Olej 2t do silników benzynowych + ropa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Plavix » 18 sty 2012, 22:20

Przeczytałem na forum toyoty że można lać olej 2t do ropy w stosunku 1:200 i wszyscy sobie to chwalą że silnik i pompa chodzi dużo ciszej i kulturalniej szczególnie na zimnym silniku. Nie wiem czy gdzieś na forum jest ten temat poruszony, więc może się ktoś wypowie kto ma więcej doświadczenia i może ten olej dolewał do ropy... Pozdrawiam.
 
Posty: 17
Od: 28 lip 2009, 20:17
Skąd: Kraśnik F.
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez robertss » 20 sty 2012, 10:59

Witam, ja dolewam i potwierdzam, przy ujemnych temperatrurach jak silnik jest zimny jest zdecydowanie ciszej. Poza tym na pewno zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jest zdecydowana poprawa mocy na niskich obrotach, nie musze teraz kręcić powyżej 2,5 żeby sprawnie jechac , wystarczy 1,8-2,2 tys obrotów i jedzie płynnie. Być może miałem coś z wtryskiwaczami albo może kąt wyprzedzenia zapłonu był nie taki jak trzeba i wewnętrzne elementy pompy uległy przesmarowaniu, nie wiem. Teraz wejście w zakręt na trójce z 1,5 tys obrotów nie stanowi dla silnika problemu. Oczywiście nie jeżdzę taki zawsze, ale kiedyś zapomniałem zredukować, a silnik i tak pociągnął. Spalanie spadło mi o ok 0,7l/100km w mieście, a jeżdzę ostatnio na niedogrzanym silniku. Co do olejów 2T to lepiej zamiast Mixolu stosować inne o mniejszej ilości popiołu, np pół i pełny syntetyk. Oczywiście zaraz znajdą się "Ostrzegacze" że nie wolno , że się zatrze, ze to do dwusówów itp. każdy krytykant zanim sie wypowie niech sam spróbuje ;P
kupię webasto do DITD
 
Posty: 157
Od: 24 paź 2008, 13:41
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Plavix » 20 sty 2012, 17:20

Dzięki kolego za odpowiedż, dzisiaj byłem w miejscowym polmozbycie i zapytałem się o olej 2T, sprzedawca pyta się do czego to ma być nie chciałem mu mówić bo może postukałby się w głowę... ale w końcu powiedziałem mu a on nawet się nie zdziwił , bo dużo osób to leje...i polecił mi 2setki 2T do shtila taki czerwony olej, zalałem to do pełnego baku i jazda do Lublina.. zrobiłem jakieś 120 km i rzeczywiście nie słychać takiego klekotania i chyba dynamika się poprawiła, jutro zobaczę na zimnym silniku jak będzie chodzić.
Pozdrowienia.
 
Posty: 17
Od: 28 lip 2009, 20:17
Skąd: Kraśnik F.
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez pioczel » 20 sty 2012, 18:58

no ciekawy temat ,mam 1 l 5w40 synt. czekam na inne opinie,jeśli inni użytkownicy DITD potwierdzą skuteczność i brak skutków ubocznych(zasyfienie pompy itp.) to chętnie go wleję :D
miałem wiele diesli ale nigdy nic nie dolewałem oprócz PB i nafty do żuka i robura hehe :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
 
Posty: 177
Od: 12 sie 2010, 21:59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Irek.k » 20 sty 2012, 19:03

zaraz znajdą się "Ostrzegacze" że nie wolno , że się zatrze, ze to do dwusówów itp.
Starsze silniki były projektowane na paliwo zawierające więcej siarki niż obecne, Siarka smaruje układ paliwowy (pompa, wtryski), ale UE ze względów ekologicznych nakazała produkcję paliwa z mniejszą ilością siarki, o ile pamiętam od 2007 roku.
No to ludzie wymyślili, że będą dolewać olej żeby im to wszystko smarował. Najlepszy się okazał 2T bo się dobrze spala i zawieram mało popiołu.

Powyższe wyczytane w internecie.

Mam 2 zbiornik z olejem 2T. Przy pierwszym regulowałem zawory i wymieniałem podkładki pod wtryskami. Samochód chodzi lepiej i ciszej, ale nie wiem czy to zasługa oleju.
 
Posty: 158
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez gallu82 » 20 sty 2012, 22:13

A jak sie doleje kujawskiego z pierwszego tłoczenia to nie wyjdzie na to samo?? ;)
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Od: 31 sie 2011, 21:40
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez przemo12345 » 21 sty 2012, 09:41

też znam przypadek lania miksolu. facet ma Fabie i Roomster. do obydwóch dolewa miksolu.
 
Posty: 240
Od: 13 sty 2011, 19:40
Skąd: skarżysko-kam
Auto: 323f 2.0 ditd bj

Postprzez frud » 21 sty 2012, 10:39

Jako uzytkownik trabanta 2-suwa, znajac konstrukcje takiego silnika rozumiem potrzebe dolewania oleju – mixolu.. do paliwa, ktore wczesniej wystepowalo tzw ołowiowej, żółtej, zielonej czy jak jej tam było.. po wprowadzeniu bezołowiowej dolewało sie jeszcze dodatki Pb ołów chronił gniazda zaworowe przed wypaleniem, szybszym zuzyciem... gdyz bezolowiowa jest bardziej suchym paliwem niz była Pb.

No wiec dlaczego sadzicie ze jezeli to poprawia prace silnika itd nie robi za nas tego rafineria i nie dolewa wiadra mixolu na cycterne paliwa ?

Sceptyczne mam podejcie do takich experymentów... zabrakło mi jeszcze porad o wyciszeniu skrzyni biegów... przez dodanie dwoch garsci wiórek...
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Od: 30 cze 2007, 21:32
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez gallu82 » 21 sty 2012, 16:25

po remoncie pompy (tłokorozdzielacz) pompiarz zalecił mi do pełnego baku ON dolać litr mixolu i zastosować tę operację dwukrotnie by się nowe elementy w pompie "ułożyły" tak stwierdził. niewiem czy to przez to zgłupiał mi komp... dopiero po baku czystego ON z STP wszystko wróciło do normy, ale to może zbieg okoliczności.
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Od: 31 sie 2011, 21:40
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2012, 12:13

Zamiast ołowiu w pb czy siarki w ON stosowane są zamienne substancje które zastępują te szkodliwe składniki. Ja osobiście nie będę dolewał żadnego mixolu, lejąc dobrej jakości ON na sprawdzonej stacji możemy zadbać o nasz układ wtryskowy nie lejąc żadnego 2t. Wystarczy dbać o czystość układu przez wymianę przynajmniej raz na rok filtra paliwa oraz profilaktycznie stosować dobre dodatki czyszczące typu Forte. ON w naszym kraju nie jest najwyższej jakości i bardziej martwił bym się o wszechobecny brud w paliwie niż o właściwości smarne.
Sprzedam oryginalny grill do 323F BJ po FL
Michal :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 6131
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Skąd: Szczytno, Warmia i Mazury
Auto: 323F BJ 2002 2.0 RF4F TDVI

Postprzez Irek.k » 22 sty 2012, 12:38

Będę lał olej 2T (nie mixol). Po tym jak w 5 letnim Nissanie "rozleciał" się mi układ paliwowy, a w układzie znaleźli mnóstwo opiłków metalu.
Czy kupujemy dobre paliwo nigdy nie wiemy. Niby dlaczego swego czasu hurtownie paliwowe nie dopuściły inspekcji do swoich zbiorników? Nagle w kontrolowanych hurtowniach okazało się, że paliwo w zbiornikach jest w trakcie reklamacji.
Najgorsze co możemy zatankować, to odbarwiany olej opałowy. Jest on odbarwiany kwasem.

Wolę nalać oleju i nie zamartwiać się, co właśnie wlałem do baku przy tankowaniu.

stosować dobre dodatki czyszczące typu Forte
Oleje 2T również zawierają środki czyszczące.
 
Posty: 158
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2012, 12:50

Irek.k napisał(a):Po tym jak w 5 letnim Nissanie "rozleciał" się mi układ paliwowy, a w układzie znaleźli mnóstwo opiłków metalu.

tylko mi nie mów że to wina paliwa ;)
Irek.k napisał(a):Wolę nalać oleju i nie zamartwiać się, co właśnie wlałem do baku przy tankowaniu.

I myślisz że olej 2T załatwi sprawę gdy zalejesz złej jakości ON?
Sprzedam oryginalny grill do 323F BJ po FL
Michal :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 6131
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Skąd: Szczytno, Warmia i Mazury
Auto: 323F BJ 2002 2.0 RF4F TDVI

Postprzez Irek.k » 22 sty 2012, 13:23

I myślisz że olej 2T załatwi sprawę gdy zalejesz złej jakości ON?
Myślę, że bardzo pomoże układowi paliwowemu w "przełknięciu" tego "paliwa".
 
Posty: 158
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez robertss » 22 sty 2012, 22:18

Neonixos666 napisał(a):
Irek.k napisał(a):Po tym jak w 5 letnim Nissanie "rozleciał" się mi układ paliwowy, a w układzie znaleźli mnóstwo opiłków metalu.

tylko mi nie mów że to wina paliwa ;)
Irek.k napisał(a):Wolę nalać oleju i nie zamartwiać się, co właśnie wlałem do baku przy tankowaniu.

I myślisz że olej 2T załatwi sprawę gdy zalejesz złej jakości ON?

Hmm musze Cie zmartwić , ale to własnie wina "suchego" paliwa . Nie pamiętam dokładnie, ale gdzieś w necie było info o zmianach w procesie produkcji paliwa, coś ok 2006 roku? Normy pro ekologiczne zmusiły producentów paliw do obniżenia zawartości związków siarki w paliwie. Produkowane po tym okresie pompy jak i caly układ wtryskowy miał być wg zapewnień producentów nowych diesli bardziej odporny na tarcie wynikające ze słabszych właściwości smarujących "nowego" ON. W necie jest trochę dyskusji o dolewaniu 2T. Jeśli chcesz obiektywnie podejść do tematu to dolej 2T olej :P , jak się boisz to chociaż 1/3 biodiesla(lepsze wł. smarne) i 2/3 normalnego ON zatankuj i porównaj. ok?
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=7010 ... 13cf2fec44
http://avensis.info/viewtopic.php?f=69& ... 322b8fc325
kupię webasto do DITD
 
Posty: 157
Od: 24 paź 2008, 13:41
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Plavix » 23 sty 2012, 00:37

Panowie każdemu z nas chodzi przecież o dobro naszych furek, i rozważanie różnych dodatków do paliw jest w kontekście tym aby było jak najlepiej, a więc na chłopski rozum to w naszych pompach i wtryskach cały czas ocierają się jakieś elementy, więc jak dodamy jakiegoś poślizgu i to w małych proporcjach to chyba nie będzie to błędem a zwłaszcza że robi to wielu kierowców i negatywnych opini jest mało... ja narazie za dużo nie mogę powiedzieć bo zrobiłem narazie jakieś 300 km, ale napewno z dodatkiem oleju 2T pompa dużo ciszej mi chodzi i aż miło posłuchać jak ten silniczek chodzi (tylko żeby nie te ceny ropy...) teraz niema takich mrozów ale rano jak go odpalam to naprawdę jest różnica w stukocie pracy. Myślę że te 200 ml 2T/55L powinniśmy stosować jako profilaktykę bo u nas w kraju mamy do czynienia wielokrotnie na stacjach z dążeniem do zysku po trupach i to niezależnie czy to jest Orlen czy Shell czy ABCD, może się trafić że zatankujemy na najlepszej stacji syf-uwierzcie mi bo pracowałem z ludźmi którzy mieli do czynienia z tym przemysłem i to co oni opowiadali to niechby było tylko w 10 proc. prawdą to sie włos jeży... Pozdrawiam wszystkich za i przeciw i kto nie smaruje ten nie jedzie.... :D
 
Posty: 17
Od: 28 lip 2009, 20:17
Skąd: Kraśnik F.
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez frud » 23 sty 2012, 20:52

ja tylko krociotko...

Plavix napisał(a):ale napewno z dodatkiem oleju 2T pompa dużo ciszej mi chodzi

ja poki co swojej jeszcze nie słysze <rotfl>

tak do konca nie jestem przekonany czy wszystko mozna ze wszystkim mieszac, pomimo ze oddzielnie jest dobre i smakuje... bo olej do 2T mieszało sie z benzyna, chyba ze byly 2T na olej napedowy...ale nie chce mi sie szukac.. sucha jest benzyna a nie olej napedowy, ktos maczał paluchy w jednym i drugim dla porownania ? mieszaliscie kiedys piwo z pepsi ? osobno mi smakuja a podobno zmieszane sa jeszcze lepsze <ok>

25 lat temu jak budowali bloki na moim osiedlu widzaiłem jak pewien budowlaniec odpalal stary spychacz na gasienicach... zawsze bylo pełno dzieciakow w kolo i wszyscy obserwowali bo to taka atrakcja byla.. za nim go odpalil to widzialem jak przez komin wlewa cos do srodka w słoiku po musztardzie... wtedy myslalem ze to musztarda <czarodziej>
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Od: 30 cze 2007, 21:32
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Plavix » 24 sty 2012, 19:26

Ja do końca też nie jestem pewien czy można wszystko sobie tak mieszać tym bardziej że nie zamierzam tego kosztować.. ale tak jak napisałem na samym początku że przeczytałem o dolewaniu 2T do ropy na forum toyoty, kolega robertss podaje wątek z forum merca i tam ludzie też tego nie kosztowali i nie maczali palców tylko konkretnie każdy już to stosuje od dawna i to w różnych silnikach TDI, CID itd. i ludzie są zadowoleni pisząc o poprawie różnych parametrów pracy silnika.
Nie komentuje porad w stylu "lania kujawskiego, 5w40, wiórka itp.. czy mieszania pepsi i traumatyczne przeżycia z dzieciństwa z dolewaniem musztardy do spycha"...
Polecam czytanie forum toy.. i merca-dowiedziałem się tam wszystkiego, jak ktoś się chce dowiedzieć coś więcej tam są konkretne porady i dyskusje na ten temat.
Na obecną chwilę mogę tylko polecić dolewanie oleju 2T do naszych DITD z pozytywnym skutkiem:
nie zauważyłem żadnych niepokojących skutków,
samochód lepiej się wkręca na obroty,
ciszej pracują wtryski zwłaszcza na zimnym silniku. Jeśli ktoś chce więcej info zapraszam na priv. papa
 
Posty: 17
Od: 28 lip 2009, 20:17
Skąd: Kraśnik F.
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez Miron-Ww » 25 sty 2012, 10:52

Poczytałem , poszukałem , popytałem i .... mój mechanik który jest naprawdę jeden z niewielu który zna się na mechanice stwierdził że jak najbardziej tak. Można lać olej 2T ale dobry nie mikxol . Jak już to dobrych firm.
Spróbowałem i nalałem zakupiony olej Statoil .
Efekt , faktycznie silnik powoli zaczyna pracować miękko i ciszej , nie słychać rano tego klekotania i jakby trochę wcześnie zaczął się zbierać ale tego nie potwierdzeń na 100% bo po mieście to tak sobie , na trasie będzie wiadomo .
W rzeczy samej efekt pozytywny zobaczymy jak będzie dalej.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Od: 18 lip 2010, 06:16
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD 2002r/2003r

Postprzez smile » 25 sty 2012, 19:52

Ok, a jaki olej 2T polecacie?? Jaki dolewaliście?
 
Posty: 1613
Od: 16 lip 2011, 13:38
Skąd: GDAŃSK
Auto: BJ 2,0 DiTD RF2A+++

Postprzez Irek.k » 25 sty 2012, 20:22

Leję ten http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html (chyba mam z czerwoną nalepką), taki akurat mieli na stacji.
Najlepszy podobno jest http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... -i-1L.html
 
Posty: 158
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kriskus, mati.n i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto