Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.

Postprzez cezarII » 24 gru 2012, 12:44

Witam 2 miesiące temu kupiłem sobie mazde 323f 2.0TD 2003r. Po zakupie (jakies 3tyg) pojawił sie pierwszy objaw a mianowicie po zapaleniu nie wchodziła mi na obroty dochodziła tylko do 2000 dojechałem do domu a na drugi dzien jak, juz zapaliłem chodziła normalnie i przez 2tyg był spokój ale pewnego dnia znowu przejechałem sie gdzies i chodziła normalnie a potem w trakcie jazdy znowu dochodziła do 2000 obrotów i przerywała nie wiedziałem co robic a miałem do domu z 4km a wiec postanowiłem jechac nią i po przejechaniu 2km to przeszło i znowu zaczela chodzic normalnie, ale po tyg. znowu zapaliłem i pochodziła normalnie przez min a potem zgasła a kiedy ja ponownie zapaliłem zaczeła mi kopcic na biało dochodziło do 2000 obrotow i przerywała.

Wymieniłem filtr paliwa, bezpieczniki zostały sprawdzone jeden był wywalony jakis 40 apmperowy, zaprowadziłem go do mechanik on mi tam sprawdził turbine, wtryski tez działają dobrze. Sam mechanik nie wiedział co moze byc, a wiec zaprowadziliśmy aby nam podpięli pod komputer: wykazało ze EGR jest zabrudzony a wiec wyczyścili ale to nie pomogło a wiec dalej szukaja i stwierdzili ze to pompa na nic ale wątpię zeby to to było.. Co myślicie o tym wszystkim i co moze mojej madzi dolegać?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez pioczel » 24 gru 2012, 15:19

dla pewności obejdz filt paliwa,może pompka pada,a może paliwo letnie? i łapie w filtrze?objawy raczej związane z brakiem przepływu ropki,jeden kolega miał podobnie wymienił podstawę filtra i przeszło
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez cezarII » 24 gru 2012, 15:52

juz tak bylo robione i ten sam rezultat.. Nie wiem co moze jej dolegać, najszybciej to cos zwiazane z elektronika ale co..
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez przemo12345 » 25 gru 2012, 21:27

ja tak miałem jak jeszcze paliwo letnie zalałem a było -15. też zero reakcji na gaz. dochodziło do 2000 obr/min i nie dało się jechać. Odkręć dekiel od zbiornika i zobacz czy się parafina nie wytrąciła.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez cezarII » 26 gru 2012, 17:02

wątpię żeby to było bo to na plusowych temperaturach juz sie działo. No ale sprawdzę to dla pewności. A jakies inne propozycje co jej moze byc?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez ewemarkam » 26 gru 2012, 17:33

Weź butelkę, wsadź do niej wężyk paliwowy i podepnij przed filtrem, albo od razu do pompy. Obejdziesz cały bak i instalację paliwową. Będziesz miał pewność czy to problem z zasilaniem paliwem. Pokręcisz trochę dłużej zanim zapali żeby pompa wtryskowa zassała paliwo ale będziesz jutro trochę więcej wiedział.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez przemo12345 » 26 gru 2012, 18:40

czemu pokręci dłużej? jeżeli podpompuje na filtrze to nie będzie kręcił dłużej.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez cezarII » 26 gru 2012, 19:11

panowie juz tak robiłem na samym poczatku i rezultaty takie same.. Mi się wydaje ze wchodzi w ten stan awaryjny i to jest problem elektroniki gdzies sie robi spięcie czy cos. Moze ktos miał taki problem z elektronika?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez kierownik » 26 gru 2012, 21:29

poszukaj czy kabelki Ci się nie przetarły gdzieś. ogólnie użyj szukajki, to będziesz wiedział gdzie się najczęściej przecierają ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez pawlo1030 » 27 gru 2012, 09:50

U mnie pomogło obstukanie zaworu SPV małym młotkiem. Trzeci rok działa a objawy miałem takie same jak u ciebie.pozdrawiam
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez makumba1975 » 27 gru 2012, 20:24

Ja bym sprawdził wszystkie przewody podciśnieniowe, czy są szczelne. U mnie ze starości jeden zrobił się nieszczelny i miałem podobne objawy tj. biały dym, tryb awaryjny i max 70 km/h na 5 biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez cezarII » 29 gru 2012, 18:01

a wiec tak mechanik powiedział ze leci piana z pompy z dwóch wtrysków to pewnie najprawdopodobniej będzie zepsuta pompa.. Jak uważacie? Jaka cena będzie regeneracji takiej pompy?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez tadziol » 29 gru 2012, 19:35

cezarII napisał(a):najprawdopodobniej będzie zepsuta pompa

najprawdopodobniej,to pompa zasysa paliwo razem z powietrzem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez cezarII » 29 gru 2012, 19:52

to co by to oznaczało? problem tkwi w nieszczelnych przewodach czy co?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez tadziol » 29 gru 2012, 20:16

to z pierwszego postu:
cezarII napisał(a): zgasła a kiedy ja ponownie zapaliłem zaczeła mi kopcic na biało dochodziło do 2000 obrotow i przerywała.

czyli ewidentny niedobór paliwa lub mieszanina paliwo-powietrze.
pioczel napisał(a):dla pewności obejdz filt paliwa,może pompka pada,a może paliwo letnie? i łapie w filtrze?objawy raczej związane z brakiem przepływu ropki,jeden kolega miał podobnie wymienił podstawę filtra i przeszło
cezarII napisał(a):juz tak bylo robione i ten sam rezultat.

czyli co zrobiłeś? ale dokładnie napisz....
ewemarkam napisał(a):Weź butelkę, wsadź do niej wężyk paliwowy i podepnij przed filtrem, albo od razu do pompy.
cezarII napisał(a):panowie juz tak robiłem na samym poczatku i rezultaty takie same..

a to też nic nie dało ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez cezarII » 30 gru 2012, 13:17

no nie dało.. jak zimny silnik jest to ciezko ma zapalic i przez chwile nierówno chodzi a potem to moge ja zgasic i zapali odrazy i równo chodzi juz wtedy... Ale na obroty nie chce wejsc dalej. Kolega mowi ze to na 99% pompa ale wole zobaczy co inni mysla o tym i moze cos ktos podpowie jeszcze?


A czy ten model mazdy posiada pompkę paliwowa w baku?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez kierownik » 2 sty 2013, 11:11

cezarII napisał(a):A czy ten model mazdy posiada pompkę paliwowa w baku?

nie, tylko pod maską
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez cezarII » 2 sty 2013, 19:30

a więc dzis byłem moja mazda w autoryzowanym salonie mazdy i podpięli pod komputer i nic nie wykazało wszystko jest ok a jednak nie chodzi tak jak powinna ;/ Co to moze byc mowili ze to moze byc kolektor lub katalizator zapchany.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 19:35

cezarII napisał(a):a więc dzis byłem moja mazda w autoryzowanym salonie mazdy

można wiedzieć gdzie dokładnie ?
cezarII napisał(a):podpięli pod komputer i nic nie wykazało wszystko jest ok

ehh...ta wiara w komputery.... :>
cezarII napisał(a): kolektor lub katalizator zapchany.

masz RF2A czy RF4F ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez cezarII » 2 sty 2013, 20:15

za Toruniem w Łysomicach. mam RF4F
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 15:25
Posty: 35
Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323