OBDII – jakie piny są "wyprowadzone"? Podłączenie interfejsu.

Mazda6 2002–2007

Postprzez krzych » 14 sie 2009, 16:54

kristofc napisał(a):A jeszcze ta bzdura ze zczytuje ASB he he , ma gościu fantazje


Jesli masz na mysli ABS to nie, nei jest to bzdura. Odsylam do specyfikacji ELM327. To ze Mazda nie udostepnia standardowo wgladu w siebie nie oznacza ze inne marki rowniez nie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 14 sie 2009, 16:56

mam na mysli ASB
Grucha
 

Postprzez krzych » 14 sie 2009, 16:58

A co to jest? A moze dokladniej – komunikuje sie przez szyne CAN z komputerem samochodu (ECU)? Bo jesli tak, to owszem, ELM z tym pogada.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 14 sie 2009, 16:59

Automatyczna skrzynia biegów
Grucha
 

Postprzez krzych » 14 sie 2009, 17:03

A to gadanie z ASB jest realizowane przez ECU i tak, dziala. Wikipedia, OBD pids. Do tego google i np. Ford special pid 22 i jego opis.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 14 sie 2009, 17:12

Rozmawiamy o ELM-ie i o tym co gość napisał w aukcji , zaden ELM nie zczytuje ASB – sprawdzone empirycznie
Grucha
 

Postprzez krzych » 14 sie 2009, 21:28

kristofc napisał(a):Rozmawiamy o ELM-ie i o tym co gość napisał w aukcji , zaden ELM nie zczytuje ASB – sprawdzone empirycznie


Polecam przestudiowac:
http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf
i chocby to (pierwsze z brzegu):
http://uktoyotaestimasite.tripod.com/obdcodes.htm

A pozniej polaczyc wiedze i wyciagnac wnioski:

1. ELM327 gada z czymkolwiek co jest podpiete pod szyne, wystarczy podac adres, protokol oraz odpowiednie PIDy

2. Skoro niektore samochody maja wbudowane czujniki w skrzynie i ECU o nich cos wie, ELM moze sie tego dowiedziec.

Prosty przyklad:

ELM327 "nie umie" odczytac wielu z "podstawowych" parametrow Mazdy.
IDS umie po tym samym kablu rozmawiajac.

Wniosek:
Oprogramowanie uzywane z ELM nie zna rozszerzonych PIDow. Gdyby Mazda opublikowala je, zaraz spadlby zarobek w ASO, kazdy moglby sobie zresetowac inspekcje oleju i skalibrowac wtryski...

A to czy Ty testowales "jakis" software na "jakims" samochodzie to jeszcze nic nie znaczy (a propos – jaki software i na jakim samochodzie? :P)[/url]
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 15 sie 2009, 00:06

heh, na razie nikt nie chce mi nic odpowiedzieć,
a tak z ciekawości wysłałem jeszcze do trzech sklepów zapytanie o tą wersję 1,5a.
może wreszcie ktoś mi odpowie.
A może zgłosić nadużycie na allegro? :>
<glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Grucha » 15 sie 2009, 10:59

no cóż cisnie mi sie jedno na myśl – dziecko neo , nie patrzy kto i o czym pisze tylko musi udowadniac swoja rację za wszelka cene i to wszystko w tym temacie , nie zamierzam polemizować z kims kto opiera swą dosyć skromna wiedzę na googlu
Amen
Grucha
 

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 17:12

kristofc napisał(a):no cóż cisnie mi sie jedno na myśl – dziecko neo , nie patrzy kto i o czym pisze tylko musi udowadniac swoja rację za wszelka cene i to wszystko w tym temacie , nie zamierzam polemizować z kims kto opiera swą dosyć skromna wiedzę na googlu
Amen


Znaczy sie co, chcesz zebym Ci wkleil kod mojego oprogramowania w C++ rozmawiajacego ze scalakiem ELM327 zebys uwierzyl? Ty wiesz z kim rozmawiasz?

Ja wiem, ja rozmawiam z ELM327 bez posrednictwa oprogramowania napisanego przez innych. I troche sie juz nagadalem.


[edit]

Zeby nie bylo wiecej zadnych watpliwosci:

ELM327 to INTERFEJS KOMUNIKACYJNY. Nie posiada on zadnych MOZLIWOSCI lub NIEMOZLIWOSCI. Przesyla interpretowane lub nieinterpretowane rezultaty transmisji, wedle zyczenia.

To co daje MOZLIWOSCI to OPROGRAMOWANIE. Kiepskie lub nie. W przypadku Mazdy nie ma co liczyc na chocby DOBRE oprogramowanie, bo Mazda nie udostepnia dokumentacji podzespolow pakowanych do swoich samochodow, a wiec mimo, ze mozna sobie pogadac z dowolnym ukladem, i tak nie wiadomo jak do niego mowic i jak interpretowac odpowiedzi, daltego oprogramowanie dedykowane dla Mazd to WYLACZNIE IDS/WDS (co nie zmienia faktu, ze gdyby nie zabezpieczenia sprawdzajace oryginalnosc interfejsu Rotundy, mogloby rozmawiac rowniez przez interfejs ELM327 po drobnym dostosowaniu protokolu komunikacji).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 15 sie 2009, 19:47

Matko Boska ale żeś dał ognia +5 respectu :D na miescie u malolatów co w dalszym ciagu nie zmienia tego że ELM 327 nie zczytuje ASB jesli wiesz o czym mówie(bo chyba nie) :D
Grucha
 

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 20:12

kristofc napisał(a):w dalszym ciagu nie zmienia tego że ELM 327 nie zczytuje ASB jesli wiesz o czym mówie(bo chyba nie) zeby

jakos nie zauwazylem z Twojej strony zadnej merytoryki cokolwiek chocby naprowadzajacej na to, ze Ty wiesz o czym mowisz/piszesz, a zapytany o samochod i oprogramowanie milczysz jak grob.

Pierwsze zdanie na poziomie piszacego jak sadze.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 15 sie 2009, 20:16

Wiesz co przepraszam ze sie wtrąciłem , zapomniałem że ty wiesz wszystko najlepiej na tym forum , więcej juz sie to nie powtórzy :)
Grucha
 

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 20:19

Nic nie szkodzi, jak bedziesz chcial porozmawiac/podyskutowac z kims kto ma inne zdanie niz Ty to daj znac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 15 sie 2009, 20:26

I tym pozytywnym akcentem zakończmy tą dyskusje
<lol> do zobaczenia na Broadwayu :D
Grucha
 

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 20:55

No nie, tak latwo nie bedzie, oto przyklady rozszerzonych PIDow dla Forda (FEH):

1962 analog gear select sensor 1 2 123E 1239 PCM volts 0.0009766
1963 analog gear select sensor 2 2 0348 0343 PCM volts 0.0009766
1964 analog gear select sensor 3 2 01EF 01EA PCM volts 0.0009766

Podobno (tego na pewno stwierdzic nie moge) Ford dla Mazdy czesciowo elektronike produkowal, wiec szansa na odczytanie w Mazdzie spora o ile kiedykolwiek ktokolwiek odkryje jak.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 15 sie 2009, 22:33

;)
Krzychu ja nie neguję faktu ze wogóle się nie da tylko i tu z cała stanowczością oznajmiam że ELM 327 z dołaczonym softem nie zczytuje ASB i to tyle – mowa oczywiście o tej słynnej aukcji dotyczącej wersji 1.5 (która de facto nie istnieje)
Grucha
 

Postprzez arius » 15 sie 2009, 22:35

nie wiem czy M6 w dieslu z 2002-2003 obsłuży
producent ELM 327 napisał:
– 1996 or newer North American vehicles
– 2001 or newer European Union gasoline vehicles
– 2004 or newer European Union diesel vehicles
– 2006 or newer Australian vehices
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 22:38

Ok, jesli tak chcesz postawic sprawe, czyli z tymze dolaczonym softem ktory tam byl to moge sie zgodzic (ale tylko ostatecznie, bo nie testowalem tamtego softu) :) Kwestia podejscia do ELMa.

W takim razie pomieszalismy bajki :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 22:40

arius napisał(a):nie wiem czy M6 w dieslu z 2002-2003 obsłuży
producent ELM 327 napisał:

Wstrzymaj sie z zakupem jesli mozesz to zapytam ktory to byl rocznik przedlifta na ktorym dzialalo, a jak mi sie uda to moze dorwe kogos z Twoim.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6