OBDII – jakie piny są "wyprowadzone"? Podłączenie interfejsu.

Mazda6 2002–2007

Postprzez zmitru » 5 wrz 2009, 14:20

Próbowałem odczytać Madzię 6 2002 r Diesel 136KM interfejsem ELM 327 v 1.3a lipa nie działa nie wiem jak sobie poradzi po lifcie. Jeżeli chodzi o piny przed liftem to są tak jak podane na początku tematu tylko jest mały problem nie wiem skąd został wzięty ten 8 pin nie istnieje przecież jest 5 kabli w gnieździe OBDII nie tylko w moim aucie ale w każdym innym bo już sprawdzałem
Ostatnio edytowano 8 wrz 2009, 21:58 przez zmitru, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 12:40
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM sedan/limuzyna

Postprzez arius » 5 wrz 2009, 21:17

krzych napisał(a):
arius napisał(a):nie wiem czy M6 w dieslu z 2002-2003 obsłuży
producent ELM 327 napisał:

Wstrzymaj sie z zakupem jesli mozesz to zapytam ktory to byl rocznik przedlifta na ktorym dzialalo, a jak mi sie uda to moze dorwe kogos z Twoim.

coś wiadomo na temat tych przedliftów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez zmitru » 8 wrz 2009, 21:56

Przeczytaj post wyżej arius, nie działa
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 12:40
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM sedan/limuzyna

Postprzez arius » 9 wrz 2009, 08:29

zmitru napisał(a):Przeczytaj post wyżej arius, nie działa

czytam dokładnie
krzych napisał(a):
arius napisał(a):krzych napisał:
Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)

ELM 327 w wersji 1,3a czyta szostki przedliftowe, a czy 1,5a też odczyta?
i czy napewno, bo loki7878 w innym poście napisał "ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja 2005"


Jesli przed 2004 bylo inaczej to nie mam pojecia. Nie wiem jaka ja testowalem, ale chyba z 2003 (?) – niestety nie powiem Ci na razie, bo gosc ktory moglby potwierdzic jest na urlopie :P

Co do EOBD/OBD2 to raczej sie nie zgodze, ELM327 czyta rowniez OBDI i OBD1/2 (bo taka wersja tez jest). Ale czy zgadzaja sie np. piny we wtyczce to juz nie wiem. W ogole OBD to tylko zestaw komend, wiec jesli nawet nie obsluguje sam ELM to mozesz kazac mu wysylac komendy bez interpretacji bezposrednio na szyne CAN co oznacza, ze gadasz po "mazdowemu" i mozesz powiedziec co chcesz. A to czy Twoj program to umie zrobic to juz od konkretnego programu zalezy, np. podejrzewalbym PCMSCAN o to, ze moglby potrafic, jest dosc rozbudowany.

PS. Na Wiki masz OBD2 pids – jeden z nich okresla standard obd, zerknij, masz tam cztery i jeden ktory "odpada"

i czasami czytam posty które dają nadzieję :)


No to teraz jestem pewien.
Kupiłem, podłączyłem i
działa.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez melass » 7 paź 2009, 21:00

Ostatnio podłączyłem madzie z elmem327 werja jakaś 1.04 chyba i działa z moja madzią diesel 2004. Znalazłem też program, działa z elmem327 v1.3 który łaczy sie z nie tylko z silinikem ale tez z absem, skrzynią biegów itd.Jest to wersja do mazd z rocznika od 1996 do teraz, cena $99 hmmm kuszące
Ale czy na pewno podziała pod ELM327?
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Arek_78 » 8 paź 2009, 09:35

ScanXL ma wtyczke pod nasze mazdy. Ale nie mogę jej nigdzie namierzyć. Daj linka do tego programu bo cena kusząca choć nie każdy współpracuje z ELM.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez melass » 8 paź 2009, 19:37

Tak, to jest właśnie scanxl pro i dziala z elmem tu masz linka:

http://www.palmerperformance.com/produc ... /index.php
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Arek_78 » 8 paź 2009, 21:03

O tym samym pisałem :)

ScanXL ma nową wtyczkę do naszych Mazd i współpracuje z ELM

Poczekamy aż ktoś to przetestuje.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Bugsy » 9 paź 2009, 10:56

Witam,

Poszukując rozwiązania aby Mazda 6 Diesel z 2003 porozmawiała z ELM327 1.3a wpadłem na temat pod poniżeszym linkiem:
http://www.madox.net/blog/mazda-can-bus/

W szczególności post jak zacytowany poniżej, sugeruje, że być może warto spróbować odczytać dane zgodnie z CAN a nie OBDII. Czy próbował już ktoś takiego numeru?
###
Borden says:
September 1, 2009 at 5:19 am

Hello Madox, I’ve reversed my Mazda6 2003 2.3NA CAN recently, compare to your Mazda3, there’s much less info on the bus cause my car is older. It only has CAN ID 200, 201, 210, 211, 215, 216, 231, 240, 420, 430, 4b0, 4c0, 4c1, 620 and 630. It has no what called “trip computer” info, but I’ve discovered some other useful info, like DSC switch condition, MIL light condition, coolant temperature, calculated engine load, fuel injection amount….But your this list gives me many ideas to dig it deeper! thanks alot!
###

Co więcej gdzieś natknąłem się na informację, że ELM327 podłaczony bezpośrednio do portu szeregowego obsługuje CAN, natomiast podłączony poprzez USB już niestety CAN tego nie obsługuje. Tutaj ważna uwaga – nie jestem pewien czy dotyczyło to ograniczenia po stronie ELM327 (mało prawdopodobne) czy też może ograniecznia po stronie softu na PC.

Czy ktoś z was ma ELMA327 podłaczanego bezpośrednio po porcie szeregowym i mógłby spróbować podpiąć się do M6 w dieselu z 2003r.?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez arius » 9 paź 2009, 21:52

Ja mam ELM podłączany przez USB i czyta mazdy 2003.
łączy się po CAN (11bit) pisałem w innym poście:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50971&postdays=0&postorder=asc&start=20
testuje moc itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Bugsy » 11 paź 2009, 00:19

Odczytywałeś Mazdy z 2003 Diesel czy benzynowe?

Pytam, gdyż dziś ponownie próbowałem odczytać cokolwiek ze swojej i dalej nic się nie udało.
Dałbyś radę podesłać jakiegoś linka albo zdjęcie gdzie można zobaczyć dokładnie interfejs jaki ty masz?

Ja mam tego:
http://allegro.pl/item762366800_interfe ... an_pl.html

Próbowałem już ustawiać prędkość zarówno w samym programie ScanTool jak i w ustawieniach urządzenia (poprzez menedżera urządzeń). I niestety dalej nic.

Której dokładnie wersji softu używałeś?
Pytanie może trywialne, ale chciałbym się upewnić – w którym momencie podłączasz interfejs do złącza OBD i kiedy odpalasz program? Mógłbyś może napisać krok po kroku co i jak? Pytam, gdyż być może popełniam gdzieś błąd wcześniej i dlatego nie potrafię nawiązać komunikacji i nic odczytać.

Z góry dzięki!
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez krzych » 12 paź 2009, 21:04

arius napisał(a):i czasami czytam posty które dają nadzieję usmiech


No to teraz jestem pewien.
Kupiłem, podłączyłem i
działa.
usmiech


Gratuluje :)

Bugsy napisał(a):Pytam, gdyż dziś ponownie próbowałem odczytać cokolwiek ze swojej i dalej nic się nie udało.

A udalo Ci sie z jakiegokolwiek innego samochodu? Moze nie zainstalowales driverow dobrze, albo za szybka komunikacja? (M6 przedlift ma chyba max 9600, ale glowy nie dam). Potestuj dokladnie, czasem cierpliwosc poplaca, a z tego co ja napisalem wczesniej oraz kolega ktoremu sie udalo, wynika, ze u Ciebie tez dzialac musi...

PS. Nie odpisywalem bo bylem na wakacjach.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 12 paź 2009, 22:13

Oczywiście że Diesel.
Działam na Viscie, sterownik który się zainstalował, był vistowski.
Interfejs w nieistniejącej wersji 1,5a. :)
PCMSCAN działał bez żadnych zmian, a w scantool v1,13 z 9600 musiałem zmienić na 38400 i wtedy zadziałał.

Jak się te programy i wtyczki nazywają?, Spróbuję je namierzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 12 paź 2009, 22:52

arius napisał(a):Działam na Viscie, sterownik który się zainstalował, był vistowski.

To tutaj Ci nie pomoge, na XP smiga. Visty miec nie chce (zreszta nie mam licencji)

arius napisał(a):Interfejs w nieistniejącej wersji 1,5a. usmiech

ELM v1.3a.

arius napisał(a):PCMSCAN

Ma wszystko co w Mazdzie Ci potrzebne chyba, ze ktos napisal wiecej... w co watpie (bo musialaby to byc komunikacja z innymi modulami i z wykorzystaniem "tajemnych" kodow sterujacych Mazdy)

Co do wtyczek, tez jestem zainteresowany, chocby poczytaniem o nich.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 13 paź 2009, 15:28

aha :D i stacyjka musi być przekręcona, muszą się przynajmniej kontrolki świecić, silnik niekoniecznie musi pracować. Inaczej się nie połączy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 13 paź 2009, 15:48

Sie zgadza, stacyjka musi byc na ON. Radio nie wystarczy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 13 paź 2009, 15:55

Mozecie podać jakiegos sprawdzonego sprzedawce tych interfejsów? Bo tyle tego jest że ......
Grucha
 

Postprzez krzych » 13 paź 2009, 16:12

Czekaj, wygrzebie z maili mojego...

wojtek84-84 <wojtek84-84@o2.pl>

Gdzies z allegro go dorwalem. Dosc konkretny, szybko przyslal, opakowane porzadnie, soft tylko darmowy, olac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 13 paź 2009, 16:26

Dzięki Krzych a tak odbiegając od tematu to w zeszłym tygodniu prowdziłem pościg za czerwoną 6 kombi ul Targowa-Radzyminska około 18.00 z minutami . Nie znasz moze człowieka? :D
Grucha
 

Postprzez krzych » 13 paź 2009, 16:47

kristofc napisał(a):Dzięki Krzych a tak odbiegając od tematu to w zeszłym tygodniu prowdziłem pościg za czerwoną 6 kombi ul Targowa-Radzyminska około 18.00 z minutami . Nie znasz moze człowieka? zeby

To musial byc jakis moj sobowtor, bo ja bym Ci zniknal zanim bys zdazyl zobaczyc jaki to kolor ;) hyhyhy (jesli TST to ja ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6