Olej 2T jako dodatek do ON – fakty i mity...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Plavix » 18 sty 2012, 21:20

Przeczytałem na forum toyoty że można lać olej 2t do ropy w stosunku 1:200 i wszyscy sobie to chwalą że silnik i pompa chodzi dużo ciszej i kulturalniej szczególnie na zimnym silniku. Nie wiem czy gdzieś na forum jest ten temat poruszony, więc może się ktoś wypowie kto ma więcej doświadczenia i może ten olej dolewał do ropy... Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2009, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraśnik F.
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez robertss » 20 sty 2012, 09:59

Witam, ja dolewam i potwierdzam, przy ujemnych temperatrurach jak silnik jest zimny jest zdecydowanie ciszej. Poza tym na pewno zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jest zdecydowana poprawa mocy na niskich obrotach, nie musze teraz kręcić powyżej 2,5 żeby sprawnie jechac , wystarczy 1,8-2,2 tys obrotów i jedzie płynnie. Być może miałem coś z wtryskiwaczami albo może kąt wyprzedzenia zapłonu był nie taki jak trzeba i wewnętrzne elementy pompy uległy przesmarowaniu, nie wiem. Teraz wejście w zakręt na trójce z 1,5 tys obrotów nie stanowi dla silnika problemu. Oczywiście nie jeżdzę taki zawsze, ale kiedyś zapomniałem zredukować, a silnik i tak pociągnął. Spalanie spadło mi o ok 0,7l/100km w mieście, a jeżdzę ostatnio na niedogrzanym silniku. Co do olejów 2T to lepiej zamiast Mixolu stosować inne o mniejszej ilości popiołu, np pół i pełny syntetyk. Oczywiście zaraz znajdą się "Ostrzegacze" że nie wolno , że się zatrze, ze to do dwusówów itp. każdy krytykant zanim sie wypowie niech sam spróbuje ;P
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 12:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Plavix » 20 sty 2012, 16:20

Dzięki kolego za odpowiedż, dzisiaj byłem w miejscowym polmozbycie i zapytałem się o olej 2T, sprzedawca pyta się do czego to ma być nie chciałem mu mówić bo może postukałby się w głowę... ale w końcu powiedziałem mu a on nawet się nie zdziwił , bo dużo osób to leje...i polecił mi 2setki 2T do shtila taki czerwony olej, zalałem to do pełnego baku i jazda do Lublina.. zrobiłem jakieś 120 km i rzeczywiście nie słychać takiego klekotania i chyba dynamika się poprawiła, jutro zobaczę na zimnym silniku jak będzie chodzić.
Pozdrowienia.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2009, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraśnik F.
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez pioczel » 20 sty 2012, 17:58

no ciekawy temat ,mam 1 l 5w40 synt. czekam na inne opinie,jeśli inni użytkownicy DITD potwierdzą skuteczność i brak skutków ubocznych(zasyfienie pompy itp.) to chętnie go wleję :D
miałem wiele diesli ale nigdy nic nie dolewałem oprócz PB i nafty do żuka i robura hehe :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 20:59
Posty: 187 (1/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Irek.k » 20 sty 2012, 18:03

zaraz znajdą się "Ostrzegacze" że nie wolno , że się zatrze, ze to do dwusówów itp.
Starsze silniki były projektowane na paliwo zawierające więcej siarki niż obecne, Siarka smaruje układ paliwowy (pompa, wtryski), ale UE ze względów ekologicznych nakazała produkcję paliwa z mniejszą ilością siarki, o ile pamiętam od 2007 roku.
No to ludzie wymyślili, że będą dolewać olej żeby im to wszystko smarował. Najlepszy się okazał 2T bo się dobrze spala i zawieram mało popiołu.

Powyższe wyczytane w internecie.

Mam 2 zbiornik z olejem 2T. Przy pierwszym regulowałem zawory i wymieniałem podkładki pod wtryskami. Samochód chodzi lepiej i ciszej, ale nie wiem czy to zasługa oleju.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 19:31
Posty: 152
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez gallu82 » 20 sty 2012, 21:13

A jak sie doleje kujawskiego z pierwszego tłoczenia to nie wyjdzie na to samo?? ;)
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 20:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez przemo12345 » 21 sty 2012, 08:41

też znam przypadek lania miksolu. facet ma Fabie i Roomster. do obydwóch dolewa miksolu.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 279
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
jest 626 2.0 ditd gf

Postprzez frud » 21 sty 2012, 09:39

Jako uzytkownik trabanta 2-suwa, znajac konstrukcje takiego silnika rozumiem potrzebe dolewania oleju – mixolu.. do paliwa, ktore wczesniej wystepowalo tzw ołowiowej, żółtej, zielonej czy jak jej tam było.. po wprowadzeniu bezołowiowej dolewało sie jeszcze dodatki Pb ołów chronił gniazda zaworowe przed wypaleniem, szybszym zuzyciem... gdyz bezolowiowa jest bardziej suchym paliwem niz była Pb.

No wiec dlaczego sadzicie ze jezeli to poprawia prace silnika itd nie robi za nas tego rafineria i nie dolewa wiadra mixolu na cycterne paliwa ?

Sceptyczne mam podejcie do takich experymentów... zabrakło mi jeszcze porad o wyciszeniu skrzyni biegów... przez dodanie dwoch garsci wiórek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 20:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez gallu82 » 21 sty 2012, 15:25

po remoncie pompy (tłokorozdzielacz) pompiarz zalecił mi do pełnego baku ON dolać litr mixolu i zastosować tę operację dwukrotnie by się nowe elementy w pompie "ułożyły" tak stwierdził. niewiem czy to przez to zgłupiał mi komp... dopiero po baku czystego ON z STP wszystko wróciło do normy, ale to może zbieg okoliczności.
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 20:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2012, 11:13

Zamiast ołowiu w pb czy siarki w ON stosowane są zamienne substancje które zastępują te szkodliwe składniki. Ja osobiście nie będę dolewał żadnego mixolu, lejąc dobrej jakości ON na sprawdzonej stacji możemy zadbać o nasz układ wtryskowy nie lejąc żadnego 2t. Wystarczy dbać o czystość układu przez wymianę przynajmniej raz na rok filtra paliwa oraz profilaktycznie stosować dobre dodatki czyszczące typu Forte. ON w naszym kraju nie jest najwyższej jakości i bardziej martwił bym się o wszechobecny brud w paliwie niż o właściwości smarne.
Miejsce na Twoją reklamę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 6910 (9/64)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Irek.k » 22 sty 2012, 11:38

Będę lał olej 2T (nie mixol). Po tym jak w 5 letnim Nissanie "rozleciał" się mi układ paliwowy, a w układzie znaleźli mnóstwo opiłków metalu.
Czy kupujemy dobre paliwo nigdy nie wiemy. Niby dlaczego swego czasu hurtownie paliwowe nie dopuściły inspekcji do swoich zbiorników? Nagle w kontrolowanych hurtowniach okazało się, że paliwo w zbiornikach jest w trakcie reklamacji.
Najgorsze co możemy zatankować, to odbarwiany olej opałowy. Jest on odbarwiany kwasem.

Wolę nalać oleju i nie zamartwiać się, co właśnie wlałem do baku przy tankowaniu.

stosować dobre dodatki czyszczące typu Forte
Oleje 2T również zawierają środki czyszczące.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 19:31
Posty: 152
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2012, 11:50

Irek.k napisał(a):Po tym jak w 5 letnim Nissanie "rozleciał" się mi układ paliwowy, a w układzie znaleźli mnóstwo opiłków metalu.

tylko mi nie mów że to wina paliwa ;)
Irek.k napisał(a):Wolę nalać oleju i nie zamartwiać się, co właśnie wlałem do baku przy tankowaniu.

I myślisz że olej 2T załatwi sprawę gdy zalejesz złej jakości ON?