OBDII – jakie piny są "wyprowadzone"? Podłączenie interfejsu.

Mazda6 2002–2007

Postprzez Grucha » 16 sie 2009, 07:40

No własnie Krzychu pomylilismy bajki jak to ładnie ująłeś ale jesli masz soft do ELM-a który zczyta ASB to chętnie sie pofatyguję do Ciebie te 200m zeby sprawdzić czy tak faktycznie jest :)
Grucha
 

Postprzez arius » 16 sie 2009, 22:06

ok, wielkie dzięki, wstrzymam się trochę z zakupem, wolę być pewny. jakbyś sprawdzał to bezpieczniej na dieslu z 2003 roku. Wtedy będzie pewność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 16 sie 2009, 22:11

kristofc napisał(a):jesli masz soft do ELM-a który zczyta ASB

No jesli chodzi o Mazde to pewnie nawet taki nie istnieje poza IDS (choc i to da sie miec), a co do innych to nigdy glebiej nie wnikalem, bo przez kilka lat nie zamierzam zmieniac wozu o ile sie nie spsuje ;). Ale mozemy zrobic inaczej – Ty mnie powiesz jaki woz, a ja pogrzebie o ile to nie Mazda i sie umowimy. A poza tym jesli CI zalezy bardzo, mozemy cos wiecej pogrzebac w IDSie na zasadzie debugu, ale ostrzegam ze bedzie to kawal wrednej roboty – trzeba miec IDS, interfejs oryginalny oraz wiedze jak to wpiac RAZEM z ELM327 na szyne (a na pewno sie da, podobnie jak inne urzadzenia like ABS) i odpalic ELMa w trybie promiscuous (nasluchiwanie, tak dla innych, bo Ty to wiem ze wiesz) a pozniej jeden wielki reverse-engineering.

W sumei moze i daloby rade, ale nie wiem czy sie znajdzie taki ktos kto nam reke rozbuja ;).

A co do innych marek, sadze, ze sa softy ktore czytaja, wiec wystarczy torrent. Mow o jako woz chodzi.

PS. 200m? :) Czyzby etapy a/b/c?:)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 17 sie 2009, 14:47

Hmm bardzo ciekawa inicjatywa tylko ze nie dysponuję taka ilościa czasu aby zając sie takim projektem non-profit :D

PS heh byłem przekonany ze ty własnie etapy a/b/c
Grucha
 

Postprzez krzych » 17 sie 2009, 14:52

kristofc napisał(a):Hmm bardzo ciekawa inicjatywa tylko ze nie dysponuję taka ilościa czasu aby zając sie takim projektem non-profit zeby

No wlasnie mam ten sam problem, a w dodatku z dostepnosci IDS rowniez dlatego pozostalem przy zakresie CarPC i reszty nie planuje

PS. Hehe, to moze mamy 10m :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Arek_78 » 22 sie 2009, 22:27

Kupiłem ELM 1.5a – nie jest prawdą, że to scalak od 1.3a w innym opakowaniu. Może dużo tam nie zmienili ale 1.3a nie gadał z citroenem xantią a 1.5a tak. Oprogramowanie było takie samo. Więc jednak coś tam poprawili. W M6 mamy tylko podstawowe parametry oraz czyta niektóre na bieżąco.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez arius » 22 sie 2009, 23:09

bardzo ciekawe. co to jest ta wersja 1,5a i skąd się wzięła. :>
podobno działa z vistą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Arek_78 » 23 sie 2009, 00:01

Nie wiem skąd się wzieła. Ale wiem, że działa. Sterowniki pod Viste też są, więc powinno śmigać. Ja przetestowałem na XP.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 23 sie 2009, 00:46

Arek polecam zajrzec na strone producenta krzych podał link
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 23 sie 2009, 01:29

Czytałem bo też nigdzie nie mogłem znaleść info i kolejnych wersjach. Prawdą jest, że interfejs to tylko "łącznik", reszta zależy od oprogramowania. Wszystkie nowsze auta są zgodne z OBDII. Citroen Xantia nie ma pełnej zgodności, tak jak Meganka PH1. ELM w wersjach 1.2 i 1.3a nie łączyły się z Xantią. Dopiero 1.5a. Cały czas używałem PCMSCAN 2.4.9 PL. Nie wiem co zmienili w 1.3a, nie znam się na elektronice. Jak mi się skończy gwarancja to rozbiore obydwa i wtedy będzie wiadomo :)
Dodam, że SCANMASTER 1.6 i ScanTool v6.0.2 nie działają na 1.5a a na 1.3a bez problemu.
Bądź tu człowieku mądry.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez arius » 23 sie 2009, 20:25

może ktoś inny przerobił, :> może jakiś polak :)
Polak potrafi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 24 sie 2009, 00:46

Arek_78 napisał(a):ELM w wersjach 1.2 i 1.3a nie łączyły się z Xantią. Dopiero 1.5a

Tak jak juz napisalem, ELM 327 jest jedynie w maksymalnej wersji 1.3a, a to co Ty kupiles jest interfejsem danej firmy lutujacej scalaka na plytke w wersji 1.5. Jedyne co tam mogli poprawic to scalaka drugiego serwujacego transfer szeregowy USB oraz wtyczke do OBD :P (podobno niektorew sa wybrakowane). Jesli chcesz przeprowadzic jakis test, sluze sowim 1.3a – zaloze sie ze pogada z Twoja Xantia :P (a nawet jesli nie to chetnie ustale dlaczego – m. in. odpytam Twoj interfejs o wersje scalaka ELM327 w srodku).
arius napisał(a):może ktoś inny przerobił, :> może jakiś polak usmiech
Polak potrafi

Jeszcze nie widzialem polaka ktory "edytuje" scalaki – pokaz mi takiego a poprosze o edycje mojego PCM zeby wylaczyc DPF :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Arek_78 » 24 sie 2009, 08:59

Krzych masz rację – pisząc o ELM v1.5a miałem na myśli wersję interfejsu nie samego chipa. Interfejsy z numerem 1.2 miały problem z "gadaniem" z M6. W 1.3 i 1.3a to poprawili – czyli doszła obsługa nowych aut. Wersja 1.5a ma poprawioną stabilność pracy na porcie USB oraz łączenie się z autami które nie mają pełnej obsługi OBDII. Citroen był przykładowym autem na którym testowałem te interfejsy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez krzych » 24 sie 2009, 09:16

:D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jacobs » 25 sie 2009, 21:39

Czy do VW Bory TDI '01 i innych VAG'ów ten interfejs będzie pasował? :) Może ktoś próbował?

Na allegro mają jeszcze inne interfejsy do vagów, czym się one różnią?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez krzych » 25 sie 2009, 21:41

jacobs napisał(a):Czy do VW Bory TDI '01 i innych VAG'ów ten interfejs będzie pasował? usmiech Może ktoś próbował?

Powinien pasowac bardziej niz do Magdy. Ale niestety nie mialem okazji probowac. Pogooglaj, pewnie wiele mozna znalezc w tym temacie, bo VW to nie takie tabu jak Magda.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jacobs » 25 sie 2009, 21:45

krzych napisał(a):Powinien pasowac bardziej niz do Magdy. Ale niestety nie mialem okazji probowac. Pogooglaj, pewnie wiele mozna znalezc w tym temacie, bo VW to nie takie tabu jak Magda.

Ok, trochę leniwo podszedłem do tematu <diabełek>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 25 sie 2009, 22:33

Ok, już mam. Na allegro wszystkie interfejsy ELM327 to pewnie to samo w innej obudowie i cenie? Brać najtańszy? :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Arek_78 » 28 sie 2009, 08:51

Skode Fabie czyta więc VW Bore też będzie bo to Vag
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez loki7878 » 3 wrz 2009, 02:17

ELM 327 laczy sie z VAG-ami od 2001 r benzynowe i diesle. Ale do VAG-ow lepszy jest VAG KKL (do rocznika 2004 bez CAN) bo diagnozuje caly samochod a nie tylko silnik jak ELM 327. Poza tym jest tanszy :)

Pozdrawiam,

LOKI

www.auto-interfejsy.pl
Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 15:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6