Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?
Witam co jakiś czas mruga mi kontrolka świec żarowych tylko wtedy jak go butuje następnie staje na światłach na wolnych obrotach zapala się ta lampka.Kolega ma cytryne i w wężyk od podciśnienia włożył śruta i wtedy zawór nie chodzi i jest cały czas zamknięty tylko czy to jest bezpieczne.i czy błąd będzie nadal z góry dzięki za odp 
- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
a ja powiem tak mi sie kontrolna swiec miga non stop a gasnie przy ok 3 tys obrotow i jak staje na swiatlach to znow odpala i miga
i dluzszym ogledzinach czyszczeniu egr nic nie dalo
odkrecilem wczoraj ten czujnik od gory co jest na egrze i w srodku jest taka igla jak ja wcislem bledy zginely i tak sobie mysle jak to dziala ze jak membrana jest u gorze to jest dobrze a jak na dole to bedzie blad bo igla sie wysunie?
rozzmiecie to ?przeciez ona pracuje caly czas sie wsuwa i wysuwa wiec czemu miga kontrolka jak igla jest wysunieta?
i dluzszym ogledzinach czyszczeniu egr nic nie dalo
odkrecilem wczoraj ten czujnik od gory co jest na egrze i w srodku jest taka igla jak ja wcislem bledy zginely i tak sobie mysle jak to dziala ze jak membrana jest u gorze to jest dobrze a jak na dole to bedzie blad bo igla sie wysunie?
rozzmiecie to ?przeciez ona pracuje caly czas sie wsuwa i wysuwa wiec czemu miga kontrolka jak igla jest wysunieta?
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
no to panowie dzis naszla mnie ochota pogrzebac w aucie
i pomyslalem ze sprawdze sobie blaszke na egr
i moim oczom ukazal sie taki widok


dodam ze blaszke mialem z puszki od piwa
i to dwa razy zlozona
a teraz wstawilem blaszke po puszce z frytury
tam blacha jest bardzo bruba
tylko ze jest stalowa a nie aluminiowa
ale mysle ze to bez roznicy
wkoncu zaslepiony egr to zaslepiony
wiec jak ktos ma zaslepiony na puszke z piwa nich sobie lepiej sprawdzi
i caly czas dawanie madzi po pupie zeby przeczyscic dolot a nie zasyfiac poszlo na marne
ale teraz znowu bede ja reanimowal
( noga w podloge
)


dodam ze blaszke mialem z puszki od piwa
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
A na forum jest napisane żeby nie dawać cienkich blaszek aluminiowych 
Sprawdź czy nie masz pozostałości tej blaszki w dolocie.
Najlepiej wstawić około 1mm stalowej bo aluminium się topi, dobrze że wstawiłeś foty będzie dla potomnych.
Sprawdź czy nie masz pozostałości tej blaszki w dolocie.
Najlepiej wstawić około 1mm stalowej bo aluminium się topi, dobrze że wstawiłeś foty będzie dla potomnych.
YgooR napisał(a):A na forum jest napisane żeby nie dawać cienkich blaszek aluminiowych
tyle czytalem a i tak swoje zrobilem
YgooR napisał(a):Sprawdź czy nie masz pozostałości tej blaszki w dolocie.
a jak to sprawdzic
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):a jak to sprawdzic
Najlepiej ściągnąć kolektor, ale jak piszesz że będziesz go czyścił to wtedy sprawdź.
Miejmy nadzieję że się wypaliła cała i jej już nie ma, albo kawałki są gdzieś przylepione do syfu w kolektorze. Na zdjęciach widać że spory kawałek tej blaszki znikł.
tez zaslep[ilem egr ale nie widze adnej ale to zadnej roznicy wiec zamierzam go spowrotem ods;epic gdyz nie powiino sie zaslepiac jak pisza fachowcy gdyz temp spalin podobno roznie i po dluzszym uzywaniu zaslepki moze koszt remontu byc znacznie wiekszy poza tym to podobno on dogrzewa silnik w pierszym stadium jego pracy jak tylko uporam sie z bledem tego czujnika na nim to od razu odslepiam
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
YgooR napisał(a):Na zdjęciach widać że spory kawałek tej blaszki znikł.
wydaje mi sie ze on sie powoli wypalal a nie ze na raz taki kawal odpadl wiec mysle ze niema tragedii bo wszystko juz dawno przepalone
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):wydaje mi sie ze on sie powoli wypalal
Mnie też tak się wydaje, jednak czasami lepiej dmuchać na zimne, masz w planach czyszczenie to sprawdź to dokładnie.
Wyczyść w końcu ten dolot bo tam pewnie zborze już rośnie, a żniwa się kończą 

Neonixos666 napisał(a):Wyczyść w końcu ten dolot bo tam pewnie zborze już rośnie
A może on lubi tak naturalnie zarośnięte
cytat znaleziony przeze mnie :
...
"Zaślepianie i czyszczenie
Ponieważ kilkaset złotych za nowy zawór to dla niektórych kierowców zdecydowanie za dużo, wielu właścicieli samochodów domaga się jakiegoś znacznie tańszego rozwiązania alternatywnego. W internecie można spotkać się z dwoma koncepcjami w tej mierze.
I tak jedni radzą zaślepić przepływ spalin raz na zawsze. Operacja jest tania, bo wymaga tylko założenia uszczelki wykonanej na obraz i podobieństwo oryginalnej, lecz pozbawionej otworów. Jednocześnie, aby uniknąć zapisu błędów pozostawia się podłączoną wtyczkę.
Zdecydowanie odradzamy takie rozwiązanie, pomimo pozornej jego skuteczności. Wyeliminowanie recyrkulacji spalin przy pozostawieniu oprogramowania, które jest cały czas "przekonane", że działa ona nadal, prowadzi do niekontrolowanego wzrostu temperatury spalin w silnikach benzynowych i wzrostu emisji cząstek stałych w jednostkach wysokoprężnych. Oba te zjawiska mogą zaś spowodować, że po pewnym czasie nastąpią w układzie wylotowym uszkodzenia, których naprawa będzie kosztowniejsza niż wymiana zaworu.
Drugi proponowany oszczędnościowy sposób to oczyszczenie zacinającego się zaworu. Metoda ta daje jednak zwykle tylko krótkotrwałą poprawę, gdyż czyszczenie nie poprawia zniszczonych w wyniku działania spalin współpracujących powierzchni zaworu. Zauważmy też, że stosowane do "posmarowania i uruchomienia" preparaty w aerozolu wypalają się natychmiast, gdy tylko spaliny nagrzeją zawór do jego normalnej temperatury pracy.
Jedynym skutecznym wyjściem pozostaje zatem montaż nowego zaworu. W niektórych silnikach po założeniu go trzeba tylko pamiętać, że konieczne może być jego elektroniczne dopasowanie (sterownik musi dostać informację o położeniu spoczynkowym trzpienia sterującego)."...
...
"Zaślepianie i czyszczenie
Ponieważ kilkaset złotych za nowy zawór to dla niektórych kierowców zdecydowanie za dużo, wielu właścicieli samochodów domaga się jakiegoś znacznie tańszego rozwiązania alternatywnego. W internecie można spotkać się z dwoma koncepcjami w tej mierze.
I tak jedni radzą zaślepić przepływ spalin raz na zawsze. Operacja jest tania, bo wymaga tylko założenia uszczelki wykonanej na obraz i podobieństwo oryginalnej, lecz pozbawionej otworów. Jednocześnie, aby uniknąć zapisu błędów pozostawia się podłączoną wtyczkę.
Zdecydowanie odradzamy takie rozwiązanie, pomimo pozornej jego skuteczności. Wyeliminowanie recyrkulacji spalin przy pozostawieniu oprogramowania, które jest cały czas "przekonane", że działa ona nadal, prowadzi do niekontrolowanego wzrostu temperatury spalin w silnikach benzynowych i wzrostu emisji cząstek stałych w jednostkach wysokoprężnych. Oba te zjawiska mogą zaś spowodować, że po pewnym czasie nastąpią w układzie wylotowym uszkodzenia, których naprawa będzie kosztowniejsza niż wymiana zaworu.
Drugi proponowany oszczędnościowy sposób to oczyszczenie zacinającego się zaworu. Metoda ta daje jednak zwykle tylko krótkotrwałą poprawę, gdyż czyszczenie nie poprawia zniszczonych w wyniku działania spalin współpracujących powierzchni zaworu. Zauważmy też, że stosowane do "posmarowania i uruchomienia" preparaty w aerozolu wypalają się natychmiast, gdy tylko spaliny nagrzeją zawór do jego normalnej temperatury pracy.
Jedynym skutecznym wyjściem pozostaje zatem montaż nowego zaworu. W niektórych silnikach po założeniu go trzeba tylko pamiętać, że konieczne może być jego elektroniczne dopasowanie (sterownik musi dostać informację o położeniu spoczynkowym trzpienia sterującego)."...
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
karlo8 napisał(a): prowadzi do niekontrolowanego wzrostu temperatury spalin w silnikach benzynowych i wzrostu emisji cząstek stałych w jednostkach wysokoprężnych
My o tym wiemy, ten temat był już poruszany na forum
Pozdrawiam
karlo8 napisał(a):że po pewnym czasie nastąpią w układzie wylotowym uszkodzenia, których naprawa będzie kosztowniejsza niż wymiana zaworu.
a może tak konkretniej bo wszędzie tylko zło i w ogóle ale zero konkretów. Prawda jest taka że egr dopuszcza spaliny tylko wtedy gdy silnik nie jest obciążony, czyli wolne i niskie obroty, gdzie nie ma mowy o wysokiej temperaturze spalin więc nawet nie działając w tym zakresie nie ma co obniżać bo spaliny mają potencjalnie najniższa temperaturę w której mogą występować w większej ilości groźnie dla środowiska substancję, dlatego działa on w takim zakresie a nie innym.
Neonixos666 napisał(a):Prawda jest taka że egr dopuszcza spaliny tylko wtedy gdy silnik nie jest obciążony, czyli wolne i niskie obroty
i tu ciekawostka wlasnie z tym mam problem ze u mnie otwiera sie on przy ok 3 tys obrotow
tak mi sie wydaje bo wtedy wieksze podcisnienie ciagnie mi membrane do gory czyli otwiera zawor bo wciska mi wtedy ten trzpien i gasnie mi kontrolka swiec zarowych a gdy obroty spadaja podcisnienie maleje i membrana schodzi nizej zamykajac zawor i wysuwa mi trzpien czujnika wzniosu po czym zapala sie kontrolka
co o tym myslicie
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
karlo8 napisał(a):i tu ciekawostka wlasnie z tym mam problem ze u mnie otwiera sie on przy ok 3 tys obrotow
tak mi sie wydaje bo wtedy wieksze podcisnienie ciagnie mi membrane do gory czyli otwiera zawor bo wciska mi wtedy ten trzpien i gasnie mi kontrolka swiec zarowych a gdy obroty spadaja podcisnienie maleje i membrana schodzi nizej zamykajac zawor i wysuwa mi trzpien czujnika wzniosu po czym zapala sie kontrolka
co o tym myslicie
Odczytaj najpierw kod błędu, ale na pierwszy rzut oka to problem jest z elektrozaworami które sterują podciśnieniem na egr.
P1402 EGR Metering Orifice Restricted
Czyli standardowy błąd gdy z egr jest coś nie tak
Czyli standardowy błąd gdy z egr jest coś nie tak
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość