Zapowietrzony układ paliwowy? (diesel)

Postprzez voltek » 12 lut 2010, 21:13

Witam Od jakiegoś czasu mam problem a właściwie od czasu wymiany filtra paliwa.
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się kłopoty z gaśnięciem silnika na wolnych obrotach np. stojąc na światłach a jak już zgasł to był problem z jego odpaleniem. Dosłownie trzeba go było kręcić z 20 sekund żeby załapał. Pomyślałem nic tylko podczas wymiany filtra jakiś brud wpadł do zaworu SCV i zawór źle działa, kupiłem zaworek wymieniłem i problem z gaśnięciem na wolnych obrotach jak ręką odjął. Ale niestety pozostał problem z odpalaniem wystarczy że postoi z godzinkę a już trzeba się nakręcić żeby załapał.
I teraz pytanie czy jest możliwe żeby się układ paliwowy zapowietrzał czy może jest jakiś zawór zwrotny zepsuty i paliwo schodzi z układu paliwowego?

Aha wcześniej po odkręceniu korka wlewu paliwa było słychać jakby podciśnienie zasysało powietrze a teraz cisza.
 
Posty: 11
Od: 19 cze 2008, 17:00
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez voltek » 14 lut 2010, 09:48

Jednak układ paliwowy był zapowietrzony odpowietrzyłem go tą zaślepką na przewodzie paliwowym przy pompie teraz poczekam na rezultaty czy się znowu zapowietrzy czy będzie już ok. :)
 
Posty: 11
Od: 19 cze 2008, 17:00
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez Grzyby » 14 lut 2010, 10:42

To nie jest zaślepka a ręczna pompka paliwa. Poza tym, prościej byłoby gdybyś w temacie dodał jaki masz silnik.
tata :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 18165
Od: 3 paź 2004, 23:09
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Mazda 6 GY MZR-CD
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D

Postprzez Enduro » 14 lut 2010, 23:37

ma diesla, bo ma SCV..

a moze probelm tkwi w paliwie mizernej jakosci?
pozdr
E
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 14 lut 2010, 23:45

Enduro napisał(a):ma diesla, bo ma SCV

Ja o tym wiem, ale dla jasności powinno się to znaleźć w temacie.
tata :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 18165
Od: 3 paź 2004, 23:09
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Mazda 6 GY MZR-CD
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D

Postprzez Enduro » 15 lut 2010, 14:52

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):ma diesla, bo ma SCV

Ja o tym wiem, ale dla jasności powinno się to znaleźć w temacie.

Aaa,
no to jasne!
pozdr
E.
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez syberek1 » 16 lut 2010, 22:32

Koledze pewnie chodziło o gumowy czarny kondom ( nie wiem jak inaczej to nazwać żeby było wiadomo:P ) znajdujący się po środku silnika na metalowym przewodzie paliwowym z przodu motoru na wysokości pompy CR. Mam rację ??
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
 
Posty: 131
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez voltek » 21 lut 2010, 01:33

Tak chodziło o ten czarny gumowy kondom jak napisał kolega. Niestety jak auto postoi ze dwa dni to paliwo nadal schodzi z całego układu paliwowego nawet z filtra paliwa tak jak by ktoś wyssał je z przewodów paliwowych. :| W wolnej chwili założę dodatkowe zaciski na przewody i sprawdzę czy pomoże.
Swoją drogą to nie spotkałem się z takim przypadkiem jeszcze, ciekaw jestem co ja tam pochrzaniłem przy tej wymianie filtra haha..
A co do pompki paliwowej to wiem jak wygląda.
Pozdrawiam.
 
Posty: 11
Od: 19 cze 2008, 17:00
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez Enduro » 21 lut 2010, 02:23

sprawdz czy obudowa filtra paliwa jest na 100% szczelna, bo nie jest ona idealnej jakości....
i często się rozszczelnia, tymbardziej przy pracach serwisowo/naprawczych...
pozdr
E
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez voltek » 21 lut 2010, 21:34

Ok sprawdzę w tym tygodniu i dam znać jakie rezultaty.
Dzięki i pozdrawiam.
 
Posty: 11
Od: 19 cze 2008, 17:00
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez ROBERT34 » 22 lut 2010, 18:03

Koledzy ,pytanko w tym temacie . jakiś czas temu kupiłem filtr paliwa do GY i mam cykorie go samodzielnie wymienić właśnie z powodu zapowietrzenia układu, może lepiej dać zarobić fachowcowi ?
 
Posty: 13
Od: 6 sty 2010, 20:28
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez chudydzolo » 22 lut 2010, 18:23

witam..posiadam mazde6 2.0d 03rok... mam rowniez problem z odpaleniem-wyglada to na zapowietrzony uklad. Filtry wymienialem zawsze sam (3x) i nic sie nie dzialo. Ost wymiana byla w czerwcu a problemy zaczely sie w listopadzie wraz z pierwszymi przymrozkami, wiec uwazam ze to nie wina filtra i przewodow(ani nasza-przynajmniej na poczatku, moze z czasem cos sie dzieje). Walcze z problemem jakis czas i jeden mechanik mi powiedzial ost ze to pompa paliwa – ze po przekreceniu kluczyka/stacyjki powinno bys slyszalne buczenie lub syczenie 2-3sek.(podawanie paliwa na silnik przez pompe-znajdujaca sie w zbiorniku paliwa pod tylna kanapa)– u mnie tego nie slychac, jedynie pykniecie od swiec. Bo tak jak jeden kolega napisal wczesniej -wyglada to tak jakby ktos wyssal cale paliwo z ukladu....Jezeli ja nie przygazuje przy odpalaniu (2-3 szybkie ruchy pedalem gazu) to auto nie odpali. A tak przygazowka i po 1-2 sek auto zaskakuje prawie zawsze za 1 razem. Chcialem sie zapytac was czy u was sa jakies slyszalne dzwieki przy przekreceniu kluczyka(i czy to jest pompa paliwa???) ....I czy to prawda ze mozna dzialanie pompy latwo sprawdzic zdejmujac wezykz fitra paliwa....1zdejmujemy wezyk(ten od zbiornika paliwa, drugi jest od wtryskiwaczy od przelewow) 2 przekrecamy kluczyk 3 obserwujemy czy jest podawane paliwo na filtr -czy cieknie paliwo z wezyka....TAK POLECIL MECHANIK-czy ma racje? jak to jest z ta pompa? moze ona jest winowajca???
 
Posty: 22
Od: 19 sty 2009, 09:07
Skąd: Gdańsk / Drogheda
Auto: mazda6 2.0 diesel 136km 2003

Postprzez maxkls » 22 lut 2010, 19:56

chudydzolo napisał(a):po przekreceniu kluczyka/stacyjki powinno bys slyszalne buczenie lub syczenie 2-3sek.(podawanie paliwa na silnik przez pompe-znajdujaca sie w zbiorniku paliwa pod tylna kanapa)– u mnie tego nie slychac,
I nie bedzie slychac, najlepiej zmien mechanika na takiego ktory ma jakies pojecie o tym aucie. Powiedz mu ze jak znajdzie ta pompa paliwa w tym miejscu, ktore wskazal to dasz mu extra premie za wiedze. Pompa paliwa znajduje sie w pompie wysokiego cisnienia i jej naped jest mechaniczny.
chudydzolo napisał(a):Jezeli ja nie przygazuje przy odpalaniu (2-3 szybkie ruchy pedalem gazu) to auto nie odpali. A tak przygazowka i po 1-2 sek auto zaskakuje prawie zawsze za 1 razem.
Przegazowka w niczym nie pomaga. Pedal gazu jest elektroniczny a nie na linke
Masz problem z Mazda? Daj znac a postaram sie pomoc. Na terenie woj. slaskiego i malopolskiego moge podjechac i sprawdzic co ja boli, lub zapraszam do siebie Tel 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
 
Posty: 196
Od: 24 gru 2006, 15:28
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX9 2007

Postprzez Enduro » 22 lut 2010, 22:20

chudydzolo napisał(a):..... i jeden mechanik mi powiedzial ost ze to pompa paliwa – ze po przekreceniu kluczyka/stacyjki powinno bys slyszalne buczenie lub syczenie 2-3sek.(podawanie paliwa na silnik przez pompe-znajdujaca sie w zbiorniku paliwa pod tylna kanapa)– u mnie tego nie slychac, ........??

ale bzdura co do mazdy w dieslu!
choc zdarzają się diesle, ktore rzeczywiscie mają dodatkowa pompe paliwa w zbiorniku..
pozdr.
E.
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chudydzolo » 23 lut 2010, 10:59

....sam juz nie wiem... to moze powiesz mi co to jest za urzadzenie, ktore znajduje sie w zbiorniku pod tylna kanapa ??? w poradniku mazdy "workshop manual" jest podpisane jako FUEL POMP?.... czy to dotyczy sie do bezyny czy o co chodzi???... wiem ze z gazem powinno byc tak jak piszesz.ale jest niestety inaczej....jak nie przygazuje to nie odpali nigdy(a nie ma roznicy chyba czy linka czy czujnik elektr.-zaplon jest wlaczony i silnik wykonuje polecenie, wiec podaje paliwo gdy wcisne pedal gazu-i w tym momencie auto odpala)
 
Posty: 22
Od: 19 sty 2009, 09:07
Skąd: Gdańsk / Drogheda
Auto: mazda6 2.0 diesel 136km 2003

Postprzez Enduro » 23 lut 2010, 14:24

chudydzolo napisał(a):...... to moze powiesz mi co to jest za urzadzenie, ktore znajduje sie w zbiorniku pod tylna kanapa ??? w poradniku mazdy "workshop manual" jest podpisane jako FUEL POMP?....

w dieslu w Mazdzie 6 Citd czyli Diesel
jest w zbiorniku plywak, odp. za wskazania poziomu paliwa
no i sitko filtrujące paliwo
a ten maual opisuje mocno prawdopodobnie wersje benzynową
pozdr
Enduro
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ROBERT34 » 23 lut 2010, 17:03

Wracam do tematu.Jak to jest z zapowietrzeniem układu paliwowego po samodzielnej wymianie filtra paliwa i oczyszczeniu sita filtrującego paliwo w zbiorniku
Ostatnio edytowano 23 lut 2010, 20:25 przez ROBERT34, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 13
Od: 6 sty 2010, 20:28
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez Enduro » 23 lut 2010, 18:49

ROBERT34 napisał(a):Wracam do tematu.Jak to jest z zapowietrzeniem układu paliwowego po samodzielnej wymianie filtra paliwa i oczyszczeniu sita filtrującego paliwo w zbtorniku

trzeba go odpowietrzyć.. absolutnie!
pozdr.
E.
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ROBERT34 » 23 lut 2010, 20:50

Enduro: wszystko ładnie,pięknie ale w jak skutecznie odpowietrzyć układ pal. żeby po wszystkim spać spokojnie, a nie , martwić się czy na drugi dzień odpali. Przeleciałem całe forum M6 i nic na ten temat nie znalazłem. HELP!
 
Posty: 13
Od: 6 sty 2010, 20:28
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez chudydzolo » 23 lut 2010, 21:05

..........tak wiec?.. jak sie odpowietrza ten nieszczesliwy uklad paliwowy...prosze o jakies latwe-lopatologiczne wytlumaczenie.. A za cisnienie paliwa w ukladzie nie jest odpowiedzialne moze urzadzenie w baku ? ja nazwalem je pompa paliwa gdyz podpisane jest "fuel pump" w workshopmanual mazda6 2002-2007. A co do dzwieku-tez jest napisane ze powinno byc "cos" slyszalne " Fuel pump unit inspection. caution; it is normal to hear the fuel pump operating when the ignition switch is turned to the ON position" . Tak wiec panowie pytanie do was co slyszycie po przekreceniu kluczyka....albo gdzie mam szukac problemow? Serwis zrobiony -ukl paliwowy,powietrzny sprawdzony(tak wstepnie bo mechanikiem nie jestem),aku zmieniony swiece tez...problem z odpaleniem -nie chodzi o duze mrozy bo mieszkam w IE i temp od -2 do 7 teraz..a wyglada to tak jakby byl zapowietrzony albo jakby pompa nie podawala paliwa itd-jak juz chodzi to jest ok zadnego zarywania, gasniecia ,szarpania jak odpali to ok!
 
Posty: 22
Od: 19 sty 2009, 09:07
Skąd: Gdańsk / Drogheda
Auto: mazda6 2.0 diesel 136km 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron