Strona 2 z 5

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:15
przez Grzyby
właśnie się zaczęło...

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:18
przez TerranBoy
Grzyby napisał(a):
Raczej nie widzę sensu nowego tematu

Może niech też inni się wypowiedzą czy nie lepiej mieć wszystko w jednym miejscu jasno i przejrzyście opisane.

Grzyby napisał(a):Wszystko jest do sprawdzenia (prawie).


Chciałbym wyeliminować to "prawie"

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:23
przez Grucha
Chciałbym wyeliminować to "prawie"


Więc kup benzynę

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:25
przez Grzyby
Nie da się wyeliminować tego "prawie".
Masz np. powyższy przykład. I co zrobisz?
Zależy kto, gdzie i jak opisał wymianę rozrządu.
Może być wpis typu: "wymiana rozrządu". Tyle.
Masz pewność że wymieniono komplet a nie sam pasek jak to zwykle się dzieje? No i właśnie masz swoje "chyba" :P

Jak dla mnie to auto powinno po kupnie trafić do serwisu który wie co robić. A czy proponowany zakres robót zostanie przyjęty przez właściciela – to już jego sprawa.

Więc kup benzynę

<lol>
Lub nówkę sztukę.

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:28
przez TerranBoy
Widzę, że ktoś tu kompletnie nie zrozumiał sensu użycia słowa "prawie"... zalecam uważne przeczytanie jeszcze raz tematu.

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:31
przez Grzyby
A ja odpowiedzi.

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:49
przez kruban
wymiana rozrządu była doknana w ASO w Niemczech, potwierdziłem w ASO Jaremko we Wroclawiu: ze zostało to wykonane w ramach kolejnego przegladu – dlatego zakładam, że zostało wykonane jak należy

pozdr

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:54
przez Grzyby
Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.

Zasiałem niepewność? :)


P.S. Inna opinia z naszego forum:
robertss napisał(a):... rozrząd i tylko w oryginale, jeśli nie chcesz się niemile rozczarować na środku drogi, no chyba że mazda jest z fakturą wymiany kompletu tj pasek 2 rolki , napinacz ewentualnie pompa wody, nie licz że na zachodzie wymieniaja komplet, z reguły wymieniają sam pasek i to nie na oryginalny.......

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:58
przez kruban
zasiałeś...
wiec teraz przy wymianie oleju trzeba będzie zlecić oględziny rozrządu

pozdr

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 13:59
przez Grzyby
Bardzo mi przykro ale niestety tak to wygląda ...

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 14:02
przez kruban
spoko, lepiej dmuchać na zimne

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 14:02
przez s4v4g3
Grzyby napisał(a):Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.

Zasiałem niepewność? :)



Dokładnie tak samo ja miałem.
Rozrząd na 100% był wymieniany – tak się zastrzegali. Co się okazało?
Pasek wymienili (chwała im za to) ale już rolek i napinacza nie wymienili.
Co by się stało jakby rolka lub napinacz padł? Ja nie chciałbym się dowiedzieć na własnym aucie co by było:)
A auto miało ponad 130 tyś wtedy. Jak zobaczyłem rolki w jakim są stanie to podziękowałem Bogu, że się nie rozsypały łożyska.

No ale róbta co chceta:)
Oby nie było później kolejnych nowych tematów w stylu – "zerwał mi się pasek, napinacz siadł i co teraz? ".

Pozdro dla wszystkich:)

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 15:28
przez krabdul
Jak dla mnie wymiana samego paska ma jakiś sens. Pasek trzeba wymieniać co ileś tam a resztę się po prostu zaleca wymieniać. Bałagan w silniku robi zerwany pasek, który będzie milczał aż do wielkiego trach a rolka i napinacz jak będą padać to się upomną o swoje a nie wystrzelą przez maskę nagle. Dobrze rozumuję?

Ja oczywiście gdybym miał robić rozrząd to bym całość robił ale jak był wymieniany pasek to bym jakoś strasznie nie panikował.

PS: Co do pytania z pierwszego posta to wg mnie

– filtry
– oleje
– świece (benzyna) jak nie ma pewności kiedy były wymieniane (zwrócą się na ciut mniejszym spalaniu i przyjemniejszej jeździe)
– rozrząd (diesel)
– zbieżność (nawet jak prosto jeździ)
– konserwacje podwozia
– przeczyścić i przesmarować ścieżkę dla łożyska wyciskowego (mi już spuchnęła lewa noga – w sobotę biorę się za to)
– tarcze i klocki jak ktoś zaniedbał hamulce a w M6 trzeba ich pilnować
– wyeliminować trzeszczenia ;)
– sprawdzić luzy na kierownicy (stukanie) – może trzeba "lunetę" przesmarować
– naprawić regulację reflektorów jak padła
– sprawdzić uszczelki przy lampach tylnych – częste kąpielisko w bagażniku
– kupić emulator siedziska pasażera jak padł a lubi <oczy>
– wymienić / naprawić wyświetlacz komputera i radia jak gubi sekcje a lubi <oczy>
– wymienić / naprawić CD jak zaczyna szwankować a lubi <oczy>
– sprawdzić czy nie ubywa płynu od wspomagania – jak tak to na 90% jest wżer na przewodzie więc zaspawać lub wymienić przewód

Część rzeczy dotyczy tylko przedliftów, jak ktoś ma pewność które to niech je np pogrubi

Więcej grzechów nie pamiętam. To tak w skrócie na podstawie mojego nieszczęsnego użytkowania mazdy przez 3 miesiące ale na szczęście większość operacji mam już mam za sobą a za całość nie wybuliłem więcej niż koszt 2M bez wymiany :P ;)

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 15:53
przez krzych
krabdul napisał(a):– przeczyścić i przesmarować ścieżkę dla łożyska wyciskowego (mi już spuchnęła lewa noga – w sobotę biorę się za to)

Ale ze co, ze sprzeglo ma prawo lzej chodzic? Czy czego toto sie tyczy? :D (bo nie wiem gdzie lozysko wyciskowe jest ;P)

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 15:56
przez Grzyby
Kolega tu o problemach benzyniaka rozprawia :P

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 16:03
przez krzych
Grzyby napisał(a):Kolega tu o problemach benzyniaka rozprawia :P

No ale skoro juz o dieslu wspomnial... to moze u mnie tez sie da sprzeglo "zluzowac"? ;P :D

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 16:06
przez Grzyby
Nowym 2M ? :P

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 16:17
przez krzych
Grzyby napisał(a):Nowym 2M ? :P

Dziekuje :) <glupek2>

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 18:51
przez TerranBoy
Grzyby napisał(a):A ja odpowiedzi.


Spokojnie... nie Ciebie miałem na myśli.

Re: Pierwsze kroki po zakupie M6...

PostNapisane: 18 mar 2010, 18:59
przez maselek
Grzyby napisał(a):Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.quote]


@kruban

Grzyby ma rację luknij :>
Obrazek

_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
ObrazekObrazekObrazek