Pierwszy przegląd po zakupie M6

Mazda6 2002–2007

Postprzez przemek_w » 20 maja 2009, 12:50

Witam
Jako, że zakupiłem furkę to w pierwszej kolejności chcę ją wstawić na warsztat i wymienić podstawowe płyny, rozrząd. Kupuję taki zestaw części:

Pasek rozrządu Oryginał MAZDA firmy UNITTA (nr kat. RF5C-12-205)
Napinacz hydrauliczny Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka prowadząca pierwsza Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka prowadząca druga Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-730)
Pompa wody Oryginał MAZDA (nr kat. RF2A-15-100C)
Uszczelka pompy wody "pierwsza" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-162A)
Uszczelka pompy wody "druga" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-116)
– Cały ten zestaw 1200 zł na allegro.


Olej Dexelia 5W30 5 litrów
Czy to ten? http://allegro.pl/item617641082_olej_ma ... _rx_8.html
W mojej mazdzie nie ma DPF??

Filtr oleju KNECHT OC 205
Filtr paliwa KC 100
Filtr powietrza Knecht LX 936

Co jeszcze powinienem wymienić?
– Płyn w chłodnicy zrobię przed zimą.
– Olej w skrzyni?
– płyn hamulcowy – jaki?

Proszę o poprawienie mnie jeśli namieszałem coś z częściami. W przyszłą środę stawiam na warsztat i chcę dostarczyć wszystkie części samemu bo na miejscu w Olsztynie znacznei drożej wychodzi.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 10:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez Enduro » 20 maja 2009, 13:16

generalnie wsio okay!
ale polecam tu szczegolnie, aby odkrecic miske olejowa
i tam wyczyscis smoga od pompy olejowej no i przy okazji wszystko inne, bo to on, a raczej jego zabrudzanie sie, jest przyczyna powaznych uszkodzen tych motorow,
a to w nastepstwie wyeksplatowanych podkladek pod wtryskami...
je tez wymien-polecam!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez przemek_w » 20 maja 2009, 13:21

Enduro napisał(a):generalnie wsio okay!
ale polecam tu szczegolnie, aby odkrecic miske olejowa
i tam wyczyscis smoga od pompy olejowej no i przy okazji wszystko inne, bo to on, a raczej jego zabrudzanie sie, jest przyczyna powaznych uszkodzen tych motorow,
a to w nastepstwie wyeksplatowanych podkladek pod wtryskami...
je tez wymien-polecam!
E.


O smogu już czytałem i chcę to zrobić tylko zapomniałem napisać.

Ile tych podkładek? Jak toto wygląda i jak tego szukać w sklepie?

Coś jeszcze? Jest tu pasek klinowy-wielorowkowy? To mój pierwszy diesel i dopiero się uczę.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 10:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez Enduro » 20 maja 2009, 13:36

przemek_w napisał(a):O smogu już czytałem i chcę to zrobić tylko zapomniałem napisać.

Ile tych podkładek? Jak toto wygląda i jak tego szukać w sklepie?

Coś jeszcze? Jest tu pasek klinowy-wielorowkowy? .

podkladki sa cztery (cztery wtryski!)
koszt w N. w ASO to ok. 16 Euro kpl.,
podobno MAN ma podobne,
pasek wielo...jest elementem drugoplanowym,
tzn. nie tak istotnym jak reszta!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez przemek_w » 21 maja 2009, 12:06

Jeszcze jedno

U jednego sprzedawcy są 2 kpl rozrządu:
http://allegro.pl/item641354072_rozrzad ... _ditd.html – 1275zł z oryginalną pompą

i
http://allegro.pl/item631745436_rozrzad ... _ditd.html – 1150zł
z pompą innej japońskiej firmy?

Opłaca mi się wydać więcej czy ta tańsza opcja też wystarczy. Niby przy całym koszcie to nieduży procent ale ziarnko do ziarnka...
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 10:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez rayder » 7 mar 2010, 19:37

Witam!

Od środy jestem nowym, miejmy nadzieję szczęśliwym posiadaczem mazdy 6. <faja> Jutro jestem umówiony na pierwszy przegląd w aso mazdy. I tu moje pytanie:

1. Jak powinien wyglądać taki przegląd w aso mazdy?
2. Na co ewentualnie zwrócić uwagę żeby nie zostać oszukanym?
3. Jak powinny wyglądać i co powinny prawidłowo wskazać wyniki podpięcia pod komputer?

Autko jest z 2004r. Silnik 2.0 diesel 136km. Wersja sport exclusive. Mam nadzieję, że to wystarczy. Przegląd ma obejmować wymianę oleju, podpięcie pod komputer, wymianę filtrów oleju, kabiny i powietrza. Szukałem podobnego tematu na forum ale nic nie znalazłem. Za każdą pomoc z góry dziękuję. :)
rayder
 

Postprzez krzych » 7 mar 2010, 21:39

rayder napisał(a):Witam!

Od środy jestem nowym, miejmy nadzieję szczęśliwym posiadaczem mazdy 6. <faja> Jutro jestem umówiony na pierwszy przegląd w aso mazdy. I tu moje pytanie:

1. Jak powinien wyglądać taki przegląd w aso mazdy?
2. Na co ewentualnie zwrócić uwagę żeby nie zostać oszukanym?
3. Jak powinny wyglądać i co powinny prawidłowo wskazać wyniki podpięcia pod komputer?

Autko jest z 2004r. Silnik 2.0 diesel 136km. Wersja sport exclusive. Mam nadzieję, że to wystarczy. Przegląd ma obejmować wymianę oleju, podpięcie pod komputer, wymianę filtrów oleju, kabiny i powietrza. Szukałem podobnego tematu na forum ale nic nie znalazłem. Za każdą pomoc z góry dziękuję. :)

Pozno sie zglaszasz skoro juz jutro przeglad. Masz sporo do poczytania.

Skrotowo: zrobia to co wypisales, podepna komputer i w przypadku braku bledow, odepna i powiedza ze jest ok. Co lepszy serwis moze zrobi kalibracje wtryskow (diesel) i dodatkowo zerknie "naocznie" na prace silnika oraz zerknie na stan klockow/tarcz i tym podobnych (w koncu w przypadku wymiany to ich czysty zysk a niewielka praca). Oszukac Cie tutaj ciezko. Mozesz jeszcze zerknac na temat o skutkach zatkania smoka w misce olejowej jak tez zorientowac sie czy chcesz wymieniac rozrzad jesli to diesel. Stan aku tez mozna komputerem ocenic jesli jest na wykonczeniu. Generalnie, wszystko zalezy od uprzemosci ASO, bo to co masz w przegladzie napisane w konkretnym regulaminie ASO zostanie zrobione, a to czego nie masz to tylko grzecznosc.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rayder » 7 mar 2010, 22:23

Na przegląd umówiłem się dopiero wczoraj i dopiero znalazłem czas żeby spytać. Dzięki.
rayder
 

Postprzez hbo » 8 mar 2010, 01:06

Podkładki pod wtryskami bym jeszcze wymienił...i jak już kolega wyżej napisał, obowiązkowo miska olejowa w dół i sprawdzić stan smoka!
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez dyzioo » 8 mar 2010, 08:08

Kolego a skąd jesteś? jaki serwis?
Przygotuj się na słoną zapłatę... ja za taki przegląd z wymianą oleju filtrów i sprawdzenie kompa w aucie zapłaciłem 1100zł w serwisie Mazdy. Od tamtej pory już sam kupuje olej, filtry...no ale ja mam DPF, gdzie u Ciebie go nie ma.

Pozdro600.
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Tobo » 8 mar 2010, 08:16

Wymiana filtra kabinowego w aso 50-100 zł.
Zrób to sam, to 20 sekund roboty i nie warto za to zapłacić nawet 5zł. Poza tym jeśli masz choć odrobinę umiejętności technicznych, to olej również sam wymień (0,5h) w aso pewnie sobie policzą swoje.
Z rzeczy wartych uwagi, to czyszczenie smoka olejowego. Można to bez problemu samemu zrobić, ale potrzebny jest kanał lub podnośnik, bo robienie tego leżąc pod samochodem z twarzą zalaną olejem to raczej nie będzie zbyt fajne doświadczenie. Ale i w przypadku czyszczenia smoka absolutnie odradzam wizytę w aso. Kompletnie nic nie można przy tym zepsuć (tak jak i w przypadku wymiany oleju). Więc jeśli czujesz się na siłach zrób to sobie sam, bo to nic trudnego, a jeśli nie chcesz się za to sam zabierać znajdź sobie zwykły warsztat który zrobi Ci to wszystko DOKŁADNIE tak samo jak w aso za połowę ceny.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 08:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Grzyby » 8 mar 2010, 08:28

Zrzucenie miski i czyszczenie smoka to w ASO (AZ Auto) 280zł. W tej cenie wymiana oleju z filtrem (oczywiście kupione osobno).
Tak więc nie demonizujcie aż tak cen w ASO.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tobo » 8 mar 2010, 08:40

Grzyby napisał(a):W tej cenie wymiana oleju z filtrem (oczywiście kupione osobno). Tak więc nie demonizujcie aż tak cen w ASO.

No tak, koniecznie olej należy kupić samemu. W Dąbrowie Górniczej liczą sobie za zieloną dexelie 5L 450zł!! + filtr i wymiana o ile pamiętam dawało kwotę końcową 750zł za wymianę oleju razem z olejem i filtrem! Koszmar i moim zdaniem szkoda kasy na aso, przynajmniej w takich kwestiach które bez żadnego problemu można zrobić samemu lub w każdym warsztacie.

Poza tym jak pisałeś Grzyby za 280zł to można kupić olej + filtr i zrobić sobie to za darmo samemu.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 08:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez pomi20 » 8 mar 2010, 12:42

Witam sam nie dawno kupiłem mazdę 6 z 2005 roku . Nie chciałem wykonywac opisanego w temacie "przeglądu" w ASO gdyż szkoda wydawać kasy na serwis ASO. Zakupiłem olej Castrol EDGE 5w30 5 litrów(146 złotych) i zestaw filtrów knecht (ok 230 złotych) wszytkie zakupy zrobiłem na allegro.pl jednak tam najtaniej. Za wymianę oleju , fitra oleju i paliwa zapłacilem 50 złotych u swojego mechanika. Filtr powietrza i kabinowy wymieniłem sam bo to kilka minut pracy.
W zeszłym tygodniu dokonałem kompletnej wymiany paska rozrządu tu cena juz większa, bo koszt to 1300 złotych. Czeka mnie jeszcze wymiana podkladek pod wtryskami to koszt ok 400-500 złotych.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2009, 14:06
Posty: 5
Auto: Mazdz 6 2005 r

Postprzez krzych » 8 mar 2010, 12:51

pomi20 napisał(a):Witam sam nie dawno kupiłem mazdę 6 z 2005 roku . Nie chciałem wykonywac opisanego w temacie "przeglądu" w ASO gdyż szkoda wydawać kasy na serwis ASO. Zakupiłem olej Castrol EDGE 5w30 5 litrów(146 złotych) i zestaw filtrów knecht (ok 230 złotych) wszytkie zakupy zrobiłem na allegro.pl jednak tam najtaniej. Za wymianę oleju , fitra oleju i paliwa zapłacilem 50 złotych u swojego mechanika. Filtr powietrza i kabinowy wymieniłem sam bo to kilka minut pracy.
W zeszłym tygodniu dokonałem kompletnej wymiany paska rozrządu tu cena juz większa, bo koszt to 1300 złotych. Czeka mnie jeszcze wymiana podkladek pod wtryskami to koszt ok 400-500 złotych.

Masz przedlifta czy polifta? (w tym roczniku byly oba)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 8 mar 2010, 13:57

Oczywiście że można samemu.
Ale:
– Nie każdy ma na to czas.
– Nie każdy ma możliwości (miejsce).
– I nie każdy ma ochotę na to żeby się ubrudzić.
Niektórzy wolą za to zapłacić. I tyle. nie należy oceniać ogółu wg siebie.

Niektórzy to nawet bez kobiet sobie jakoś sami radzą :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rayder » 8 mar 2010, 17:24

Przegląd już zrobiony. Byłem w aso w Białymstoku. Za opisany w pierwszym poście przegląd zapłaciłem 650zł. Do tego doszła tylko wymiana płynu hamulcowego. W sumie zapłaciłem za wszystko 700zł, w tym dostałem w tej cenie 1l oleju na ewentualne dolewki. Podobno, że była to jakaś promocja na auta sprzed 2006r. Cena jak na aso wydała się dosyć atrakcyjna, dlatego się na niego zdecydowałem. Auto okazało się w 100% sprawne- serwis nie miał żadnych zastrzeżeń.
rayder
 

Postprzez TerranBoy » 18 mar 2010, 12:04

Przyszedł mi do głowy taki pomysł, może zbierzemy w jednym temacie WSZYSTKIE informacje co powinno się NIEZWŁOCZNIE zrobić po zakupie M6.

Z tego co ja się orientuje, to należy:
– zdjąć miskę olejową aby wyczyścić smoka
– wymiana olejów, płynów itd. (to chyba oczywiste)
– wymiana rozrządu (jeśli diesel)

Co jeszcze Wam przychodzi do głowy? Regulacja zaworów? Wymiana podkładek pod wtryskami? Sam nie wiem... czekam na opinie.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 20:04
Posty: 10

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 12:13

Wymiana olejów, filtrów czy rozrządu (dla diesla) jest oczywista. I to niezależnie od tego ile auto ma mieć przejechane
Dla diesla jest to wszystko spisane w poradniku we właściwym dziale.
Podkładki wcale nie są obligatoryjne. Wszystko jest do sprawdzenia (prawie).

Raczej nie widzę sensu nowego tematu.
Pewnie zaraz będą 2 szkoły. Że cośtam wymianiamy od razu a cośtam nie.
Jedni wymieniają olej co 10kkm inni co 20 (zgodnie z książką). Kto robi źle? No właśnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kruban » 18 mar 2010, 12:14

w zeszłym tygodniu moja siostra nabyła M6 GY1 diesel z 2006 roku z przebiegiem 136000. Przy 120990 byl wymieniany rozrzad, potwierdzone w ASO, więc nie widze potrzeby wymieniania tego elementu po niecałych 16000 km. Chyba, że się mylę... i ktoś mnie przekona, że jadnak powinna wymienić?

pozdr
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 20:32
Posty: 8
Skąd: Wrocek
Auto: M6 GY1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6