Mocno stuka z tyłu na nierównościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez stewie_griffin » 8 wrz 2011, 06:56

U mnie ostatnio też zaczęło strasznie coś z tyłu hałasować na nierównościach, a już najgorzej było na kostce. Okazało się, że nie było to nic związane z opisywanym przez Was numerem 5, otóż poluzował się lewy tłumik i uderzał o trzymak, kilka chwil ze spawarką załatwiło temat i jest cisza :)
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 06:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez futrii » 8 wrz 2011, 15:14

potwierdzam sposób kolegi, u mnie tez występowało to stukanie po jakimś czasie zlokalizowałem ze to ten łącznik. I jesli gumy sa nie wytarte to wystarczy obspawac srubke przeszlifowac i po problemie. A nie odrazu wymieniac na nowa.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 14:16
Posty: 10
Skąd: Busko-Zdroj
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 Citd 136KM

Postprzez qwer89 » 10 paź 2011, 11:05

Witam u mnie też puka z tyłu na nierównościach. Ale ostatnio przewiozłem kupla z tyłu i pukanie ustało na ten moment w którym on tam siedział. jak jade bez nikogo z tyłu to puka. co to może być? pukanie jest wnerwiające. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2011, 09:32
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2003r

Postprzez qwer89 » 11 paź 2011, 09:09

pojechałem do mechanika dziś i powiedziałem co to może być opierając się na waszych przypadkach i trafił od razu. winowajcą stuków była poluzowana śruba na jednym z tych poprzecznych łączników. teraz jest juz super <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2011, 09:32
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2003r

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 26 mar 2012, 20:18

Witam, myśle że ten temat powinien trafić do poradnika, byłem na przeglądzie w stacji diagnostycznej i prosiłem o dokładne sprawdzenie zawieszenia bo coś mi stuka z tyłu z lewej strony. Facet na stacji nic niemógł znaleźć zawieszenie sztywne,nic nie wybite, amory OK. Pomyślałem że pewnie coś w bagażniku stuka albo klapa, aż do dnia kiedy nie natrafiłem na ten wątek. No i co się okazało, poluzowana nakrętka na drążku, nigdy bym niepowiedział że poluzowana nakrętka 1/2 obrotu na gwincie tak mocno będzie napitalało w zawieszeniu z tyłu. Moje uznanie na autora tego wątku który zdjagnozował tą luźną nakrętkę. Po dokręceniu nastała wreszcie cisza <jupi> A swoją drogą widzę że dużo problemów na forum dotyczących 6 jest powtarzalnych w innych 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 09:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez dobrzyn22 » 26 mar 2012, 22:43

Wątek został dodany do poradnika <spoko>

dużo problemów na forum dotyczących 6 jest powtarzalnych w innych 6

pozostaje się cieszyć,że istnieje nasze forum :D <spoko>
SPRZEDAM: 1.Listwę klapy bagażnika(kombi),kolor srebrny,oryginał w b.dobrym stanie. 2.Listwy progowe(nie progi),czarne,ory Mazda,stan dobry 3.głośniki 5x7",fabryczne Mazda -okazyjne ceny,info PW
[b][color=#FF0000]
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4559 (13/44)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez DaveSY » 13 paź 2012, 18:16

Mnie rowniez watek ten bardzo pomogl. Wszystko wygladalo standartowo: stuki wyraznie slyszalne, na stacji diagnostycznej oczywiscie brak jakichkolwiek luzow. Po dokreceniu tego lacznika( o caly obrot !!) problem ustapil :D dzieki
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 17:47
Posty: 18
Skąd: Bytom/Ruda Sl
Auto: Mazda 6 Exclusive 1,8 2002r.

Postprzez beatamarek » 9 mar 2013, 18:08

witam wszystkich,
miałem podobny problem ze stukaniem z tylnego zawieszenia.wszystko było dobrze do czasu wymiany amortyzatorów na nowe.kilka dni po wymianie zaczęło się stukanie ciężkie do namierzenia.na stacji diagnostycznej również nic nie wykryto,wszelkie parametry w normie czyli wszystko dobrze a jak stukało tak stukało... :) Znajomy mechanik doszedł do problemu i go pokonał."wystarczyło" trochę naspawać wszystkie otwory w które wchodzą śruby w tylnym zawieszeniu.po prostu wszystkie w dziwny sposób były większe od śrub i miały kilka milimetrów luzów a to wystarczyło żeby stukom nie było końca.można oczywiście wymienić kompletnie wszystko ale jak wiadomo koszta byłyby wysokie...
u mnie po tym zabiegu wszystko gra,wiec może ta podpowiedz komus przyniesie ulgę...
pozdr
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 17:50
Posty: 3
Auto: mazda6 1.8 2002rok

Postprzez wujek116 » 9 mar 2013, 23:12

Naspawać seryjne otwory <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/6)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez beatamarek » 10 mar 2013, 20:23

dokładnie tak.w naszym przypadku to było lekarstwo na stuki.zostały naspawane wszystkie otwory w tylnych elementach zawieszenia.np:,górne mocowanie amortyzatora tzn.otwory w nim przez które go mocujemy(przykręcamy) i wszystkie kolejne...trzeba naspawać tylko tyle,żeby sruba nie miała żadnego luzu i powinno być dobrze:–)
pozdr
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 17:50
Posty: 3
Auto: mazda6 1.8 2002rok

Postprzez wujek116 » 10 mar 2013, 21:54

no nie wiem ja osobiście nie dał bym coś takiego zrobić jeżeli coś jest zrobione seryjnie to tak ma być .
pierwszy raz się spotykam z czymś takim choć już wiele lat pracuje w serwisie . <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/6)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez marekck-83 » 11 mar 2013, 08:02

Witam koledzy.
Mam problem z tulejami tylnych wahaczy. Są do wymiany, auto od 2 tygodni stoi u mechanika, problem polega na tym, że nie można dostać pasujących tulei. Były sprawdzane już 3 różne rodzaje, dedykowane do M6, żaden nie pasuje... W ASO po VIN-ie powiedzieli że akurat do mojego nie są dostępne, a koszt wahaczy 1100 netto <nie>. Miał ktoś z Was podobną sytuacje? Można temu jakoś zaradzić, bo szczerze mówiąc jakbym miał wywalić ponad 2 tysiaki na tylne wahacze, muszę wymienić też 2 przednie, to wolę sprzedać madzie i kwotę za części dołożyć do ewentualnej puli na coś innego...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 10:19
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: M6 2.0 D GY 145PS

Postprzez beatamarek » 13 mar 2013, 23:07

serwis nie robi takich rzeczy bo zarabia na wymianie calych elementow,a po robocie kasują kilka stowek lub kilkanascie,prawda?.zreszta wiele osob majacych podobny problem jedzie na stacje diagnostyczna gdzie wszystko okazuje sie byc w porzadku,ale nadal stuka.tak tez bylo w naszym aucie.
u mnie znajomy lekko nadspawal te otwory,rozwiercil nadmiar spawu,dopasowal idelanie sruby i rzadnych luzow nie ma,co wyeleminowalo wszelkie stuki:–)
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 17:50
Posty: 3
Auto: mazda6 1.8 2002rok

Postprzez tomecki80 » 15 mar 2013, 13:25

Witam wszystkich,
Jestem tu nowy, (bo niedawno stałem się