OBDII – jakie piny są "wyprowadzone"? Podłączenie interfejsu.

Mazda6 2002–2007

Postprzez Wojtek » 14 lis 2009, 22:56

melass nie gada...
Miszcz_Yogurt do sprawdzienia kodow wszystkie ogolne..
scmscan, scantool, scanxl i inne
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17163 (116/403)
Skąd: UK
Auto: Skoda Rapid 1.2 SE-L 110KM
Seat Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez melass » 14 lis 2009, 23:00

:( to kiepsko ale mam jeszcze jedno wyjscie. ScanXl pełna wersja ale dla Forda więc jest nadzieja a jak nie to <killer>
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 17:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Miszcz_Yogurt » 15 lis 2009, 01:00

No nic jutro rano przetestuje moze zadziała moze nie.A potrzebuje sprawdzic czemu mazda nie jezdzi .
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:25
Posty: 3
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 2.0 TDI (146 KM)

Postprzez Wojtek » 15 lis 2009, 01:49

melass a co sie dzieje? moze pomoge?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17163 (116/403)
Skąd: UK
Auto: Skoda Rapid 1.2 SE-L 110KM
Seat Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez melass » 15 lis 2009, 18:50

Mi ogólnie wywala bład silnika, ostatnio jak sprawdzałem na spocie do wywali mi bład egr wiec trzeba go usunąć. pamitam tez raz ze podczas jazdy zapaliła mi sie kontolka airbagu ale po odpieciu aku bład zniknał ale pewnie jest dalej w kompie dlatego próbuje ogarnac ten temat lub zakup idsa :P ale to juz bardziej na kalibracje i pomoc innym mazdowiczom w uk.
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 17:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Wojtek » 15 lis 2009, 21:27

melass to podjedz do mnie zczytamy te bledy
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17163 (116/403)
Skąd: UK
Auto: Skoda Rapid 1.2 SE-L 110KM
Seat Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arius » 15 lis 2009, 22:18

Scanxl z modułem forda.
a jak ids działa pod vistą, to go wypróbuję jak będę miał chwilkę czasu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 19:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 15 lis 2009, 23:26

Chlopaki, nie bijcie piany. IDS nie bedzie dzialal z niczym innym niz interfejs rotundy. Crack do IDS usuwajacy kody sprawdzajace obecnosc interfejsu moze nie byc wystarczajacy nawet, bo byc moze protokol transmisji nie jest identyczny. Gdyby to bylo takie proste, chinczycy nie robiliby klonow rotundy tylko zlecili cracka i sprzedawali ELMy. Jak juz pisalem, byc moze znajdzie sie kiedys wariat ktory skraczy jedna z wersji, ale wypuszczenie kolejnej moze bardzo latwo zniweczyc jego robote, a juz na pewno nie bedzie pochodzil z tego forum :>

ScanXL + Mazda lub AutoEnginuity lub jesli skoncze swoj soft to moj. Poki co innego wyjscia nie ma. (moze jeszcze jakies inne pcmscany maja dodatkowe dedykowane moduly, ale ja znam tylko te dwa)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez szafa » 19 lis 2009, 18:18

Czy może ktoś testował taki wynalazek do diagnostyki i ewentualnego kasowania błędów ?

http://motoryzacyjna.pl/p25587-auto-komputer-diag
M6 GG L3 2.3 16V '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 05:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez klosek6 » 7 gru 2009, 21:44

Kolego Grzybek czy mógłbyś mi przesłać ten ScanTool 1,13 po polsku tez kupiłem ale nie mam tego po polsku mój e-meil to bartoszklosowski@vp.pl z góry dzięki
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 19:25
Posty: 178 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez kobyll » 9 gru 2009, 18:12

ELM 327 ver 1.3a

NIE DZIAŁA Z Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2002r.

Na fastbox-ie (GED BOX firmy EKOLAB) wszystko OK. Na elm327 niestety nie ma połączenia, z innymi samochodami łączy się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 21:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez paweledi » 13 gru 2009, 09:47

Tu zamieszczam link do manuala IDS

http://www.motorcraftservice.com/vdirs/ ... anuals.asp

I pytanko jak działa fly200 i jego możliwości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:10
Posty: 107
Skąd: Wawa

Postprzez vqsoft » 13 gru 2009, 16:24

powiem ze troche na ids sie zawiodłem – chciałem sprawdzić jeden jak dla mnie podstawowy parametr – ciśnienie doładowania, najlepiej dynamicznie

no i niestety kichaaaa

dziwne
w wolnossącym nissanie za pomocą consulta moglem sprawdzić co się dzieje w kolektorze dolotowym a tu nie ;(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 18:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez paweledi » 13 gru 2009, 17:33

tylko pytanie dlaczego to takie drogie
12000 do 15000
ale mozna kupic clona za 2500 :)
co do diagnozowania miałem możliwość bawić sie przez 5 minut wiec zbyt wiele nie narobiłem po za regulacją wtrysków sprawdzeniem będów itd.
Mazda 60000 3500 litra wodoru + LPG + ON :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:10
Posty: 107
Skąd: Wawa

Postprzez vqsoft » 13 gru 2009, 20:10

dopadlem serwisowke forda
i jest tam wzmianka o tym co chciałem zmierzyć / sprawdzić

C3 CHECK THE TURBOCHARGER BOOST PRESSURE


1 Remove special tool 416-D001.

2 Connect the vacuum line to the vane adjustment diaphragm unit.

3 Lower the vehicle.

4 Connect WDS to the vehicle data link connector (DLC).

5 Select the dataloger function.

6 Configure dataloger to read the intake manifold pressure via the manifold absolute pressure (MAP) sensor.

7 Start and run the engine.

8 With the aid of another Technician, raise the engine speed to 2000 rpm.


9 Observe the readings of special tool 310-053 and the WDS manifold pressure display.

l Is a vacuum of 0.325 bar on the special tool and boost pressure of 1.5 bar on the WDS manifold pressure display indicated?

č Yes

Continue the diagnostic of the engine management system using WDS.

č No

INSTALL a new turbocharger. TEST the system for normal operation.


ciekawe czemu w IDS tego nie ma ;(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 18:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez paweledi » 13 gru 2009, 20:51

moze poprostu niema czujnika ?
Mazda 60000 3500 litra wodoru + LPG + ON :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:10
Posty: 107
Skąd: Wawa

Postprzez vqsoft » 13 gru 2009, 20:58

to skąd ecu wie ile ma dać paliwa? czujnik jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 18:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez MAZVAGTECH » 13 gru 2009, 23:05

paweledi napisał(a):działa fly200

http://www.motorcraftservice.com/vdirs/ ... fly200.asp Z tego co widac fly200 to jest wyrob chinski a jak dziala? Musza wypowiedziec sie Ci co go uzytkuja
paweledi napisał(a):tylko pytanie dlaczego to takie drogie
12000 do 15000
Bo to jest oryginal, poza tym jest dwa lata aktualizacji oprogramowania
paweledi napisał(a):ale mozna kupic clona za 2500
Mozna ale sam interfejs to malo trzeba jeszcze oprogramowanie i tu zaczynaja sie schody. Najnowsza wersja IDS to jest v.64 natomiast chinski clon obsluzy v.62 nie mowiac o aktualizacjach czy wsparciu producenta interfejsu. Jak sie trafi na dobry egzemplarz to chodzi dobrze a jak na slaby to sa problemy. Co do tego czy cos jest drogie czy tanie? Polecam zapoznac sie z cenami innych oryginalnych interfejsow w stylu KTS,VAS,Gutmann itd. o kwesti legalnosci i licencji nie ma sie co rozpisywac.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez paweledi » 14 gru 2009, 14:25

Jaka różnica jest v.62 a v.64 ?
Mazda 60000 3500 litra wodoru + LPG + ON :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:10
Posty: 107
Skąd: Wawa

Postprzez Myjk » 14 gru 2009, 19:51

paweledi napisał(a):IDS to obdII z tą mała różnicą że można zrobić wszystko
ELM to obdII i nie zawiele może

Czyli łączę tematy i czyszczę tutejszy syf wygenerowany przez Ciebie.

paweledi napisał(a):test

Dostajesz jeszcze chwilę na poprawę stylu swojego bycia tutaj,
później może być już za późno.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6