Zapowietrzony układ paliwowy? (diesel)

Postprzez voltek » 12 lut 2010, 20:13

Witam Od jakiegoś czasu mam problem a właściwie od czasu wymiany filtra paliwa.
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się kłopoty z gaśnięciem silnika na wolnych obrotach np. stojąc na światłach a jak już zgasł to był problem z jego odpaleniem. Dosłownie trzeba go było kręcić z 20 sekund żeby załapał. Pomyślałem nic tylko podczas wymiany filtra jakiś brud wpadł do zaworu SCV i zawór źle działa, kupiłem zaworek wymieniłem i problem z gaśnięciem na wolnych obrotach jak ręką odjął. Ale niestety pozostał problem z odpalaniem wystarczy że postoi z godzinkę a już trzeba się nakręcić żeby załapał.
I teraz pytanie czy jest możliwe żeby się układ paliwowy zapowietrzał czy może jest jakiś zawór zwrotny zepsuty i paliwo schodzi z układu paliwowego?

Aha wcześniej po odkręceniu korka wlewu paliwa było słychać jakby podciśnienie zasysało powietrze a teraz cisza.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 16:00
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez voltek » 14 lut 2010, 08:48

Jednak układ paliwowy był zapowietrzony odpowietrzyłem go tą zaślepką na przewodzie paliwowym przy pompie teraz poczekam na rezultaty czy się znowu zapowietrzy czy będzie już ok. :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 16:00
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez Grzyby » 14 lut 2010, 09:42

To nie jest zaślepka a ręczna pompka paliwa. Poza tym, prościej byłoby gdybyś w temacie dodał jaki masz silnik.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16505 (48/143)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez Enduro » 14 lut 2010, 22:37

ma diesla, bo ma SCV..

a moze probelm tkwi w paliwie mizernej jakosci?
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4850 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163Km+,´12 ,
MX-5 NB FL, modyfikowane Prosie 996,Triumph-czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 14 lut 2010, 22:45

Enduro napisał(a):ma diesla, bo ma SCV

Ja o tym wiem, ale dla jasności powinno się to znaleźć w temacie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16505 (48/143)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez Enduro » 15 lut 2010, 13:52

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):ma diesla, bo ma SCV

Ja o tym wiem, ale dla jasności powinno się to znaleźć w temacie.

Aaa,
no to jasne!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4850 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163Km+,´12 ,
MX-5 NB FL, modyfikowane Prosie 996,Triumph-czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez syberek1 » 16 lut 2010, 21:32

Koledze pewnie chodziło o gumowy czarny kondom ( nie wiem jak inaczej to nazwać żeby było wiadomo:P ) znajdujący się po środku silnika na metalowym przewodzie paliwowym z przodu motoru na wysokości pompy CR. Mam rację ??
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 15:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez voltek » 21 lut 2010, 00:33

Tak chodziło o ten czarny gumowy kondom jak napisał kolega. Niestety jak auto postoi ze dwa dni to paliwo nadal schodzi z całego układu paliwowego nawet z filtra paliwa tak jak by ktoś wyssał je z przewodów paliwowych. :| W wolnej chwili założę dodatkowe zaciski na przewody i sprawdzę czy pomoże.
Swoją drogą to nie spotkałem się z takim przypadkiem jeszcze, ciekaw jestem co ja tam pochrzaniłem przy tej wymianie filtra haha..
A co do pompki paliwowej to wiem jak wygląda.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 16:00
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez Enduro » 21 lut 2010, 01:23

sprawdz czy obudowa filtra paliwa jest na 100% szczelna, bo nie jest ona idealnej jakości....
i często się rozszczelnia, tymbardziej przy pracach serwisowo/naprawczych...
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4850 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163Km+,´12 ,
MX-5 NB FL, modyfikowane Prosie 996,Triumph-czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez voltek » 21 lut 2010, 20:34

Ok sprawdzę w tym tygodniu i dam znać jakie rezultaty.
Dzięki i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 16:00
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez ROBERT34 » 22 lut 2010, 17:03

Koledzy ,pytanko w tym temacie . jakiś czas temu kupiłem filtr paliwa do GY i mam cykorie go samodzielnie wymienić właśnie z powodu zapowietrzenia układu, może lepiej dać zarobić fachowcowi ?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 19:28
Posty: 9
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez chudydzolo » 22 lut 2010, 17:23

witam..posiadam mazde6 2.0d 03rok... mam rowniez problem z odpaleniem-wyglada to na zapowietrzony uklad. Filtry wymienialem zawsze sam (3x) i nic sie nie dzialo. Ost wymiana byla w czerwcu a problemy zaczely sie w listopadzie wraz z pierwszymi przymrozkami, wiec uwazam ze to nie wina filtra i przewodow(ani nasza-przynajmniej na poczatku, moze z czasem cos sie dzieje). Walcze z problemem jakis czas i jeden mechanik mi powiedzial ost ze to pompa paliwa – ze po przekreceniu kluczyka/stacyjki powinno bys slyszalne buczenie lub syczenie 2-3sek.(podawanie paliwa na silnik przez pompe-znajdujaca sie w zbiorniku paliwa pod tylna kanapa)– u mnie tego nie slychac, jedynie pykniecie od swiec. Bo tak jak jeden kolega napisal wczesniej -wyglada to tak jakby ktos wyssal cale paliwo z ukladu....Jezeli ja nie przygazuje przy odpalaniu (2-3 szybkie ruchy pedalem gazu) to auto nie odpali. A tak przygazowka i po 1-2 sek auto zaskakuje prawie zawsze za 1 razem. Chcialem sie zapytac was czy u was sa jakies slyszalne dzwieki przy przekreceniu kluczyka(i czy to jest pompa paliwa???) ....I czy to prawda ze mozna dzialanie pompy latwo sprawdzic zdejmujac wezykz fitra paliwa....1zdejmujemy wezyk(ten od zbiornika paliwa, drugi jest od wtryskiwaczy od przelewow) 2 przekrecamy kluczyk 3 obserwujemy czy jest podawane paliwo na filtr -czy cieknie paliwo z wezyka....TAK POLECIL MECHANIK-czy ma racje? jak to jest z ta pompa? moze ona jest winowajca???
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 08:07
Posty: 22
Skąd: Gdańsk / Drogheda
Auto: mazda6 2.0 diesel 136km 2003

Postprzez maxkls » 22 lut 2010, 18:56

chudydzolo napisał(a):po przekreceniu kluczyka/stacyjki powinno bys slyszalne buczenie lub syczenie 2-3sek.(podawanie paliwa na silnik przez pompe-znajdujaca sie w zbiorniku paliwa pod tylna kanapa)– u mnie tego nie slychac,
I nie bedzie slychac, najlepiej zmien mechanika na takiego ktory ma jakies pojecie o tym aucie. Powiedz mu ze jak znajdzie ta pompa paliwa w tym miejscu, ktore wskazal to dasz mu extra premie za wiedze. Pompa paliwa znajduje sie w pompie wysokiego cisnienia i jej naped jest mechaniczny.
chudydzolo napisał(a):Jezeli ja nie przygazuje przy odpalaniu (2-3 szybkie ruchy pedalem gazu) to auto nie odpali. A tak przygazowka i po 1-2 sek auto zaskakuje prawie zawsze za 1 razem.
Przegazowka w niczym nie pomaga. Pedal gazu jest elektroniczny a nie na linke
Masz problem z Mazda? Daj znac a postaram sie pomoc. Na terenie woj. slaskiego i malopolskiego moge podjechac i sprawdzic co ja boli, lub zapraszam do siebie Tel 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 226 (0/1)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX9 2007

Postprzez Enduro » 22 lut 2010, 21:20

chudydzolo napisał(a):..... i jeden mechanik mi powiedzial ost ze to pompa paliwa – ze po przekreceniu kluczyka/stacyjki powinno bys slyszalne buczenie lub syczenie 2-3sek.(podawanie paliwa na silnik przez pompe-znajdujaca sie w zbiorniku paliwa pod tylna kanapa)– u mnie tego nie slychac, ........??

ale bzdura co do mazdy w dieslu!
choc zdarzają się diesle, ktore rzeczywiscie mają dodatkowa pompe paliwa w zbiorniku..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4850 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163Km+,´12 ,
MX-5 NB FL, modyfikowane Prosie 996,Triumph-czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga