reklamacja usługi serwisowej w ASO Mazda

Zagadnienia prawne i porady w różnych sytuacjach drogowych.

Postprzez beataolo » 14 kwi 2015, 21:06

Czy ktoś skutecznie reklamował usługę serwisową w ASO Mazda> po rutynowym przeglądzie z wymianą rozrządu silnik wyje i serwisant idzie w zaparte, ze to nowa usterka eksploatacyjna jednak w swej wspaniałomyślności pokryje 50% kosztów naprawy
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2015, 20:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5 diesel 2007

Postprzez smile » 14 kwi 2015, 21:24

Pytanie co wyje... bo w tych silnikach "wycie" oznaczało np. uszkodzone koło zębate napędu pompy oleju... co w filozofii ASO oznaczało wymianę pompy oleju wraz z wałem korbowym, panewkami etc... :)
Więc ponawiam pytanie, co wyje??
Co stwierdzono do wymiany skoro chcą pokryć 50% to chyba wiedzą czego??!!
ja dziś skutecznie zareklamowałem Tarte w Biedronce :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez beataolo » 15 kwi 2015, 08:20

uszkodzone koło większe zębate napędu pompy oleju

Dopisano 15 kwi 2015, 09:23:

Pytanie brzmi bardziej czy tego typu usterka może być wynikiem działania serwisu po czynnościach jakie wykonano tj. wymiana rozrządu, podkładek pod zaworami i czyszczenie smoka
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2015, 20:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5 diesel 2007

Postprzez smile » 15 kwi 2015, 17:53

Ta usterka to częsta przypadłość, droga w naprawie. Nie ma to nic wspólnego z tym co wykonał serwis, tj. wymianą rozrządu i podkładek pod wtryskami oraz czyszczeniem smoka nie ma wpływu na koło zębate pompy oleju.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez beataolo » 15 kwi 2015, 21:51

Jednak męczy mnie fakt, że wydarzyło się to w serwisie. Ponadto piszesz, że jest to częsta przypadłość w Golfie mamy przejechane ponad 500 tyś. km, a w poprzedniej mazdzie ponad 300 tyś i nie mieliśmy takiej usterki
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2015, 20:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5 diesel 2007

Postprzez smile » 15 kwi 2015, 22:25

Jest to częsta przypadłość Mazdowego silnika diesla 2,0 MZR-CD z DPF ( RF7J ) montowanego w Mazdach 5 CR, Mazda 3 BL, Mazda 6 GH.
A jesteś pewny że wydarzyło się to w serwisie? Po wymianie rozrządu a także oleju silnikowego zmienia się dźwięk pracy silnika, tzn. zazwyczaj jest cichszy, nabiera kultury pracy. Efektem tego może być to, że słychać to co wcześniej było zakłócane przez głośny klekot lub hałasujące rolki paska rozrządu....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez beataolo » 16 kwi 2015, 07:15

Wcześniej było cicho mazda 5 jest dość dobrze wyciszona, a poza tym wymiana rozrządu podyktowana była przebiegiem, a nie problemami z silnikiem. jeśli instrukcja obsługi mówi wymień rozrząd to wymieniam nie zastanawiam się ile jeszcze by pochodził.

Dopisano 16 kwi 2015, 08:16:
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2015, 20:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5 diesel 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki