Mocno stuka z tyłu na nierównościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez stewie_griffin » 8 wrz 2011, 07:56

U mnie ostatnio też zaczęło strasznie coś z tyłu hałasować na nierównościach, a już najgorzej było na kostce. Okazało się, że nie było to nic związane z opisywanym przez Was numerem 5, otóż poluzował się lewy tłumik i uderzał o trzymak, kilka chwil ze spawarką załatwiło temat i jest cisza :)
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 41
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez futrii » 8 wrz 2011, 16:14

potwierdzam sposób kolegi, u mnie tez występowało to stukanie po jakimś czasie zlokalizowałem ze to ten łącznik. I jesli gumy sa nie wytarte to wystarczy obspawac srubke przeszlifowac i po problemie. A nie odrazu wymieniac na nowa.
 
Od: 8 wrz 2011, 15:16
Posty: 10
Skąd: Busko-Zdroj
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 Citd 136KM

Postprzez qwer89 » 10 paź 2011, 12:05

Witam u mnie też puka z tyłu na nierównościach. Ale ostatnio przewiozłem kupla z tyłu i pukanie ustało na ten moment w którym on tam siedział. jak jade bez nikogo z tyłu to puka. co to może być? pukanie jest wnerwiające. pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lip 2011, 10:32
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2003r

Postprzez qwer89 » 11 paź 2011, 10:09

pojechałem do mechanika dziś i powiedziałem co to może być opierając się na waszych przypadkach i trafił od razu. winowajcą stuków była poluzowana śruba na jednym z tych poprzecznych łączników. teraz jest juz super <jupi>
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lip 2011, 10:32
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2003r

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 26 mar 2012, 21:18

Witam, myśle że ten temat powinien trafić do poradnika, byłem na przeglądzie w stacji diagnostycznej i prosiłem o dokładne sprawdzenie zawieszenia bo coś mi stuka z tyłu z lewej strony. Facet na stacji nic niemógł znaleźć zawieszenie sztywne,nic nie wybite, amory OK. Pomyślałem że pewnie coś w bagażniku stuka albo klapa, aż do dnia kiedy nie natrafiłem na ten wątek. No i co się okazało, poluzowana nakrętka na drążku, nigdy bym niepowiedział że poluzowana nakrętka 1/2 obrotu na gwincie tak mocno będzie napitalało w zawieszeniu z tyłu. Moje uznanie na autora tego wątku który zdjagnozował tą luźną nakrętkę. Po dokręceniu nastała wreszcie cisza <jupi> A swoją drogą widzę że dużo problemów na forum dotyczących 6 jest powtarzalnych w innych 6.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 91
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez dobrzyn22 » 26 mar 2012, 23:43

Wątek został dodany do poradnika <spoko>

dużo problemów na forum dotyczących 6 jest powtarzalnych w innych 6

pozostaje się cieszyć,że istnieje nasze forum :D <spoko>
SPRZEDAM: 1.Listwę klapy bagażnika(kombi),kolor srebrny,oryginał w b.dobrym stanie. 2.Listwy progowe(nie progi),czarne,ory Mazda,stan dobry 3.głośniki 5x7",fabryczne Mazda -okazyjne ceny,info PW
[b][color=#FF0000]
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 3850 (8/16)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda 6'06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez DaveSY » 13 paź 2012, 19:16

Mnie rowniez watek ten bardzo pomogl. Wszystko wygladalo standartowo: stuki wyraznie slyszalne, na stacji diagnostycznej oczywiscie brak jakichkolwiek luzow. Po dokreceniu tego lacznika( o caly obrot !!) problem ustapil :D dzieki
 
Od: 2 cze 2012, 18:47
Posty: 18
Skąd: Bytom/Ruda Sl
Auto: Mazda 6 Exclusive 1,8 2002r.

Postprzez beatamarek » 9 mar 2013, 19:08

witam wszystkich,
miałem podobny problem ze stukaniem z tylnego zawieszenia.wszystko było dobrze do czasu wymiany amortyzatorów na nowe.kilka dni po wymianie zaczęło się stukanie ciężkie do namierzenia.na stacji diagnostycznej również nic nie wykryto,wszelkie parametry w normie czyli wszystko dobrze a jak stukało tak stukało... :) Znajomy mechanik doszedł do problemu i go pokonał."wystarczyło" trochę naspawać wszystkie otwory w które wchodzą śruby w tylnym zawieszeniu.po prostu wszystkie w dziwny sposób były większe od śrub i miały kilka milimetrów luzów a to wystarczyło żeby stukom nie było końca.można oczywiście wymienić kompletnie wszystko ale jak wiadomo koszta byłyby wysokie...
u mnie po tym zabiegu wszystko gra,wiec może ta podpowiedz komus przyniesie ulgę...
pozdr
 
Od: 9 mar 2013, 18:50
Posty: 3
Auto: mazda6 1.8 2002rok

Postprzez wujek116 » 10 mar 2013, 00:12

Naspawać seryjne otwory <co?>
Avatar użytkownika
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 344 (5/5)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez beatamarek » 10 mar 2013, 21:23

dokładnie tak.w naszym przypadku to było lekarstwo na stuki.zostały naspawane wszystkie otwory w tylnych elementach zawieszenia.np:,górne mocowanie amortyzatora tzn.otwory w nim przez które go mocujemy(przykręcamy) i wszystkie kolejne...trzeba naspawać tylko tyle,żeby sruba nie miała żadnego luzu i powinno być dobrze:–)
pozdr
 
Od: 9 mar 2013, 18:50
Posty: 3
Auto: mazda6 1.8 2002rok

Postprzez wujek116 » 10 mar 2013, 22:54

no nie wiem ja osobiście nie dał bym coś takiego zrobić jeżeli coś jest zrobione seryjnie to tak ma być .
pierwszy raz się spotykam z czymś takim choć już wiele lat pracuje w serwisie . <oczy>
Avatar użytkownika
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 344 (5/5)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez marekck-83 » 11 mar 2013, 09:02

Witam koledzy.
Mam problem z tulejami tylnych wahaczy. Są do wymiany, auto od 2 tygodni stoi u mechanika, problem polega na tym, że nie można dostać pasujących tulei. Były sprawdzane już 3 różne rodzaje, dedykowane do M6, żaden nie pasuje... W ASO po VIN-ie powiedzieli że akurat do mojego nie są dostępne, a koszt wahaczy 1100 netto <nie>. Miał ktoś z Was podobną sytuacje? Można temu jakoś zaradzić, bo szczerze mówiąc jakbym miał wywalić ponad 2 tysiaki na tylne wahacze, muszę wymienić też 2 przednie, to wolę sprzedać madzie i kwotę za części dołożyć do ewentualnej puli na coś innego...
 
Od: 8 lut 2011, 11:19
Posty: 14
Skąd: Opole
Auto: M6 2.0 D GY 145PS

Postprzez beatamarek » 14 mar 2013, 00:07

serwis nie robi takich rzeczy bo zarabia na wymianie calych elementow,a po robocie kasują kilka stowek lub kilkanascie,prawda?.zreszta wiele osob majacych podobny problem jedzie na stacje diagnostyczna gdzie wszystko okazuje sie byc w porzadku,ale nadal stuka.tak tez bylo w naszym aucie.
u mnie znajomy lekko nadspawal te otwory,rozwiercil nadmiar spawu,dopasowal idelanie sruby i rzadnych luzow nie ma,co wyeleminowalo wszelkie stuki:–)
 
Od: 9 mar 2013, 18:50
Posty: 3
Auto: mazda6 1.8 2002rok

Postprzez tomecki80 » 15 mar 2013, 14:25

Witam wszystkich,
Jestem tu nowy, (bo niedawno stałem się podiadaczem Mazdy 6 1,8l kombi). Mam podobny problem z tymi stukami, choć występują one bardzo bardzo rzadko, więc nie zagłębiałem się w to na razie. Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was miał do czynienia z takim dziwnym dźwiękiem dochodzącym z podwozia (tylna jego część – mniej więcej na wysokości tylnej osi). Mógłym porównać ten hałas do odgłosu pralki przed wirowaniem, coś w rodzaju tarcia. To "tarcie" nie nasila się w raz z obrotami silnika i występuje zarówno w czasie jazdy jak i na postoju. Najśmieszniejsze jest to, że tylko czasem, więc nie jest to zbyt uporczywe, ale jednak denerwuje (tym bardziej, że nie wiem skąd się bierze...). Proszę o pomoc, jeśli ktoś się z tym spotkał:)
 
Od: 15 mar 2013, 13:57
Posty: 1
Auto: MAZDA 6 2005 1,8 16V kombi

Postprzez Steishen » 26 mar 2013, 13:13

Witam dzisiaj przeprowadziłem oględziny tylnego zawieszenia ponieważ też miałem problemy ze stukiem tylnego prawego zawieszenia okazało się że jest to jednak luz na poprzecznym wahaczu. nakrętka kontrująca poluzowała się o 1 obrót gwintu powyżej na schemacie przedstawiony cyfrą 5. Dokręcenie ( skontrowanie nakrętki ) wprowadziło ciszę w moim aucie. Dzięki wielkie za podpowiedź. :)
 
Od: 26 mar 2013, 13:04
Posty: 1
Auto: Mazda 6 2.0 CD 147KM 2003 GG

Postprzez Zigi86 » 26 mar 2013, 14:48

marekck-83 napisał(a):Witam koledzy.
Mam problem z tulejami tylnych wahaczy. Są do wymiany, auto od 2 tygodni stoi u mechanika, problem polega na tym, że nie można dostać pasujących tulei. Były sprawdzane już 3 różne rodzaje, dedykowane do M6, żaden nie pasuje... W ASO po VIN-ie powiedzieli że akurat do mojego nie są dostępne, a koszt wahaczy 1100 netto <nie>. Miał ktoś z Was podobną sytuacje? Można temu jakoś zaradzić, bo szczerze mówiąc jakbym miał wywalić ponad 2 tysiaki na tylne wahacze, muszę wymienić też 2 przednie, to wolę sprzedać madzie i kwotę za części dołożyć do ewentualnej puli na coś innego...


Podłączam się do postu kolegi
Avatar użytkownika
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 280
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez chinol » 1 maja 2013, 13:29

Sebaaaaaaa7 napisał(a): bo coś mi stuka z tyłu z lewej strony. Pomyślałem że pewnie coś w bagażniku stuka albo klapa, aż do dnia kiedy nie natrafiłem na ten wątek. No i co się okazało, poluzowana nakrętka na drążku, nigdy bym nie powiedział że poluzowana nakrętka 1/2 obrotu na gwincie tak mocno będzie napitalało w zawieszeniu z tyłu. Moje uznanie na autora tego wątku który zdiagnozował tą luźną nakrętkę. Po dokręceniu nastała wreszcie cisza <jupi>


Ostatnio też przerabiałem temat ze stukami w tylnym zawieszeniu i strzał w 10 !! "poluzowana nakrętka na drążku" z tym że u mnie stukało po prawej stronie i 3/4 obrotu załatwiło sprawę. Chylę czoła za zdiagnozowanie tej dolegliwości <peace> <peace>. Kasa w portfelu <lol> Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 128
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Mazda 6 GG 1,8 benzin...

Postprzez makooh » 10 cze 2013, 22:30

Witam
U mnie pojawił się problem z zużytymi tulejami drążka reakcyjnego (element nr 5 na wspomnianym wcześniej rysunku). Są po prostu już sparciałe i lada chwila pewnie się posypią.
Czy ktoś z Was wymieniał te tuleje, czy istnieje taka opcja czy raczej nastawić się na wymianę całego drążka/ów?
Oryginały we Wrocławiu – 611 lub 540 zł w zależności od ASO za sztukę, zamiennik Yamato ok 200 zł/szt.
więc wydatek niemały.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
 
Od: 16 maja 2013, 16:37
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Auto: Była: Mazda 323F 1.5 1998
Jest: Mazda 6 2.0 2005

Postprzez Leoo » 11 cze 2013, 23:23

makooh napisał(a):Czy ktoś z Was wymieniał te tuleje, czy istnieje taka opcja czy raczej nastawić się na wymianę całego drążka/ów?

Wystarczy chwilę poszukać:
viewtopic.php?f=412&t=154827
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 365 (0/10)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez klajgus » 13 cze 2013, 20:15

makooh napisał(a): zamiennik Yamato


Ja bym odradzał ta firmę, wymieniłem tuleje na przednich prostych wahaczach na właśnie YAMATO i wytrzymały jakieś pol roku i może 7 tys km, NIEMIECKICH DRÓG!!! jak dla mnie są do <dupa>
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6