Cześć,
W naszych mazdach mamy nowy gaz 1234YF. W wielu serwisach tego gazu nie mają i korzystają ze starego gazu 134A.
Mam nieszczelność w klimatyzacji której nie mogą zlokalizować. Chcą napełnić starym gazem i twierdzą, że nic się nie stanie a jest dużo tańszy. Czy ktoś ma doświadczenie w tym zakresie i może pomóc?
Gaz do klimatyzacji
Strona 1 z 1
Najpierw należy znaleźć nieszczelność..
Może azotem, może próżnia?
będziesz napełniał do skutku?
ile to będzie sumarycznie kosztowało?
Może azotem, może próżnia?
będziesz napełniał do skutku?
ile to będzie sumarycznie kosztowało?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jestem dziś w 2 serwisie z samochodem i również nie mogą znaleźć nieszczelności. Podobno jest bardzo ciężki dostęp do chłodnicy i żeby się do niej w całości dostać trzeba rozebrać pół samochodu co stanowi bardzo wysokie koszty.... ani azotem ani próżnią już w 2 serwisie nie są w stanie zlokalizować nieszczelności.. Co radzicie?
- Od: 17 sty 2022, 23:50
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 bp
ravkoss napisał(a):Jestem dziś w 2 serwisie z samochodem i również nie mogą znaleźć nieszczelności. Podobno jest bardzo ciężki dostęp do chłodnicy i żeby się do niej w całości dostać trzeba rozebrać pół samochodu co stanowi bardzo wysokie koszty.... ani azotem ani próżnią już w 2 serwisie nie są w stanie zlokalizować nieszczelności.. Co radzicie?
Już po gwarancji ?
Cześć,
Ja do tej pory w kilku autach stosowałem tą samą metodę i zawsze była skuteczna – roztwór wody z płynem do naczyń, oprysk chłodnicy, przewodów, łączeń (często oringi puszczały...) i następowało piękne "bąbelkowanie" w miejscu rozszczelnienia i zawsze udało się znaleźć sprawcę... w naszej trójce faktycznie dość zabudowana chłodnica,więc bez małej rozbiórki się nie obejdzie...
Innym tematem który mnie mocno interesuje i do którego się przymierzam to wymiana czynnika HFO-R1234Yf na "stary,dobry" R134a... oczywiście wszędzie krzyczą,że czynniki nie są zamienne,że się układ zdegraduje, itp,itd...a tymczasem widzę,że na wielu sprężarkach klimy w Mazdach jest naklejka "R1234yf OR R134a", co by moim zdaniem kończyło temat . Adaptery już mam kupione pod maszyny z R134a, więc myślę,że zaryzykuję. Szczególnie,że klima w Maździe no....chłodzi słabo. Na ustawieniu 16C powinien być mróz a tam chłodniejsze powietrze zaledwie... byłem z tym w ASO – klima sprawna itp.
Z pewnością dam Wam znać jak już zrobię "podmianę" czynnika.
Ja do tej pory w kilku autach stosowałem tą samą metodę i zawsze była skuteczna – roztwór wody z płynem do naczyń, oprysk chłodnicy, przewodów, łączeń (często oringi puszczały...) i następowało piękne "bąbelkowanie" w miejscu rozszczelnienia i zawsze udało się znaleźć sprawcę... w naszej trójce faktycznie dość zabudowana chłodnica,więc bez małej rozbiórki się nie obejdzie...
Innym tematem który mnie mocno interesuje i do którego się przymierzam to wymiana czynnika HFO-R1234Yf na "stary,dobry" R134a... oczywiście wszędzie krzyczą,że czynniki nie są zamienne,że się układ zdegraduje, itp,itd...a tymczasem widzę,że na wielu sprężarkach klimy w Mazdach jest naklejka "R1234yf OR R134a", co by moim zdaniem kończyło temat . Adaptery już mam kupione pod maszyny z R134a, więc myślę,że zaryzykuję. Szczególnie,że klima w Maździe no....chłodzi słabo. Na ustawieniu 16C powinien być mróz a tam chłodniejsze powietrze zaledwie... byłem z tym w ASO – klima sprawna itp.
Z pewnością dam Wam znać jak już zrobię "podmianę" czynnika.
Daj znać jak wymienisz czynnik. Też się nad tym zastanawiałem. W jednym serwisie sami zaproponowali wymianę czynnika na stary i powiedzieli że nie ma prawa się nic stać, a w innym powiedzieli że to nielegalne i że nie podjęliby się w przyszłości serwisu takiej klimatyzacji i że nie wiadomo czy coś nie stanie się z układem.
- Od: 17 sty 2022, 23:50
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 bp
Jeździłem przez 3 lata Nissanem X-trail na R134a zamiast tego droższego i nie było żadnych problemów.
- Od: 4 cze 2022, 13:39
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 2019
Dobra,w końcu się zebrałem i wymieniłem gaz.
Starego czynnika ściągnęło 420g /5ml oleju, nowego (w sensie już R134a ) nabiłem 500g+10ml oleju.
Różnica? Teraz to klimatyzacja chłodzi!!! Przy ustawieniu 16C np leci wyraźnie "mroźne" powietrze,a nie jak dotąd letniawo-chłodne. Po raz pierwszy musiałem zmniejszyć siłę nawiewu w aucie bo było...za zimno!
Więc z mojej strony polecam podmiankę czynnika – zabieg warty zachodu.
Starego czynnika ściągnęło 420g /5ml oleju, nowego (w sensie już R134a ) nabiłem 500g+10ml oleju.
Różnica? Teraz to klimatyzacja chłodzi!!! Przy ustawieniu 16C np leci wyraźnie "mroźne" powietrze,a nie jak dotąd letniawo-chłodne. Po raz pierwszy musiałem zmniejszyć siłę nawiewu w aucie bo było...za zimno!
Więc z mojej strony polecam podmiankę czynnika – zabieg warty zachodu.
Manual serwisowy nie ma nic przeciwko zmianie czynnika na R134a za wyjątkiem lokalnych uwarunkowań prawnych, więc nie spodziewałbym się, że z czasem pojawią się problemy z klimą.
Coś mało...
G0rdon napisał(a):Starego czynnika ściągnęło 420g
Coś mało...
G0rdon napisał(a):Starego czynnika ściągnęło 420g
Coś mało...[/quote]
No,spodziewałem się,że nie będzie 500 gr, ale prawie 20% ubytku jednak było ( w ciągu 3 lat).
Cóż, rzekomo r1234yf jest dużo bardziej lotny, więc łatwo ucieka, ale kontrolnie za rok ściągnę czynnik i zobaczę ile zostanie wtedy... póki co zostaje cieszyć się chłodnym powietrzem w końcu .
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości