Dla ciekawych, ciekawy problem. Prosze o pomoc.
Witam 2 miesiące temu kupiłem sobie mazde 323f 2.0TD 2003r. Po zakupie (jakies 3tyg) pojawił sie pierwszy objaw a mianowicie po zapaleniu nie wchodziła mi na obroty dochodziła tylko do 2000 dojechałem do domu a na drugi dzien jak, juz zapaliłem chodziła normalnie i przez 2tyg był spokój ale pewnego dnia znowu przejechałem sie gdzies i chodziła normalnie a potem w trakcie jazdy znowu dochodziła do 2000 obrotów i przerywała nie wiedziałem co robic a miałem do domu z 4km a wiec postanowiłem jechac nią i po przejechaniu 2km to przeszło i znowu zaczela chodzic normalnie, ale po tyg. znowu zapaliłem i pochodziła normalnie przez min a potem zgasła a kiedy ja ponownie zapaliłem zaczeła mi kopcic na biało dochodziło do 2000 obrotow i przerywała.
Wymieniłem filtr paliwa, bezpieczniki zostały sprawdzone jeden był wywalony jakis 40 apmperowy, zaprowadziłem go do mechanik on mi tam sprawdził turbine, wtryski tez działają dobrze. Sam mechanik nie wiedział co moze byc, a wiec zaprowadziliśmy aby nam podpięli pod komputer: wykazało ze EGR jest zabrudzony a wiec wyczyścili ale to nie pomogło a wiec dalej szukaja i stwierdzili ze to pompa na nic ale wątpię zeby to to było.. Co myślicie o tym wszystkim i co moze mojej madzi dolegać?
Wymieniłem filtr paliwa, bezpieczniki zostały sprawdzone jeden był wywalony jakis 40 apmperowy, zaprowadziłem go do mechanik on mi tam sprawdził turbine, wtryski tez działają dobrze. Sam mechanik nie wiedział co moze byc, a wiec zaprowadziliśmy aby nam podpięli pod komputer: wykazało ze EGR jest zabrudzony a wiec wyczyścili ale to nie pomogło a wiec dalej szukaja i stwierdzili ze to pompa na nic ale wątpię zeby to to było.. Co myślicie o tym wszystkim i co moze mojej madzi dolegać?
- Od: 16 gru 2012, 15:25
- Posty: 35
- Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.
dla pewności obejdz filt paliwa,może pompka pada,a może paliwo letnie? i łapie w filtrze?objawy raczej związane z brakiem przepływu ropki,jeden kolega miał podobnie wymienił podstawę filtra i przeszło
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
ja tak miałem jak jeszcze paliwo letnie zalałem a było -15. też zero reakcji na gaz. dochodziło do 2000 obr/min i nie dało się jechać. Odkręć dekiel od zbiornika i zobacz czy się parafina nie wytrąciła.
Weź butelkę, wsadź do niej wężyk paliwowy i podepnij przed filtrem, albo od razu do pompy. Obejdziesz cały bak i instalację paliwową. Będziesz miał pewność czy to problem z zasilaniem paliwem. Pokręcisz trochę dłużej zanim zapali żeby pompa wtryskowa zassała paliwo ale będziesz jutro trochę więcej wiedział.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
czemu pokręci dłużej? jeżeli podpompuje na filtrze to nie będzie kręcił dłużej.
Ja bym sprawdził wszystkie przewody podciśnieniowe, czy są szczelne. U mnie ze starości jeden zrobił się nieszczelny i miałem podobne objawy tj. biały dym, tryb awaryjny i max 70 km/h na 5 biegu.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
to z pierwszego postu:
czyli ewidentny niedobór paliwa lub mieszanina paliwo-powietrze.
czyli co zrobiłeś? ale dokładnie napisz....
a to też nic nie dało ?
cezarII napisał(a): zgasła a kiedy ja ponownie zapaliłem zaczeła mi kopcic na biało dochodziło do 2000 obrotow i przerywała.
czyli ewidentny niedobór paliwa lub mieszanina paliwo-powietrze.
pioczel napisał(a):dla pewności obejdz filt paliwa,może pompka pada,a może paliwo letnie? i łapie w filtrze?objawy raczej związane z brakiem przepływu ropki,jeden kolega miał podobnie wymienił podstawę filtra i przeszło
cezarII napisał(a):juz tak bylo robione i ten sam rezultat.
czyli co zrobiłeś? ale dokładnie napisz....
ewemarkam napisał(a):Weź butelkę, wsadź do niej wężyk paliwowy i podepnij przed filtrem, albo od razu do pompy.
cezarII napisał(a):panowie juz tak robiłem na samym poczatku i rezultaty takie same..
a to też nic nie dało ?
no nie dało.. jak zimny silnik jest to ciezko ma zapalic i przez chwile nierówno chodzi a potem to moge ja zgasic i zapali odrazy i równo chodzi juz wtedy... Ale na obroty nie chce wejsc dalej. Kolega mowi ze to na 99% pompa ale wole zobaczy co inni mysla o tym i moze cos ktos podpowie jeszcze?
A czy ten model mazdy posiada pompkę paliwowa w baku?
A czy ten model mazdy posiada pompkę paliwowa w baku?
- Od: 16 gru 2012, 15:25
- Posty: 35
- Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.
a więc dzis byłem moja mazda w autoryzowanym salonie mazdy i podpięli pod komputer i nic nie wykazało wszystko jest ok a jednak nie chodzi tak jak powinna ;/ Co to moze byc mowili ze to moze byc kolektor lub katalizator zapchany.
- Od: 16 gru 2012, 15:25
- Posty: 35
- Auto: Mazda 323F
2.0TD 2003r.
cezarII napisał(a):a więc dzis byłem moja mazda w autoryzowanym salonie mazdy
można wiedzieć gdzie dokładnie ?
cezarII napisał(a):podpięli pod komputer i nic nie wykazało wszystko jest ok
ehh...ta wiara w komputery....
cezarII napisał(a): kolektor lub katalizator zapchany.
masz RF2A czy RF4F ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości