kristofc napisał(a):no cóż cisnie mi sie jedno na myśl – dziecko neo , nie patrzy kto i o czym pisze tylko musi udowadniac swoja rację za wszelka cene i to wszystko w tym temacie , nie zamierzam polemizować z kims kto opiera swą dosyć skromna wiedzę na googlu
Amen
Znaczy sie co, chcesz zebym Ci wkleil kod mojego oprogramowania w C++ rozmawiajacego ze scalakiem ELM327 zebys uwierzyl? Ty wiesz z kim rozmawiasz?
Ja wiem, ja rozmawiam z ELM327 bez posrednictwa oprogramowania napisanego przez innych. I troche sie juz nagadalem.
[edit]
Zeby nie bylo wiecej zadnych watpliwosci:
ELM327 to INTERFEJS KOMUNIKACYJNY. Nie posiada on zadnych MOZLIWOSCI lub NIEMOZLIWOSCI. Przesyla interpretowane lub nieinterpretowane rezultaty transmisji, wedle zyczenia.
To co daje MOZLIWOSCI to OPROGRAMOWANIE. Kiepskie lub nie. W przypadku Mazdy nie ma co liczyc na chocby DOBRE oprogramowanie, bo Mazda nie udostepnia dokumentacji podzespolow pakowanych do swoich samochodow, a wiec mimo, ze mozna sobie pogadac z dowolnym ukladem, i tak nie wiadomo jak do niego mowic i jak interpretowac odpowiedzi, daltego oprogramowanie dedykowane dla Mazd to WYLACZNIE IDS/WDS (co nie zmienia faktu, ze gdyby nie zabezpieczenia sprawdzajace oryginalnosc interfejsu Rotundy, mogloby rozmawiac rowniez przez interfejs ELM327 po drobnym dostosowaniu protokolu komunikacji).