DiDT problem z uruchomieniem- przekaźnik B5B4

Postprzez arekm » 11 lut 2009, 16:08

Witam mam problem z uruchomieniem silnika. Nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny. Problem polega na tym że muszę kręcić rozrusznikiem około 5sek. Byłem na serwisie na diagnostyce silnika i zalecili mi wymianę przekaźnika B5B4. Zrobiłem to i nic nadal jest ten sam problem. Co lepsze sprawdzałem później u innego mechanika przekaźnik i jest OK. Co moze być przyczyną i gdzie mam dalej szukać. Ponowna wizyta w serwisie to kolejne 120zł ale chyba nie o to chodzi. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez arekm » 11 lut 2009, 18:38

Witam to znowu ja. Czy może ktoś wie czy ten przekaźnik ma coś wspólnego z paliwem, bow wydaje mi się ,że przyczyną tak długiego kręcenia rozrusznikiem jest brak paliwa. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez thomass » 11 lut 2009, 18:45

na ten temat napisano tu chyba powiesc.zanim umiescisz nowy temat skorzystaj z opcji SZUKAJ !powodzenia ,napewno dowiesz sie wszystkiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez poflek » 11 lut 2009, 18:51

arekm napisał(a):Problem polega na tym że muszę kręcić rozrusznikiem około 5sek

Rozwiązanie zapewne znajdziesz tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60509

Poczytaj i następnym razem proszę Cię abyś poszukał na forum przed założeniem nowego tematu.

Nie sądzę aby przekaźnik miał tu coś do rzeczy, jeśli nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły.

Wątek poleci do kosza.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez arekm » 11 lut 2009, 20:50

Teraz to i ja wiem że przekaźnik nie ma nic do rzeczy ale dlaczego w serwisie po diagnostyce silnika powiedziano mi że to przekaźnik. Taki serwis to nie serwis. Myślicie że nie szukałem. szukałem i znalazłem posty o podobnej tematyce ale nie było tam konkretnej odpowiedzi. pisano, że może to a może coś innego. Jedne posty mówiły że to zawór w pompie a inne że nie. To już sam nie wiem. Ludzie pisali o swoich problemach dostawali podpowiedzi i nie wiadomo do końca czy usuneli usterkę. Dlatego napisałem ten post. Jeżeli chcesz go usunąć do kosza to proszę. ale chyba nie o to chodzi. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 11 lut 2009, 21:16

arekm napisał(a):pisano, że może to a może coś innego

Bo powodów może być wiele i chyba wszystkie zostały w tych tematach wymienione. Nie ma tak lekko i nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi, bo auto składa się z wielu części :P Nawalenie różnych podzespołów może powodować podobne lub takie same objawy. Nie oczekuj odpowiedzi w stylu "wymień przekaźnik i będzie wszystko grało i buczało", bo to jest rozwiązanie na prosty problem a nie trudności z uruchomieniem autka :)

arekm napisał(a):Ludzie pisali o swoich problemach dostawali podpowiedzi i nie wiadomo do końca czy usuneli usterkę

Jakieś wnioski?
Zapytaj tych co mieli problem :]

arekm napisał(a):Dlatego napisałem ten post

Równie dobrze mogłeś go napisać w istniejącym temacie, ponieważ w ten sposób tematy się powtarzają i robi się bałagan.
Zaraz kilka osób tu napisze, że to SPV albo filtr paliwa albo pompa albo coś innego... Ale to już wiesz bo przeczytałeś to co Ci podałem i raczej Ci to nie pomoże.
Musisz więc sprawdzić te wszystkie wymienione rzeczy zaczynając od najtańszych.

arekm napisał(a):Jeżeli chcesz go usunąć do kosza to proszę. ale chyba nie o to chodzi

Nie chodzi o chęć usunięcia tematu czy też niechęć pomocy, tylko nikt tu nie jest Kaszpirowskim i przez przyłożenie silnika do monitora się problem nie rozwiąże ;) Każdy stara się podsunąć najbardziej prawdopodobne rozwiązania i jak już wspomniałem, wszystkie są na forum, dlatego nie będę tutaj ich po raz wtóry wymieniał.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez arekm » 11 lut 2009, 21:28

Ok masz rację będę szukał dalej odpowiedzi. Najgorsze jest to co pisałem o serwisie bo kazali mi kupić przekaźnik B5B4, który kosztuje 490zł. a ja porzyczyłem go od kolegi i objawy sa takie same. Więc co serwis to kicha bo chciał mnie naciągnąć na wydanie kilku setek, a i tak by to nic nie dało. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 11 lut 2009, 21:43

Co do niektórych serwisów to tak już niestety jest, oni bawią się w zgaduj zgadula a klient płaci.
arekm napisał(a):kazali mi kupić przekaźnik B5B4

Sprawdzili go jakoś? Czy tak sobie powiedzieli... "A dziś ładna pogoda i pewnie będzie to przekaźnik" :D
Swoją drogą nawet jeśli to zamontowałbym zwykły od Poloneza za 5 zł (to tylko przekaźnik).

PS. Sprawdź czy na ciepłym silniku pomaga odpięcie przed odpaleniem czujnika temperatury płynu chłodzącego (z przodu, w bloku silnika) – o tym też jest napisane w kilku miejscach.

Powodzenia i głowa do góry :)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez mateo11 » 12 lut 2009, 21:27

Sprawdź ten temat.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62723

pompa aktualnie stoi w Mabi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 19:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez arekm » 14 lut 2009, 13:31

Witam ponownie chciałbym się jeszcze poradzić. Jadę do mechaniika i jak się okaże, że jest coś nie tak z SPV to co mam zrobić:
1.Czy wymienić zawór na nowy lub używany?
2.Czy kupić używaną pompę?
3.Czy oddać pompę do regeneracji?
Czy ten zawór można jakoś naprawić
Chodzi mi o najlepsze rozwiązanie, które posłuży mi na dłuższy czas. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez mateo11 » 14 lut 2009, 14:04

Wg mnie oddać pompę do regeneracji. Ktoś miał taki problem,wymienił SPV i nic to nie dało. Jeżeli kupisz inną pompę nie wiesz ile będzie Ci się dobrze sprawowała,może nawet za dwa tygodnie paść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 19:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez arekm » 14 lut 2009, 17:58

Witam ponownie. Mam pytanie o SPV. Sprawdziłem, że w trakcie pracy silnik na SPV mam napięcie 6-7V. Czy na tym zaworze nie powinno być12V??. I jeszcze jedno po przekręceniu zapłonu na SPV nie ma napięcia. Napięcie pojawia się dopiero po chwili od momentu krecenia rozrusznika i stopniowo wzrasta do tych 6-7V. Jezeli to napięcie jest za małe to gdzie ginie i co może być za to odpowiedzialne. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez arekm » 14 lut 2009, 22:35

Czytałem na temat zasilanie ale może ktos mi odpownnie jednak na temat pojego poprzedniego pytania odnośnie spadku zasilania. Chciałbym tylko dodać, że po odpaleni silnika nie mam żadnych problemów tj. silnik pracuje równo i nie ma spadku mocy, auto jest zwinne wszystko jest OK. To czy przyczyną takiego odpalania (zimny i ciepł) może być pompa lub sam SPV. Jeszcze jedno jak np. silnik pracuje i go zgaszę i powtórnie szybko odpalę to pali na dotyk. Moze ktoś da jakąś podpowiedz. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 14 lut 2009, 22:55

arekm napisał(a):zgaszę i powtórnie szybko odpalę to pali na dotyk

paliwo się cofa?

Co do SPV... Czym mierzyłeś to napięcie? Jedyny sensowny przyrząd z którym można się zbliżyć to SPV to oscyloskop :) Napięcie na SPV zmienia się w zakresie od 0 do 150V, ale tak szybko, że zwykłym miernikiem to możesz sobie ... (sam nie wiem co) :]
SPV odpowiada za ilość wtryskiwanego paliwa w każdym cyklu każdego wtrysku, więc nic dziwnego, że nic się nie dzieje jak silnik stoi (mimo włączonego zapłonu) :)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez arekm » 15 lut 2009, 02:46

Piszesz o zakresie 0-150V – OK to pozostawię. Ale chodzi mi o to jakie później jest napięcie na SPV w czasie pracy silnika, bo u mnie jest 6-7V. Było parę postów na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi. Ciekawi mnie to że po odpalenia silnika nie mam żadnych problemów tj. silnik pracuje równo i nie ma spadku mocy, auto jest zwinne wszystko jest OK. Moze musze przeczyścić SPV? Szukam odpowiedzi bo nie ma sensu się poddac i wydać od ręki kasę na pompę. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 15 lut 2009, 10:22

arekm, może nie wyraziłem się zbyt jasno albo już śpiący byłeś, więc jeszcze raz :P

arekm napisał(a):Ale chodzi mi o to jakie później jest napięcie na SPV w czasie pracy silnika

poflek napisał(a):Napięcie na SPV zmienia się w zakresie od 0 do 150V


arekm napisał(a):bo u mnie jest 6-7V

poflek napisał(a):zwykłym miernikiem to możesz sobie ... (sam nie wiem co)

W sumie możesz zmierzyć rezystancję pomiędzy stykami czujnika (tylko wcześniej odepnij kostkę). Powinno być 10 – 14 Ohm (w temperaturze 20 st. C)
Czyszczenie raczej niewiele pomaga.
Jeżeli jeździ dobrze to może zostaw go na razie w spokoju.
Spróbuj przed odpaleniem popompować ręczną pompką paliwa na filtrze (aż do wyraźnego oporu) i wtedy odpalić.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez arekm » 15 lut 2009, 16:54

Nie chodzi mi o to poflek żeby zostawić to w spokoju. U mnie auto musi być OK taki jestem :) . Jeżeli paliło do tej pory zimne czy ciepłe na dotyk to chcę aby tak nadal było. A co do twoich propozycji to pompowanie ręczne nic nie daje, podgrzewałem dłużej świece i też nic czyli to odpada, a może dodać jakiegoś płynu do czyszcenia np. xeramica i może jest szansa na przeczyszcenie, były o tym posty. pozdr/
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 15 lut 2009, 17:41

arekm napisał(a):Nie chodzi mi o to poflek żeby zostawić to w spokoju

Chodziło mi o to żeby zostawić w spokoju SPV (na razie) a nie auto, może warto sprawdzić inne tańsze rzeczy (chociaż kończą się możliwości).

Możesz spróbować użyć Xeramic albo Forte... w wielu przypadkach pomógł.

Skoro wcześniej było ok to po czym tak zaniemogło ??
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez arekm » 15 lut 2009, 17:50

Witaj poflek. Dzięki za posta. Było wcześniej ok jakiś miesiac temu zaczeły się problemy. Dodam tylko, że są momenty że pali OK bez problemu. I jeszcze jedno odłaczyłem czujnik temperatury i nie ma różnicy. Pali podobnie jak z czujnikiem. Czyli jest to dobry znak odnośnie zdrowotności pompy :D Gdzieś tak wyczytałem. Jest jakiś sposób na sprawdzenie SPV? proponujesz zmierzenie rezystancji, a coś innego np. podanie bezpośrednio napięcia na SPV no i może przeczyścić pompę płynami o których piszesz. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 15 lut 2009, 20:31

arekm napisał(a):a coś innego np. podanie bezpośrednio napięcia na SPV

Raczej chyba nie... nic Ci to nie da a możesz zaszkodzić. Przy napięciu 150V płynie prąd 12A ale IDM podaje na tak krótką chwilę, że nic się złego nie dzieje a Ty przykładając napięcie tak naprawdę nic nie sprawdzisz, bo generalnie on działa, inaczej byś nie jeździł tak:
arekm napisał(a):silnik pracuje równo i nie ma spadku mocy, auto jest zwinne wszystko jest OK


arekm napisał(a):może przeczyścić pompę płynami o których piszesz

Jeżeli wydanie ok 70PLN nie jest dla Ciebie problemem to polecam Forte. W podwieszonym temacie jest info o nim i można go kupić u kolegi ogien82. A Xeramic to bagatela max 20PLN i też nie jest zły.

A czym karmisz Madzie? Może zmieniałeś paliwo w ostatnim czasie?
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323