy z głowy to teraz masz tego efekty i stwierdzenie że mazda to gó...y samochód. Żal.pl
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez AlbatrosGrodno » 21 lut 2010, 20:27

Tylko że w warsztacie wyraźnie powiedziałem że cały rozrząd ma być zrobiony na org częściach.Zaufałem ludziom bez wiedzy.Przepraszam za ostr słowa ale jestem tak wściekły od wczoraj że brak słów.Jutro mam wolne..więc z samego rana sprawdzę delikatnie jaki ten pasek założono..podejrzewam że CONTI lub BOSCH bo takie idą najczęściej.Wiem bo pracuję na magazynie Inter Carsu.
Ostatnio edytowano 21 lut 2010, 20:30 przez AlbatrosGrodno, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Waluś » 21 lut 2010, 20:30

jeśli masz fakturę to czym się przejmujesz ?? masz tam wyszczególnione co i za ile ?? jeśli tak to napisz co zamontowali to zaraz się dowiesz czy oryginalne.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez AlbatrosGrodno » 21 lut 2010, 20:31

na fakturze pisze tylko Pasek rozrz Mazda 1.8 16v 92- (bez indeksu) cena 87zł.Napinacz 600zł rolka 100zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Janusz626 » 21 lut 2010, 20:34

Po zerwaniu paska a przyczyn moze byc kilka w DiTD to silnik bedzie wlasnie krecil jak blody byczek lub maly benzynowy silniczek, a dlaczego ? w DiTD czesto pekaja dzwigienki zaworowe po zpotkaniu zaworu z tlokiem i niech nikt nie pisze ze DiTD jest bezkolizyjny, w DiTD zawory sa prostopadle do tloka jesli sie zetkna to zawor sie nie gnie jak w innych silnikach bo sa np. pod jakims tam katem tylko wybijaja sie do gory a walek wskazuje na jego otwarcie i sru... po dzwigience.
Przewaznie ida dwie dzwigienki (ktore nie pamietam) i wtenczas zawory sa ciagle zamkniete a w ktoryms cylindrze np w dwoch nie powstaje kompresja i lzej kreci rozrusznik wlasnie.

Jesli pasek pekl to przyczyn moze byc kilka np.
-stara pompa-wody powyzej 200kkm przebiegu i zaczyna juz szumiec i wkoncu cie zaciera; lub jeszcze sie kreci ale pasek dostaje po dup.e
-pasek- jeszcze nie slyszalem zeby pekl pasek ori MAZDA (no moze kilka ale wina mechaniorow z jego zalozeniem)
-napinacz-wina mechaniora podczas wymiany paska jesli zostal stary, jesli byl wymieniony na nowy to ok
-rolki-raczej sie ich nie zostawia tylko wymienia i pewnie byly wymienione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Waluś » 21 lut 2010, 20:35

co ??
jaki pasek 1,8 ??
założyli ci pasek od FP do ditd ??
chyba ktoś cie w konia zrobił z tymi częściami. Zresztą nie sądzę aby pasek od benzyny do się założyć do diesla <lol>
Pasek bosh w twoim IC do ditd kosztuje wg katalogu z przed roku 213 PLN !! rolki też masz ori hehe wg katalogu IC to jedna 190 druga 210 :P
spoko oryginały
Powodzenia w walce o remont silnika
Ostatnio edytowano 21 lut 2010, 20:41 przez Waluś, łącznie edytowano 2 razy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6