OBDII – jakie piny są "wyprowadzone"? Podłączenie interfejsu.
No własnie Krzychu pomylilismy bajki jak to ładnie ująłeś ale jesli masz soft do ELM-a który zczyta ASB to chętnie sie pofatyguję do Ciebie te 200m zeby sprawdzić czy tak faktycznie jest
-
Grucha
kristofc napisał(a):jesli masz soft do ELM-a który zczyta ASB
No jesli chodzi o Mazde to pewnie nawet taki nie istnieje poza IDS (choc i to da sie miec), a co do innych to nigdy glebiej nie wnikalem, bo przez kilka lat nie zamierzam zmieniac wozu o ile sie nie spsuje . Ale mozemy zrobic inaczej – Ty mnie powiesz jaki woz, a ja pogrzebie o ile to nie Mazda i sie umowimy. A poza tym jesli CI zalezy bardzo, mozemy cos wiecej pogrzebac w IDSie na zasadzie debugu, ale ostrzegam ze bedzie to kawal wrednej roboty – trzeba miec IDS, interfejs oryginalny oraz wiedze jak to wpiac RAZEM z ELM327 na szyne (a na pewno sie da, podobnie jak inne urzadzenia like ABS) i odpalic ELMa w trybie promiscuous (nasluchiwanie, tak dla innych, bo Ty to wiem ze wiesz) a pozniej jeden wielki reverse-engineering.
W sumei moze i daloby rade, ale nie wiem czy sie znajdzie taki ktos kto nam reke rozbuja .
A co do innych marek, sadze, ze sa softy ktore czytaja, wiec wystarczy torrent. Mow o jako woz chodzi.
PS. 200m? Czyzby etapy a/b/c?:)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Hmm bardzo ciekawa inicjatywa tylko ze nie dysponuję taka ilościa czasu aby zając sie takim projektem non-profit
PS heh byłem przekonany ze ty własnie etapy a/b/c
PS heh byłem przekonany ze ty własnie etapy a/b/c
-
Grucha
kristofc napisał(a):Hmm bardzo ciekawa inicjatywa tylko ze nie dysponuję taka ilościa czasu aby zając sie takim projektem non-profit zeby
No wlasnie mam ten sam problem, a w dodatku z dostepnosci IDS rowniez dlatego pozostalem przy zakresie CarPC i reszty nie planuje
PS. Hehe, to moze mamy 10m
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kupiłem ELM 1.5a – nie jest prawdą, że to scalak od 1.3a w innym opakowaniu. Może dużo tam nie zmienili ale 1.3a nie gadał z citroenem xantią a 1.5a tak. Oprogramowanie było takie samo. Więc jednak coś tam poprawili. W M6 mamy tylko podstawowe parametry oraz czyta niektóre na bieżąco.
Czytałem bo też nigdzie nie mogłem znaleść info i kolejnych wersjach. Prawdą jest, że interfejs to tylko "łącznik", reszta zależy od oprogramowania. Wszystkie nowsze auta są zgodne z OBDII. Citroen Xantia nie ma pełnej zgodności, tak jak Meganka PH1. ELM w wersjach 1.2 i 1.3a nie łączyły się z Xantią. Dopiero 1.5a. Cały czas używałem PCMSCAN 2.4.9 PL. Nie wiem co zmienili w 1.3a, nie znam się na elektronice. Jak mi się skończy gwarancja to rozbiore obydwa i wtedy będzie wiadomo
Dodam, że SCANMASTER 1.6 i ScanTool v6.0.2 nie działają na 1.5a a na 1.3a bez problemu.
Bądź tu człowieku mądry.
Dodam, że SCANMASTER 1.6 i ScanTool v6.0.2 nie działają na 1.5a a na 1.3a bez problemu.
Bądź tu człowieku mądry.
Arek_78 napisał(a):ELM w wersjach 1.2 i 1.3a nie łączyły się z Xantią. Dopiero 1.5a
Tak jak juz napisalem, ELM 327 jest jedynie w maksymalnej wersji 1.3a, a to co Ty kupiles jest interfejsem danej firmy lutujacej scalaka na plytke w wersji 1.5. Jedyne co tam mogli poprawic to scalaka drugiego serwujacego transfer szeregowy USB oraz wtyczke do OBD (podobno niektorew sa wybrakowane). Jesli chcesz przeprowadzic jakis test, sluze sowim 1.3a – zaloze sie ze pogada z Twoja Xantia (a nawet jesli nie to chetnie ustale dlaczego – m. in. odpytam Twoj interfejs o wersje scalaka ELM327 w srodku).
arius napisał(a):może ktoś inny przerobił, może jakiś polak usmiech
Polak potrafi
Jeszcze nie widzialem polaka ktory "edytuje" scalaki – pokaz mi takiego a poprosze o edycje mojego PCM zeby wylaczyc DPF
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Krzych masz rację – pisząc o ELM v1.5a miałem na myśli wersję interfejsu nie samego chipa. Interfejsy z numerem 1.2 miały problem z "gadaniem" z M6. W 1.3 i 1.3a to poprawili – czyli doszła obsługa nowych aut. Wersja 1.5a ma poprawioną stabilność pracy na porcie USB oraz łączenie się z autami które nie mają pełnej obsługi OBDII. Citroen był przykładowym autem na którym testowałem te interfejsy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
jacobs napisał(a):Czy do VW Bory TDI '01 i innych VAG'ów ten interfejs będzie pasował? usmiech Może ktoś próbował?
Powinien pasowac bardziej niz do Magdy. Ale niestety nie mialem okazji probowac. Pogooglaj, pewnie wiele mozna znalezc w tym temacie, bo VW to nie takie tabu jak Magda.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Powinien pasowac bardziej niz do Magdy. Ale niestety nie mialem okazji probowac. Pogooglaj, pewnie wiele mozna znalezc w tym temacie, bo VW to nie takie tabu jak Magda.
Ok, trochę leniwo podszedłem do tematu
If you’re in control, you’re not going fast enough.
ELM 327 laczy sie z VAG-ami od 2001 r benzynowe i diesle. Ale do VAG-ow lepszy jest VAG KKL (do rocznika 2004 bez CAN) bo diagnozuje caly samochod a nie tylko silnik jak ELM 327. Poza tym jest tanszy
Pozdrawiam,
LOKI
www.auto-interfejsy.pl
Pozdrawiam,
LOKI
www.auto-interfejsy.pl
Pozdr.
LOKI
LOKI
- Od: 15 sie 2008, 15:57
- Posty: 18
- Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
- Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6