Katalizator zapchany? – diesel

Postprzez Kistek » 17 mar 2011, 20:22

Zauważyłem, że auto bardzo słabo przyspiesza trzeba wysoko ciągnąc na biegach żeby jako tako przyspieszyć, choć na trasie spokojnie leci 120km/h. Jeszcze jednym objawem jest że w ogóle przestał dymić z rury wydechowej, dosłownie po zapaleniu lekko sączy się jasny dymek mało widoczny. Przecież diesel przy mocnym przyspieszaniu powinien trochę dymić nawet na czarno.
Choć sam nie wiem czy to katalizator, miał ktoś już takie objawy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez Jasiu19 » 17 mar 2011, 20:28

Ja miałem. :P Autko mniej teraz dymi bo jest cieplej niż w zimie :P.Ja osobiście podjechałem tam gdzie robią tłumiki wyciągnęli kata i powiedzieli czy jest zapchany.Postanowiłem wyciąć go i autko lepiej się zbiera.To ze gorzej się zbiera może być wina też czego innego nie koniecznie kata.Polecam wyregulować zawory wymienić podkładki pod wtryskami i wtedy powinieneś poczuć różnice :)
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Kistek » 17 mar 2011, 20:34

Z tym że przykładając rękę do rury wydechowej czuć tylko lekki podmuch, a dieselek powinien dmuchać dość mocno.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez umcyk » 17 mar 2011, 21:46

no a co z turbina?? czujesz kiedy sie wlacza ?? moze to nie KAT, ale turbo zdechlo??
odpal silnik, maska w gore, reka chwytasz waz cisnieniowy za turbina i dodajesz ostro gazu i probujesz wyczuc czy "pecznieje". Check it
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Kistek » 17 mar 2011, 21:56

Najczęściej jak turbina zdechła auto kopci trochę więcej niż normalnie, a zapchany katalizator i tak nie pozwoli rozpędzić się turbinie. I dalej powtarzam że u mnie z rury wydechowej praktycznie nie leci nic lekki wiaterek. A diesel przy mocnej prze gazówce zawsze jakiś dymek puści. Moim zdaniem to nie turbina. Tym bardziej że ten proces nieznacznie postępuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez noxes » 17 mar 2011, 21:58

To wytnij kata wstaw tam coś a wzór kata i problem z głowy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Kistek » 17 mar 2011, 22:02

Tylko nie chciał bym niepotrzebnie wywalać katalizatora. Myslałem że ktoś z użytkowników dieselka 626 miał podobne objawy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez umcyk » 19 mar 2011, 13:55

Kistek napisał(a):Tylko nie chciał bym niepotrzebnie wywalać katalizatora. Myslałem że ktoś z użytkowników dieselka 626 miał podobne objawy

to napisz w dziale DIESEL, moze szybciej CI pomoga
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Riki » 19 mar 2011, 14:53

a może pompa......
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez menfis124 » 20 mar 2011, 00:57

Żeby sprawdzić czy katalizator jest zapchany można po prostu naciąć rurę przed katalizatorem, przejechać się i ocenić czy samochód lepiej sie zbiera. na pewno ograniczy to koszty w przypadku gdy kat jest jeszcze drożny, choć przyznam, że na naszych paliwach ciężko spotkać diesela z przebiegiem około 200tyś ze sprawnym katem
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez umcyk » 20 mar 2011, 01:48

Riki napisał(a):a może pompa......

qrka myslalem tez o filtrach paliwa i powietrza...
pytanie kolejne czy auto sie zbiera tak jak powinno czy nie; tzn czy zaczyna ciagnac od odpowiednich obrotow, co z elastrycznoscia, bo to ze nie puszcza dymku to moze byc np; dziura w wydechu (ja sie cieszylem ze furka przestala mi kopcic po wymianie oleju, ale pozniej okazalo sie, ze rozszczelnienie wydechu pokrylo sie wymiana plynow :p )
jak dla mnie to odpal fure, pojezdzij az sie nagrzeje, a potem kilka prob; przyspieszenie, elastycznosc i porownaj z kolegami z forum, bo tak naprawde ciezko stwierdzic o co chodzi
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Kistek » 22 mar 2011, 09:48

Odzyskała wigor moja mazda, przyczyna była bardzo prozaiczna, pęknięty wąż podciśnienia zaraz za pompą WAKU, lecz od spodniej strony. Oglądałem te węże już wielokrotnie ale nie było tego pęknięcia widać.
Mam jeszcze pytanie czy taka awaria mogła spowodować nałapanie przez komputer błędów.Jeżeli tak to czy domowym sposobem je usunę?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez YgooR » 22 mar 2011, 14:08

Jak miga kontrolka świec żarowych to masz błędy, skasujesz je odłączają aku i 30s trzymając pedał hamulca.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mazad » 24 mar 2011, 12:38

też się zastanawiam nad sprawdzeniem swojego katalizatora. czy jest możliwość odkręcenia katalizatora i odpalenia samochodu?????
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 22:15
Posty: 19
Auto: MAZDA 626 2000r. 2.0 DITD. 100KM

Postprzez tomxl » 20 maja 2013, 19:18

Odświeżam troche temat <nauka>
Od pewnego czasu coś dzwoni i drga mi w katalizatorze.
Jest to troche wkurzające , bo dzwięk nie jest miły dla ucha ( jak jakiś "trup" na 4 kołach) :(
Kolejna sprawa ,to kwestia tego czy tak uszkodzony "kat" moze ograniczac moc i zapychać wydech ?
Miał moze Ktoś z Was podobny problem ... <oczy>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6