Słaba moc 626 V 2.0 TD 99" kombi

Postprzez Neonixos666 » 17 lip 2012, 22:27

Dzięki wielkie za te słowa mam nadzieję że uda się wszystko i mazda odzyska wigor :) .


seba626 napisał(a):w kazdym badz razie z pompa cos nie tak


zwykle to objawy siadania pompy to nie odpalanie na ciepłym. Jeśli po nagrzaniu pompa sprawuje się bardzo dobrze może spv jest winien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 22:32

byc moze to SPV, na polaczeniu z kostka stoi ropa wiec cos przepuszcza przez piny. jak nadazy sie okazja to podmienie z kims kto ma sprawny SPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez kabe » 17 lip 2012, 22:34

seba626 napisał(a):sitko wyjalem i bylo czyste, nawet bardzo czyste.w kazdym badz razie z pompa cos nie tak

Jak ci się udało wyjąc to sitko? Tam prawie nie ma miejsca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 22:37

faktycznie miejsca nie ma, ale da sie to zrobic. przede wszystkim klucze trzeba delikatnie przerobic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 17 lip 2012, 22:38

mój mechanik delikatnie wkręcił duży drewnowkręt odpowiednio dobrany aby nie zniszczyć sitka i delikatnie wyjął. Fakt że nie jest łatwo je wyjąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 22:41

zrobilem to samo, jakis wkret do drewna nawinal mi sie i poszlo. ale tam bylo czysto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez kabe » 17 lip 2012, 22:45

Już raz próbowałem , ale poległem . A warto sprawdzić czy tam czysto. No i wkrętów u mnie dostatek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 22:51

trzeba oczyscic sobie miejsce z tych przewodow dookola,wykrecic ten pierwszy czujnik i miec duzo cierpliwosci. pierwsza nakretke idzie odkrecic plaska 17,osobiscie ja troszke odchudzilem bo niechciala zalapac w calosci nakretki, ta druga znajdujaca sie pod ta pierwsza odkrecilem kluczem oczkowym odgietym tylko ja ucialem na odpowiednia dlugosc bo wiadomo miejsca tam brak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez seba626 » 18 lip 2012, 12:32

jezeli chodzi o SPV to chetnie go kupie tylko najpierw musze podmienic i sprawdzic czy to jego wina, wiec jak ktos chetny to niech da znac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez boczek86 » 18 lip 2012, 23:39

ja tez zauwazylem u siebie takie problemy :( na dniach zmieniam filtr paliwa wiec moze to cos da. a co do czyszczenia IC to mam czysty i dalej mi tak muli wiec to nie w tym problem. a teraz nawet na opornikach mi sie straszny mul zrobil na 1 i 2 biegu :( gdzie zawsze mi ciagna lak trzeba a mulil dopiero na 5 biegu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 19 lip 2012, 11:37

jeśli u ciebie nie ma żadnej nieszczelności a sterowanie turbo działa poprawnie to trzeba szukać przyczyny w podawaniu paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 19 lip 2012, 13:08

właśnie podawanie paliwa :) pomiń filtr paliwa i podaj bezpośrednio z butelki ON,ostatnio wystawiałem na aledrogo moją pompke paliwa(zmieniałem na podgrzewacz) i zadzwonił gość który już nawet pompe wtryskową wymienił ,kupił odemnie ta moja pompka za 20 zeta i za kilka dni dzwoni szczęśliwy że madzia jeżdzi normalnie :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 19 lip 2012, 13:51

problemem z podstawą filtra to cofanie się paliwa, trudne odpalanie po postoju i czasem przy bardzo mocnym jej rozszczelnieniu bywa problem z mocną. Jeśli nie ma błędu, szarpania ani gwałtownych spadków mocy, a silnik wkręca się dobrze to problem tkwi albo w samej pompie wtryskowej albo w doprowadzeniu jej paliwa. Często wszytko jest ok a tylko odkładający się syf psuje wszystko.

Mam pompę która była tak zasyfiona że przestawiacz musiałem młotkiem wybijać a powinien luźno chodzić i jednym palcem się przestawiać (bez sprężyny).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 21 lip 2012, 21:59

Dzisiaj powymieniałem wszystkie filtry oraz wymieniłem olej. Bez ofiar się nie obyło. 3 żaby wskoczyły do wiadra ze spuszczonym olejem. Filtr paliwa w środku cały rudy i pływał w nim piasek. Wyciągnąłem intercooler, a w nim mała dziurka u spodu. Niestety to była nie jedyna nieszczelność. Na jednym kolanku idącym od silnika do interka jest pokaźna dziura. To pierwsze plastikowe kolanko idące do silnika, co pod nim jest plastikowa rura do której jest podłączony jakiś czujnik i przykręcana jest na śruby w komorze silnika. Nie wiem jak to się nazywa. Jutro może uda się wrzucić foto.
Pytania:
-Czy intercooler do 626 V GF ditd będzie pasował z GE albo starszej wersji IV i comprex? Albo z wersji angielskiej?
– Drugie pytanie dotyczy tego samego, tyle że chodzi o to "kolanko" element plastikowo-gumowy.
– Czy takie 2 dziurki mogą spowodować tak wielki spadek mocy?

Rozebrałem jeszcze tunel i dostałem się do mieszka. Posmarowałem go smarem do łożysk i biegi nadal ciężko wchodzą. Zaś cięgna mają osłonkę i też z nimi nic nie zrobię.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 22 lip 2012, 01:34

musi być IC od GF inny nie pasuje. Co do dziur to mają one bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o układ dolotowy bo ucieka z niego ciśnienie. kolanko możesz sobie dobić z jakiegoś innego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 22 lip 2012, 14:17

Szukam używki interka i opisują, że jest do gf/gw. Jak sprawa się ma z anglikami?
Z tym kolankiem mały problem. To cześć plastikowo gumowa. Kończy się gumą, a do niego idzie jakiś czujnik, który wygląda jak śruba. Chyba utnę uszkodzoną cześć, a na pozostałość nasunę kawał gumy i pozaciskam na 2 opaski, chyba będzie trzymać. W szoku jestem, że przez takie małe dziurki auto może stracić 30Koni.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez dzul » 22 lip 2012, 14:22

Dodaje w załączniku schemat uszkodzonej części. To w czerwonym kółku jest pęknięte i ma dziurę.
Załączniki
kolanko gf.gif
schemat
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez dzul » 22 lip 2012, 15:18

Teraz czas na normalne zdjęcia.
Załączniki
uszkodzony prz.JPG
Uszkodzona rura
filtr.JPG
filtry
intercooler.JPG
uszkodzony intercooler
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 22 lip 2012, 16:33

GF i GW to jest to samo angol też jeśli chodzi o ten element.

Powiem tak, IC używany w dobrym stanie jest dosyć tani i raczej ja bym brał używany niż tak jakoś dziwie to łatał, no ale jeśli sprawdziłeś jego szczelność to ok. Co do tego kolanka jest już temat w którym są podpowiedzi jak to tanio rozwiązać.

byłeś na hamowni że wiesz ile koni uciekło? jak będzie to szczelnie poskładane to będziesz pozytywnie zaskoczony ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 22 lip 2012, 18:13

Neonixos666 napisał(a):
byłeś na hamowni że wiesz ile koni uciekło? jak będzie to szczelnie poskładane to będziesz pozytywnie zaskoczony ;)

Przejechałbyś się, to stwierdziłbyś że cała hodowla uciekła. Poniżej 3 tys obrotów kompletny brak mocy. przy podjeździe pod górkę już ma kłopoty. Żadnej górce na 3 biegu nie da rady.
Inter najpierw najpierw dam do spawania i zobaczę co z niego będzie. 2 stówki nie chodzą piechotą. Lepiej te pieniądze wydać na ustawienie kąta zapłonu i wycięcie katalizatora, co wiąże się ze wspawaniem rury w miejsce kata. Myślę, że taki zabieg wróci mu 5-10 Kucy. Ponoć po 150tys przebiegu katalizator jest do wywalenia. Także wydaję mi się, ze przy 370tys ten zabieg robi się konieczny.
Obyś miał racje z tym pozytywnym zaskoczeniem. Jak na razie ze wszystkim masz rację.
Będzie czas to wytnę uszkodzony element kolanka i wstawię kawał gumy. Tylko muszę dobrą średnice znaleźć. Szukałem na alledrogo i nie znalazłem takiego elementu.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6