Silnik zgasł w czasie jazdy czy to poszedł rozrząd?
Witam..i stało się Mazda 626 GF 2.0 101 KM diesel w czasie jazdy staneło serducho (czyt.silnik).Jechałem sobie dwupasmówką z prędkością ok 90km/h i w pewnym momencie poczułem lekkie szarpnięcie i silnik zgasł.Jak się zatrzymałem próbowałem go odpalić..kręci ale jakby nie miał żadnego obciążenia:/
Czy to może być pasek rozrządu?Nadmieniam iż pasek 3 kkm wymieniony na nowy zaraz po zakupie wraz z całym kompletem (rolki,napinacze),wszystko na orginałach.
Czy to może być pasek rozrządu?Nadmieniam iż pasek 3 kkm wymieniony na nowy zaraz po zakupie wraz z całym kompletem (rolki,napinacze),wszystko na orginałach.
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
zdjęcie górnej części obudowy rozrządu zajmuje 5 minut a to wystarczy aby sprawdzić czy pasek wyszedł, w co osobiście wątpię....
ale jaki jest objaw zerwania rozrządu?Auto zaciągnąłem na firmę bo nie mogę patrzeć na tego rumpla!Pierwsza moja mazda mam ją 3 miesiące a już zainwestowałem w nią 5000zł
!! I niech mi ktoś powie że MAZDY SĄ MAŁO AWARYJNE
I nie mówcie mi że kupiłem zajeżdzoną ..a bo stan techniczny był okey..sprawdzony na serwisie przed zakupem.


- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
zważywszy że zainwestowałeś pomijając rozrząd 3000 zł to rzeczywiście kupiłeś auto w idealnym stanie
ja razem z rozrządem nie wydałem na auto po roku jeszcze dwóch tysi 
zdejm górną obudowę. objawem zerwania paska zwykle jest jego brak na rozrządzie
i nie kręć rozrusznikiem dopóki się nie upewnisz że pasek jest cały
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ale jaki jest objaw zerwania rozrządu
zdejm górną obudowę. objawem zerwania paska zwykle jest jego brak na rozrządzie
jezeli kreciles i nie było obciążenia to raczej pekł pasek choc to raczej nie możliwe wtym silniku tym bardziej ze go niedawno wymieniles.słyszałem ze silnik jest tak skonstruowany ze nie powinny spotkac sie zawory z tłokami ale nie obstawałbym za tym sciągnij górną obudowe jak koledzy piszą i będzie wszystko wiadomo moze padł hydrauliczno-pneumatyczny napinacz ale to wszystko mósisz sprawdzić .napisz co się okazało po rozebraniu
- Od: 14 lut 2010, 19:00
- Posty: 11
- Skąd: wroclove
- Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD
Jak próbuje go odpalić to hm...nie wiem jak to opisać ..ale szybko kręci rozrusznik takie łiłiłiłi bardzo szybkie i jakoś cichutko:/
Myślę że to pasek.Rozrząd wymieniany 5 tys km temu w Data Auto Tychy..ponoć wszystko na org..zresztą dali mi gwarancje na wszelkie objawy więc jeśli coś spartolili będzie gorąco.
Myślę że to pasek.Rozrząd wymieniany 5 tys km temu w Data Auto Tychy..ponoć wszystko na org..zresztą dali mi gwarancje na wszelkie objawy więc jeśli coś spartolili będzie gorąco.
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
1400zł 

- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
na fakturze mam cenę pasak 70zł..a widzę na allegro org Gates za 180zł
Więc ktoś tu chyba mnie oszukał :/Nie wiem teraz co robić..nie chcę tam jutro podnosić głosu ale ... jak do tego podejść?

- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
jacky1978 napisał(a):to koszt czesci razem z robocizna?
Tak ... wszystko tyle mnie wyniosło
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
no to rzeczywiście poskładali ci na oryginałach
Oryginały to pasek Unita, łożyska i rolki NTN napinacz do nabycia tylko w ASO. O ile pamiętam ori pasek to koszt ponad 200 zł.
Zostaw auto w spokoju i odstaw do warsztatu gdzie go wymieniałeś niech się martwią
Setki razy sie pisało na forum o tym jakie elementy powinno się wymieniać i jakich producentów w DITD. A jeśli się najpierw wymienia po taniości, a potem czyta i wyrywa włosy z głowy to teraz masz tego efekty i stwierdzenie że mazda to gó...y samochód. Żal.pl

Oryginały to pasek Unita, łożyska i rolki NTN napinacz do nabycia tylko w ASO. O ile pamiętam ori pasek to koszt ponad 200 zł.
Zostaw auto w spokoju i odstaw do warsztatu gdzie go wymieniałeś niech się martwią
Setki razy sie pisało na forum o tym jakie elementy powinno się wymieniać i jakich producentów w DITD. A jeśli się najpierw wymienia po taniości, a potem czyta i wyrywa włosy z głowy to teraz masz tego efekty i stwierdzenie że mazda to gó...y samochód. Żal.pl
Tylko że w warsztacie wyraźnie powiedziałem że cały rozrząd ma być zrobiony na org częściach.Zaufałem ludziom bez wiedzy.Przepraszam za ostr słowa ale jestem tak wściekły od wczoraj że brak słów.Jutro mam wolne..więc z samego rana sprawdzę delikatnie jaki ten pasek założono..podejrzewam że CONTI lub BOSCH bo takie idą najczęściej.Wiem bo pracuję na magazynie Inter Carsu.
Ostatnio edytowano 21 lut 2010, 20:30 przez AlbatrosGrodno, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
jeśli masz fakturę to czym się przejmujesz
masz tam wyszczególnione co i za ile
jeśli tak to napisz co zamontowali to zaraz się dowiesz czy oryginalne.
na fakturze pisze tylko Pasek rozrz Mazda 1.8 16v 92- (bez indeksu) cena 87zł.Napinacz 600zł rolka 100zł.
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
Po zerwaniu paska a przyczyn moze byc kilka w DiTD to silnik bedzie wlasnie krecil jak blody byczek lub maly benzynowy silniczek, a dlaczego ? w DiTD czesto pekaja dzwigienki zaworowe po zpotkaniu zaworu z tlokiem i niech nikt nie pisze ze DiTD jest bezkolizyjny, w DiTD zawory sa prostopadle do tloka jesli sie zetkna to zawor sie nie gnie jak w innych silnikach bo sa np. pod jakims tam katem tylko wybijaja sie do gory a walek wskazuje na jego otwarcie i sru... po dzwigience.
Przewaznie ida dwie dzwigienki (ktore nie pamietam) i wtenczas zawory sa ciagle zamkniete a w ktoryms cylindrze np w dwoch nie powstaje kompresja i lzej kreci rozrusznik wlasnie.
Jesli pasek pekl to przyczyn moze byc kilka np.
-stara pompa-wody powyzej 200kkm przebiegu i zaczyna juz szumiec i wkoncu cie zaciera; lub jeszcze sie kreci ale pasek dostaje po dup.e
-pasek- jeszcze nie slyszalem zeby pekl pasek ori MAZDA (no moze kilka ale wina mechaniorow z jego zalozeniem)
-napinacz-wina mechaniora podczas wymiany paska jesli zostal stary, jesli byl wymieniony na nowy to ok
-rolki-raczej sie ich nie zostawia tylko wymienia i pewnie byly wymienione
Przewaznie ida dwie dzwigienki (ktore nie pamietam) i wtenczas zawory sa ciagle zamkniete a w ktoryms cylindrze np w dwoch nie powstaje kompresja i lzej kreci rozrusznik wlasnie.
Jesli pasek pekl to przyczyn moze byc kilka np.
-stara pompa-wody powyzej 200kkm przebiegu i zaczyna juz szumiec i wkoncu cie zaciera; lub jeszcze sie kreci ale pasek dostaje po dup.e
-pasek- jeszcze nie slyszalem zeby pekl pasek ori MAZDA (no moze kilka ale wina mechaniorow z jego zalozeniem)
-napinacz-wina mechaniora podczas wymiany paska jesli zostal stary, jesli byl wymieniony na nowy to ok
-rolki-raczej sie ich nie zostawia tylko wymienia i pewnie byly wymienione
co 
jaki pasek 1,8
założyli ci pasek od FP do ditd
chyba ktoś cie w konia zrobił z tymi częściami. Zresztą nie sądzę aby pasek od benzyny do się założyć do diesla
Pasek bosh w twoim IC do ditd kosztuje wg katalogu z przed roku 213 PLN
rolki też masz ori hehe wg katalogu IC to jedna 190 druga 210 
spoko oryginały
Powodzenia w walce o remont silnika
jaki pasek 1,8
założyli ci pasek od FP do ditd
chyba ktoś cie w konia zrobił z tymi częściami. Zresztą nie sądzę aby pasek od benzyny do się założyć do diesla

Pasek bosh w twoim IC do ditd kosztuje wg katalogu z przed roku 213 PLN

spoko oryginały
Powodzenia w walce o remont silnika
Ostatnio edytowano 21 lut 2010, 20:41 przez Waluś, łącznie edytowano 2 razy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6