DiDT problem z uruchomieniem- przekaźnik B5B4
Witam mam problem z uruchomieniem silnika. Nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny. Problem polega na tym że muszę kręcić rozrusznikiem około 5sek. Byłem na serwisie na diagnostyce silnika i zalecili mi wymianę przekaźnika B5B4. Zrobiłem to i nic nadal jest ten sam problem. Co lepsze sprawdzałem później u innego mechanika przekaźnik i jest OK. Co moze być przyczyną i gdzie mam dalej szukać. Ponowna wizyta w serwisie to kolejne 120zł ale chyba nie o to chodzi. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm napisał(a):Problem polega na tym że muszę kręcić rozrusznikiem około 5sek
Rozwiązanie zapewne znajdziesz tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60509
Poczytaj i następnym razem proszę Cię abyś poszukał na forum przed założeniem nowego tematu.
Nie sądzę aby przekaźnik miał tu coś do rzeczy, jeśli nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły.
Wątek poleci do kosza.
Teraz to i ja wiem że przekaźnik nie ma nic do rzeczy ale dlaczego w serwisie po diagnostyce silnika powiedziano mi że to przekaźnik. Taki serwis to nie serwis. Myślicie że nie szukałem. szukałem i znalazłem posty o podobnej tematyce ale nie było tam konkretnej odpowiedzi. pisano, że może to a może coś innego. Jedne posty mówiły że to zawór w pompie a inne że nie. To już sam nie wiem. Ludzie pisali o swoich problemach dostawali podpowiedzi i nie wiadomo do końca czy usuneli usterkę. Dlatego napisałem ten post. Jeżeli chcesz go usunąć do kosza to proszę. ale chyba nie o to chodzi. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm napisał(a):pisano, że może to a może coś innego
Bo powodów może być wiele i chyba wszystkie zostały w tych tematach wymienione. Nie ma tak lekko i nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi, bo auto składa się z wielu części
arekm napisał(a):Ludzie pisali o swoich problemach dostawali podpowiedzi i nie wiadomo do końca czy usuneli usterkę
Jakieś wnioski?
Zapytaj tych co mieli problem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
arekm napisał(a):Dlatego napisałem ten post
Równie dobrze mogłeś go napisać w istniejącym temacie, ponieważ w ten sposób tematy się powtarzają i robi się bałagan.
Zaraz kilka osób tu napisze, że to SPV albo filtr paliwa albo pompa albo coś innego... Ale to już wiesz bo przeczytałeś to co Ci podałem i raczej Ci to nie pomoże.
Musisz więc sprawdzić te wszystkie wymienione rzeczy zaczynając od najtańszych.
arekm napisał(a):Jeżeli chcesz go usunąć do kosza to proszę. ale chyba nie o to chodzi
Nie chodzi o chęć usunięcia tematu czy też niechęć pomocy, tylko nikt tu nie jest Kaszpirowskim i przez przyłożenie silnika do monitora się problem nie rozwiąże
Ok masz rację będę szukał dalej odpowiedzi. Najgorsze jest to co pisałem o serwisie bo kazali mi kupić przekaźnik B5B4, który kosztuje 490zł. a ja porzyczyłem go od kolegi i objawy sa takie same. Więc co serwis to kicha bo chciał mnie naciągnąć na wydanie kilku setek, a i tak by to nic nie dało. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
Co do niektórych serwisów to tak już niestety jest, oni bawią się w zgaduj zgadula a klient płaci.
Sprawdzili go jakoś? Czy tak sobie powiedzieli... "A dziś ładna pogoda i pewnie będzie to przekaźnik"
Swoją drogą nawet jeśli to zamontowałbym zwykły od Poloneza za 5 zł (to tylko przekaźnik).
PS. Sprawdź czy na ciepłym silniku pomaga odpięcie przed odpaleniem czujnika temperatury płynu chłodzącego (z przodu, w bloku silnika) – o tym też jest napisane w kilku miejscach.
Powodzenia i głowa do góry
arekm napisał(a):kazali mi kupić przekaźnik B5B4
Sprawdzili go jakoś? Czy tak sobie powiedzieli... "A dziś ładna pogoda i pewnie będzie to przekaźnik"
Swoją drogą nawet jeśli to zamontowałbym zwykły od Poloneza za 5 zł (to tylko przekaźnik).
PS. Sprawdź czy na ciepłym silniku pomaga odpięcie przed odpaleniem czujnika temperatury płynu chłodzącego (z przodu, w bloku silnika) – o tym też jest napisane w kilku miejscach.
Powodzenia i głowa do góry
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
Witam ponownie chciałbym się jeszcze poradzić. Jadę do mechaniika i jak się okaże, że jest coś nie tak z SPV to co mam zrobić:
1.Czy wymienić zawór na nowy lub używany?
2.Czy kupić używaną pompę?
3.Czy oddać pompę do regeneracji?
Czy ten zawór można jakoś naprawić
Chodzi mi o najlepsze rozwiązanie, które posłuży mi na dłuższy czas. Pozdr.
1.Czy wymienić zawór na nowy lub używany?
2.Czy kupić używaną pompę?
3.Czy oddać pompę do regeneracji?
Czy ten zawór można jakoś naprawić
Chodzi mi o najlepsze rozwiązanie, które posłuży mi na dłuższy czas. Pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
Wg mnie oddać pompę do regeneracji. Ktoś miał taki problem,wymienił SPV i nic to nie dało. Jeżeli kupisz inną pompę nie wiesz ile będzie Ci się dobrze sprawowała,może nawet za dwa tygodnie paść.
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
Witam ponownie. Mam pytanie o SPV. Sprawdziłem, że w trakcie pracy silnik na SPV mam napięcie 6-7V. Czy na tym zaworze nie powinno być12V??. I jeszcze jedno po przekręceniu zapłonu na SPV nie ma napięcia. Napięcie pojawia się dopiero po chwili od momentu krecenia rozrusznika i stopniowo wzrasta do tych 6-7V. Jezeli to napięcie jest za małe to gdzie ginie i co może być za to odpowiedzialne. Pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
Czytałem na temat zasilanie ale może ktos mi odpownnie jednak na temat pojego poprzedniego pytania odnośnie spadku zasilania. Chciałbym tylko dodać, że po odpaleni silnika nie mam żadnych problemów tj. silnik pracuje równo i nie ma spadku mocy, auto jest zwinne wszystko jest OK. To czy przyczyną takiego odpalania (zimny i ciepł) może być pompa lub sam SPV. Jeszcze jedno jak np. silnik pracuje i go zgaszę i powtórnie szybko odpalę to pali na dotyk. Moze ktoś da jakąś podpowiedz. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm napisał(a):zgaszę i powtórnie szybko odpalę to pali na dotyk
paliwo się cofa?
Co do SPV... Czym mierzyłeś to napięcie? Jedyny sensowny przyrząd z którym można się zbliżyć to SPV to oscyloskop
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
SPV odpowiada za ilość wtryskiwanego paliwa w każdym cyklu każdego wtrysku, więc nic dziwnego, że nic się nie dzieje jak silnik stoi (mimo włączonego zapłonu)
Piszesz o zakresie 0-150V – OK to pozostawię. Ale chodzi mi o to jakie później jest napięcie na SPV w czasie pracy silnika, bo u mnie jest 6-7V. Było parę postów na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi. Ciekawi mnie to że po odpalenia silnika nie mam żadnych problemów tj. silnik pracuje równo i nie ma spadku mocy, auto jest zwinne wszystko jest OK. Moze musze przeczyścić SPV? Szukam odpowiedzi bo nie ma sensu się poddac i wydać od ręki kasę na pompę. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm, może nie wyraziłem się zbyt jasno albo już śpiący byłeś, więc jeszcze raz
W sumie możesz zmierzyć rezystancję pomiędzy stykami czujnika (tylko wcześniej odepnij kostkę). Powinno być 10 – 14 Ohm (w temperaturze 20 st. C)
Czyszczenie raczej niewiele pomaga.
Jeżeli jeździ dobrze to może zostaw go na razie w spokoju.
Spróbuj przed odpaleniem popompować ręczną pompką paliwa na filtrze (aż do wyraźnego oporu) i wtedy odpalić.
arekm napisał(a):Ale chodzi mi o to jakie później jest napięcie na SPV w czasie pracy silnika
poflek napisał(a):Napięcie na SPV zmienia się w zakresie od 0 do 150V
arekm napisał(a):bo u mnie jest 6-7V
poflek napisał(a):zwykłym miernikiem to możesz sobie ... (sam nie wiem co)
W sumie możesz zmierzyć rezystancję pomiędzy stykami czujnika (tylko wcześniej odepnij kostkę). Powinno być 10 – 14 Ohm (w temperaturze 20 st. C)
Czyszczenie raczej niewiele pomaga.
Jeżeli jeździ dobrze to może zostaw go na razie w spokoju.
Spróbuj przed odpaleniem popompować ręczną pompką paliwa na filtrze (aż do wyraźnego oporu) i wtedy odpalić.
Nie chodzi mi o to poflek żeby zostawić to w spokoju. U mnie auto musi być OK taki jestem
. Jeżeli paliło do tej pory zimne czy ciepłe na dotyk to chcę aby tak nadal było. A co do twoich propozycji to pompowanie ręczne nic nie daje, podgrzewałem dłużej świece i też nic czyli to odpada, a może dodać jakiegoś płynu do czyszcenia np. xeramica i może jest szansa na przeczyszcenie, były o tym posty. pozdr/
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm napisał(a):Nie chodzi mi o to poflek żeby zostawić to w spokoju
Chodziło mi o to żeby zostawić w spokoju SPV (na razie) a nie auto, może warto sprawdzić inne tańsze rzeczy (chociaż kończą się możliwości).
Możesz spróbować użyć Xeramic albo Forte... w wielu przypadkach pomógł.
Skoro wcześniej było ok to po czym tak zaniemogło
Witaj poflek. Dzięki za posta. Było wcześniej ok jakiś miesiac temu zaczeły się problemy. Dodam tylko, że są momenty że pali OK bez problemu. I jeszcze jedno odłaczyłem czujnik temperatury i nie ma różnicy. Pali podobnie jak z czujnikiem. Czyli jest to dobry znak odnośnie zdrowotności pompy
Gdzieś tak wyczytałem. Jest jakiś sposób na sprawdzenie SPV? proponujesz zmierzenie rezystancji, a coś innego np. podanie bezpośrednio napięcia na SPV no i może przeczyścić pompę płynami o których piszesz. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm napisał(a):a coś innego np. podanie bezpośrednio napięcia na SPV
Raczej chyba nie... nic Ci to nie da a możesz zaszkodzić. Przy napięciu 150V płynie prąd 12A ale IDM podaje na tak krótką chwilę, że nic się złego nie dzieje a Ty przykładając napięcie tak naprawdę nic nie sprawdzisz, bo generalnie on działa, inaczej byś nie jeździł tak:
arekm napisał(a):silnik pracuje równo i nie ma spadku mocy, auto jest zwinne wszystko jest OK
arekm napisał(a):może przeczyścić pompę płynami o których piszesz
Jeżeli wydanie ok 70PLN nie jest dla Ciebie problemem to polecam Forte. W podwieszonym temacie jest info o nim i można go kupić u kolegi ogien82. A Xeramic to bagatela max 20PLN i też nie jest zły.
A czym karmisz Madzie? Może zmieniałeś paliwo w ostatnim czasie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości