Wrażenia z jazdy po miesiącu
Miałem bmw x3 w bogarej wersji przed 3 lata i teraz czekam na mazde cx60.
Premium tylko z nazwy jaksoc materialo co roku spada w porownaniu z Takumi z jasna skoda, aluminium i prawdziwym drewnem bmw to plastik fantastik a wszystko trzeszczy przy dotyku.
auto dobrze wyciszone ale uklad kieroniczy dziala zbyt lekko, przy predkosciach + 160km jest to nawet niebezpieczne, mazda cx60 ma duzo lepszy sportowy uklad kierowniczy, ten lekki z bmw nie daje duzo informacji zwrotnych i jest tylko dobry do miasta dla kobiety.
Premium tylko z nazwy jaksoc materialo co roku spada w porownaniu z Takumi z jasna skoda, aluminium i prawdziwym drewnem bmw to plastik fantastik a wszystko trzeszczy przy dotyku.
auto dobrze wyciszone ale uklad kieroniczy dziala zbyt lekko, przy predkosciach + 160km jest to nawet niebezpieczne, mazda cx60 ma duzo lepszy sportowy uklad kierowniczy, ten lekki z bmw nie daje duzo informacji zwrotnych i jest tylko dobry do miasta dla kobiety.
- Od: 23 maja 2023, 22:28
- Posty: 1
Osobiście uważam, że siła wspomagania w cx60 jest w sam raz. Nie rozumiem narzekania, że działa za ciężko. Zbyt mocne wspomaganie jest fajne tylko na parkingu.
koli99 napisał(a):Miałem bmw x3 w bogarej wersji przed 3 lata i teraz czekam na mazde cx60.
Premium tylko z nazwy jaksoc materialo co roku spada w porownaniu z mazda Takumi z jasna skoda, aluminium i prawdziwym drewnem bmw to plastik fantastik , obszyta deska skora czy prawdziwe aluminium czy drewno to nie w bmw a wszystko trzeszczy przy dotyku.
auto dobrze wyciszone ale uklad kieroniczy dziala zbyt lekko, przy predkosciach + 160km jest to nawet niebezpieczne, mazda cx60 ma duzo lepszy sportowy uklad kierowniczy, ten lekki z bmw nie daje duzo informacji zwrotnych i jest tylko dobry do miasta dla kobiety.
Układ kierowniczy to już jak kto lubi. Ja tam wolę lekki. Natomiast kluczowe dla komfortu jazdy
jest wyciszenie. W porównaniu z BMW X3 mazda wypada duuużo gorzej. Niestety. A już hałas silnika na postoju wg mnie jest nie do zaakceptowania. W kabinie jest głośniej niż pod maską. Ok lekka przesada, ale kto ma ten wie o co chodzi. W x3 silnik jest ledwie słyszalny na P. Jest to wada, która dyskwalifikuje mazdę diesla jako samochód klasy premium. Oczywiście sam silnik, jego osiągi to miodzio, ale co oni tam spieprzyli to nie wiem. Ponoć, że to silnik elektryczny od sprzęgła tak wyje, nie wiem. Do poprawienia natychmiast. O ile się da.
jest wyciszenie. W porównaniu z BMW X3 mazda wypada duuużo gorzej. Niestety. A już hałas silnika na postoju wg mnie jest nie do zaakceptowania. W kabinie jest głośniej niż pod maską. Ok lekka przesada, ale kto ma ten wie o co chodzi. W x3 silnik jest ledwie słyszalny na P. Jest to wada, która dyskwalifikuje mazdę diesla jako samochód klasy premium. Oczywiście sam silnik, jego osiągi to miodzio, ale co oni tam spieprzyli to nie wiem. Ponoć, że to silnik elektryczny od sprzęgła tak wyje, nie wiem. Do poprawienia natychmiast. O ile się da.
Sa profesjonalne firmy co cale auto wyciszaja a jakosci w kabinie juz nie poprawisz dlatego zmienilem bmw na nazde, poza tym x3 / x1 z identycznym wyposazeniem rozczarowala jakoscia kabiny , bagaznikiem i cena po rabacie a mazde z jasnym wnętrzem bede wyciszal i to juz bedzie auto na lata, nie mam zamiaru cx60 sprzedawac do 6 lat na pewno.
Kiedys u nich robilem auto nowe i po wyciszeniu przepasc.
U nich bede robil nowa cx60 i bedzie cisza jak w bmw 7, jak ktos ma zamiar jak ja autem jezdzuc do renty to warto, jak na 3 lata kupujecie to nie warto.
https://ciche-auto.pl/realizacje/
Kiedys u nich robilem auto nowe i po wyciszeniu przepasc.
U nich bede robil nowa cx60 i bedzie cisza jak w bmw 7, jak ktos ma zamiar jak ja autem jezdzuc do renty to warto, jak na 3 lata kupujecie to nie warto.
https://ciche-auto.pl/realizacje/
Ale w kabinie jest na postoju nieznośny łomot ze skrzyni biegów. Tego się nie da wyciszyć.
I właśnie to dudnienie w porównaniu do x3 dyskwalifikuje mazdę. Takie są też opinie na zagranicznych forach. Przykro. Chyba się pozbędę tego auta. Komfort jest u mnie na pierwszym miejscu, a że deska rozdzielcza jest ładniejsza niż w x3. I co z tego. A swoją drogą zastanawiam się czy ktoś się nie podejmie jakiegoś pozwu zbiorowego przeciwko maździe. W końcu tysiące ludzi kupiło diesla w ciemno licząc na klasę premium zachęcone zapewnieniami o świetnym, świetnie wyważonym cichutkim silniku 6 cylindrowym, a okazuje się, że auto jest w kabinie głośniejsze od klasy niższej cx5. Ja czuję się oszukany.
I właśnie to dudnienie w porównaniu do x3 dyskwalifikuje mazdę. Takie są też opinie na zagranicznych forach. Przykro. Chyba się pozbędę tego auta. Komfort jest u mnie na pierwszym miejscu, a że deska rozdzielcza jest ładniejsza niż w x3. I co z tego. A swoją drogą zastanawiam się czy ktoś się nie podejmie jakiegoś pozwu zbiorowego przeciwko maździe. W końcu tysiące ludzi kupiło diesla w ciemno licząc na klasę premium zachęcone zapewnieniami o świetnym, świetnie wyważonym cichutkim silniku 6 cylindrowym, a okazuje się, że auto jest w kabinie głośniejsze od klasy niższej cx5. Ja czuję się oszukany.
Pablitos, czy przed zakupem egzemplarz którym odbyłeś jazdę próbną również tak hałasował czy dyskomfort który odczuwasz pojawił dopiero po jakimś czasie już użytkowania samochodu? Zdaję sobie sprawę że samochód aspirujący do klasy wyższej nie spełnia oczekiwań odnośnie komfortu i wydając małą fortunę można oczekiwać trochę więcej, ale to chyba urok całkiem nowego modelu – wiele rzeczy po prostu wychodzi gdy samochodu zacznie się normalnie używać a nie podczas testów w warunkach laboratoryjnych...
Niestety nie było jazdy próbnej. Gdy zamawiałem diesla we wrześniu 2022 dostępny był tylko PHEV.
Nie zachwycił mnie dlatego zdecydowałem się na diesla zachęcony reklamówkami mazdy, opiniami przedsprzedażowymi fachowców i ich zachwytami nad świetnym silnikiem. Oczywiście diler wszystko potwierdzał, że kjasa premium, nowatorski silnik no miód malina. Złożyłem zamówienie wpłaciłem sporą zaliczkę i po pół roku dostałem to cudo. Od początku mi coś nie pasowało w tym aucie. Zawieszenie, puszkowe drzwi, brzęcząca tylna klapa i drażniące dźwięki z silnika elektrycznego. Owszem sam silnik bez zarzutu. Ale to dudnienie ze skrzyni biegów zwłaszcza na P i N nie do zniesienia. Po dłuższej jeździe głowa pęka. Mogłem zrezygnować od razu, ale trudno ocenić tak do końca po 5 minutach jazdy. No i nie zrezygnowałem, a teraz żałuję. Za każdym razem jak wsiadam do tego auta odpalam silnik i słyszę ten łomot bierze mnie cholera. Trudno sam sobie jestem winien. Aha i jeszcze pozdrowienia dla Pertyna, że o tym nie wspomniał.
Nie zachwycił mnie dlatego zdecydowałem się na diesla zachęcony reklamówkami mazdy, opiniami przedsprzedażowymi fachowców i ich zachwytami nad świetnym silnikiem. Oczywiście diler wszystko potwierdzał, że kjasa premium, nowatorski silnik no miód malina. Złożyłem zamówienie wpłaciłem sporą zaliczkę i po pół roku dostałem to cudo. Od początku mi coś nie pasowało w tym aucie. Zawieszenie, puszkowe drzwi, brzęcząca tylna klapa i drażniące dźwięki z silnika elektrycznego. Owszem sam silnik bez zarzutu. Ale to dudnienie ze skrzyni biegów zwłaszcza na P i N nie do zniesienia. Po dłuższej jeździe głowa pęka. Mogłem zrezygnować od razu, ale trudno ocenić tak do końca po 5 minutach jazdy. No i nie zrezygnowałem, a teraz żałuję. Za każdym razem jak wsiadam do tego auta odpalam silnik i słyszę ten łomot bierze mnie cholera. Trudno sam sobie jestem winien. Aha i jeszcze pozdrowienia dla Pertyna, że o tym nie wspomniał.
Na pewno to nie jest silnik. W każdym razie dudni. W serwisie powiedzieli mi że to może być... nie wiedzą co. Nagrali to, ponoć dali sygnał do centrali, że jest problem. Próbowałem inny cx 60 200 KM, jest to samo. Chwilę po uruchomieniu silnika cichutko, a potem włącza się całe ustrojstwo w skrzyni i młóci jak w starym jelczu.
Ja nie mam zafnego buczenia, tak samo nikt tego nie ma w recenzjach na Youtube, wyciszenie jest swietne w recenzjach to podkreślają a w tescie z Mercedesem mazda remisuje!!!!!
Wyciszenie jest tylko 1 db gorszy od mercedesa przy 130km/,h, wynik rewelacyjny.
Cx60 w diezlu to najlepszy suw na rynku i nie ma konkurencjia spalanie 1l mniej od diezla 3.0 r6 bmw wedlug Niemieckiego testu auto bild.
Stary diezel bmw r6 3.0 nie spelnia norm i od 2024 znika z oferty bmw a diezel mazdy spelnia i spala mniej i brzmi rewelacyjniie.
Mazda wypuszcza bezyne r6 3.0 i ma juz silnik wankla a niemcy sraja pod siebie jak to Japonczycy robia.
https://youtu.be/CseoP1Bv1_s
https://youtu.be/b_JEvTzsiIU
Wyciszenie jest tylko 1 db gorszy od mercedesa przy 130km/,h, wynik rewelacyjny.
Cx60 w diezlu to najlepszy suw na rynku i nie ma konkurencjia spalanie 1l mniej od diezla 3.0 r6 bmw wedlug Niemieckiego testu auto bild.
Stary diezel bmw r6 3.0 nie spelnia norm i od 2024 znika z oferty bmw a diezel mazdy spelnia i spala mniej i brzmi rewelacyjniie.
Mazda wypuszcza bezyne r6 3.0 i ma juz silnik wankla a niemcy sraja pod siebie jak to Japonczycy robia.
https://youtu.be/CseoP1Bv1_s
https://youtu.be/b_JEvTzsiIU
To poczytaj tutaj. https://www.cx70forum.com/threads/mazda ... 85/page-10
. All the cars coming into my dealer has the same problem. Its so very noticeable. The engine starts nice and quiet...then 3 seconds later it sounds like its about to explode, put it into R, and it goes, but back into D and it comes back.
The Japanese gang havent figured it out – but its hard to follow their channel as I don't know what the title refers to as its all in Kanji.
. All the cars coming into my dealer has the same problem. Its so very noticeable. The engine starts nice and quiet...then 3 seconds later it sounds like its about to explode, put it into R, and it goes, but back into D and it comes back.
The Japanese gang havent figured it out – but its hard to follow their channel as I don't know what the title refers to as its all in Kanji.
Ja również nie wiem o co chodzi z tym dudnieniem, miałem 2 jazdy testowe dieslami i tego nie zauważyłem, raz włączyła mi się procedura czyszczenia wtrysków i obroty się podniosły, ale po pewnym czasie wróciły do normy i było OK. Za Ok miesiąc odbieram swoją CX60 3,3 awd homura z, będę pisać jak coś zauważę niepokojącego. Mieszkam w Belgii, słyszałem od jednego z dealerow, że jego klient zrobił chiptuning w 3,3D 254km, wyszły moce grubo ponad 300km i Ok 700nm, także motor ma potencjał. Dla mnie moc fabryczna jest wystarczająca a dżwięk motoru to jest bajka.
Wczoraj odebrałem swoją CX-60 RWD diesel. Kilka uwag:
-Nic nie tarabani ze skrzyni, na żadnym biegu, choć w aucie demonstracyjnym był dramat pod tym względem.
-W aucie jest dość cicho jak na SUVa i taki silnik. Szału nie ma, ale i tak moim zdaniem wypada lepiej niż nowe Volvo XC-60 2.0 diesel.
-Komunikat o rozładowanej baterii 12V (nie akumulator, lecz bateria backup'owa) to jest jakieś nieporozumienie. Rozumiem, ze może być pusta po transporcie, ale czemu, żaden dealer nie naładuje jej przed wydaniem auta? Mi kazali dużo jeździć to się naładuje. Podobno w innych krajach wystartowała nowa akcja serwisowa i wygląda na to, że jest związana z tym problemem.
-Tylne zawieszenie jest stanowczo za twarde. Dziecko w foteliku prawie z niego wyskakuje przy dość powolnym przejeździe przez próg zwalniający. Mimo wszystko córce to się podoba
-Nie wiem czy to ja, ale mam wrażenie, że brzmienie silnika jest znacznie przyjemniejsze w porównaniu do tego co widywałem/słyszałem na YT. Z samego przejazdu autem demonstracyjnym niewiele pamiętam, poza tarabaniącą skrzynią na P.
-z ładowarką bezprzewodową nic nie zrobili. Dalej przerywa i słabo ładuje (iPhone 13pro z i bez etui)
-Sprawdźcie swoje wyświetlacze HUD. Chyba jest zrobiony z masła. W moim przypadku widać, że ktoś wycierał kurze przed wydaniem i go dość mocno porysował widoczne tylko z zewnątrz auta przez przednią szybę, ale niesmak pozostaje. Zareklamuje ale nie wiem czy Mazda mi to uzna, bo był odbiór auta... zobaczymy jak podejdą do sprawy.
-Dla estetów: pomimo zakupu pełnej wersji (poza szklanym dachem) i tak są zaślepki na przyciski. Jedna po lewej stronie od kierownicy a druga przy skrzyni biegów.
Uważam, że jak na czas w którym kupowałem to auto (grudzień 2022), to był najlepszy stosunek jakość/cena jaki można było dostać.
-Nic nie tarabani ze skrzyni, na żadnym biegu, choć w aucie demonstracyjnym był dramat pod tym względem.
-W aucie jest dość cicho jak na SUVa i taki silnik. Szału nie ma, ale i tak moim zdaniem wypada lepiej niż nowe Volvo XC-60 2.0 diesel.
-Komunikat o rozładowanej baterii 12V (nie akumulator, lecz bateria backup'owa) to jest jakieś nieporozumienie. Rozumiem, ze może być pusta po transporcie, ale czemu, żaden dealer nie naładuje jej przed wydaniem auta? Mi kazali dużo jeździć to się naładuje. Podobno w innych krajach wystartowała nowa akcja serwisowa i wygląda na to, że jest związana z tym problemem.
-Tylne zawieszenie jest stanowczo za twarde. Dziecko w foteliku prawie z niego wyskakuje przy dość powolnym przejeździe przez próg zwalniający. Mimo wszystko córce to się podoba
-Nie wiem czy to ja, ale mam wrażenie, że brzmienie silnika jest znacznie przyjemniejsze w porównaniu do tego co widywałem/słyszałem na YT. Z samego przejazdu autem demonstracyjnym niewiele pamiętam, poza tarabaniącą skrzynią na P.
-z ładowarką bezprzewodową nic nie zrobili. Dalej przerywa i słabo ładuje (iPhone 13pro z i bez etui)
-Sprawdźcie swoje wyświetlacze HUD. Chyba jest zrobiony z masła. W moim przypadku widać, że ktoś wycierał kurze przed wydaniem i go dość mocno porysował widoczne tylko z zewnątrz auta przez przednią szybę, ale niesmak pozostaje. Zareklamuje ale nie wiem czy Mazda mi to uzna, bo był odbiór auta... zobaczymy jak podejdą do sprawy.
-Dla estetów: pomimo zakupu pełnej wersji (poza szklanym dachem) i tak są zaślepki na przyciski. Jedna po lewej stronie od kierownicy a druga przy skrzyni biegów.
Uważam, że jak na czas w którym kupowałem to auto (grudzień 2022), to był najlepszy stosunek jakość/cena jaki można było dostać.
wasky napisał(a):Wczoraj odebrałem swoją CX-60 RWD diesel. Kilka uwag:
-Komunikat o rozładowanej baterii 12V (nie akumulator, lecz bateria backup'owa) to jest jakieś nieporozumienie. Rozumiem, ze może być pusta po transporcie, ale czemu, żaden dealer nie naładuje jej przed wydaniem auta? Mi kazali dużo jeździć to się naładuje. Podobno w innych krajach wystartowała nowa akcja serwisowa i wygląda na to, że jest związana z tym problemem.
odłącz aku na 2h, zresetuje to system i info o rozładowanej baterii nie powróci – chyba że faktycznie jest rozładowany. Poszukaj na tym forum:
https://www.cx70forum.com/threads/cx-60 ... 33/page-70
wasky napisał(a):z ładowarką bezprzewodową nic nie zrobili. Dalej przerywa i słabo ładuje (iPhone 13pro z i bez etui)
ja mam 14 pro w skórzanym etui appla, kładę go najbliżej lewej strony tak by ró telefony dotykał najgłębszego miejsca w podstawce. Odkąd tak kładę to najrzadziej przerywa.
Rurkę można zamknąć (np czymś ścisnąć) i po temacie. Ja u siebie w phevie tak mam zrobione.
Sebal napisał(a):Rurkę można zamknąć (np czymś ścisnąć) i po temacie. Ja u siebie w phevie tak mam zrobione.
Jak tą rurkę zlokalizować? u mnie w phevie nie słyszę W CX-5 miałem też 2,5l i też mi nic nie przeszkadzało. Może jestem przyzwyczajony.
Ciekawe czy silnik też ma odłączanie cylindrów jak w CX-5?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości