Migająca kontrolka świec żarowych.

Postprzez magikgt » 28 wrz 2008, 15:30

Witam!Właśnie wymieniłem świece ale nie mam jak sprawdzić czy to jest to bo jest ciepło :(
Mam pytanie.Na dwóch świecach był olej,czy to może być przyczyną migania tej kontrolki?I dlaczego tam jest olej?Pierścienie? :( Załamałem sie

Kontrolka dalej miga,ale tym razem auto odpala od pierwszego kopa,ponowne odpalenie już nie miga.Na zimnym silniku,na ciepłym nie sprawdzałem, na niskich obrotach nie dymi ale powyzej 4000 leci sadza z wydechu...
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 20:04
Posty: 9
Auto: 626 '94 1.8 Hatchback

Postprzez PawHub » 4 mar 2009, 21:23

Witam po długiej nieobecności. Po poradach xANDyego poczytałem poradnik o Dislach. Wielkie DZIĘKI :)
U mnie przyczyną migania tej lamplki była niewłaściwa pozycja czujnika zaworu EGR ( kod błędu 1410 )
Dokładniej , na środku membrany tego zaworu jest taki "cycek" ( takie wzniesienie)który ma za zadanie być cały czas w kontakcie z końcówką czujnika aby odczytywać pozycje tego zaworu. Odrkęciłem czujnik ( nie odpinając go od przewodów aby działał), uszczelniłem otwór zaworu aby wytworzyć podciśnienie a brat odpalił moją Madzie. i odziwo kiedy zmieniałem pozycję czujnika zawór EGR zamykł się lub otwierał( w zależności od pozycji końcówki czujnika) i magiczna LAMPKA PRZESTAŁA MRUGAĆ.

Wykręciłem zawór i zobaczyłem że ten " cycek" na membranie jest jakby wytarty , więc poprostu dobrym klejem ( nie wiem czy klejenie to odpowiednia metoda) dokleiłem kawałek blaszki stalowej aby zredukować szczelinę między końcówką czujnika a tym " cyckiem"

Od tej pory lampka nie miga.

Pozdrawiam i jeszcze raz podziękowania dla xANDy
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 20:04
Posty: 8
Skąd: Pabianice
Auto: 6 GH combi 2.0 diesel RF-7J 2009

Postprzez tadziol » 4 mar 2009, 21:34

PawHub napisał(a):U mnie przyczyną migania tej lamplki była niewłaściwa pozycja czujnika zaworu EGR ( kod błędu 1410 )


ta usterka nie bierze się z niczego,Twój zawór EGR na pewno ma już mocno zużytą przylgnię lub grzybek zawor dlatego całość "siadła" niżej i stąd niższe napięcie wyjściowe z EGR POSITION SENSOR
z tego co pamiętam to powinno wynosić ok.0,4-0,6 V w stanie spoczynku zaworu
sprawdziłeś czy sam zawór EGR jest szczelny?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jurek858 » 5 mar 2009, 21:25

Również mam migającą kontrolkę świec żarowych w mojej 626. Usterkę tą mam od momentu zakupu pojazdu (sprzedający odbył krótką próbną jazdę, tak że kontrolka nie zdążyła się załączyc). Zrobiłem z tą wadą już 70tys. km. Nie mam problemów z uruchomianiem silnika, pracuje jak najbardziej prawidłowo, zużycie paliwa, elastycznośc i osiągi katalogowe. Po uruchomieniu kontrolka nie miga, zaczyna migac po przejechaniu jakiegoś dystansu (nie ma reguły jakiego). Raz załączy się przy prędkości 70km/h, innym razem przy 130km/h. Sprawdziłem kod błędu i jest to P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction. Wyczyściłem EGR, niestety bez efektu, sprawdzałem też czujnik temperatury powietrza dolotowego, (na obudowie filtra powietrza) poprzez podmianę z innej 626, również bez efektu. Mam pytanie, czy sprawdzac kody błędów w momencie kiedy zacznie mrugac kontrolka, po przejechaniu jakiegoś dystansu, czy to ma znaczenie?
Gdzie szukac przyczyny mrugającej kontrolki?
jurek858
 

Postprzez jurek858 » 7 mar 2009, 18:53

<glupek2> Naprawione,dzięki przeczytaniu waszych cennych wskazówek i uwag. Jak wcześniej napisałem ,czyściłem już raz zawór EGR, ale bez skutku. Tym razem ponownie posprawdzałem wszystkie przewody i selenoidy podciśnienia sterujące zaworem EGR. Nie stwierdziłem żadnych wad ani zanieczyszczeń.Ponownie zdemontowałem cały zawór EGR.(znów był zanieczyszczony, chociaż nie tak jak za pierwszym razem – przejechane od tego momentu ok.30tys km) Jednak teraz zamiast naftą, wyczyściłem go preparatem do czyszczenia nagarów i nalotów w gażnikach. Sprawdziłem przylgnię tłoczka zaworu, zawór ruszając membraną otwierał i zamykał się teraz bez żadnych problemów. Postanowiłem jeszcze zajrzec nad membranę odkręcając trzy sruby mocujące element elektryki który wysyła sygnał do komputera.Okazało się że na trzpieniu na końcu wcsnięta był tulejka, której zadaniem było przedłużenie trzpienia. Stwierdziłem że ktoś w Niemczech "rozgryzał błąd – po mojemu tulejka nie była potrzebna. Zdemontowałem ją. Wszystko złożyłem w całośc. Próba, prędkośc powoli zwiększana , przy 170 dałem nogę z gazu bo to krajowa 10 ( tzw.Rydzykówka).W sumie zrobiłem 30km i kontrolka się nie zaświeciła.( po trzech latach jeżdżenia z mrugającą) Uważam że powinno by dobrze.
jurek858
 

Postprzez wqurzony » 28 sty 2010, 15:58

Gdzie się podziała strona z kodami?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez Myjk » 28 sty 2010, 16:12

Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez KRIS86 » 6 mar 2010, 21:35

Witam serdecznie koledzy...jestem tutaj nowy ale mam nadzieje że mi pomożecie.....Posiadam Mazde 323 99r. w dieslu 90KM.Mam następujący problem..rano gdy odpale samochód to miga mi kontrolka ze świec żarowych natomiast gdy odpale go ponowanie to gaśnie ale po jakimś czasie znowu sie zapala. Powiem tak....gdy dzisiaj jechalem to kontrolka migala i było czuć przynajmniej w moim przypadku że autko nie ma mocy natomiast gdy kontrolka gaśnie czuć jak załańcza sie turbo iiii autko idzie. Gdy jechałem dzisiaj na A4 w kierunku Katowic ok. 130km/h to nic sie nie zapalalo. Odbywa sie to tylko gdy autko jest na wolnych obrotach lub spada z obrotów.Czy jest to coś poważnego??Może z Was ktoś miał podobny problem....Dzisiaj mechanik powiedział mi że może to być zawór EGR lub jakiś czujnik związany z turbem. Co Wy o tym sądzicie?? Oczywiście w moim regionie jest problem żeby ktoś sie podpioł z kompem pod moją mazde bo nikt nie ma wtyczki:( Aha i nie mam problemow z odpaleniem a może znacie jakiegoś mechanika z Rybnika (woj.Śląskie).Chcialbym podkreślić że autko długo stało przed moim kupnem. Będe wdzieczny za pomoc.
Mazda 323 99r. 2.0 DiTD 90KM
Początkujący
 
Od: 6 mar 2010, 20:56
Posty: 5
Skąd: Wodzisław Śląski

Postprzez topik » 7 mar 2010, 00:29

Witam. Wystukaj kod błędu. Instrukcję znajdziesz w poradniku diesla. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez KRIS86 » 7 mar 2010, 14:39

No dzięki za porade....wziołem sie dzisiaj i odczytałem ten kod. Mam w sumie dwa kody: 0216 oraz 1649. Ktoś wie co to jest?? Będe wdzieczny za odpowiedź:)
Mazda 323 99r. 2.0 DiTD 90KM
Początkujący
 
Od: 6 mar 2010, 20:56
Posty: 5
Skąd: Wodzisław Śląski

Postprzez topik » 8 mar 2010, 18:56

Witam. Kod P1649 to awaria modułu kontrolującego pracę silnika (ECM). Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 8 mar 2010, 22:14

czy PCM?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 9 mar 2010, 23:08

Tak. Różnie na to mówią.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez KRIS86 » 11 mar 2010, 08:01

Wczoraj drodzy koledzy odebrałem swoją madzie.....i mechanik powiedzial ze wyskakuje blad regulatora wtrysku pompy paliwa.....jest to cos poważnego?? Powiedział mi że trzeba jechać do "pompiarza" i wyciągnąć pompe na stół i regeneracja.....ale coś mi sie w tym nie podoba....bo kontrolka świeć żarowych miga ale tyko i wylacznie gdy stanie sie na światłach oraz gdy jedzie sie z górki. Gdy jade normalniei trzymam noge na gazie to kontrolka nawet sie nie zapali i wszystko jest ok-auto ma kompa nie puszcza dymku z rułki ani nic.Hmm gdy kontrolka świci to czuć że przełącza sie w tryb awaryjny ale tylko lekkie przygazowanie i nie ma problemu. Wczoraj zaczołem wymieniąć wszystkie filtry(od kupna-2 tygodnie) i normalnie szok.....filtr powietrza masakra,paliwa również-ale napewno w tym baku nie ma ropy tylko jest jakies "chrzczone"paliwo.Będe wdzieczny za jakaś porade oraz Wasze opinie na ten temat:)
Mazda 323 99r. 2.0 DiTD 90KM
Początkujący
 
Od: 6 mar 2010, 20:56
Posty: 5
Skąd: Wodzisław Śląski

Postprzez topik » 17 mar 2010, 07:49

Wita. Jeżeli masz wlane kiepskie paliwo to wyjmij zbiornik paliwa i wylej to paliwo. Następnie wlej dobre paliwo i wykasuj błądm. Może to pomoże. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 24 mar 2010, 17:32 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez 121 » 23 mar 2010, 20:08

Witam, mam to samo mruga kontrolka świec (101kM 2001r) ,ale ja zaślepiłem egr jakieś 2 miesiące temu, a zaczęła mrugać dzisiaj.
Mam pytanie, czy egr bez czujnika położenia też zostanie wykryty przez komputer,do niego jest podłączony tylko wężyk podciśnienia.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez topik » 24 mar 2010, 17:34

121 napisał(a):Mam pytanie, czy egr bez czujnika położenia też zostanie wykryty przez komputer,do niego jest podłączony tylko wężyk podciśnienia.Pozdrawiam.


Witam. Tak, zostanie wykryty. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Soluks » 24 maja 2010, 19:06

witam, u mnie po wymianie sprzegła zaczełą migać kontrolka świec z błedem 1649 czyli moduł pompy ale tam nic nie było robione może ktoś sie orientuje który to czujnik dokładnie i która kostka przy skrzyni odpowiada za połączenie z modułem oraz jakie powinny dochodzić do niego sygnały... może mam przełamane kable i teraz trzeba to poszukać...;|
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez TheVoid » 27 maja 2010, 17:53

Witam

Nagle podczas jazdy zaczyna migać kontrolka świec żarowych, ale silnik odpala normalnie.
Silnik został sprawdzony i nie ma żadnych błędów sygnalizowanych przez komputer.
Wystarczy zdjąć klemę z akumulatora i odczekać 2 minuty, a wtedy kontrolka nie miga i wszystko jest OK.
Problem pojawia się co tydzień, a zmagam się z nim od miesiąca.
Ktoś pomoże?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez Grzyby » 27 maja 2010, 17:53

Zajrzyj do działu DiTD
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6