Pierwszy przegląd po zakupie M6

Mazda6 2002–2007

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 12:15

właśnie się zaczęło...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez TerranBoy » 18 mar 2010, 12:18

Grzyby napisał(a):
Raczej nie widzę sensu nowego tematu

Może niech też inni się wypowiedzą czy nie lepiej mieć wszystko w jednym miejscu jasno i przejrzyście opisane.

Grzyby napisał(a):Wszystko jest do sprawdzenia (prawie).


Chciałbym wyeliminować to "prawie"
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 20:04
Posty: 10

Postprzez Grucha » 18 mar 2010, 12:23

Chciałbym wyeliminować to "prawie"


Więc kup benzynę
Grucha
 

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 12:25

Nie da się wyeliminować tego "prawie".
Masz np. powyższy przykład. I co zrobisz?
Zależy kto, gdzie i jak opisał wymianę rozrządu.
Może być wpis typu: "wymiana rozrządu". Tyle.
Masz pewność że wymieniono komplet a nie sam pasek jak to zwykle się dzieje? No i właśnie masz swoje "chyba" :P

Jak dla mnie to auto powinno po kupnie trafić do serwisu który wie co robić. A czy proponowany zakres robót zostanie przyjęty przez właściciela – to już jego sprawa.

Więc kup benzynę

<lol>
Lub nówkę sztukę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez TerranBoy » 18 mar 2010, 12:28

Widzę, że ktoś tu kompletnie nie zrozumiał sensu użycia słowa "prawie"... zalecam uważne przeczytanie jeszcze raz tematu.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 20:04
Posty: 10

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 12:31

A ja odpowiedzi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez kruban » 18 mar 2010, 12:49

wymiana rozrządu była doknana w ASO w Niemczech, potwierdziłem w ASO Jaremko we Wroclawiu: ze zostało to wykonane w ramach kolejnego przegladu – dlatego zakładam, że zostało wykonane jak należy

pozdr
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 20:32
Posty: 8
Skąd: Wrocek
Auto: M6 GY1

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 12:54

Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.

Zasiałem niepewność? :)


P.S. Inna opinia z naszego forum:
robertss napisał(a):... rozrząd i tylko w oryginale, jeśli nie chcesz się niemile rozczarować na środku drogi, no chyba że mazda jest z fakturą wymiany kompletu tj pasek 2 rolki , napinacz ewentualnie pompa wody, nie licz że na zachodzie wymieniaja komplet, z reguły wymieniają sam pasek i to nie na oryginalny.......
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez kruban » 18 mar 2010, 12:58

zasiałeś...
wiec teraz przy wymianie oleju trzeba będzie zlecić oględziny rozrządu

pozdr
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 20:32
Posty: 8
Skąd: Wrocek
Auto: M6 GY1

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 12:59

Bardzo mi przykro ale niestety tak to wygląda ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez kruban » 18 mar 2010, 13:02

spoko, lepiej dmuchać na zimne
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 20:32
Posty: 8
Skąd: Wrocek
Auto: M6 GY1

Postprzez s4v4g3 » 18 mar 2010, 13:02

Grzyby napisał(a):Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.

Zasiałem niepewność? :)



Dokładnie tak samo ja miałem.
Rozrząd na 100% był wymieniany – tak się zastrzegali. Co się okazało?
Pasek wymienili (chwała im za to) ale już rolek i napinacza nie wymienili.
Co by się stało jakby rolka lub napinacz padł? Ja nie chciałbym się dowiedzieć na własnym aucie co by było:)
A auto miało ponad 130 tyś wtedy. Jak zobaczyłem rolki w jakim są stanie to podziękowałem Bogu, że się nie rozsypały łożyska.

No ale róbta co chceta:)
Oby nie było później kolejnych nowych tematów w stylu – "zerwał mi się pasek, napinacz siadł i co teraz? ".

Pozdro dla wszystkich:)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 386
Skąd: Wrocław / Kożuchów
Auto: M6 GJ, SkyPassion 165KM

Postprzez krabdul » 18 mar 2010, 14:28

Jak dla mnie wymiana samego paska ma jakiś sens. Pasek trzeba wymieniać co ileś tam a resztę się po prostu zaleca wymieniać. Bałagan w silniku robi zerwany pasek, który będzie milczał aż do wielkiego trach a rolka i napinacz jak będą padać to się upomną o swoje a nie wystrzelą przez maskę nagle. Dobrze rozumuję?

Ja oczywiście gdybym miał robić rozrząd to bym całość robił ale jak był wymieniany pasek to bym jakoś strasznie nie panikował.

PS: Co do pytania z pierwszego posta to wg mnie

– filtry
– oleje
– świece (benzyna) jak nie ma pewności kiedy były wymieniane (zwrócą się na ciut mniejszym spalaniu i przyjemniejszej jeździe)
– rozrząd (diesel)
– zbieżność (nawet jak prosto jeździ)
– konserwacje podwozia
– przeczyścić i przesmarować ścieżkę dla łożyska wyciskowego (mi już spuchnęła lewa noga – w sobotę biorę się za to)
– tarcze i klocki jak ktoś zaniedbał hamulce a w M6 trzeba ich pilnować
– wyeliminować trzeszczenia ;)
– sprawdzić luzy na kierownicy (stukanie) – może trzeba "lunetę" przesmarować
– naprawić regulację reflektorów jak padła
– sprawdzić uszczelki przy lampach tylnych – częste kąpielisko w bagażniku
– kupić emulator siedziska pasażera jak padł a lubi <oczy>
– wymienić / naprawić wyświetlacz komputera i radia jak gubi sekcje a lubi <oczy>
– wymienić / naprawić CD jak zaczyna szwankować a lubi <oczy>
– sprawdzić czy nie ubywa płynu od wspomagania – jak tak to na 90% jest wżer na przewodzie więc zaspawać lub wymienić przewód

Część rzeczy dotyczy tylko przedliftów, jak ktoś ma pewność które to niech je np pogrubi

Więcej grzechów nie pamiętam. To tak w skrócie na podstawie mojego nieszczęsnego użytkowania mazdy przez 3 miesiące ale na szczęście większość operacji mam już mam za sobą a za całość nie wybuliłem więcej niż koszt 2M bez wymiany :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 588 (2/26)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez krzych » 18 mar 2010, 14:53

krabdul napisał(a):– przeczyścić i przesmarować ścieżkę dla łożyska wyciskowego (mi już spuchnęła lewa noga – w sobotę biorę się za to)

Ale ze co, ze sprzeglo ma prawo lzej chodzic? Czy czego toto sie tyczy? :D (bo nie wiem gdzie lozysko wyciskowe jest ;P)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 14:56

Kolega tu o problemach benzyniaka rozprawia :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 18 mar 2010, 15:03

Grzyby napisał(a):Kolega tu o problemach benzyniaka rozprawia :P

No ale skoro juz o dieslu wspomnial... to moze u mnie tez sie da sprzeglo "zluzowac"? ;P :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 15:06

Nowym 2M ? :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 18 mar 2010, 15:17

Grzyby napisał(a):Nowym 2M ? :P

Dziekuje :) <glupek2>
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez TerranBoy » 18 mar 2010, 17:51

Grzyby napisał(a):A ja odpowiedzi.


Spokojnie... nie Ciebie miałem na myśli.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 20:04
Posty: 10

Postprzez maselek » 18 mar 2010, 17:59

Grzyby napisał(a):Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.quote]


@kruban

Grzyby ma rację luknij :>
Obrazek

_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
ObrazekObrazekObrazek
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..." Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 525 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6