Cytat przez autotranslator z
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct_TPMS"Większość bezpośrednich systemów TPMS wykorzystuje radio o ultrawysokiej częstotliwości (UHF) w jednym z „nielicencjonowanych” pasm ISM (przemysłowych, naukowych i medycznych) do przesyłania danych, [7] często około 434 MHz w Europie i 315 MHz w większości reszta świata.
W niektórych systemach w pobliżu każdego koła znajduje się oddzielny odbiornik lub antena, podczas gdy częściej występuje pojedynczy odbiornik, który odbiera dane ze wszystkich kół pojazdu. Zwykle ten odbiornik jest również używany do zdalnego systemu dostępu bezkluczykowego (RKE), ponieważ zwykle wykorzystuje on również transmisje radiowe UHF "
"Lokalizacja
Jeśli istnieje wiele anten lub odbiorników, umożliwia to lokalizację modułu TPM w taki sposób, że pojazd może rozpoznać, z którego koła pochodzą dane dotyczące ciśnienia. Alternatywą dla tej metody jest zaprogramowanie pojazdu w momencie produkcji z pozycją opony wraz z numerem seryjnym TPM. Dzięki temu pojazd może wyświetlić, która opona ma niskie ciśnienie. [10]
Ponadto niektóre pojazdy mają nadajniki radiowe o niskiej częstotliwości zamontowane w pobliżu każdego koła, które można wykorzystać do wymuszenia nadawania poszczególnych modułów TPM do woli. Zazwyczaj wykorzystują one technologię podobną do tagów RFID 125 kHz , w których przesyłane pole jest głównie magnetyczne i może być łatwo wykryte przez małą antenę LF umieszczoną w module TPM. Ta metoda lokalizacji jest często określana jako system wysokoliniowy.
Antena LF jest również często używana przez moduł TPM do konfiguracji i do wymuszenia transmisji, aby pojazd mógł ponownie nauczyć się lokalizacji, jeśli czujnik zostanie zmieniony lub koła zostaną obrócone w celu wyrównania zużycia bieżnika.
Trzecia metoda wykorzystuje siłę sygnału UHF, która jest proporcjonalna do odległości modułu TPM od odbiornika. Jeśli odbiornik znajduje się z przodu pojazdu, sygnał z TPM przedniego koła będzie silniejszy niż z tylnych kół.
Moduł TPM ma również sposób wykrywania kierunku obrotu każdego koła w celu zidentyfikowania, po której stronie pojazdu znajduje się moduł TPM, a informacja ta stanowi część komunikatu przesyłanego do pojazdu. Ta kombinacja pozwala na identyfikację właściwego koła."
No to 2 możliwości trafiłem a tą z rozpoznaniem kół po ich obrotach już miałem w głowie